Na czym polega optymalizacja konwersji w SEO?
Promocja biura rachunkowego, jak i każdego innego wymaga wdrożenia stanowczych kroków, by wszystko mogło funkcjonować według obranego planu.
W przypadku biur rachunkowych konkurencja jest stosunkowo duża. Oczywiście wiele zależy od regionu, w jakim zamierzasz otworzyć działalność. Niemniej jednak musisz zdawać sobie sprawę z wielu rzeczy, na które w przyszłości z pewnością natrafisz.
W tym artykule omówimy sobie, jak możesz promować usługi księgowe, jakie kanały reklamowe będą do tego rodzaju działalności najlepsze oraz jakim wyzwaniom będziesz musiał sprostać.
Odpowiednie wypozycjonowanie biura rachunkowego w wynikach wyszukiwania będzie kluczowym elementem sukcesu. Promocja strony na najczęściej używane w wyszukiwarce frazy kluczowe w tym przypadku może być naprawdę kosztowna, dlatego też warto wpierw skupić się na organicznych wynikach.
Dobre praktyki SEO znacząco zwiększają szansę na lepszą widoczność Twojej firmy w sieci. Im lepsza widoczność, tym większe jest prawdopodobieństwo na zyskanie nowych, potencjalnych klientów. Warto również dodać do tego zwiększony ruch oraz wyróżnienie się na tle konkurencyjnych biur księgowych w okolicy, oraz tych prowadzących działalność wyłącznie online.
Odpowiednie pozycjonowanie strony to:
Dobrze skonstruowane treści na stronę internetową to podstawa. To właśnie dzięki nim potencjalny klient zobaczy to, co masz do zaoferowania.
Im prostsza będzie ich konstrukcja, tym lepiej. Warto wpierw dobrze określić grupę docelową lub poprosić agencję o pomoc w tej sytuacji.
Grupa docelowa będzie wyznacznikiem tego, w jaki sposób będziesz kierował informacje do swoich użytkowników. Pamiętaj również, że temat księgowości nie jest znany wszystkim, dlatego też nie warto używać “księgowego” żargonu, ponieważ najprawdopodobniej odstraszy on klientów. Lepiej pisać w prosty i zrozumiały sposób. Tak, by treści były rozumiane przez osoby nie posiadające jakiejkolwiek wiedzy na ten temat oraz przez te rozumiejące pewne aspekty.
Przez zrozumiałe treści, dobrze rozprowadzone po stronie, a nie w formie bloków tekstowych będziesz w stanie od razu przykuć uwagę potencjalnego klienta.
Dużo wartościowej wiedzy znajdziesz u konkurencji. Sprawdź, na jakie frazy kluczowe inne biura rachunkowe się pozycjonują (jeżeli nie wiesz jak — napisz do nas, z chęcią pomożemy!).
Konkurencyjne biura rachunkowe mogą Ci wiele podpowiedzieć. Jeżeli na swoich stronach internetowych posiadają opinie — sprawdź, jak dobre one są. W szczególności zwróć uwagę na negatywne opinie i zastanów się, co mógłbyś zrobić lepiej, by wyróżnić się na tle innych biur rachunkowych.
Obecnie trzeba się postarać o potencjalnego klienta. Konieczne jest wyróżnienie się na tle innych firm z tej samej branży (w tym przypadku branży księgowej). Dlaczego jest to tak ważne? To proste — ponieważ jeżeli niczym się nie wyróżnisz, użytkownicy szybko o Tobie zapomną lub w ogóle nie podejmą się żadnej akcji na Twojej stronie firmowej.
Stała weryfikacja działań jest bardzo ważna w internecie. To dzięki odpowiedniej analizie sprawdzisz, jak funkcjonuje Twoja strona internetowa. Zobaczysz, ile użytkowników w ciągu miesiąca wchodzi na Twoją witrynę. Sprawdzisz, przy których elementach strony użytkownicy zatrzymują się najczęściej i najdłużej.
Pomogą Ci przy tym narzędzia takie jak:
Google Analitycs — najczęściej stosowane narzędzie oraz jedno z najbardziej skutecznych dotychczas.
Hotjar — narzędzie pokazujące mapy ciepła. Jego celem jest sprawdzenie, w których miejscach użytkownik znajdował się najdłużej, a w których najkrócej. Wtedy będziesz mógł wyciągnąć proste wnioski odnośnie do tego, co może zostać zmienione, by skuteczność się zwiększyła.
Jest to kolejny bardzo ważny aspekt. Wrażenia użytkowników wiążą się z kwestią techniczną strony. W tym przypadku mamy na myśli UX, czyli User Experience, które skupia się właśnie na wrażeniach użytkowników znajdujących się stronie Twojego biura księgowego.
Im wrażenia są lepsze, tym analogicznie lepiej w oczach potencjalnego klienta wypadnie strona Twojego biura rachunkowego. Jest to dość ciężki temat dla osoby kompletnie nie mającej pojęcia, o co w tym chodzi.
Przy projektowaniu strony warto zatrudnić lub zlecić wykonanie strony agencji SXO, czyli agencji zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych oraz zajmującej się kwestią techniczną. Jest to bardzo ważne. Dzięki temu pozyskanie nowych klientów stanie się prostsze, a Twoje biuro rachunkowe zacznie się szybko rozwijać.
Jak zapewne się domyślasz, odpowiednio dobrane słowa kluczowe będą jedną z odnóg prowadzących Twoje biuro rachunkowe do sukcesu.
Dlatego tak ważne jest, aby słowa kluczowe były dobrze dopasowane do Twojej branży. Przez to znacznie prościej na przestrzeni czasu potencjalni klienci będą mogli znaleźć Cię w wyszukiwarce Google.
Tutaj znów należy wrócić do content marketingu, czyli wartościowych, prostych i zrozumiałych treści. Zadaniem osoby, której zlecisz projekt tekstu, jest odpowiednie wplecenie słów kluczowych w tekst, w sposób, by były one równomiernie rozłożone i dobrze wkomponowywały się w cały tekst.
Twoje biuro księgowe najprawdopodobniej będzie dysponować wieloma usługami. W tej sytuacji ważne jest, aby każdą z usług księgowych podzielić na poszczególne podstrony, aby potencjalny klient w łatwy sposób mógł znaleźć to, czego szuka.
Long taile są znacznie bardziej precyzyjnymi frazami. Owszem ilość wyszukiwań na frazy kluczowe z długiego ogona jest znacznie mniejsza w porównaniu do tych ogólnych. Nie zmienia to jednak faktu, że w momencie, gdy użytkownik wpisze takową frazę, istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że nie będzie szukał dalej, jeżeli znajdzie właśnie Ciebie.
Użytkownicy wpisujący long taile w wyszukiwarkę dokładnie wiedzą czego chcą. Dlatego reklama usług księgowych powinna zawierać frazy z długiego ogona. Są to frazy posiadające 3 lub więcej słów.
Jest to bardzo istotne, ponieważ obecnie ciężko jest wypozycjonować się na ogólne frazy. Przebicie się wśród konkurencji istniejącej wiele lat na rynku może być nie lada wyzwaniem bez wprowadzenia płatnych kampanii Google Ads.
Dodatkowo frazy ogólne nie zawsze oddają zamysł użytkownika, przez co trafiając na Twoją stronę, może równie szybko ją opuścić, ponieważ nie znalazł tego, czego szukał w danym momencie.
Swoją stronę możesz ubarwić w słowa kluczowe, które znajdziesz np. w planerze słów kluczowych. Jest to bardzo wartościowe źródło wiedzy.
Warto również zrobić listę słów kluczowych, które następnie zostaną wprowadzone do treści strony. W content marketingu odpowiednio dobrane słowa to element sukcesu, dlatego warto, abyś poświęcił na ich znalezienie nieco więcej czasu. Zapewni Ci to lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania i wyróżni na tle nowych firm, jak i tych, które już od dawna są w sieci.
Gdy pozycjonowanie Twojej strony zacznie działać i znajdziesz się w wynikach organicznych, pamiętaj o treściach zawartych na swojej stronie. Pisaliśmy o tym nieco wyżej. Uważamy jednak, że warto ten temat powtórzyć, ponieważ jest on ważny ze względu na przyszłych odbiorców Twojej strony.
Pamiętaj, by treści zawarte na stronie Twojego biura rachunkowego były pisane w prosty i zrozumiały sposób.
Klątwa wiedzy to pojęcie, które najczęściej jest spotykane u osób ze sporym doświadczeniem z danej dziedziny. Powoduje ono, że ów osoby rozmawiają już pewnym wykutym branżowym żargonem, który tak naprawdę jest bardzo rzadko rozumiany przez osoby “nie siedzące” w danym temacie. Dlatego tak ważne jest, by go unikać. Pamiętaj, do kogo się zwracasz i kto będzie Twoim potencjalnym klientem.
Wysokie pozycje zapewni Ci prostota. To właśnie dzięki niej zyskasz więcej odbiorców, którzy następnie mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami. Zredukuj ewentualne błędy — jednym z nich będzie właśnie branżowy żargon.
Zakładając, że Twoje biuro rachunkowe będzie mieć charakter stacjonarny, warto poświęcić czas na pozycjonowanie lokalne. Jest kilka możliwości, dzięki którym możesz to zrobić.
Przede wszystkim dodaj wizytówkę do usługi Google Moja Firma. Pamiętaj o tym, by zamieścić w niej adres strony www. To proste działanie z pewnością pomoże Twojej firmie.
Reklamy biura rachunkowego ponadto mogą wyświetlać się w mapach Google. Zamieszczając podstawowe dane o firmie, w tym adres, numer telefonu i godziny otwarcia, użytkownicy korzystający z Google Maps będą mogli szybko Cię zlokalizować, jeżeli będą w okolicy. Pamiętaj o tym prostym rodzaju reklamy.
Takie działanie również pomoże w pozycjonowaniu. Wiele firm z branży księgowej korzysta z tej możliwości. Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z efektów, jakie przynosi Google Moja Firma. Jest to prosta usługa, nie wymagająca wiedzy specjalistycznej.
W przypadku biur rachunkowych, jak i wszystkich innych branż warto przeznaczyć stosowną ilość czasu (i ewentualnie pieniędzy) na opracowanie odpowiedniej struktury strony.
Biuro księgowe musi prezentować się idealnie na własnej stronie. Niestety właściciele biur rachunkowych często o tym zapominają. Warto przyłożyć się do tego lub zlecić to agencji posiadającej specjalistów zajmujących się tworzeniem i pozycjonowaniem stron.
A o to, co powinieneś uwzględnić podczas tworzenia struktury strony, by pozyskać nowych klientów:
Proste menu z intuicyjną nawigacją jest bardzo ważnym elementem każdej witryny. Menu musi być dopasowane do oczekiwań odbiorców. Mówiąc prościej, struktura strony powinna być prosta, wręcz jednakowa w stosunku do innych witryn internetowych. W tym przypadku nie ma sensu się wyróżniać. Niestety tutaj nic to nie da, ewentualnie może jedynie namieszać.
Użytkownik mimo faktu, że jest na Twojej stronie pierwszy raz, powinien od razu wiedzieć, jak może się po niej poruszać. Wszystko, co znajduje się w jej wnętrzu, powinno być proste do znalezienia. Pamiętaj, że użytkownicy nie są zbyt cierpliwi. Lubią mieć podane wszystko na tacy, dlatego też stwórz strukturę banalną, a odwdzięczy Ci się ona zwiększonym ruchem i większą ilością zleceń.
W oddzielnej podstronie umieść bloga. Stosownie go opisz, w sposób, by użytkownik wiedział, w co klika. Poniżej opiszemy Ci więcej korzyści, jakie niesie ze sobą prowadzenie firmowego bloga.
Twoje biuro rachunkowe zamieszczone na stronie www powinno posiadać podstronę, na której użytkownicy znajdą opinie i referencje na temat Twojej działalności. Jest to równie ważny zabieg, co pozostałe. Dzięki niemu możesz zyskać nowych klientów, ponieważ zobaczą, że jesteś autentyczny.
Wszelkiego rodzaju zaświadczenia, referencje, opinie i certyfikaty pomogą Ci w zwiększeniu zaufania i zbudowania solidniejszej marki osobistej opartej o zdanie klientów, którzy już wcześniej skorzystali z Twoich usług. Jest to prosty sposób na zwiększenie zaufania i przyciągniecie nowych klientów.
Pamiętaj również o linkowaniu wewnętrznym. Dzięki niemu potencjalni klienci będą mogli zgrabniej poruszać się po stronie, jak i jej podstronach. Warto, abyś również podlinkował logo firmy, by użytkownik, który znajduje się na danej podstronie, w szybki sposób mógł wrócić na stronę główną.
Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?
Zespół i komunikacja
✔ Certyfikowany mistrz Google Ads z min. 5-letnim doświadczeniem na pokładzie
✔ Zawsze pod ręką – mailowo, telefonicznie lub na wideospotkaniu
✔ Holistyczne wsparcie w każdym aspekcie marketingu cyfrowego
✔ Cały zespół specjalistów gotowy, by wspierać Twój sukces
Transparentność i personalizacja
✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads
✔ ✔ Comiesięczne podsumowania skuteczności, plany rozwoju i wnioski od naszego eksperta
✔ ✔ Spersonalizowany raport dostępny 24/7, stale aktualizowany, abyś zawsze był na bieżąco
Przewagi technologiczne
✔ Nieograniczona liczba kampanii, grup reklam oraz słów kluczowych – pełna skalowalność działań reklamowych
✔ Zaawansowana konfiguracja Google Analytics 4 i Google Tag Manager – kompleksowe śledzenie i analiza danych
✔ Implementacja opinii konsumenckich i produktowych – zwiększ wiarygodność i konwersje w Twoim sklepie
✔ Analiza zachowań użytkowników dzięki mapom ciepła i nagraniom sesji – precyzyjny wgląd w interakcje na stronie
Biuro rachunkowe, jak i każda inna firma opierająca swój biznes na usługach powinno posiadać firmowego bloga. Jest to tani sposób na reklamę własnych usług i produktów.
W marketingu każdy sposób reklamy jest lepszy niż żaden. Na firmowym blogu możesz pisać o informacjach, na których opiera się cała księgowość. Dzięki temu będziesz lepiej widoczny w internecie przez użytkowników. Zyskasz tym samym większe zaufanie i będziesz również postrzegany jako np. specjalista ds. podatków, jeżeli o nich będziesz pisać najwięcej. Mówiąc prościej — zyskasz wizerunek eksperta w danej dziedzinie, co z pewnością przełoży się na lepsze efekty i większą ilość klientów w przyszłości.
Roboty Google bardzo lubią firmowe blogi. Dzięki nim pozycjonowanie stron staje się prostsze, o ile treści w nich zawarte są jakościowe i unikalne (i oczywiście zawierają odpowiednie frazy kluczowe).
Ważne, żeby artykuły blogowe przede wszystkim odzwierciedlały zamysł Twojej firmy, tzn. treści w nich zawarte były stricte związane z Twoją działalność (w tym przypadku będzie to tematyka odnośnie księgowości).
Mogą to być treści związane z nowinkami, jakie zostały wprowadzone w ostatnim czasie. Fakt faktem — regulaminy i zasady często się zmieniają, dlatego warto być z tymi informacjami na bieżąco.
Jeżeli użytkownicy zobaczą, że jesteś regularny i piszesz rzeczowo, zdobędziesz tym samym jeszcze większe zaufanie. Pamiętaj, że przedsiębiorcy często nie znają się wybitnie na księgowości. Często też szukają informacji na ten temat w internecie, by zaczerpnąć dawkę nowej wiedzy, która będzie im potrzebna w najbliższym czasie.
Twoim zadaniem będzie pisanie właśnie o tych zmianach i nowościach. Ten sposób na reklamę będzie stosunkowo tani w porównaniu do płatnych promocji. Jeżeli nie masz jednak na to czasu, warto byś zwrócił się o pomoc do agencji, która posiada copywritera, a on zajmie się pisaniem Twoich treści, które dodatkowo będą odpowiednio dopasowane pod zasady SEO oraz będą odpowiadać na pytania klientów.
Różnych powodów do tworzenia bloga jest naprawdę wiele. Podczas jego zakładania patrz na niego przez pryzmat przedsiębiorców, dla których takie informacje będą na wagę złota.
Pamiętaj, że przedsiębiorcy prowadzący firmy często poszukują biur rachunkowych, które będą ich rozliczać. Być może trafią na Ciebie i zyskasz kolejnych klientów.
Podsumowując — dziel się wiedzą. Księgowość jest dość trudnym tematem, dlatego wiedza przekazywana przez Ciebie w internecie powinna być prosta w zrozumieniu. Klienci z pewnością się odwdzięczą.
Dodatkowo możesz tworzyć przeróżne poradniki pomagające użytkownikom. Aczkolwiek na początku warto opracować strategię długofalowego publikowania treści. Warto również, by były one wprowadzane na bloga regularnie — przynajmniej 3-4 razy w miesiącu.
Wyróżniającym się biurem rachunkowym będzie firma, która idealnie trafi w oczekiwania klientów. Aby udało się to zrobić, wpierw trzeba odpowiednio dobrać grupę docelową pod reklamę.
Księgowość, jak i każda inna działalność wymaga odpowiedniego dotarcia do klientów (np. poprzez płatną reklamę). Odpowiednio skonstruowana reklama pod klienta jest w stanie naprawdę dużo zdziałać.
Wpierw musisz zastanowić się, do kogo chcesz dotrzeć (jeżeli nie masz pomysłu, jak dobrać odpowiednią grupę docelową — napisz do nas, zajmujemy się tym na co dzień).
Po pierwsze musisz założyć, kto będzie Twoim potencjalnym klientem. Znacznie prostszą metodą dla biur rachunkowych jest pozyskiwanie klientów, którzy tyle, co zarejestrowali działalność. W przypadku firm przedsiębiorców istniejących już od wielu lat, posiadających księgowych, którzy ich rozliczają i znają, będzie ciężko “przekabacić” ich na swoją stronę.
Dlatego radzimy, aby punktem zaczepienia byli klienci z nowopowstałymi firmami.
Płatna reklama biur rachunkowych w Google ma wiele zalet, ale też pewne minusy. Oczywiście podstawowym są ceny. Niemniej jesteśmy w stanie zredukować koszty w czasie, gdy reklama odpowiednio się wypozycjonuje. Tańszym sposobem będzie poczta pantoflowa, choć — jak wiadomo, płatne kampanie będą miały znacznie większy zasięg.
Nie ma się co łudzić, że z początku będzie tanio, bo najprawdopodobniej nie będzie. Dużo zależy też od lokalizacji, w której zamierzasz otworzyć biuro. Jeżeli w okolicy nie będzie nikogo, kto zajmuje się księgowością, koszty zapewne będą niższe. Analogicznie, koszty związane ze zwiększeniem widoczności w większych miastach będą dużo wyższe.
Mimo cen jest też wiele plusów. Jednym z nich jest możliwość pozyskania zamożnych klientów, posiadających ogromne firmy. Jakby nie patrzeć, pozyskanie takiego klienta może być ciężkie, ale nie będzie niemożliwe. Dlatego uważamy, że warto spróbować. Konkurencja w przypadku firm rachunkowych jest dosyć duża, ale nie oznacza to, że rynek jest już nasycony, bo nie jest. Im więcej nowych firm pojawi się na rynku, tym więcej osób będzie potrzebnych do rozliczania tych działalności.
Warto powiedzieć o zaletach reklamy, ponieważ, jest ich całkiem sporo.
Co zyskasz w momencie, gdy rozpoczniesz swoją pierwszą kampanię reklamową biura rachunkowego? Już mówimy:
szybko zwiększysz ruch na stronie,
Twoja witryna będzie widoczna w wynikach wyszukiwania niemalże od razu po tym, jak uruchomisz swoją kampanię reklamową,
pozyskasz więcej zapytań ofertowych, ponieważ będziesz częściej i wyżej widoczny. Płatne reklamy strony internetowych mają to do siebie, że są pozycjonowane w wynikach wyszukiwania znacznie wyżej niż te bazujące na organicznych wynikach wyszukiwania,
dzięki reklamie dotrzesz do osób, które potrzebują usług księgowych na już. Po wpisaniu przez użytkowników odpowiedniej frazy kluczowej znajdziesz się na górze wyników, przez co będziesz lepiej widoczny. Pamiętaj, że Google pomaga reklamującym się firmom.
Remarketing to jeden z typów reklam, które możesz znaleźć w Google. Ów rodzaj może być dla Twojego biura rachunkowego ciekawym sposobem promocji. Działa on na innych zasadach niż promocja w sieci wyszukiwania. Dodatkowo jest to tańszy odpowiednik reklamy.
Remarketing działa na zasadzie pokazywania Twojej firmy na różnych stronach partnerskich Google. Witryn partnerskich Google posiada naprawdę dużo (kilkaset tysięcy). Jak to zatem działa?
Zasada promocji jest dosyć prosta. Z pewnością nie raz zdarzy się sytuacja, że dany użytkownik wejdzie na stronę Twojego biura rachunkowego i z jakiegoś powodu z niej wyjdzie. Możemy założyć, iż np. powód, przez który użytkownik wyszedł z Twojej witryny, nie będzie związany z tym, że oferta go do tego wyjścia zniechęciła (po prostu wyszedł, bo chciał sprawdzić coś innego).
W takiej sytuacji z pomocą przychodzi remarketing — dzięki niemu możesz przypominać o swojej firmie użytkownikowi, który w danym momencie znajduje się na innej witrynie. Jak to działa? Google pokazuje takiej osobie informacje o Twojej firmie w innej witrynie w postaci np. bloku reklamowego, który ma na celu przypomnieć użytkownikowi o Tobie.
Jak widzisz, możliwości jest naprawdę wiele. Dużo z tych sposobów jest naprawdę skutecznych. Od Ciebie natomiast będzie zależeć, którą z metod wybierzesz, aby odpowiednio wypromować swoją działalność.
Czytając ten artykuł, podejrzewamy, że szukasz pomysłu na to, jak dobrze wypromować swoją firmę. Liczymy, że udało nam się pomóc.
Nie zmienia to jednak faktu, że od tego jesteśmy, dlatego też z chęcią wesprzemy Cię w działaniach promocyjnych. Zdajemy sobie sprawę z tego, że możesz nie mieć najzwyczajniej w świecie czasu na naukę nowych rzeczy związanych z marketingiem. Zdobywanie wiedzy w tym zakresie jest długofalowym procesem, tak samo, jak nauka księgowości.
Napisz do nas lub zadzwoń. W przypadku wypełnienia i wysłania formularza odezwiemy się w ciągu tego samego dnia. Umówimy się na rozmowę i omówimy szczegóły. Następnie wspólnie opracujemy strategie pasującą do Twojego biznesu. Określimy profil idealnego klienta, by następnie kierować reklamy wyłącznie do osób, które w przyszłości zapewnią wartościowy ruch na Twojej stronie.
Zapraszamy do kontaktu oraz po darmową wycenę!
Formularz kontaktowy