Double Digital

Reklama firmy transportowej

Spis treści

Na rynku z każdym dniem pojawia się coraz więcej firm. Branża transportowa stale idzie do przodu ze względu na ilość możliwości. Niestety, jest to specyficzny rodzaj branży. Z tego powodu, by zaistnieć, wpierw trzeba w jakiś sposób się wyróżnić i dać o sobie znać odbiorcom.

Gdzie możemy zrobić to najefektywniej? Gdzie możemy znaleźć najwięcej potencjalnych klientów? Oczywiście w internecie. W przypadku firmy przewozowej ciężko będzie Ci rozlokować swoją działalność bez odpowiednich kanałów komunikacji, dlatego też omówimy sobie te najważniejsze. Przedstawimy Ci również wiele innych możliwości. Na szczęście metod jest naprawdę sporo, przez co będziesz mógł dobrać tą, która najlepiej dopasuje się do Twojej branży.

Jak reklamować firmę transportową?

Wpierw musisz zdecydować, czym dokładnie się będziesz zajmować. Czy będą to usługi transportowe, przeprowadzkowe, czy przewozowe? A może wszystko w jednym? W zasadzie im więcej rozgałęzień działalności tym z większej ilości możliwości można skorzystać.

Podstawą, od której będziesz musiał zacząć, jest Twoja własna witryna internetowa. Bez tego ani rusz. Do tego możesz rozpocząć promocję w mediach społecznościowych. Niektórzy przedsiębiorcy firm transportowych swoje usługi promują również na Instagramie oraz w serwisie YouTube, np. w formie vloga.

Strona internetowa firmy transportowej

Jak pisaliśmy wcześniej — od niej powinieneś zacząć. W sytuacji firm transportowych nie musi być ona bardzo rozbudowana (choć dużo zależy od wielkości firmy). Warto podkreślić, że w jej skład będzie wchodzić wyłącznie (najprawdopodobniej) kilka podstron, w tym opis usług, blog i zdjęcia lub filmy promujące Twoją działalność.

Niemniej warto, byś poświęcił odpowiednią ilość czasu na dostosowanie strony pod własne potrzeby. Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić — napisz do nas, z chęcią pomożemy Ci zacząć.

By strona mogła zacząć działać na pełnych obrotach, wpierw będziesz musiał ją zoptymalizować lub zwrócić się o pomoc do specjalistów. Jest to Twoja wizytówka, którą zobaczy każdy klient przekierowany na Twoją witrynę. Dlatego postaraj się, by była ona zrobiona jak najlepiej!

Odkryj wolność bez długoterminowych zobowiązań

Ponad 50 pozytywnych opinii

Z nami, Twoja decyzja o pozostaniu jest kwestią sukcesu, nie umowy!
optymalizacja kampanii adwords (1)

SXO, czyli must have strony internetowej firmy transportowej

SXO, czyli Search Experience Optimization jest to połączenie zasad SEO oraz UX.

SEO

Czyli Search Engine Optimization pomaga w odpowiednim pozycjonowaniu stron internetowych. Dzięki zasadom, które obowiązują SEO, w łatwy sposób będziesz mógł wypozycjonować swoją firmę transportową w organicznych wynikach wyszukiwania.

Dzięki odpowiedniej optymalizacji strony pod SEO w prosty sposób zrobisz promocję firmy przewozowej bez wydawania kroci na kampanie. Pozycjonowanie stron poprzez SEO znacząco zwiększy szansę na większą ilość konwersji na Twojej stronie. Wpierw jednak będziesz musiał uzbroić się w cierpliwość, by wszystko to zaczęło działać. Organiczne wyniki wyszukiwania od płatnych kampanii w szczególności różnią się czasem, w którym użytkownik je zobaczy.

W przypadku organicznego pozycjonowania czas ten znacznie się wydłuża, przez co Twoja strona może być widoczna dopiero po kilku tygodniach. Dużo też zależy od tego, na jakim poziomie zostaną zoptymalizowane treści wewnątrz witryny, im lepiej, tym większa szansa na szybszy sukces.

Odpowiednio zoptymalizowane treści pod SEO bardzo dobrze działają pod wyszukiwarki, w tym na oczywiście na wyszukiwarkę Google. Dzięki temu w przyszłości zyskasz nowych klientów.

Dlaczego pozycjonowanie jest tak istotne?

Pozycjonowanie Twojej witryny w Google znacznie ograniczy koszty, które musiałbyś przeznaczyć na płatne reklamy. Konkurencja w Polsce jest dosyć duża, dlatego też przebicie się płatnymi wynikami wyszukiwania nie będzie zbyt proste, a tym bardziej tanie.

Dlatego też warto pozycjonować stronę organicznie, przynajmniej na początku, by zaindeksowała się w sieci. W czasie można zacząć wprowadzać zmiany i prócz SEO skupić się również na marketingu SEM, o którym opowiemy więcej poniżej.

UX

User Experience, są to doświadczenia odczuwane przed odbiorców znajdujących się na Twojej stronie internetowej. Jest to bardzo istotne, by były one dobre. Dlatego też powinieneś zadbać o jakość strony pod względem wizualnym. W szczególności mamy tu na myśli to, by była ona:

  • intuicyjna — w branży transportowej, jak i każdej innej, w której przedsiębiorcy decydują się na to, by pokazać się w internecie, bardzo ważne jest, by strona była prosta w obsłudze dla każdego użytkownika. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ użytkownik, który nie będzie mógł odnaleźć się na stronie, szybko z niej wyjdzie i zacznie szukać informacji u konkurencji. Dlatego zadbaj o to, by była przejrzysta oraz o to, by odbiorca mógł znaleźć wszystkie potrzebne informacje jak najszybciej.

  • prosta nawigacja — nie kombinuj i nie twórz dziesiątek podstron i podstron tych podstron. To nie ma sensu. Pamiętaj, że użytkownikom nie będzie się chciało szukać informacji zawartych głęboko we wnętrzu witryny. Najważniejsze dane nt. towarów, w tym świadczone usługi i oferty powinny być proste do znalezienia zaraz po wejściu na stronę. Zadbaj również o szybkie przechodzenie między podstronami. Używaj linków wewnętrznych, dzięki którym użytkownik z jednej podstrony przejdzie bez problemu na drugą. Dodatkowo umieść link w logo firm, przez co klient w szybki sposób z podstrony przeniesie się na stronę główną.

Content Marketing

Content Marketing w witrynie jest bardzo ważny. On również pomaga w odpowiednim pozycjonowaniu strony. To dzięki odpowiednio skonstruowanym treściom będziesz w stanie w przyszłość zwiększyć ilość konwersji (w sytuacji firm transportowych — równa się to większej ilości zleceń). Do pisania treści warto zatrudnić copywritera, który stricte zajmuje się projektowaniem tekstów. Wiele agencji współpracuje z nimi.

Merytoryczne treści to podstawa. Należy zadbać o to, by był proste w zrozumieniu dla użytkowników i przekazywały podstawowe informacje. Kolejnym krokiem są odpowiednio dobrane słowa kluczowe pod rodzaj działalności. Jak wiadomo — w każdej branży słowa kluczowe będą się od siebie różnic.

Dzięki właściwie dobranym frazom kluczowym pod Twoją działalność, więcej użytkowników będzie mogło zobaczyć Twoją ofertę w internecie. Treści wchodzące w skład strony zoptymalizowane pod SEO (nagłówki, zdania z odpowiednią ilością słów, wyboldowania itd) bardzo dobrze wpływają na pozycjonowanie.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym artykule nt. SXO, serdecznie zapraszamy do zapoznania się z treścią. Powinna ona rozwiać wiele niepotrzebnych wątpliwości. Nie daj się zaskoczyć!

Inne możliwości pozycjonowania w przypadku firm transportowych

Firmy transportowe mają dwie dodatkowe możliwości na pozycjonowanie od strony lokalizacji:

Pozycjonowanie lokalne

Firma transportowa poprzez pozycjonowanie lokalne, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu rozlokować swoją działalność na terenie danego regionu. Niemniej ważne jest określenie obszaru, w którym zamierzasz trafiać do klientów. Pozycjonowanie lokalne obejmuje dany region, a nie teren np. całego kraju. Jak wiadomo, firma, której główną usługą jest transport, najczęściej wykonuje zlecenia na terenie całego kraju lub też poza jego granicami. Niemniej, ważne jest, aby odpowiednio dobrać frazy kluczowe pod region siedziby, by lokalni klienci mogli znaleźć Cię w pobliżu.

W skład pozycjonowania lokalnego wchodzi m.in. dołączenie informacji na temat swojej firmy do GMF, czyli do Google Moja Firma. Sposób wprowadzania informacji do narzędzia jest bardzo prosty, a przy tym darmowy.

Dzięki temu Twoja firma będzie pokazywać się użytkownikom w niedalekiej lokalizacji od siedziby Twojej działalności. Proces jest prosty — użytkownik, wpisując w wyszukiwarkę frazę “firma przewozowa Katowice” dostanie informacje na temat wszystkich firm z tej branży działających w tym regionie. Im lepiej dostosujesz frazy kluczowe do zapytań użytkowników, tym większe szanse będziesz mieć na lepszą widoczność w sieci. Wiąże się to również z widocznością w mapach Google.

Na skutek tego działania więcej użytkowników zobaczy Twoją ofertę. Zamieszczając dodatkowo link do swojej strony, odbiorca po kliknięciu go zostanie przekierowany na Twoją witrynę w celu znalezienia bardziej szczegółowych informacji.

Wprowadzone informację do narzędzia Google Moja Firma pojawią się również w Google Maps. W momencie, gdy użytkownik wpisze konkretną frazę do wyszukiwarki lub do map Google, wtedy wyświetli mu się Twoja firma.

Nie możesz o tym zapomnieć, jeżeli chcesz dotrzeć ze swoją ofertą do większej ilości odbiorców.

Pozycjonowanie na określone trasy

W tym przypadku firmę transportową możesz wypozycjonować na wybrane, a zarazem bardzo popularne trasy, np. do Niemiec lub Holandii z określonego miejsca w Polsce. Pamiętaj, że w marketingu każdy sposób przedstawienia informacji odbiorcy jest lepszy, niż żaden. Dlatego też spróbuj w ten sposób się pokazać, by użytkownicy wiedzieli, co masz do zaoferowania w firmie.

Dzięki temu również możesz zwiększyć swoją widoczność w internecie i pogłębić świadomość na temat swoich usług wśród potencjalnych klientów. Pamiętaj, by do każdej z takich usług stworzyć osobny landing page. Jest to istotne, ponieważ użytkownik będzie mieć pewność co do informacji zawartych na Twojej stronie. Przez to łatwiej będzie mógł podjąć decyzję.

W przypadku firmy przeprowadzkowej, transportowej lub przewozowej skup się na prostym przekazie w landing page’u. Skorzystaj również z informacji nt. tworzenia odpowiedniego landing page’a w jednym z naszych artykułów.

Każdy, oddzielny landing page jest to swego rodzaju wizytówka prezentująca Twoje usługi. Dzięki odpowiedniej konstrukcji LP będziesz mógł prościej dotrzeć do odbiorców. Pomoże Ci to tym samym lepiej pozycjonować się w wyszukiwarce.

Potrzebujesz skutecznej agencji od Google Ads?

Wraz z nami będziesz mógł skorzystać z efektywnego KNOW-HOW kampanii reklamowych Google Ads. Jako Partner Google 2024, otwieramy przed Tobą drzwi do świata najlepszych specjalistów marketingu internetowego w Polsce. Skorzystaj z tej wyjątkowej szansy i pozwól ekspertom z najwyższej półki wzmocnić Twoją obecność online.

100+

realizowanych projektów

25+

rynków eksportowych

10+

lat doświadczenia

10 mln

zarządzanego budżetu
Z nami, Twoja firma zyska nie tylko na widoczności, ale i na efektywności!
odbiorcy

Reklama Google Ads, czy warto?

Organiczne pozycjonowanie stron jest właściwym wyborem, zwłaszcza w momencie, gdy dopiero rozpoczynasz działalność i Twój budżet nie jest wystarczający na płatne reklamy Google. Niemniej pozycjonowanie po czasie, wraz ze wzrostem zleceń można połączyć z kampaniami Google.

Zalety płatnych reklam

Reklamy Google Ads (kiedyś Google AdWrods) znacząco zwiększają możliwości marketingu internetowego. To właśnie dzięki nim klient szybciej zobaczy Twoje oferty w sieci.

Trafność

Organiczne pozycjonowanie firmy przeprowadzkowej wyłącznie pod kątem SEO nie będzie tak efektywne, jak płatne reklamy. To właśnie dzięki nim możesz znacząco zawęzić obszar działań i skupić się na promocji usług, które następnie trafią do klientów stricte zainteresowanych Twoją działalnością.

By odpowiednio reklamować firmę transportową, wpierw będziesz musiał ustalić, do kogo zamierzasz kierować oferty. Im lepiej usługi firm są dopasowane do klientów, tym na większą skuteczność mogą liczyć.

Urządzenia

Promocję swoich usług możesz również dostosować do urządzeń, na których mają być widoczne Twoje strony w internecie. Do tego będziesz mógł zoptymalizować w panelu reklam czas, w jakim mają być one wyświetlane w ciągu dnia.

By odpowiednio reklamować firmę transportową, wpierw będziesz musiał ustalić, do kogo zamierzasz kierować oferty. Im lepiej usługi firm są dopasowane do klientów, tym na większą skuteczność mogą liczyć.

Lokalizacja

Jest to kolejny istotny czynnik. Kampania Google może zostać również dostosowana do danej lokalizacji, w której umiejscowiona jest Twoja firma. Dzięki temu Twoja usługa np. transport będzie wyświetlać się klientom z okolicy. Owszem, pisaliśmy już o tym wcześniej. Wtedy jednak mieliśmy na myśli pozycjonowanie stron internetowych w sposób organiczny.

W tym przypadku mówimy natomiast o tym, jak działa kampania Google. Pamiętaj, że dzięki niej promocja Twoich usług znacznie szybciej będzie wyświetlać się zainteresowanym odbiorcom.

Wiek i płeć

Odpowiednie zinterpretowanie grupy docelowej to podstawa. Im lepiej ją opiszesz, a następnie wdrożysz plan działania, tym lepiej dla Ciebie oraz dla klienta. W reklamach Google Ads możesz wybrać również język, jakim posługuje się dana grupa docelowa. Możliwości jest znacznie więcej.

Jeżeli jednak będziesz mieć problem z odpowiednią optymalizacją strony pod reklamy, zawsze możesz skontaktować się z nami. Sprawdź naszą ofertę. Pomożemy Ci dobrać wszystkie elementy pod idealnego klienta, w sposób, byś mógł jak najszybciej zdobywać jak najlepsze wyniki.

Oczywiście zawarte tutaj informacje, to wyłącznie wierzchołek góry lodowej. Artykuł ten ma wyłącznie przybliżyć Cię, a raczej zaznajomić poglądowo z tematem reklam. Więcej na ich temat dowiesz się z naszego wpisu na temat Google Ads.

Sprawdź, w jaki sposób możesz obsługiwać reklamy Google Ads.

Reklama Google Ads — koszty

Jak zapewne się domyślasz, ciężko jest jednoznacznie określić miesięczną sumę kosztów za prowadzenie działań reklamowych. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło. Swoje działania marketingowe możesz zaczynać już od kilku złotych dziennie, choć, nie będą one zaskakująco efektywne.

Oczywiście, wiele zależy od branży, w której działasz. W przypadku firm, których zakres usług wchodzi stricte np. transport, sytuacja może być nieco cięższa, ze względu na dużą konkurencję. Aczkolwiek, koszty, które pochłonie reklama firmy, z czasem mogą się zmniejszać. Wszystko zależy od tego, jak szybko zacznie przynosić efekty. Po czasie widoczność będzie lepsza, natomiast koszty relatywnie mniejsze.

Więcej na ten temat znajdziesz w naszym wpisie na temat kosztów Google Ads. Tam rozpisaliśmy to bardziej szczegółowo. Dowiesz się, na co zwracać uwagę i oczywiście, na co uważać, by nie stracić na starcie.

Social media, czy to dobry sposób na reklamę firmy transportowej?

W social mediach dziennie przebywa miliony użytkowników, co oznacza, że masz duże pole do popisu. Warto np. na Facebooku założyć własny fanpage, na którym będziesz zamieszczał najważniejsze informacje na temat swoich działań, w tym np. gdzie miałeś ostatni transport (w jaki sposób przebiegło zlecenie, czy klienci byli zadowoleni).

Możliwości jest naprawdę wiele, wystarczy ruszyć głową. Krótki film, prosty post, zdjęcie, wzmianka, cokolwiek, byle sensownego i związanego z tematyką branży. Pamiętaj jednak, by nie zaśmiecać tablicy zbyt dużą ilością postów.

Nie sugeruj się zasadą “dawno nic nie wrzuciłem, więc pora to nadrobić” – nie. Publikuj posty wyłącznie wtedy, gdy będziesz chciał przekazać przez nie coś ciekawego i wartościowego.

Dodatkowo możesz zamieszczać (a raczej powinno być to Twoim obowiązkiem) linki przenoszące internautów na Twoją stronę główną lub dany landing page (w zależności od tego, czego dotyczy aktualny post). Social media powinny być pośrednikiem między Twoją stroną internetową a użytkownikiem. Czymś, co zachęci kolejne osoby do podjęcia określonej czynności.

Możesz również wprowadzić kampanie reklamowe na Facebooku, które również cieszą się ogromną skutecznością.

Jeżeli nie wiesz, od czego zacząć, a ów temat wydaje Ci się ciekawy, wpierw możesz sprawdzić nasz artykuł na temat tego, jak działa reklama Facebook Ads.

Podsumowanie

Liczymy, że udało nam się pokrótce opowiedzieć Ci, jak reklamować firmę transportową. Nie jest to rzecz trudna, aczkolwiek wymaga specjalistycznej wiedzy, nawet z tego względu, by odpowiednio rozdysponować budżet na reklamy.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że możesz nie mieć czasu na samodzielne prowadzenie kampanii reklamowych. Mimo że nie jest to rzecz trudna, to tak jak wspomnieliśmy wcześniej — wymaga czasu, by nauczyć się pewnych rzeczy. Dlatego też chcemy Cię w tym wyręczyć. Z chęcią pomożemy Ci przy rozwoju biznesu.

Sprawdź naszą ofertę. Dzięki temu dowiesz się, jakie działania będą potrzebne Ci najpierw. Ponadto, jeżeli przeczytasz wcześniej polecone artykuły, zyskasz znacznie więcej wiedzy na poszczególne tematy, przez co prościej będziesz mógł wybrać sposób reklamy najlepiej dopasowany do własnych potrzeb.

Jeżeli mimo tego, wciąż będziesz mieć z czymś problem — nie przejmuj się, to normalne. Nie każdy ma czas i chęć na zdobywanie wiedzy z tej dziedziny. W zupełności to rozumiemy. Mamy natomiast pewną propozycję — Ty zajmiesz się rozwojem biznesu, a my zajmiemy się jego widocznością w internecie i zwiększaniem ilości zleceń, przy których pomoże odpowiednio zoptymalizowana reklama. Co Ty na to?

Skontaktuj się z nami telefonicznie, mailowo lub opisz swój problem w formularzu. Wypełnij wymagane pola, by lepiej opowiedzieć o tym, czego potrzebujesz. Dzięki temu lepiej się zrozumiemy i szybciej opracujemy najskuteczniejszą strategię.

Zapraszamy po darmową wycenę!

 

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (2 opinie)