Na czym polega optymalizacja konwersji w SEO?
Reklama w mapach Google może być kluczowym czynnikiem zwiększającym sprzedaż u lokalnych przedsiębiorców. Wbrew pozorom nie każdy zdaje sobie sprawę z jej potencjału. Ponadto jest ona prosta w aktywacji i przynosi niemałe efekty, których mogłaby powstydzić się nie jedna reklama Google Ads w sieci reklamowej.
Reklama w Google Maps jest jednym z typów reklam, które w swoim asortymencie posiada Google Ads. Zasada działania jest banalnie prosta, jej głównym założeniem, a zaraz celem jest wypromowanie danej działalności. Wizytówka firmy pojawia się użytkownikom na samej górze listy wyszukiwania w aplikacji map Google lub w momencie, gdy narzędzie wyszukamy w wyszukiwarce Google.
Niemniej, aby reklama działała pomyślnie, każdy, kto zamierza wybrać ten rodzaj promocji, wpierw powinien dobrać odpowiednie słowa kluczowe, które będą odpowiadać na zapytania użytkowników i przy okazji dobrze wpłyną na pozycjonowanie stron.
Jak już sama nazwa wskazuje, jest to reklama, która będzie pojawiać się użytkownikowi w Google Maps, czy to na komputerze stacjonarnym, czy też na każdym innym urządzeniu mobilnym.
Co ciekawe, rozpoczęcie promocji w tym kanale komunikacji dodatkowo pozytywnie wpływa na optymalizację Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
W przypadku map Google będą one najlepszym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którzy stacjonują na rynku lokalnym. Reklama w Google Maps wyróżnia się charakterystyczną fioletową pinezką, przez co jest łatwo zauważalna przez użytkowników będących w tej chwili właśnie na mapach Google. Tego rodzaju działania mogą znacząco zwiększyć ruch okolicznych lokali.
Dzięki niej jesteś w stanie szybko, a zarazem efektywnie zdobyć nowych klientów. Ten rodzaj reklamy w Google Maps wyświetla się w formacie reklamy tekstowej oraz w spisie firm.
Jest to swego rodzaju krótka i treściwa reklama w formie wizytówki firmy, która z pewnością zachęci lokalnych klientów do podjęcia się danej akcji.
Reklama w Google Maps jest bardzo prosta do utworzenia. Na samym początku musisz zacząć od zarejestrowania się (o ile już nie posiadasz takowego konta) w usłudze Google Moja Firma.
Rejestracja daje Ci możliwość zarządzania swoją marką na Mapach Google całkowicie bezpłatnie.
Warto wspomnieć, że podczas rejestracji konieczne będzie, abyś podał:
adres firmy,
nazwę firmy,
wybraną kategorię swojej działalności.
Następnie będziesz musiał zaakceptować możliwość wyświetlania się Twojej wizytówki w mapach Google.
sposób nr 1 – wejdź na Google Maps, a następnie prawym przyciskiem myszy zaznacz konkretne miejsce na mapie, następnie zatwierdź, klikając “Dodaj swoją firmę”,
sposób nr 2 – w menu kliknij “Dodaj swoją firmę”, przycisk ten znajdziesz w lewym górnym rogu,
sposób nr 3 – ostatni sposób to wpisanie adresu swojej firmy w pasku wyszukiwania i kliknięcie “Dodaj swoją firmę”.
Dobrze, stanęliśmy na poziomie wizytówki Google, teraz czas przejść do tego, co interesuje Cię najbardziej, czyli do reklamy.
Konfigurację reklamy zaczynasz na swoim koncie Google Ads. Reasumując, abyś mógł rozpocząć promocję swojej firmy, (nie tylko w sieci reklamowej) musisz być połączony ze swoim kontem w Google.
By włączyć reklamy w Google Maps, wpierw konieczne będzie, byś włączył odpowiednie rozszerzenie lokalizacji. Najprostszym sposobem będzie połączenie konta w Google Moja Firma z kontem Google Ads. To znacznie ułatwi sprawę, a przy okazji będzie najszybszym wyborem.
Dodatkowo należy dopisać, że promocja w Google Maps będzie działać wyłącznie wtedy, gdy włączysz reklamy w sieci reklamowej Google (w wyszukiwarce).
Kolejnym krokiem będzie ustawienie lokalne reklamy (jeżeli zamierzasz promować biznes w swojej okolicy). Dzięki temu użytkownikowi wyświetli się Twoja promocja w momencie, gdy będzie w pobliżu Twojej firmy.
Przy optymalizacji promocji musisz skupić się również na:
odpowiednim doborze słów kluczowych, dzięki którym użytkownik chętniej kliknie reklamę, jeżeli będzie odpowiadać na jego zapytanie,
dokładne określenie kim są Twoi potencjalni klienci (grupa docelowa),
budżet, który zamierzasz przeznaczyć na reklamę (w przypadku mniejszych firm budżet może być skromny, mimo to, promocja i tak będzie działać),
stawka za kliknięcie (stawka stawce nie równa, w przypadku firm o większym budżecie warto zastosować nieco wyższe kwoty, by wygrać w tzw. licytacji o najwyższe miejsca w rankingu),
zapełnienie reklamy wartościową i konkretną treścią (jest to bardzo ważne!) niemniej, treści, które zamieszczasz w internecie — w tym przypadku, w reklamie — muszą być proste w zrozumieniu. Powinny również oferować korzyści, by zachęcić więcej osób będących w Twojej okolicy do odwiedzenia Twojej firmy.
Czy wiedziałeś, że ponad 70% potencjalnych klientów w tym samym dniu, w którym zobaczyło Cię na lokalnym rynku, znalazło się u Ciebie w sklepie? Mogą to być klienci, którzy znaleźli Cię przypadkowo (tylko przejazdem) i mimo to wstąpili do Ciebie. Mogą to być również ci, którzy szukają produktów bardziej konkretnych, które nie spodobały im się np. u konkurencji.
Ponadto:
kampanie reklamowe w tym rodzaju promocji są znacznie mniej kosztowne w porównaniu do innych rodzajów Google Ads, dzięki temu nawet małe biznesy są w stanie zaprezentować się potencjalnemu klientowi,
w ciągu każdego dnia mapami Google posługuje się tysiące użytkowników, dlatego pokaż się na lokalnym rynku jak najszybciej, by zdobyć nowych klientów,
przyciągniesz więcej nowych klientów do swojego sklepu stacjonarnego,
odnotujesz wzrost wizyt potencjalnych klientów nie tylko w sklepie, ale również na swojej stronie internetowej, przez co będzie się ona lepiej pozycjonować,
reklamy promowane na rynku lokalnym dają również możliwość skontaktowania się z Tobą poprzez kliknięcie numeru telefonu na wyświetlanych mapach Google,
promocja w Google Maps to swego rodzaju wizytówka działalności, dlatego pamiętaj, aby prawidłowo podać wszystkie informacje na temat firmy, ponieważ będą one również prezentowane w wyszukiwarce. Dodatkowo zawrzyj w niej link do swojej strony, gdzie potencjalny klient znajdzie więcej informacji na temat Twojej działalności.
Sprawdź nasze najnowsze artykuły, uważamy, że z pewnością pomogą Ci przy planowaniu kampanii. Sprawdź:
jak opracować strategię marketingową odpowiadającą zamysłowi Twojego biznesu.
Pamiętaj, że firma korzysta z wizytówki na samej mapie Google za darmo. Są pewne elementy, za które w przypadku reklam Google Maps będziesz musiał zapłacić, by pozyskać nowych klientów.
W przypadku reklam Google Maps AdWords zapłacisz w momencie gdy:
użytkownicy klikną przycisk “pokaż trasę” – po jego kliknięciu każdy z zainteresowanych klientów zobaczy trasę, dzięki której trafi do siedziby Twojej działalności,
użytkownicy klikną przycisk “pobierz informacje o lokalizacji” – poprzez to kliknięcie osoba zainteresowana rozwinie Twoją reklamę w liście wyszukiwania,
użytkownicy klikną przycisk “kliknij, aby połączyć” – w ten sposób reklamy w Google Maps pozwolą połączyć się użytkownikom z Twoją firmą.
Google Maps daje Ci możliwość sprawdzenia skuteczności każdego kliknięcia w internecie. Poniżej załączamy prostą instrukcję krok po kroku:
otwórz “kampanie”
następnie “grupy reklam”
dalej “reklamy lub słowa kluczowe”
na końcu kliknij “ikonę segmentu” i wybierz rodzaj kliknięcia.
Jak mogłeś zauważyć, masz wiele możliwości, dzięki którym Twoja wizytówka firmy będzie w stanie przykuć uwagę lokalnych klientów, jest to świetne rozwiązanie dla lokalnych biznesów, dlatego pamiętaj o tej formie promocji. Jeżeli będziesz mieć z czymś problem, napisz do nas. Z chęcią pomożemy Ci zaistnieć na lokalnym rynku.
Promocję biznesu w internecie warto powierzyć doświadczonej agencji.
Zapraszamy po darmową wycenę!
Formularz kontaktowy