Double Digital

119 leadów wygenerowanych w pierwszym miesiącu współpracy w Facebook Ads

Współpraca rozpoczęła się pod koniec czerwca. Celem klienta było pozyskanie kontaktów od osób zainteresowanych jazdą próbną wybranym modelem samochodu.

Zaproponowaliśmy uruchomienie kampanii na Facebooku, nastawionych na pozyskiwanie danych od użytkowników poprzez krótki formularz kontaktowy.

Klient zdecydował się powierzyć nam działania reklamowe na 1 miesiąc próbny, aby po tym okresie podjąć decyzję o ewentualnej stałej współpracy, jeśli wyniki kampanii będą zadowalające dla całego zarządu. Po około 2 tygodniach ustalania szczegółów i organizacji wszystkich spraw technicznych reklamy wystartowały.

Dlaczego historia nie ma danych klienta, tylko branży? Chcemy ujawnić pełne dane z kampanii, co byłoby niemożliwe przy podaniu szczegółów firmy.

Rozpoczęcie współpracy

Kampania została podzielona na 4 różnych formularze, dostosowane do 4 różnych modeli aut. Każdy formularz zawierał informacje o samochodzie oraz profesjonalne zdjęcia.

Żeby zwiększyć prawdopodobieństwo wypełnienia formularza, ograniczyliśmy pola do wypełnienia do imienia, numeru telefonu i adresu mailowego. Łatwość i szybkość wypełnienia formularza ma największe znaczenie. Takie działanie, nie zniechęca użytkownika dużą ilością pól do wypełnienia już na starcie.

Poniżej wyniki poszczególnych kampanii. Widać, że jeden z modeli miał znacznie niższy koszt konwersji na poziomie 13,94 zł.

Jakie działania wykonaliśmy?

Istotną kwestią było dobranie najbardziej odpowiedniej grupy docelowej do każdego rodzaju auta, gdyż każdy z 4 samochodów miał inne zastosowanie. Dodatkowo reklamy wyświetlane były na dość wąskim terenie geograficznym (3 średniej wielkości miasta i 1 duże) co mogło utrudnić uzyskanie zadowalającej liczby kontaktów.

Po około 2 tygodniach kampanii przeprowadziliśmy dokładną analizę kosztów w poszczególnych grupach odbiorców, a następnie wykluczyliśmy nieopłacalne kierowania, przekierowując budżet na pozostałe grupy. Poniżej porównanie 2 pierwszych tygodni z drugą połową miesiąca po optymalizacji.

 

Po optymalizacjach obniżyliśmy koszt pozyskania kontaktu o 1,02 zł

Czy Ty również potrzebujesz kampanii na generowanie leadów?

Reakcje i zaangażowanie na darkposty

Koszty pozyskania leada zmniejszyły się prawie 10 krotnie w porównaniu do działań sprzed
roku, co utwierdziło klienta w przekonaniu, że warto kontynuować współpracę. Tak wyglądały wyniki przed startem. Widać, że średni koszt pozyskania kontaktu wynosi powyżej 100 zł. Aktualnie jest to koszt poniżej 20 zł

Obecnie kampanie skupione się także na promowaniu nowej strony internetowej oraz budowaniu świadomości marki.
Na wyniki kampanii miały wpływ:
– dokładne zbadanie grup docelowych, pasujących do konkretnych samochodów
– zastosowanie oddzielnych budżetów dla pojedynczych grup, a nie całych kampanii
– częste optymalizacje kampanii
– duża dostępność samochodów

Uzyskany efekt
2 miesiące
Platformy
Facebook Ads

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację
5/5 - (12 opinie)