Double Digital

Facebook Ads

Sprzedaż z katalogu

Reklama Produktowa Facebook Ads to jeden z najpotężniejszych sposobów zwiększania przychodów i ROAS (zwrotu z wydatków na reklamę) dla sklepów internetowych, całego e-commerce. 

case study double digital

Korzyści przy realizacji kampanii Meta Ads

Dlaczego nasze kampanie Meta Ads są skuteczne? Szybkość działania + KNOW-HOW.
60%

Standardowa oferta obsługi kampanii Meta Ads na rynku

• Konkurencja często skupia się tylko na podstawowych strategiach

• Ich podejście do optymalizacji jest ograniczone i nie uwzględnia najnowszych trendów

• Brak elastyczności w dostosowywaniu się do zmieniających się trendów w digital marketingu

70%

Oferta Premium Meta Ads na rynku

Niektóre agencje idą krok dalej, ale wciąż nie czerpią pełnych korzyści z możliwości platformy

Mogą znać zaawansowane taktyki, ale nie mają odpowiedniego narzędzia ani wiedzy, aby je skutecznie wdrażać

Często brakuje im szybkości reagowania na zmieniające się warunki rynku

90% ↑

Nasza oferta

Szybkość Działania: Monitorujemy rynek i algorytmy, reagując natychmiast na zmiany, by być zawsze krok przed konkurencją

Know-How: Posiadamy praktyczne doświadczenie przy kampaniach Meta Ads dla wielu branż i udokumentowane sukcesy

Pełne Wykorzystanie Potencjału: Nasza strategia Meta Ads nie tylko generuje ruch, ale też zwiększa konwersję i ROI

Czym jest sprzedaż z katalogu Facebook?

Facebook, ze względu na swoją popularność jaką zdobył jako portal społecznościowy, oferuje obecnie ciekawe możliwości w kontekście reklam oraz rozbudowywania marki. Facebook Ads to fantastyczna opcja, jednak jeszcze ciekawszą jest sprzedaż z katalogu produktów, inaczej określana jako kampanie katalogowe.

Dlaczego kampania katalogowa wybierana jest najczęściej na Facebooku w przypadku mniejszych, jak i większych firm? Przede wszystkim dlatego, że cieszy się największą efektywnością. Dodatkowym atutem właśnie tej opcji jest fakt, że reklama katalogowa jest dynamiczna, można ją łatwo zmieniać, a to sprzyja dopasowywaniu do potencjalnych klientów oraz możliwości dodatkowego personalizowania katalogu produktów.

Od czego rozpocząć kampanie katalogowe?

Wiele osób z pewnością zastanawia się, od czego zacząć kampanię katalogową realizowaną dzięki Facebook Ads? Otóż, najlepszą pierwszą czynnością będzie stworzenie katalogu produktów. W tym przypadku opcji jest dość sporo, ponieważ sam katalog produktów może obejmować albo produkty, albo usługi, albo jedno i drugie. Kolejne kroki, to:

  • Połączenie katalogu produktów ze stroną na Facebooku – w tym kroku należy wgrać listę do Menedżera Katalogów. Musi być ona utworzona w formacie CSV lub XML. Jeśli chcesz automatycznie aktualizować katalog produktów, koniecznością będzie skorzystanie z harmonogramu, dzięki któremu na bieżąco będą zmieniane stany magazynowe, a także ceny.
  • Konfiguracja piksela Facebooka – jeśli masz dobrze skonfigurowany piksel, będzie on zbierał wszystkie zapisane zdarzenia. Co nim może być? Wejście w konkretną podstroję, dodanie towaru do koszyka, porzucenie zamówienia zaraz przed finalizacją. Tak naprawdę można tutaj dodać do konfiguracji wszystko to, co będzie Cie interesowało.

  Szybkie efekty

  Wysoki współczynnik konwersji

  Personalizacja reklam

Rozpoznawalność marki

Zwiększ świadomość swojej marki, produktu lub usługi wśród potencjalnych klientów.

Generowanie ruchu na stronie

Kieruj więcej osób na swoją stronę internetową lub konkretny jej obszar.

Aktywność pod postami

Zachęcaj użytkowników do interakcji z Twoimi postami poprzez lajki, komentarze.

Generowanie kontaktów

Zbieraj dane od potencjalnych klientów za pomocą formularzy kontaktowych.

Promocja aplikacji mobilnej

Zachęć użytkowników do pobrania lub interakcji z Twoją aplikacją mobilną.

Sprzedaż w sklepie internetowym

Zwiększ sprzedaż produktów lub usług w swoim sklepie internetowym.

Dlaczego sprzedaż z katalogu to skuteczna kampania?

Czy byłeś kiedyś na Allegro, oglądałeś produkt, a potem sprawdzałeś swoją stronę na Facebooku? Jeśli tak, czy od razu zobaczyłeś produkt, na który patrzyłeś? To jest dynamiczna reklama produktu!

Dzięki tego typu kampaniom możesz spersonalizować reklamy na Facebooku dla swojej firmy i przypominać ludziom o przedmiotach, których jeszcze nie kupili. Możesz także czerpać dalsze dochody od klientów, kierując do nich produkty podobne do tych, które już oglądali lub kupili.

Przypominają o już obejrzanych, ale zapomnianych przedmiotach, a także umożliwiają pokazanie klientom podobnych produktów. Dzięki temu nasz zespół może tworzyć kampanie nastawione na wyniki, które znajdują grupę docelową, wyświetlając im reklamy związane z produktami, które wcześniej oglądali. Osiągamy to, dzięki komunikacji, która dla nas we współpracy z Tobą jest tak ważna oraz wykorzystując odpowiednie narzędzia do projektowania skutecznych reklam produktów na Facebooku i osiągania celów biznesowych.

Naszą skuteczność potwierdzają klienci

Ponad 50 pozytywnych opinii

Stwórz z nami zespół marzeń dla Twojego projektu i zyskaj pewność, że współpracujesz z elitą specjalistów w branży marketingu cyfrowego. Gwarantujemy dostęp do ekspertów posiadających nawet 10 lat doświadczenia, którzy są gotowi wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności, aby zapewnić Ci przewagę na rynku. Niech nasza wiedza stanie się Twoim sukcesem!

Minimum 5 lat

doświadczenia Eksperta PPC

Minimum 7 lat

doświadczenia Eksperta SEO

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

ruch reklamowy - traffic (1)

Czym są reklamy dynamiczne na Facebooku?

Reklama dynamiczna na Facebooku w e-commerce to inaczej właśnie kampania katalogowa. Chodzi w nich o to, że oferujesz konkretne produkty lub usługi tym osobom, które były lub mogą być zainteresowane ofertą firmy. Cenioną przez przedsiębiorców zaletą tej reklamy jest fakt, iż nie trzeba tworzyć nowej kampanii dla każdego produktu. Ponadto, system reklamowy samodzielnie dobiera produkty na podstawie określonych kryteriów. Menedżer katalogów daje wiele ułatwień!

Do jakich klientów można dotrzeć dzięki kampanii katalogowej?

Praktycznie każda kampania reklamowa ma za zadanie dotarcie do wielu różnych klientów. Podobnie jest z kampanią katalogową, której zadaniem jest dotarcie do:

  • Klientów obecnych oraz potencjalnych z listy zewnętrznej – w sytuacji, kiedy posiadasz zewnętrzną listę klientów opartą na numerach telefonów czy adresach e-mail, działanie jest bardzo proste, ponieważ wystarczy ją jedynie zaimportować.
  • Obecnych i potencjalnych z remarketingu – jest to opcja niezbędna w reklamowaniu firmy w sieci. Wystarczy odpowiednio skonfigurować piksel FB, by efektywnie zbierać użytkowników, którzy dokonują konkretnych czynności w witrynie.
  • Podobnych odbiorców na FB – jeśli ktoś jest podobny do Twoich użytkowników, automatycznie dobierany jest na podstawie zewnętrznej listy oraz wydarzeń zebranych poprzez Facebook Ads.
  • Osób, które obecnie nie są jeszcze związani z marką – dzięki kampanii katalogowej można dotrzeć do sporej liczby potencjalnych klientów, którzy na dobrą sprawę obecnie nawet nie wiedzą o istnieniu Twojej marki. Wystarczy dobrze znać profil klienta Twojej firmy, aby ustalić, jakie kryteria powinny być brane pod uwagę przez narzędzia reklamowe Facebook Ads.

Sposoby sprzedawania produktów z katalogu

Sklepy na Facebooku (produkty): Sklepy to ujednolicona cyfrowa witryna sklepowa na Facebooku i Instagramie. Możesz spersonalizować swój sklep i utworzyć zestaw produktów. Dzięki opcji Zakupy na Instagramie możesz dodatkowo oznaczać katalog produktów w swoich postach i relacjach (zestawienie produktów).

Marketplace (pojazdy): Sprzedawaj pojazdy lokalnym odbiorcom w Marketplace.

Sposoby reklamowania produktów w katalogu

facebook sprzedaż z katalogu

Reklamy dynamiczne – Reklamy dynamiczne automatycznie wyświetlają odpowiednie artykuły z katalogu wśród osób, które okazały zainteresowanie nimi w Internecie. Reklamy dynamiczne dopasowują artykuły z katalogu do zdarzeń z piksela lub SDK Facebooka – krótkiego kodu zainstalowanego w witrynie lub aplikacji. Reklamy dynamiczne to realny zysk, zwłaszcza gdy postawisz na odpowiedni opisu produktu!

facebook sprzedaż z katalogu

Reklamy karuzelowe – wśród formatów reklamowych jest karuzela, która jest formatem reklamy umożliwiającym wyświetlenie kilku obrazów lub filmów z odrębnymi linkami, które odbiorcy mogą przeglądać. Karty karuzeli mogą zostać wypełnione w sposób dynamiczny pozycjami z katalogu.

Reklamy ze znacznikami produktów – Możesz tworzyć kampanie reklamowe ze znacznikami produktów (katalogi produktów), aby promować konkretne artykuły, aby dobrze trafić w grupę odbiorców z różnych branż. Odbiorcy mogą kliknąć znaczniki produktu w Twoich reklamach, aby przejść bezpośrednio do strony szczegółów produktu, gdzie mogą dowiedzieć się więcej na jego temat lub dokonać zakupu.

Reklamy w formie kolekcji – Kolekcja to format reklamy, w ramach którego wyświetlana jest grupa 4 przedmiotów z katalogu pod głównym obrazem lub filmem. Odbiorca może dotknąć poszczególnych elementów, aby dowiedzieć się więcej na ich temat lub przejrzeć podobne artykuły przy wyświetlaniu reklam.

Poprawimy wyniki Twoich kampanii w 30 dni

Artur Szmyt

Artur Szmyt

New Business Manager

Jakie możliwości reklamowe daje katalog?

Sprzedaż, jaką daje katalog produktów, to ogrom nietuzinkowych możliwości, które wręcz czekają na wykorzystanie, aby wynieść Twoją markę i całą firmę na wyżyny sukcesu. Jakie to możliwości?

  • Efektywny cross-sell – działania te to oferowanie produktów komplementarnych. Idealnie wpisują się w moment, kiedy klient dokonał zakupów. Wtedy oferowane są mu dodatkowe opcje, dzięki czemu marka wychodzi naprzeciw z odpowiednim przekazem marketingowym.
  • Działania remarketingowe – jest to jeden z lepszych, bardziej skutecznych sposobów na promocję. Jeśli reklamy będą dostarczane do osób, które znają firmę, jest możliwość uzyskania znacznie lepszej konwersji. Jednak ten typ można kierowa głównie do osób, które porzuciły  wybrane produkty w koszyku lub jedynie przeglądnęły stronę, nic dla siebie nie zamawiając.
  • Targetowanie bazująca na zainteresowaniach – mnóstwo osób zajmujących się reklamą twierdzi, iż dotarcie do odpowiednich osób poprzez ich zainteresowania nie jest łatwe, to nie oznacza, że jest niemożliwe. Otóż jest to możliwe, a przy okazji może przynieść rewelacyjne efekty. Zależy to bowiem od osób, które zajmują się reklamą. Tutaj warto pamiętać o zawężaniu grup odbiorców w reklamach dynamicznych oraz pozostałych formatach, co wpływa na wyświetlenie reklamy.

Jak stworzyć komunikat?

W sytuacji, kiedy wiesz już, gdzie docierać będzie kampania katalogowa, koniecznym jest stworzenie komunikatu. Musi on być dość konkretny, sugestywny. Czasem wystarczy jedynie przypomnieć o konkretnych produktach osobom, które nie dokonały finalizacji zamówienia. W innym przypadku konieczna jest delikatna, subtelna namowa, która wyraźnie daje do zrozumienia, że po zakupie jednego produktu, z pewnością przyda się użytkownikowi kolejny produkt. Tworzenie katalogu produktów jest intuicyjne.

Przeczytaj również: Kampania Facebook Ads – konfiguracja krok po kroku

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację
5/5 - (2 opinie)