Klient zwrócił się do nas z problemem, ponieważ wewnętrzny zespół od marketingu nie był w stanie poprawnie ustawić Google Analytics 4. Szukał specjalistów ,którzy w szybki sposób wdrożą pełną analitykę.
Istotne w całym procesie było ekspresowe wdrożenie ze względu na aktywne kampanie m.in. w Google Ads. Cały proces wdrożenia trwał 2 dni od momentu decyzji ze strony klienta.
W pierwszej kolejności wykonaliśmy audyt konta Google Analytics 4. Poniżej przedstawiamy główne elementy, które analizowaliśmy.
Eventy ecommerce:
1. view_item_list- dobrze się pojawia przy wyświetleniu listy produktów
2. select_item- dobrze się aktywuje przy kliknięciu w produkt
3. view_item- dobrze się aktuywuje przy wejściu na produkt, ale aktywuje się także na stronie /onestepcheckout/ po jego dodaniu do koszyka
4. add_to_cart- dobrze się aktywuje na stronie /onestepcheckout/ po dodaniu produktu do koszyka
5. begin_checkout- brak eventu na stronie z procesem realizacji transakcji
6. purchase- dobrze się aktywuje na stronie z potwierdzeniem transakcji
7. Brak danych konwersji Google Ads dodanych przez GTM
8. W Google Analytics zauważyliśmy również rak wykluczenia bramek płatności, co powoduje, że większość transakcji przypisywana jest m.in. do:
Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.