Double Digital

ROAS 1287% w Google Ads | Reklama sklepu z karmą i akcesoriami dla psów

Nasza historia sukcesu z klientem rozpoczęła się jak zawsze od zbadania potrzeb na etapie sprzedaży. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie i zawsze zależy nam na zrozumieniu biznesu i określeniu celów klienta w krótkim i długim terminie. Tak było i tym razem. Klient rozpoczynając współpracę z nami nie prowadził wcześniej kampanii Google Ads. Próbował na małą skalę własnymi siłami, ale bez skutku.

Nasze działania już w krótkim czasie pokazały, że Google może być bardzo rentownym kanałem do dalszego skalowania sprzedaży online.

Rozpoczęcie współpracy

W pierwszej kolejności w naszej strategii postawiliśmy na produkty, które po pierwsze mają najwyższą marżę, są popularnymi produktami i dodatkowo historycznie klient generował na nich najwyższy obrót i zysk. Mówimy tutaj o karmach suchych i mokrych dla psów. Poniżej możemy zobaczyć kampanie w kolejności:

1. Performance Max – produkty z kategorii akcesoria

2. Performance Max – produkty z kategorii karma sucha i mokra

3. Wyszukiwarka – kampania brandowa

4. Remarketing dynamiczny w GDN

5. Kampania lokalna z celem kontaktu telefonicznego lub wyznaczenia trasy dojazdu

Tabela przedstawia wynik kampanii za okres 1-30 czerwca 2023. Możemy zauważyć, że działania prowadzone od ponad 6 miesięcy, czyli kampania nr. 2 ma wypracowany bardzo wysoki współczynnik konwersji i tym samym ROAS na poziomie 1535%. Kampania nr. to świeżo uruchomiona grupa produktów. Działa od 2 miesięcy, a już teraz możemy zobaczyć zadowalający ROAS powyżej 1000%.

Ciekawostką może być również kampania lokalna, która zrealizowała za 27 zł aż 19 konwersji jako wyznaczenie trasy dojazdu do punktu lokalnego.

Jakie działania wykonaliśmy?

Kluczowym elementem, który już na starcie definiuje skuteczność kampanii Performance Max jest dobrze dobrana grupa docelowa, czyli sygnały jakie dostaje od nas kampania komu wyświetlić reklamę. Poniżej przedstawiamy w jaki sposób została przygotowana jedna z grup docelowych na potrzeby kampanii Performance Max:

  1. Utworzyliśmy niestandardowe grupy odbiorców, które uwzględniały wszystkie zapytania na frazy brandowe marki produktów. 
  2. Dodaliśmy najczęściej wyszukiwane hasła w kategorii produktów również w ramach niestandardowych list odbiorców
  3. Ograniczyliśmy grupę docelową do przedziału 18 – 64
  4. Wybraliśmy zachowania i zainteresowania użytkowników związanych z psami
  5. Dodaliśmy sygnały dotyczące z list remarketingowych w szczególności z Google Analytics 4: osoby, które dokonały zakupu, dodały produkt do koszyka

Podsumowanie wyników

Poniżej przedstawiamy wyniki wypracowane perspektywie 6 miesięcy. 

Uzyskany efekt
6 miesięcy
Platformy
Google Ads
nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

5/5 - (15 opinie)
Zapytaj o stronę dla swojej firmy

Uzyskaj darmową ofertę

nowe logo google partner
98% naszych kampanii generuje zysk

Uzyskaj darmową ofertę

nowe logo google partner