Double Digital

Dynamicznie rozwijająca się forma komunikacji

Reklama w Podcastach

Podcast to nagranie dźwiękowe, czasem również w połączeniu z wideo wypowiedzi lub rozmowy. Nazwa pochodzi od angielskich słów broadcast (nadawać) i pod (jak iPod). Podcasty dzisiaj, to najszybciej rozwijający się sposób dystrybucji treści. Ich mobilność i wartościowe treści bardzo dobrze wykorzystują Polacy, co powoduje że Polska jest w TOP 10 najlepiej rozwijających się rynków w przestrzeni podcastów.

Na przestrzeni ostatnich lat widzimy znaczny wzrost zainteresowania audycjami radiowymi streamowanymi w Internecie, a nie tylko formami wideo na przykład na YouTube. Reklamy podcastów zobaczysz nawet w mediach społecznościowych. Dzięki podcastom możesz prowadzić kampanie zwiększające świadomość marki. Zaangażowanie w tym kanale jest bardzo wysokie i tak:

  • 78% słuchaczy akceptuje reklamy w trakcie podcastów,
  • 63% dokonało pod ich wpływem zakupu.
reklama w podcastach
Dynamicznie rozwijająca się forma komunikacji

Reklama w Podcastach

Podcast to nagranie dźwiękowe, czasem również w połączeniu z wideo wypowiedzi lub rozmowy. Nazwa pochodzi od angielskich słów broadcast (nadawać) i pod (jak iPod). Podcasty dzisiaj, to najszybciej rozwijający się sposób dystrybucji treści. Ich mobilność i wartościowe treści bardzo dobrze wykorzystują Polacy, co powoduje że Polska jest w TOP 10 najlepiej rozwijających się rynków w przestrzeni podcastów.

Na przestrzeni ostatnich lat widzimy znaczny wzrost zainteresowania audycjami radiowymi streamowanymi w Internecie. Zaangażowanie w tym kanale jest bardzo wysokie i tak:

  • 78% słuchaczy akceptuje reklamy w trakcie podcastów,
  • 63% dokonało pod ich wpływem zakupu.
reklama w podcastach

Kto słucha Podcastów?

  25 – 40 lat

  Osoby dobrze wykształcone

  25% przedsiębiorców

Formy Podcastów

Podcasty z wywiadami

Podcast z wywiadem zwykle obejmuje jednego lub dwóch gospodarzy, którzy w każdym odcinku rozmawiają z jednym lub kilkoma gośćmi. W tym formacie gość zapewnia unikalną wiedzę specjalistyczną lub spostrzeżenia na dany temat, branżę lub temat. W rzeczywistości możesz podzielić ten format na dwa style podcastów:

Wywiady z ekspertami: W podcastach, osoba przeprowadzająca wywiad skupia się na konkretnym temacie, w którym rozmówca jest uważany za lidera myśli. Na przykład gość taki jak Bill Gates może podzielić się historiami o swoich doświadczeniach jako przedsiębiorcy technologicznego. Wielu odbiorców słucha tego typu podcastów, aby dowiedzieć się więcej o danej branży lub uzyskać spostrzeżenia, które pomogą im we własnej karierze.

Wywiady dotyczące rozrywki: podcasty w stylu rozrywkowym zapraszają gości (na przykład stosując influencer marketing) do dzielenia się ciekawymi historiami z ich życia. Słuchacz podcastów jest wówczas mocno zaangażowany. Programy te są często prowadzone przez komików lub dziennikarzy rozrywkowych. 

Podcasty w formie wywiadów mogą wymagać sporo pracy. Jednocześnie prowadzący podcast potrzebuje umiejętności, aby wyciągnąć od gości ciekawe historie. Ten format to świetny sposób na przedstawienie szeregu opiniii i punktów widzenia.

 

Podcasty konwersacyjne

Te podcasty, są bardzo często podobne do tradycyjnych audycji radiowych. W tym formacie dwóch gospodarzy podcastów prowadzi najczęściej zadawane rozmowy na określone tematy. Często współprowadzący omawiają popularne wiadomości i dostarczają wnikliwe lub humorystyczne komentarze. Taki odcinek podcastu jest dynamiczny. Zdecydowana większość słuchaczy podcastów lubi słuchać dyskusji.

Podcasty konwersacyjne mogą również obejmować gości. Ten rodzaj podcastu wymaga wysokiego poziomy komfortu i znajomości między gospodarzami. Jeśli gospodarze nie znają się dobrze lub nie dogadują, na pewno zostanie to dostrzeżone przez publiczność. Wynika to z tego, że w tym formacie nie korzysta się ze scenariusza, a przynajmniej nie powinno. Ten typ podcastu pozwala gospodarzom improwizować na miejscu.

 

Podcasty monologowe

W podcastach prowadzonych w formie monologu jeden prezenter wypowiada się za całość każdego odcinka. Te podcasty są zwykle prowadzone przez kogoś, kto jest ekspertem w danej dziedzinie. Osoby słuchające tego typu podcastów chcą dowiedzieć się o konkretnym temacie lub uzyskać świadomą opinię na dany temat.

Ten styl podcastu można zastosować do dowolnej treści. Prowadzący powinien oczywiście mieć wystarczającą wiedzę i doświadczenie by móc wypełnić wiele odcinków. Można też poprowadzić ograniczony podcast, który obejmuje pojedynczy temat lub problem. Zdecydowana większość słuchaczy podcastów ceni, gdy monolog jest urozmaicony na przykład anegdotami, wtrąceniami, żartami.

 

 

76%

Zaangażowanie użytkowników

81%

Nowych unikalnych użytkowników

Podcasty śledcze/ Opowiadanie historii

W tym formacie jeden lub więcej gospodarzy używa każdego odcinka podcastu, aby opowiedzieć całą historię lub rozdział trwającej historii.

Podcasty non-fiction wymagają dużej wiedzy. Podcasterzy, łączą doskonałe umiejętności badawcze z wyczuciem wartości rozrywkowej.

 

Podcasty przy okrągłym stole

Podcasty przy okrągłym stole lub pokazy panelowe obejmują stałą lub rotującą grupę gospodarzy, którzy zapewniają komentarze i rozmowy na określone tematy. Często jest główny gospodarz, który prowadzi odcinek, podczas gdy pozostali współprowadzący pełnią określone role. Podcasty panelowe często próbują sprawić, by słuchacze poczuli się jak w prywatnym klubie.

 

Podcasty teatralne

Podcasty fabularne są coraz popularniejszym trendem. Niektóre podcasty składają się z jednego gospodarza, który opowiada historię w podobny sposób, jak audiobook. Inne podcasty w tym formacie wykorzystują całą obsadę wykonawców i inżynierów dźwięku, aby stworzyć bardziej wciągające wrażenia.

Ten format jest bardzo wymagający ponieważ konkurencja jest wysoka. Podcasty te konkurują nie tylko ze sobą, ale również z innymi formami rozrywki, takimi jak audiobooki, programy telewizyjne.

 

Podcasty o zmiennej treści

Programy informacyjne należą do najczęstszych w tej kategorii. Ten format sprawdza się dobrze w przypadku marek produkujących dużo treści w internecie. Słuchacz podcastów jest wówczas poinformowany o najważniejszych rzeczach.

 

Podcasty hybrydowe

Podcasty to elastyczne medium. Możesz zmieniać i dopasowywać podstawowe formaty, aby stworzyć swój styl. Na przykład podcaster może być ekspertem z jakiejś dziedzinie, a jednocześnie prowadzić wywiady z gośćmi lub monolog. 

Można wymyślić format podcastu, który nie przypomina żadnego z listy. To jedna z największych zalet tego medium.

 

Co zyskujesz powierzając kampanie Double Digital?

Analizujemy Twój biznes, tak by już na początku naszej współpracy, osiągnąć jak najlepsze wyniki prowadzonych kampanii. Weryfikujemy dotychczas podejmowane działania, analizujemy konkurencję w Twojej branży i określamy potencjał branży i możliwość wykorzystania Podcastów lub innych kanałów.

Rozpocznij z nami współpracę. My zwiększymy Twoje przychody i dostarczymy więcej klientów. Od samego początku naszej współpracy zostaje przydzielony do Ciebie certyfikowany specjalista, który w kompleksowo prowadzi Twoje kampanie. Masz możliwość skontaktowania się z nim telefonicznie lub drogą mailową. Opiekun Twojego konta zadba również o przygotowywanie na Twoje potrzeby raportów z prowadzonych działań.

Pomożemy Ci postawić pierwsze kroki w marketingu online. Pokażemy różnice, jakie są między ruchem organicznym i płatnym. Przekażemy Ci wszystkie niezbędne informacje, jak korzystać z narzędzi marketingu internetowego i wyciągać wnioski i skutecznie realizować strategie Twojego biznesu. Jeżeli nie masz jeszcze ustalonych celów, pomożemy Ci i dostosujemy do nich optymalny budżet. Dowiedz się więcej o nas, napisz lub zadzwoń!

Chcesz zwiększyć sprzedaż? My zrobimy to DOUBLE

specjalista google ads double digital

Zanim rozpoczniemy współpracę chcemy poznać Twój biznes i konkurencję. Dostosujemy nasze działania do Twojej strategii marketingowej. Zweryfikujemy, jakie elementy należy poprawić na Twojej stronie, a jakie już dziś skutecznie wpłyną na efekty prowadzonych kampanii.

Przedstawimy Ci jakie działania podejmuje Twoja konkurencja i przedstawimy skuteczny plan prowadzenia kampanii, tak by znacznie zwiększyć swoją przewagę. Chcemy również zweryfikować, jakie działania reklamowe prowadziłeś do tej pory i ocenić ich efekty. Sprawdzimy twoje konta reklamowe by prześledzić dotychczasowy ruch i przygotować odpowiednią strukturę.

Nasza droga, to poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań i wdrażanie nowych narzędzi do zwiększania efektywności wyników kampanii reklamowych. Wszystko po to, by spełniać oczekiwania naszych klientów. Zaufaj naszemu doświadczeniu i już dziś rozpocznij realizację swoich celów biznesowych z Double Digital. Poznaj cennik usług!

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.

nowe logo google partner
salesmanago partner
trustedshops

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Zacznij od bezpłatnej wyceny

Oceń page