Double Digital

Pinterest co to?

Spis treści

Pinterest staje się kolejną platformą, która zyskuje coraz większą popularność w sieci. Jak wiadomo, potencjalnych klientów można znaleźć niemalże wszędzie, ale czy Pinterest będzie do tego odpowiednim serwisem? Czy dasz radę dzięki niemu zwiększyć współczynnik konwersji oraz zrealizować swoje cele biznesowe?

W tym wpisie opowiemy Ci, jak działa Pinterest, jak założyć konto firmowe, czym są piny i tablice, oraz odpowiemy na najczęściej zadawane pytanie w sieci – pinterest co to? Bez przedłużania, zaczynajmy!

O co chodzi w Pinterest i jak działa Pinterest?

Stwierdziliśmy, że poruszymy ten temat od początku. Podejrzewamy, że nie każdy do końca wie, czym dokładnie jest Pinterest, oraz jakie może mieć on przełożenie na biznes. Facebook, Instagram, jak i TikTok, to bardzo znane platformy. W przypadku Pinteresta jest natomiast nieco inaczej, nie jest on tak wybitnie rozpoznawalny w Polsce, jak ww. platformy. Niemniej, nie zmienia to faktu, że i tak warto zacząć z niego korzystać, ponieważ z pewnością zyska on większą popularność w naszym kraju.

Pinterest — co to jest i dlaczego warto z niego korzystać?

Jest to jeden z serwisów społecznościowych, znacznie bardziej znany za oceanem (w Stanach Zjednoczonych), który zrzesza miliony użytkowników. Skupia się on na publikacji treści graficznych, w tym zdjęć, obrazów, oraz własnych pomysłów, które stworzyło się w określony sposób.

Można porównać go do wirtualnej tablicy korkowej. Warto również podkreślić, że załączonymi infografikami, zdjęciami, obrazami itd., we wnętrzu platformy można się między sobą nimi dzielić, jak i pobierać je na komputery i urządzenia mobilne, np. na tapetę.

Z racji udostępnianych tam ww. treści graficznych, w tym filmów wideo, nieco przypomina on bardzo znaną platformę, którą jest Instagram. Co równie ważne, w tym portalu możesz skorzystać z wielu inspiracji modowych i nie tylko. Wiele osób posiłkuje się tą aplikacją podczas aranżacji wnętrz swoich domów i mieszkań itd.

Dane w tej sprawie są jednoznaczne:

Jak nazywają się treści przeglądane w Pintereście?

Pinterest to miejsce idealne na publikowanie własnych pomysłów. No, ale właśnie, każdy z portali społecznościowych posiada swoje nazwy. W przypadku Pinteresta są to piny, czyli właśnie treści, które widzisz w jego wnętrzu. Wszystkie z nich może lajkować, komentować, a także przypinać do swojej tablicy, aczkolwiek o niej powiemy więcej poniżej, tak samo, jak i o pinach.

Kto korzysta z Pinteresta?

Patrząc na dane ogólnoświatowe, z Pinteresta na korzysta łącznie ok. 445 mln aktywnych użytkowników (!) regularnie.

Z czego aż 70% to kobiety, a 30% to mężczyźni. A tak prezentuje się to na załączonego infografice:

Jak wygląda to w Polsce?

W Polsce mamy ok. 3,7 mln aktywnych użytkowników. Dane te pochodzą jednak z roku 2020, dlatego też należy przypuścić, że liczba ta się zwiększyła.

Kogo jest więcej?

Przeważająca grupa użytkowników Pinteresta to kobiety, w Polsce. Statystyki jednoznacznie pokazują, że łącznie jest ich aż 86%.

Użytkownicy Pinteresta w Polsce według różnych grup wiekowych

Jednoznacznie możemy wywnioskować, że największą grupą osób korzystających z Pinteresta są osoby młodsze. Obrazuje to poniższa infografika:

Jaka grupy wiekowe najczęściej korzystają z tej platformy?

Wyniki, które zostały sporządzone przez agencję Open Mobi wskazują, że największą grupą korzystającą z Pinteresta są osoby w wieku od 25 do 34 lat i stanowią 47% ogółu.

Pinterest jest serwisem społecznościowym o dużej dynamice rozwoju. Można w nim zobaczyć tysiące materiałów wizualnych oraz innych, rozmaitych aktywności. Z tego też względu jest to platforma w pełni bezpieczna. Moderatorzy, zarząd, jak i cała administracja tej aplikacji w pełni zadbali o to, aby każdy czuł się w tym miejscu komfortowo i pewnie.

W tym medium społecznościowym każdy loguje się za pomocą swojego loginu i hasła. Co równie istotne, nikt nie jest zobowiązany do dołączania swoich wrażliwych danych. Przez co momentalnie pozbywamy się przeświadczenia, że ktoś takowe dane mógłby rozpowszechnić.

Czym Pinterest różni się od innych platform społecznościowych?

Jak wspomnieliśmy wcześniej, Pinterest wielu osobom może kojarzyć się z platformą, którą jest Instagram. To prawda, w przypadku dużej ilości zdjęć i filmów, obie te aplikacje są do siebie podobne, nawet bardzo, aczkolwiek, na tym też to podobieństwo się kończy.

Pinterest różni się zatem od reszty stron tym, że jest on porównywalny do wirtualnego katalogu, w którym zapisywanie treści, wyszukiwanie ich, jak i zarządzanie nimi jest podstawą jego działania.

Z tego też względu różnica w stosunku do innych mediów społecznościowych jest naprawdę duża. Facebook i Instagram w szczególności służą do komunikowania się z innymi użytkownikami, w tym na dokumentowaniu zdarzeń oraz relacjonowaniu ich – nawet jeżeli chodzi o te najprostsze, codzienne czynności.

Pinterest natomiast pozwala użytkownikom odkrywać nowe treści, zapisywać je oraz przechowywać. Są to materiały wizualne, których cele są naprawdę zróżnicowane – w zależności od preferencji mogą to być zabawne piny, inspirujące, jak i te pokazujące piękne widoki.

Może już zauważyłeś pewne zależności wynikające z ww. informacji? Otóż jest to miejsce, w którym z pewnością odnajdą się branże, takie jak:

Branża wnętrzarska (wystrój wnętrz) i budowlana

Branża gastronomiczna

  • ogrodnicze,

  • turystyczne,

  • ślubne,

  • itd.

Jak widzisz, liczby nie pozostawiają złudzeń. Jeżeli jeszcze nie utworzyłeś konta, zrób to jak najszybciej i zacznij działać!

Czym są piny?

Piny, są to materiały wizualne, które zamieszczasz na swojej tablicy z poziomu konta osobistego. Z racji, że portal ten stale zyskuje na popularności, a ilość materiałów wizualnych stale się zwiększa, Pinterest zaczął kłaść większy nacisk na jakość materiałów, aniżeli na ich ilość.

Z czym to się wiąże? No z tym, że jeżeli będziesz chciał wypromować swój biznes (o czym więcej poniżej), będziesz musiał się bardzo postarać o to, aby każdy Twój materiał by wysokiej jakości i przynosił użytkownikom dużą wartość.

No, ale wracając, czym jest pin?

Pin jest to ww. materiał wizualny, np. Twojego produktu, który możesz przedstawić użytkownikom w formie inspirującego obrazu lub ciekawego pomysłu, który będą mogli wcielić w życie. Estetyczne materiały użytkownicy znacznie chętniej i częściej będą zapisywać piny na swojej tablicy.

Z czego składają się własne piny?

Pin składa się z 4 elementów, a są to:

  • materiał w postaci — animacji, obrazu (zdjęcia, grafiki itd.), filmy wideo, jak i pokaz slajdów,

  • link,

  • opis pina,

  • tytuł.

W jaki sposób dzięki temu możesz trafić do nowych użytkowników? Gdzie powinieneś umieszczać frazy kluczowe?

Już poniekąd znasz odpowiedź na pytanie, Pinterest co to? Aczkolwiek, w tym momencie przychodzimy do Ciebie z ciekawą informacją, która najprawdopodobniej Cię zaskoczy. Otóż Pinterest — można powiedzieć jako całość — to narzędzie, gdzie dosłownie wszędzie możesz umieszczać słowa kluczowe związane z Twoim produktem.

W Pintereście frazy kluczowe możesz umieszczać m.in. w:

  • tytułach,

  • nazwie tablicy,

  • nazwie profilu,

  • opisie,

  • itd.

Dzięki tej wszechstronności możesz w prosty sposób znaleźć nowych odbiorców i zaszczepić w nich nutę inspiracji.

A jak to wygląda w praktyce? Pinterest daje szerokie pole manewru, a zatem, zakładając, że znalazłeś już odpowiednią ilość słów kluczowych i umieściłeś je w pinie na swoim profilu, następnie każdy z aktywnych użytkowników wpisujący określoną frazę będzie mógł szybciej Cię zobaczyć i znaleźć.

Po kliknięciu Twojego pina zostanie on powiększony. Dzięki temu użytkownik z urządzenia mobilnego zobaczy Twojego pina w pełnej rozdzielczości (na całym obrazie) wraz z jego opisem. Kolejne kliknięcie natomiast będzie skutkować pokazaniem linka (odnośnika) np. do Twojego bloga lub określonego wcześniej produktu na Twojej stronie www.

Rozwiązanie to pozwoli Ci na pozyskanie innych użytkowników, nowych, którzy wcześniej nie mieli pojęcia o Twojej firmie i to w sposób darmowy. Warto również w tym przypadku powtórzyć, że w naszym kraju aplikacja ta stale zyskuje na popularności, a co za tym idzie — coraz więcej osób wie, czym jest Pinterest. Właśnie przez to możesz realizować się w celach zakupowych poprzez używanie Pinteresta.

Jeżeli chcesz dzielić się z użytkownikami ciekawymi materiałami, ważne jest, abyś opracował odpowiednią strategię publikacji treści. Może to być pojedynczy obrazek raz w tygodniu lub częściej, jak i też rzadziej. W pierwszej kolejności również możesz zamieszczać filmy wideo w języku polskim, jak i zagranicznym, w celu rozrywkowym, a także dla inspiracji.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Spójrz, ile osób uważa, że Pinterest zainspirował ich do zakupów:

Jeżeli potrzebujesz pomocy — odezwij się do nas lub umów na bezpłatną konsultację. Pomożemy Ci wybrać kategorie tematyczne i sugerowane tematy związane z Twoją branżą, podpowiemy Ci również, jakie publikacje powinieneś zamieszczać na swoim profilu, a także zaprojektujemy grafiki, opisy i tytuły.

Tablice na Pintereście — czym są?

Pinterest to morze inspiracji, różnego rodzaju pomysłów i wielu innych. Wchodząc w niego, możesz odnieść wrażenie, jakby nie było w nim granic — tak, jest to nieco filozoficzne stwierdzenie, aczkolwiek ma w sobie naprawdę wiele sensu. Sprawdź i przekonaj się sam!

Czasem zdarza się, że Pinterest (po czasie) zaczyna dobierać piny podobne do tych, które oglądałeś do tej pory, choć zdarza się to stosunkowo sporadycznie. Dlatego też w takiej sytuacji przychodzą do Ciebie z pomocą tablice.

Do swojej tablicy dodaj wyłącznie jeden temat

Jeżeli założyłeś konto firmowe, którego celem jest promocja produktów, w takim też razie Twój własną tablicę, a raczej własne — niech będzie ich kilka. Pamiętaj, aby na własnych tablicach segregować wszystkie piny, co to jednak znaczy? Otóż do swoich tablic w Pintereście dołączaj materiały związane z poszczególnymi tablicami — jedna tablica niech odpowiada jednej formie materiału, jednej tematyce itd.

Dzięki temu rozwiązaniu użytkownicy Pinteresta w prostszy sposób będą mogli poruszać się po Twoim profilu, a zarazem szybciej znajdą to, czego szukają, w tym np. inspiracji dotyczących danego produktu.

Za przykład możemy wziąć branżę ogrodniczą. W jej przypadku niech każda tablica odpowiada innej aranżacji ogrodu lub innemu gatunkowi kwiatów. Pomysłów jest naprawdę wiele!

Tablice grupowe — czym są?

Już wiesz, czym są zwykłe piny i tablice. Teraz przyszła kolej na zagłębienie się w kilku istotnych szczegółach.

Tablicę grupową wyróżnia — jak sama nazwa wskazuje — pewna, określona liczba osób. Sam Pinterest jak najbardziej pozwala na tworzenie zatem takowych tablic. Dzięki temu możesz w prosty sposób dodać nowe osoby o podobnych zainteresowaniach i wraz z nimi dodawać piny do Twojej tablicy, dzięki którym nowi użytkownicy zaczerpną inspiracji (i nie tylko).

Pinterest to bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze serwis społecznościowy. Dlatego tego też tablice grupowe są łatwe do utworzenia. Wystarczy, że wejdziesz ustawienia tablicy grupowej, następnie wybierzesz sekcję “Współtwórcy”, wpiszesz imię i nazwisko lub podasz maila konkretnej osoby.

Kolejno osoba, do której się zwracasz, otrzyma od Ciebie zaproszenie.

Tablice grupowe jak działają?

Jeżeli to Ty jesteś założycielem tablicy grupowej na Pintereście, będą przysługiwać Ci dodatkowe prawa, a dokładniej:

  • kontrola nad wysyłanymi zaproszeniami do Twojej grupowej tablicy,

  • to Ty decydujesz o tym, czy chcesz usunąć dany pin, a także jego twórcę,

  • w każdej chwili możesz usunąć tablice, a także ją usunąć.

Ukryte tablice — czym są?

Ukryte tablice, jak sama nazwa wskazuje, są ukryte dla innych użytkowników serwisu Pinterest. Będą one ciekawym rozwiązaniem np. w sytuacji, w której planujesz za jakiś czas pokazać ciekawy projekt, ale na ten moment nie chcesz, aby ktokolwiek o nim wiedział.

Co równie ważne, ukrytą tablicę mogą widzieć osoby, którym wyślesz zaproszenie.

Jak założyć konto osobiste w Pinterest?

Już wiesz, czym jest Pinterest. Wiesz też, jaką ma popularność w internecie, oraz znasz prognozy na najbliższe lata. Dużo teorii już za Tobą, pora zatem przejść do praktyki i zacząć od utworzenia konta osobistego. Jak sama nazwa wskazuje, jest to rodzaj konta prywatnego. O firmowym więcej powiemy poniżej.

Wpisz w internecie (w wyszukiwarce) oficjalną nazwę strony Pinterest, w polskiej wersji. Kolejno wpisz swój adres e-mail i ustaw hasło. Następnie kliknij “kontynuuj”.

Zostaniesz przekierowany na stronę rejestracyjną. Wprowadź tam wszystkie wymagane dane, dalej kliknij “zarejestruj się”.

Po zarejestrowaniu się Pinterest poprosi Cię o polubienie 5 dowolnie wybranych przez Ciebie tematów. Niemniej, poświęć na to zagadnienie chwilę, ponieważ, po wybraniu ww. tematów Pinterest będzie pokazywać Ci kategorie związane właśnie z nimi.

Jeżeli dany pomysł Ci się znudził (lub temat), zawsze możesz go zmienić. Następnie możesz przystąpić do tworzenia tablicy.

Konto firmowe w serwisie Pinterest

Konfiguracja w przypadku kont firmowych jest równie prosta, jak w przypadku osobistych. Konto firmowe będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem, jeżeli prowadzisz własny biznes.

A zatem — przejdź na polski serwis Pinteresta (na stronę logowania). U dołu w pasku znajdziesz zakładkę “Firmy”. W tym miejscu wybierz opcję “Dołącz jako firma”. Następnie zostaniesz poproszony o dane, takie jak:

  • e-mail,

  • hasło,

  • nazwa firmy lub prowadzonego przez Ciebie bloga.

Kolejno przejdź do sekcji o nazwie “Wybierz typ firmy”.

Następnie Pinterest podpowie Ci, jakie są dostępne w serwisie warianty do wyboru, jeżeli chodzi o typ działalności. Na koniec klikasz “Utwórz konto” i gotowe.

Pinterest Ads — kampanie reklamowe

Pinterest, tak samo, jak reszta serwisów oferujących płatne kampanie reklamowe jest bardzo intuicyjny dla reklamodawców. Należy jednak podkreślić, że intuicyjność panelu reklamowego, w tym tworzenie kampanii niestety, ale nie idzie w parze z doświadczeniem i wiedzą, które są niezbędne do prowadzenia skutecznych działań promocyjnych.

Jeżeli chcesz, abyśmy zajęli się tym za Ciebie — skontaktuj się z nami. Działamy na wielu płaszczyznach marketingu internetowego, dokładnie wiemy, jak podejść do tematu kampanii w Pintereście.

No, ale wracając, z racji, że już wiesz, czym jest Pinterest, pora, abyśmy przedstawili Ci zamysł działania reklam w tym serwisie.

W momencie rozpoczęcia kampanii warto nadmienić, że będziesz mieć pełną kontrolę nad budżetem, który zechcesz przeznaczyć na marketing. Będziesz zobowiązany również do samodzielnego oszacowania stawki, którą następnie dodasz, do jednego z modeli reklamowych. Na samym początku musisz wybrać cel, który chcesz osiągnąć, działa to na podobnej zasadzie, jak przy Facebook Ads, Instagram Ads oraz Google Ads itd. Cel to początek, do którego następnie będziesz dążyć.

4 możliwości celów do wyboru

Wszystkie cele różnią się między sobą i dotyczą:

  • zwiększenia świadomości o Twojej marce oraz jej widoczności, w tym również wiedzy o dostępnych u Ciebie produktach,

  • zwiększenia zaangażowania (interakcji) wśród użytkowników z Twoim profilem,

  • przekierowanie użytkownika do określonej strony lub podstrony po tym, jak kliknął Twojego pina, w tym przypadku płacisz w momencie, gdy użytkownik zostanie przeniesiony do uprzednio określonego przez Ciebie miejsca,

  • generowanie działań, aczkolwiek w tym przypadku niezbędne będzie zaimplementowanie kodu śledzenia, przy wykorzystaniu Pinterest Tagu — jeżeli nie wiesz, jak to zrobić, skontaktuj się z nami.

Formaty reklamowe w Pintereście

Pinterest dysponuje kilkoma ciekawymi formatami reklamowymi, z których powinieneś skorzystać w zależności od rodzaju branży, w której się znajdujesz.

W Google Ads jednym, z najbardziej popularnych formatów reklamowych jest reklama tekstowa, w Pinterest jest to natomiast promocja wybranych przez Ciebie pinów, które zamieściłeś na tablicy. Poprzez tego rodzaju promocję kilku pinów sprawiasz, że Twoja marka staje się bardziej widoczna.

Innym ciekawym rozwiązaniem są piny aplikacji. Dzięki nim użytkownik nie musi wychodzić z serwisu, aby pobrać daną grę, habit trucker, planer itd. W ten oto sposób możesz z łatwością wypromować swoją aplikację mobilną. Użytkownicy cenią sobie właśnie tę formę promocji, ponieważ nie muszą wychodzić z Pinteresta, aby móc zainstalować interesującą ich apkę.

Prócz pinów w formie zdjęć, możesz również promować swój profil poprzez piny w formie filmów wideo, oraz treści (pinów) karuzelowych, w których możesz umieścić maksymalnie 5 zdjęć.

Tworzenie kampanii Pinterest Ads

Publikowanie własnych pomysłów w Pintereście jest bardzo doceniane przez innych. Wiesz również, że poprzez reklamy w tym serwisie jesteś w stanie zwiększyć sprzedaż. W tym podpunkcie skupimy się zatem na tym, w jaki sposób możesz to zrobić. A zatem:

  1. Musisz posiadać ww. konto firmowe.

  2. Przejdź do menedżera kampanii, tam rozpoczniesz jej tworzenie.

  3. Odpowiednio zdefiniuj grupę odbiorców.

  4. Dodaj nazwę do kampanii reklamowej — jest to bardzo przydatne rozwiązanie w sytuacji, gdy masz więcej włączonych działań promocyjnych. Ponadto ustaw dzienny limit kosztów, które chcesz przeznaczyć na reklamy, oraz wybierz ww. cel kampanii.

Przy grupie odbiorców będziesz musiał wybrać przedział wieku, lokalizację, język, a także urządzenia, z jakich korzystają oraz zainteresowania Twojej grupy docelowej. Nie możesz też zapomnieć o doborze odpowiednich fraz kluczowych!

I możesz zacząć działać.

Czy wiedziałeś, że...

Aż 98%, które widziały interesujący ich produkt, pomysł lub inną inspirację, następnie ich wypróbowało?

Wniosek jest prosty — musisz dawać (przy pomocy własnych pinów) użytkownikom wartość, a z pewnością Ci się odwdzięczą.

Co równie ważne, aż 57% respondentów kupiło produkt, który znaleźli właśnie na Pintereście!

Pinterest, tak jak reszta serwisów społecznościowych jest bardzo często odwiedzana przez swoich użytkowników w ciągu każdego dnia.

Statystyczny Polak każdego dnia w mediach społecznościowych spędza około 2 godzin. Jak natomiast wygląda to w przypadku serwisu, którym jest Pinterest?

Pinterest jest również ciekawym rozwiązaniem, jeżeli chodzi o planowanie różnych wydarzeń z życia tak jak i aktywności. Uważamy, że ta informacja również może Ci się przydać.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że w prosty, a zarazem przejrzysty sposób wyjaśniliśmy Ci, czym jest Pinterest, jak działa, oraz jak możesz wykorzystać go do własnych celów biznesowych.

Jeżeli będziesz potrzebować pomocy, odezwij się do nas. Z chęcią pomożemy Ci przy rozwoju działalności. Sprawdź również nasze portfolio. Zobacz, co udało nam się osiągnąć dla naszych podopiecznych.

To jak, jesteśmy w kontakcie?

Zespół Double Digital

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (3 opinie)