Czym jest Google CSS?
Marketing cyfrowy ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek, istnieje jedna podstawowa zasada napędzająca zmiany: konsumenci poszukują bardziej spersonalizowanych doświadczeń.
Dlatego tak ważne jest, aby zrozumieć ludzi po drugiej stronie kampanii marketingowych i odpowiednio je dostosować.
Jednym z kluczowych sposobów dostosowania kampanii PPC do odbiorców jest użycie dynamicznego wstawiania słów kluczowych.
Dynamiczne wstawianie słów kluczowych to popularne narzędzie używane do zarządzania Google Ads (dawniej Google AdWords ) i innymi platformami reklamowymi PPC.
Ta funkcja ma pewne wady i zalety.
Jeżeli zrobisz to dobrze będziesz mógł generować ogromne współczynniki klikalności dla swoich kampanii.
Jeżeli zrobisz to źle możesz skończyć z bardzo podejrzanie wyglądającymi reklamami, które odwracają klientów i szkodzą reputacji Twojej marki.
W tym artykule dowiesz się więcej o tym, czym jest ta funkcja PPC, jak działa, kiedy jej używać (a kiedy NIE), a także dowiesz się, jak zwiększyć liczbę kliknięć w kampaniach marketingowych w wyszukiwarkach.
DKI umożliwia dostosowanie reklamy do zapytania użytkownika, tworząc w ten sposób bardziej konkretną i ściśle ukierunkowaną reklamę, która odpowiada intencji osoby wyszukującej.
Aby to osiągnąć, reklamodawca musi utworzyć reklamę ogólną zawierającą formułę DKI. Następnie, gdy Google wyświetli tę reklamę, zastąpi słowo kluczowe, które wywołało aukcję, dla formuły w reklamie.
Przed wdrożeniem DKI upewnij się, że dokładnie wiesz, które słowa kluczowe znajdują się w Twojej grupie reklam. Jeśli uwzględnisz niepowiązane słowa kluczowe, tekst reklamy prawdopodobnie nie będzie miał sensu, gdy zastosujesz funkcję DKI.
Właściwie stosowane dynamiczne wstawianie słów kluczowych może znacznie zwiększyć współczynnik klikalności. Z drugiej strony, jeśli jest używany nie do końca kontrolowanie może powodować problemy prawne.
Dynamiczne wstawianie słów kluczowych jest szczególnie ważne w przypadku firm, w których istnieje duży asortyment tego samego produktu (np. sklepy eCommerce). Ponieważ DKI pozwala firmom sprzedawać ten produkt bez konieczności tworzenia wielu grup reklam, może to zaoszczędzić czas, pieniądze i energię.
Przyjrzyjmy się bliżej niektórym zaletom i wadom korzystania z DKI.
Dobra wiadomość jest taka, że korzystanie z funkcji w Google Ads jest dość łatwe.
Aby korzystać z DKI, wykonaj następujące czynności:
Zacznij od przejścia do panelu Google Ads i utworzenia nowej reklamy.
Następnie po przejściu do widoku tworzenia reklamy wpisz tekst domyślny (ta część, która się nie zmienia). Wpisz w pole nawias {, a Google udostępni Ci kilka opcji, w tym DKI:
W powyższym przykładzie domyślny tekst to „Zamów”.
Następnie dodaj ten fragment kodu:
{KeyWord: tekst}
„Tekst” jest słowem zastępczym. Jeśli więc słowo kluczowe jest zbyt długie dla reklamy lub kod nie może zostać zastąpiony z jakiegokolwiek innego powodu, domyślny tekst powinien przedstawiać to, co chcesz umieścić w miejscu kodu.
Na przykład:
{KeyWord:Kontakt z Ekspertem}
Kod możesz umieścić w tytule reklamy, treści lub opisie – tam, gdzie to najbardziej Ci odpowiada.
Oto przykład z Google Ads:
Dynamiczne wstawianie słów kluczowych nie jest dla wszystkich, ale jest kilka ważnych powodów, aby to wypróbować. DKI to świetna opcja, jeśli:
Nie każdy ma czas lub wiedzę, aby zaangażować się w tworzenie naprawdę konkretnych grup reklam i tekstu reklamy. Jest to bardzo intensywny proces, a jego wykonanie wymaga czasu.
Dzięki DKI możesz użyć niewielkiej grupy słów kluczowych i nadal mieć pewność, że Twoja reklama jest skierowana do osób wyszukujących Twoje produkty lub usługi.
Może nie zawsze jest to najlepszy sposób, ale zdecydowanie najłatwiejszy.
Dynamiczne wstawianie słów kluczowych jest szczególnie przydatne dla firm, które mają dużo zasobów reklamowych tego samego produktu, takich jak sklepy eCommerce.
Czemu?
Ponieważ możesz wyświetlić ten element przed wyszukiwarkami bez konieczności tworzenia mnóstwa grup reklam. Pomyśl o czasie, pieniądzach i energii, które zaoszczędzisz!
Załóżmy, że reklamujesz buty sportowe.
Użytkownik potrzebuje rozmiaru 40, więc tego właśnie szuka.
Jeśli zobaczą reklamę z rozmiarem 40, chętniej ją klikną niż reklamę, która nie ma tego rozmiaru.
Dlatego zamiast tworzyć reklamy z każdym rozmiarem buta, możesz użyć dynamicznego wstawiania słów kluczowych.
DKI nie jest dla wszystkich. Oto kilka scenariuszy, w których należy pominąć DKI:
Nie chcesz, aby w Twoich reklamach pojawiały się hasła nazw konkurencji, ponieważ możesz mieć kłopoty. W rzeczywistości istnieją sektory, w których umieszczanie nazwy konkurenta w reklamie jest nielegalne.
Możesz licytować ich słowa kluczowe. Jednak dodanie ich nazwy do reklamy to niezawodny sposób na kłopoty z zasadami Google dotyczącymi znaków towarowych.
Konkluzja: jeśli masz grupy reklam zawierające nazwy konkurentów jako słowa kluczowe, NIE używaj dynamicznego wstawiania słów kluczowych.
Błędnie zapisane słowa kluczowe w reklamach? To nie wygląda profesjonalnie.
Możliwe, że słowa kluczowe z długim ogonem będą zbyt długie, aby zmieścić się w limicie znaków w reklamach. W tym miejscu umieszczany jest tekst zastępczy. Jest to alternatywne rozwiązanie, ale nie jest idealne, jeśli licytujesz wiele słów kluczowych z długim ogonem lub słowa kluczowe są po prostu dłuższymi słowami.
Celem korzystania z DKI jest pokazanie reklamy, która jest bardzo trafna dla osoby wyszukującej i jak najdokładniej pasuje do jej zapytania.
Dopasowanie przybliżone umożliwia wyszukiwarkom wyświetlanie reklam dla odmian słów kluczowych na koncie, takich jak błędna pisownia, synonimy, liczba pojedyncza/mnoga, podobne wyszukiwania i inne.
Jeśli więc używasz tego do reklam razem z DKI, Twoja reklama może wyglądać na mylącą i nieistotną.
Formularz kontaktowy