Tworzenie niestandardowych grup odbiorców w Meta Ads (dawniej Facebook Ads) pozwala na precyzyjne targetowanie reklam, bazując na interakcjach użytkowników z Twoją marką na różnych platformach i w różnych kontekstach. Oto szczegółowe informacje, jak utworzyć niestandardowe grupy odbiorców w Meta Ads na podstawie różnych źródeł danych:
Za pomocą piksela Facebooka możesz tworzyć grupy odbiorców na podstawie aktywności użytkowników na Twojej stronie internetowej. Może to obejmować wszystko, od odwiedzających stronę główną po użytkowników dodających produkty do koszyka.
Jeśli posiadasz aplikację mobilną, możesz tworzyć grupy odbiorców na podstawie działań w aplikacji, takich jak instalacje, zakupy, czy osiągnięcia określonych poziomów w grach.
Użytkownicy, którzy przeglądali produkty w Twoim katalogu na Facebooku lub Instagramie, mogą być segmentowani w osobne grupy, co pozwala na retargetowanie z ofertami produktowymi.
Możesz przesłać listy klientów (np. adresy email, numery telefonów) do systemu Meta i utworzyć grupy odbiorców na podstawie tych danych, co umożliwia precyzyjne retargetowanie istniejących klientów.
Grupy można tworzyć na podstawie działań offline, takich jak zakupy w sklepie stacjonarnym, które są śledzone za pośrednictwem systemu CRM i przypisane do kont użytkowników.
Użytkownicy, którzy wchodzili w interakcje z różnymi treściami na Facebooku i Instagramie, np. lajkowanie postów, uczestnictwo w wydarzeniach, reagowanie na posty.
Osoby, które oglądały Twoje filmy na Facebooku lub Instagramie, mogą być grupowane i retargetowane z dalszymi reklamami video.
Grupy odbiorców można tworzyć na podstawie danych zgromadzonych przez formularze kontaktowe w reklamach Lead Ads.
Osoby, które interagowały z twoimi postami Instant Experience, mogą być również segmentowane w osobne grupy.
Klienci, którzy dokonali zakupów na Twoich platformach e-commerce na Facebooku lub Instagramie.
Użytkownicy, którzy korzystali z Twoich filtrów AR lub innych interaktywnych treści AR.
Osoby, które interagowały z Twoim kontem na Instagramie.
Uczestnicy Twoich wydarzeń na Facebooku mogą być targetowani w kolejnych kampaniach.
Użytkownicy, którzy odwiedzili Twoją stronę na Facebooku lub weszli z nią w interakcję.
Osoby, które reagowały na Twoje ogłoszenia.
Tworzenie niestandardowych grup odbiorców w Meta Ads daje ogromne możliwości do precyzyjnego i skutecznego targetowania reklam, co może znacząco zwiększyć efektywność Twoich działań marketingowych i pomóc w budowaniu głębszych relacji z klientami.
Zobacz TOP 10 PRO TIP'ów