Double Digital

Kofiguracja Google Analytics 4 dla e-commerce

Klient zwrócił się do nas z problemem, ponieważ wewnętrzny zespół od marketingu nie był w stanie poprawnie ustawić Google Analytics 4. Szukał specjalistów ,którzy w szybki sposób wdrożą pełną analitykę. 

Istotne w całym procesie było ekspresowe wdrożenie ze względu na aktywne kampanie m.in. w Google Ads. Cały proces wdrożenia trwał 2 dni od momentu decyzji ze strony klienta.

Audyt konta Google Analytics 4

W pierwszej kolejności wykonaliśmy audyt konta Google Analytics 4. Poniżej przedstawiamy główne elementy, które analizowaliśmy.

Eventy ecommerce:
1. view_item_list- dobrze się pojawia przy wyświetleniu listy produktów
2. select_item- dobrze się aktywuje przy kliknięciu w produkt
3. view_item- dobrze się aktuywuje przy wejściu na produkt, ale aktywuje się także na stronie /onestepcheckout/ po jego dodaniu do koszyka 
4. add_to_cart- dobrze się aktywuje na stronie /onestepcheckout/ po dodaniu produktu do koszyka
5. begin_checkout- brak eventu na stronie z procesem realizacji transakcji
6. purchase- dobrze się aktywuje na stronie z potwierdzeniem transakcji
7. Brak danych konwersji Google Ads dodanych przez GTM

8. W Google Analytics zauważyliśmy również rak wykluczenia bramek płatności, co powoduje, że większość transakcji przypisywana jest m.in. do:

  • eblik.pl
  • pkobp.pl
  • mbank.pl

Jakie działania wykonaliśmy?

  • Dodanie strumieniu danych dla strony www
  • Pomiar zaawansowany wraz z ustawieniem wyszukiwania w witrynie
  • Ustawienia tagowania-> Lista wykluczonych witryn odsyłających
  • Dostosuj czas trwania sesji oraz czas po jakim sesja ma być “zaangażowana”
  • Zastąp ustawienia plików cookie
  • Przechowywanie danych o zdarzeniach
  • Włączenie Google Signals
  • Potwierdzenie dotyczące zbierania danych użytkownika
  • Kategoria branży, strefa czasowa, waluta
  • Oznaczenie na podstawie identyfikatora użytkownika
  • Model atrybucji używany do obliczania udziału w konwersjach na potrzeby raportów w tej usłudze Analytics.
  • Połączenie konta GA z GAds
  • Połączenie konta GA z Search Console
  • Połączenie konta GA z Merchant Center
  • Zdarzenia jako konwersje, utworzenie nowych konwersji
  • Nowy wygląd pozwala na wprowadzenie nowych kolekcji i raportów

Chcesz sprawdzić czy analityka Twojej strony jest poprawna?

Jakie działania wykonaliśmy dodatkowo?

W zakładce POZYSKIWANIE utworzony został raport Źródło/medium gdzie będą prezentowane wyniki dla źródeł wejść sesji:
Utworzony blok z raportami Google Ads. Tutaj będą prezentowane wyniki kampanii:
Utworzony blok z raportami z Search Console:
Uzyskany efekt
2 dni
Platformy
Google Analytics 4
nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

5/5 - (7 opinie)
98% naszych kampanii generuje zysk

Uzyskaj darmową ofertę

nowe logo google partner