Double Digital

Reklama w Google Maps — co musisz wiedzieć, aby z nią wystartować?

Spis treści

Reklama w mapach Google może być kluczowym czynnikiem zwiększającym sprzedaż u lokalnych przedsiębiorców. Wbrew pozorom nie każdy zdaje sobie sprawę z jej potencjału. Ponadto jest ona prosta w aktywacji i przynosi niemałe efekty, których mogłaby powstydzić się nie jedna reklama Google Ads w sieci reklamowej.

Reklama w Google Maps — czym dokładnie jest?

Reklama w Google Maps jest jednym z typów reklam, które w swoim asortymencie posiada Google Ads. Zasada działania jest banalnie prosta, jej głównym założeniem, a zaraz celem jest wypromowanie danej działalności. Wizytówka firmy pojawia się użytkownikom na samej górze listy wyszukiwania w aplikacji map Google lub w momencie, gdy narzędzie wyszukamy w wyszukiwarce Google.

Niemniej, aby reklama działała pomyślnie, każdy, kto zamierza wybrać ten rodzaj promocji, wpierw powinien dobrać odpowiednie słowa kluczowe, które będą odpowiadać na zapytania użytkowników i przy okazji dobrze wpłyną na pozycjonowanie stron.

Jak już sama nazwa wskazuje, jest to reklama, która będzie pojawiać się użytkownikowi w Google Maps, czy to na komputerze stacjonarnym, czy też na każdym innym urządzeniu mobilnym.

Co ciekawe, rozpoczęcie promocji w tym kanale komunikacji dodatkowo pozytywnie wpływa na optymalizację Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Google Maps — dla kogo będą najlepszym rozwiązaniem?

W przypadku map Google będą one najlepszym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy stacjonują na rynku lokalnym. Reklama w Google Maps wyróżnia się charakterystyczną fioletową pinezką, przez co jest łatwo zauważalna przez użytkowników będących w tej chwili właśnie na mapach Google. Tego rodzaju działania mogą znacząco zwiększyć ruch okolicznych lokali.

Dzięki niej jesteś w stanie szybko, a zarazem efektywnie zdobyć nowych klientów. Ten rodzaj reklamy w Google Maps wyświetla się w formacie reklamy tekstowej oraz w spisie firm.

Jest to swego rodzaju krótka i treściwa reklama w formie wizytówki firmy, która z pewnością zachęci lokalnych klientów do podjęcia się danej akcji.

Odkryj wolność bez długoterminowych zobowiązań

Ponad 50 pozytywnych opinii

Z nami, Twoja decyzja o pozostaniu jest kwestią sukcesu, nie umowy!
optymalizacja kampanii adwords (1)

Jak stworzyć reklamę w mapach Google?

Krok nr 1 - Google Moja firma

Reklama w Google Maps jest bardzo prosta do utworzenia. Na samym początku musisz zacząć od zarejestrowania się (o ile już nie posiadasz takowego konta) w usłudze Google Moja Firma.

Rejestracja daje Ci możliwość zarządzania swoją marką na Mapach Google całkowicie bezpłatnie.

Warto wspomnieć, że podczas rejestracji konieczne będzie, abyś podał:

  • adres firmy,

  • nazwę firmy,

  • wybraną kategorię swojej działalności.

Następnie będziesz musiał zaakceptować możliwość wyświetlania się Twojej wizytówki w mapach Google.

3 sposoby dodania firmy do GMB

  • sposób nr 1 – wejdź na Google Maps, a następnie prawym przyciskiem myszy zaznacz konkretne miejsce na mapie, następnie zatwierdź, klikając “Dodaj swoją firmę”,

  • sposób nr 2 – w menu kliknij “Dodaj swoją firmę”, przycisk ten znajdziesz w lewym górnym rogu,

  • sposób nr 3 – ostatni sposób to wpisanie adresu swojej firmy w pasku wyszukiwania i kliknięcie “Dodaj swoją firmę”.

Dobrze, stanęliśmy na poziomie wizytówki Google, teraz czas przejść do tego, co interesuje Cię najbardziej, czyli do reklamy.

Krok nr 2 - czyli jak włączyć rozszerzenia lokalizacji w Google Ads

Konfigurację reklamy zaczynasz na swoim koncie Google Ads. Reasumując, abyś mógł rozpocząć promocję swojej firmy, (nie tylko w sieci reklamowej) musisz być połączony ze swoim kontem w Google.

By włączyć reklamy w Google Maps, wpierw konieczne będzie, byś włączył odpowiednie rozszerzenie lokalizacji. Najprostszym sposobem będzie połączenie konta w Google Moja Firma z kontem Google Ads. To znacznie ułatwi sprawę, a przy okazji będzie najszybszym wyborem.

Dodatkowo należy dopisać, że promocja w Google Maps będzie działać wyłącznie wtedy, gdy włączysz reklamy w sieci reklamowej Google (w wyszukiwarce).

Kolejnym krokiem będzie ustawienie lokalne reklamy (jeżeli zamierzasz promować biznes w swojej okolicy). Dzięki temu użytkownikowi wyświetli się Twoja promocja w momencie, gdy będzie w pobliżu Twojej firmy.

Co dalej?

Przy optymalizacji promocji musisz skupić się również na:

  • odpowiednim doborze słów kluczowych, dzięki którym użytkownik chętniej kliknie reklamę, jeżeli będzie odpowiadać na jego zapytanie,

  • dokładne określenie kim są Twoi potencjalni klienci (grupa docelowa),

  • budżet, który zamierzasz przeznaczyć na reklamę (w przypadku mniejszych firm budżet może być skromny, mimo to, promocja i tak będzie działać),

  • stawka za kliknięcie (stawka stawce nie równa, w przypadku firm o większym budżecie warto zastosować nieco wyższe kwoty, by wygrać w tzw. licytacji o najwyższe miejsca w rankingu),

  • zapełnienie reklamy wartościową i konkretną treścią (jest to bardzo ważne!) niemniej, treści, które zamieszczasz w internecie — w tym przypadku, w reklamie — muszą być proste w zrozumieniu. Powinny również oferować korzyści, by zachęcić więcej osób będących w Twojej okolicy do odwiedzenia Twojej firmy.

Czy wiedziałeś, że ponad 70% potencjalnych klientów w tym samym dniu, w którym zobaczyło Cię na lokalnym rynku, znalazło się u Ciebie w sklepie? Mogą to być klienci, którzy znaleźli Cię przypadkowo (tylko przejazdem) i mimo to wstąpili do Ciebie. Mogą to być również ci, którzy szukają produktów bardziej konkretnych, które nie spodobały im się np. u konkurencji.

Ponadto:

  • kampanie reklamowe w tym rodzaju promocji są znacznie mniej kosztowne w porównaniu do innych rodzajów Google Ads, dzięki temu nawet małe biznesy są w stanie zaprezentować się potencjalnemu klientowi,

  • w ciągu każdego dnia mapami Google posługuje się tysiące użytkowników, dlatego pokaż się na lokalnym rynku jak najszybciej, by zdobyć nowych klientów,

  • przyciągniesz więcej nowych klientów do swojego sklepu stacjonarnego,

  • odnotujesz wzrost wizyt potencjalnych klientów nie tylko w sklepie, ale również na swojej stronie internetowej, przez co będzie się ona lepiej pozycjonować,

  • reklamy promowane na rynku lokalnym dają również możliwość skontaktowania się z Tobą poprzez kliknięcie numeru telefonu na wyświetlanych mapach Google,

  • promocja w Google Maps to swego rodzaju wizytówka działalności, dlatego pamiętaj, aby prawidłowo podać wszystkie informacje na temat firmy, ponieważ będą one również prezentowane w wyszukiwarce. Dodatkowo zawrzyj w niej link do swojej strony, gdzie potencjalny klient znajdzie więcej informacji na temat Twojej działalności.

Sprawdź nasze najnowsze artykuły, uważamy, że z pewnością pomogą Ci przy planowaniu kampanii. Sprawdź:

Reklama firmy Google Maps — kiedy za nią zapłacisz?

Pamiętaj, że firma korzysta z wizytówki na samej mapie Google za darmo. Są pewne elementy, za które w przypadku reklam Google Maps będziesz musiał zapłacić, by pozyskać nowych klientów.

W przypadku reklam Google Maps AdWords zapłacisz w momencie gdy:

  • użytkownicy klikną przycisk “pokaż trasę” – po jego kliknięciu każdy z zainteresowanych klientów zobaczy trasę, dzięki której trafi do siedziby Twojej działalności,

  • użytkownicy klikną przycisk “pobierz informacje o lokalizacji” – poprzez to kliknięcie osoba zainteresowana rozwinie Twoją reklamę w liście wyszukiwania,

  • użytkownicy klikną przycisk “kliknij, aby połączyć” – w ten sposób reklamy w Google Maps pozwolą połączyć się użytkownikom z Twoją firmą.

W jaki sposób możesz sprawdzić skuteczność Google Maps AdWords?

Google Maps daje Ci możliwość sprawdzenia skuteczności każdego kliknięcia w internecie. Poniżej załączamy prostą instrukcję krok po kroku:

  • otwórz “kampanie”

  • następnie “grupy reklam”

  • dalej “reklamy lub słowa kluczowe”

  • na końcu kliknij “ikonę segmentu” i wybierz rodzaj kliknięcia.

Podsumowanie

Jak mogłeś zauważyć, masz wiele możliwości, dzięki którym Twoja wizytówka firmy będzie w stanie przykuć uwagę lokalnych klientów, jest to świetne rozwiązanie dla lokalnych biznesów, dlatego pamiętaj o tej formie promocji. Jeżeli będziesz mieć z czymś problem, napisz do nas. Z chęcią pomożemy Ci zaistnieć na lokalnym rynku.

Promocję biznesu w internecie warto powierzyć doświadczonej agencji.

Zapraszamy po darmową wycenę!

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

4.8/5 - (5 opinie)