Double Digital

Funkcje Planera słów kluczowych Google Ads

Spis treści

Planer słów kluczowych Google Ads bardzo się zmienił, co powoduje, że coraz więcej osób chętniej z niego korzysta. Warto zaznaczyć, że Planer słów kluczowych jest całkowicie bezpłatnym narzędziem. W tym przewodniku wyjaśnimy nowe funkcje, jakie warto wykorzystać w codziennej pracy.

Trendy liczby wyszukiwań

Pamiętaj, że trendy liczby wyszukiwań przedstawione w planerze Google Ads obejmuje średnią miesięczną liczbę wyszukiwań słów kluczowych, które pojawiają się pod wyszukiwanym hasłem.

Ta funkcja nie zaproponuje nowych słów kluczowych, ale pozwoli nam oszacować, czego chcemy, dlatego musimy mieć dobrze zdefiniowane słowa kluczowe.

Narzędzie daje możliwość wprowadzenia tych słów kluczowych lub bezpośredniego przesłania pliku.

Planer pokaże więc szacunkowe wyniki i prognozy uzyskanych danych, a także pomoże ustalić hierarchię tych słów kluczowych.

Nowe propozycje słów kluczowych Google Ads

Dzięki temu narzędziu możesz odkryć nowe słowa kluczowe i nowe grupy reklam w oparciu o hasła opisujące Twój produkt lub usługę, Twoją witrynę lub kategorię produktu związaną z tym, co reklamujesz.

Możesz również przesłać początkową listę słów kluczowych, a planer słów kluczowych na tej podstawie przygotuje Ci propozycje słów kluczowych.

Na poniższych zdjęciach widać to w praktyce od słowa „buty”, które w tym przykładzie byłoby naszym głównym terminem, a także produktem, który nas definiuje.

propozycje słów kluczowych

Ponadto możesz również filtrować tę listę według różnych wskaźników, jak widać na poniższym obrazku.

filtrowanie słów kluczowych

Najbardziej przydatne filtry to:

  • Tekst słowa kluczowego : pozwala wskazać, który termin ma zawierać słowo kluczowe lub wykluczyć wszystkie te, które je zawierają.
  • Średnia miesięczna liczba wyszukiwań, na przykład, jeśli chcesz wyświetlić tylko słowa kluczowe z dużą liczbą miesięcznych wyszukiwań, na przykład > 5000.
  • Stawka u góry strony : pokazuje szacunkową kalkulację stawki CPC wymaganej dla reklamy wyświetlanej na górze pierwszej strony (4 pierwsze pozycje) wyników wyszukiwania, gdy w wyszukiwaniu zostanie użyte dokładnie jedno słowo kluczowe.
  • Konkurencyjność : umożliwia klasyfikację słów kluczowych o „wysokim”, „średnim” lub „niskim” poziomie konkurencyjności.

Segmentacja

Segmentacja odbiorców jest bardzo ważna, aby te prognozy były jak najbardziej zbliżone do rzeczywistości, musisz określić w narzędziu następujące sekcje:

  • Docelowa lokalizacja, na której chcesz się skoncentrować.
  • Język, w którym chcesz wyświetlać reklamy.
  • Sieci wyszukiwania lub partnerzy, tacy jak Mapy Google, Zakupy Google czy YouTube.

Podział na urządzenia

Planer pokazuje nam również trendy wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Na przykład latem częściej korzysta się z urządzeń mobilnych, ponieważ ludzie często przebywają poza domem, na wakacjach lub na imprezie i nie spędzają tak dużo czasu przed komputerem.

Na przykład w lipcu i sierpniu wyszukiwania najbliższych bankomatów z telefonów komórkowych uzyskują bardzo duże wzrosty liczby wyszukiwań.

urządzenia google ads

Podział na lokalizacje

Możemy podzielić na kilka poziomów: województwo, powiat, gminę, miasto, oraz dzielnice. Dzięki planerowi słów kluczowych Google Ads poznamy skuteczność w konkretnych lokalizacjach.

Tutaj widzimy przykład ze słowem kluczowym: “buty”. Warszawa i Kraków odnotowują znacznie większą liczbę wyszukiwań, podczas gdy pozostałe wyszukiwania są rozproszone w innych miastach.

lokalizacje google ads

Nowe możliwości dostępne w Planerze słów kluczowych

Dzięki temu narzędziu i mając jako odniesienie bardziej ogólne terminy, możesz sprawdzić, które słowa kluczowe są pozycjonowane lub jakie są wyszukiwane hasła.

Z nich możesz zobaczyć średnie miesięczne wyszukiwania i konkurencyjność słów kluczowych, aby zidentyfikować możliwości słów kluczowych przy niewielkiej konkurencji i wysokich wyszukiwaniach.

Kiedy warto korzystać z Planera słów kluczowych Google Ads?

Z Planera słów kluczowych warto korzystać zawsze kiedy potrzebujemy przygotować strukturę kampanii, przeanalizować konkurencję, sprawdzić trendy liczby wyszukiwań, określić gdzie warto targetować nasze reklamy.

  • Praca SEO:

Wskazane jest, aby pracować nad tytułami H1, H2 i opisami meta, aby uzyskać dobre pozycjonowanie SEO. We wszystkich ważne jest, aby pojawiły się słowa kluczowe wykryte w badaniu słów kluczowych.

  • Utwórz treść:

Do pisania treści strony internetowej, opisów produktów czy wpisów na blogu konieczne jest również skorzystanie z tego narzędzia.

Używając słów kluczowych z dobrą średnią liczbą wyszukiwań będziesz w stanie pozycjonować się w wyszukiwarkach.

  • Tworzenie kampanii Google Ads

Kampanie Google Ads w sieci wyszukiwania działają na podstawie wyszukiwanych haseł używanych przez użytkowników. Aby wykryć, jakich słów używają użytkownicy niezbędny będzie planer słów kluczowych.

Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany, jakie zostały wprowadzone do Planera słów kluczowych Google Ads.

  • Więcej początkowych słów kluczowych: podczas szukania nowych pomysłów wprowadź do 10 początkowych słów kluczowych.
  • Trendy słów kluczowych: przeglądaj lub pobieraj trendy pomysłów dla określonych słów kluczowych.
  • Pogrupowane pomysły: zobacz słowa kluczowe według tematu lub dodaj je wszystkie jako grupę reklam.
  • Zapisz pomysły w kampaniach, które już masz: dodaj nowe pomysły do ​​już utworzonych kampanii.
  • Zalecany budżet: sprawdź zalecany budżet dzienny na podstawie maksymalnej stawki CPC i przewidywanego kosztu.
  • Kolumna Wartość konkurencji: zobacz szczegółową klasyfikację konkurencyjności propozycji słów kluczowych.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (2 opinie)