Double Digital

Reklama fotowoltaiki – Jak generować jakościowe leady?

Spis treści

Liczba instalacji fotowoltaicznych z roku na roku sukcesywnie się zwiększa. Unia kładzie coraz większy nacisk na zieloną energię, przez co też w branży fotowoltaicznej można odnotować rok do roku stale rosnący popyt.

Założyłeś firmę zajmującą się fotowoltaiką, z czego musisz zdawać sobie sprawę?

Przed przedstawieniem Ci kilku metod, które według nas będą najskuteczniejsze warto, abyśmy poruszyli nieco temat samej branży fotowoltaicznej. Jak wspomnieliśmy wcześniej, popyt na ten rodzaj usług z roku na rok jest coraz większy i nie zapowiada się, żeby w ciągu najbliższych kilku lat cokolwiek zmieniło się na gorsze.

Zapewne sam odczułeś, że z miesiąca na miesiąc Twój portfel mimo takiej samej wypłaty staje się jakby… coraz szybciej lżejszy mimo tego, że wciąż kupujesz to samo. Jak to się dzieje? Jest to pytanie banalnie proste, aczkolwiek przydatne. Odpowiedź jest bardzo przewidywalna — ponieważ ceny idą do góry, a w szczególności te związane z energią.

W ostatnim czasie procentowy wzrost cen energii elektrycznej wywindował do góry tak, jak nigdy dotąd. Dlatego też potencjalni klienci coraz częściej postanawiają, że chcą posiadać własne źródło energii. Twoim zadaniem jest dotarcie do nich. Ponadto, w przypadku instalacji fotowoltaicznej sama jakość tychże produktów znacząco się poprawiła w ostatnich latach. Z tego też względu wiele osób traktuje ten zakup jak swego rodzaju inwestycje, co jest bardzo trafnym spostrzeżeniem.

Witryna internetowa jako reklama fotowoltaiki

Reklamę firmy fotowoltaicznej powinieneś zacząć o stworzenia własnej strony firmowej. Własna witryna www jest obowiązkiem dla tego rodzaju biznesu. Bez niej nie ma sensu, abyś rozpoczynał jakiekolwiek działania marketingowe.

W zależności od ilości produktów, jakimi dysponujesz, możesz zdecydować jaki format strony internetowej wybierzesz. Może to być strona www w postaci wizytówki lub bardziej rozbudowana.

Stronę internetową potraktuj jako swego rodzaju przedstawiciela własnej firmy fotowoltaicznej. Niemniej chcemy wyłącznie nakreślić Ci zamysł utworzenia własnej witryny, która jest po prostu niezbędna przy dalszym rozwoju firmy. Utworzenie prostej platformy w swojej przeglądarce dodatkowo może nie być bardzo kosztownym zabiegiem. Ponadto zapewni Ci ona wzrost ruchu, jak i długotrwałe efekty, o których opowiemy Ci więcej w dalszej części artykułu.

Jeżeli zastanawiasz się, co powinieneś zawrzeć na swojej stronie, zajrzyj do naszego wpisu o tym, jak reklamować firmę budowlaną. Zdajemy sobie sprawę, że jest to inna branża, aczkolwiek właśnie tam umieściliśmy znacznie więcej szczegółowych informacji o elementach strony. Większość z nich jest uniwersalna, dlatego jesteśmy pewni, że te informacje przydadzą Ci się również tutaj.

Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?

Zespół i komunikacja


✔ Certyfikowany ekspert Google Ads z minimum 5-letnim doświadczeniem

✔ Bieżący kontakt mailowy, telefoniczny lub wideo spotkanie

✔ Wsparcie innych obszarów marketingu digital w Twojej firmie

✔ Wsparcie całego zespołu ekspertów

Transparentność i personalizacja

✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads

✔ Miesięczne podsumowanie skuteczności eksperta Google Ads wraz z planem rozwoju i wnioskami

✔ Spersonalizowany raport dostępny i aktualizowany 24/7

Przewagi technologiczne


✔ Nielimitowane ilości kampanii, grup reklam słów kluczowych

✔ Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager

✔ Konfiguracja opinii konsumenckich - dla sklepów

✔ Konfiguracja opinii o produkcie - dla sklepów

✔ Mapy ciepła i nagrania sesji użytkowników na stronie

Zapytaj o swój indywidualny pakiet obsługi. Dopasujemy zakres współpracy do Twoich potrzeb!

Pozycjonowanie stron z branży fotowoltaicznej w wyszukiwarce

Po założeniu strony kolejnym ważnym, a w zasadzie niezbędnym elementem będzie jej odpowiednie wypozycjonowanie w wynikach wyszukiwania, czyli optymalizacja witryny pod kątem SEO.

Branża fotowoltaiczna posiada sporą konkurencję. Dlatego w przypadku promocji firm fotowoltaicznych ważny jest każdy szczegół, w tym odpowiednia optymalizacja strony pod SEO.

SEO, są to działania organiczne, długofalowe. Dzięki nim sukcesywnie Twoja widoczność w wyszukiwarce będzie się zwiększać, przez co będziesz w stanie pozyskać klientów. Instalacje fotowoltaiczne znajdujące się w ofercie strony powinny zostać konkretnie opisane wraz z odpowiednim doborem słów kluczowych właśnie pod nie. Oczywiście, jest to jeden z wielu elementów, o których musisz pamiętać przy pozycjonowaniu strony.

Na samym początku powinieneś zacząć od sprawdzenia konkurencji. Jest ona bardzo wartościowym źródłem wiedzy. Warto podkreślić, że takowe firmy w wielu przypadkach nie mają odpowiednio zoptymalizowanych stron pod wyszukiwarki, co może znacząco pomóc Ci w przyszłości zaistnieć w tak trudnej branży.

Ponadto sprawdzaj fora internetowe i media społecznościowe. Tam z pewnością znajdziesz wiele ciekawych informacji, w tym opinii na temat przedsiębiorców z tej samej branży. Zwracaj w szczególności uwagę na negatywne referencje, ponieważ właśnie dzięki nim będziesz w stanie wprowadzić zmiany, których do tej pory nie wprowadziła konkurencja.

Techniczna strona SEO w wyszukiwarce

Abyś mógł być bardziej widoczny w internecie i tym samym zobaczyć szybsze efekty, powinieneś dodatkowo zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników pod względem technicznym. Dzięki nim szybciej przekonasz potencjalnego klienta do zostania Twoim klientem. Dokładniej mamy na myśli ustawienia dotyczące 3 elementów, takich jak:

Responsywność witryny

Twoja witryna musi być responsywna. Co to oznacza? Odpowiednie pozycjonowanie strony zależy od dostosowania wnętrza witryny pod urządzenia mobilne. Jest to kluczowy aspekt, ponieważ w dzisiejszych czasach każdy użytkownik ma dostęp do smartfona. Znaczący procent potencjalnych klientów korzysta właśnie z tych urządzeń w momencie sprawdzania ofert w internecie, w tym stron www.

Dlatego tak ważne jest, aby Twoja platforma dostosowywała się do urządzeń, z jakich w danym momencie korzysta użytkownik. Mamy tutaj na myśli dopasowanie treści, grafik, tła. Po prostu wszystkiego, co znajduje się w witrynie.

Im lepiej witryna jest dostosowana pod urządzenia użytkowników, tym lepiej dla Ciebie, jak i dla nich. Ten zabieg znacznie ułatwi Ci proces promocji Twoich usług, a użytkownicy coraz częściej będą odwiedzać Twoją stronę. Responsywność witryny ma również kluczowe znaczenie pod względem UX (User Experience), czyli doświadczeń, jakie odczuwają użytkownicy znajdujący się na Twojej platformie. Pamiętaj o tym w trakcie optymalizacji strony.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat UX, zajrzyj do naszego wpisu o tym, czym jest SXO. Zawarliśmy tam ogromną ilość wartościowej wiedzy, która z pewnością przyda Ci się w przyszłości!

Bezpieczne połączenie

Abyś mógł promować wygodnie swoją stronę www na terenie całego kraju, wpierw musisz ją odpowiednio zabezpieczyć np. certyfikatem SSL. Bezpieczne połączenie jest niezbędnym elementem każdej jednej strony, a w szczególności tej, na której użytkownik ma podać swoje dane. Oczywiście zabieg ten wpływa również na pozycjonowanie.

Zabieg ten ma posłużyć jako zabezpieczenie informacji zapisanych na stronie po pozyskaniu klientów, jak i ich danych, które wpisali do formularza kontaktowego.

Potencjalny klient szybko zorientuje się, że Twoja witryna nie jest zabezpieczona. W wielu przypadkach nawet nie da rady się na niej znaleźć, ponieważ zabezpieczenia mu na to nie pozwolą.

W jaki sposób internauci mogą to sprawdzić? Odpowiednio zabezpieczona strona posiada Kłódkę po lewej stronie, zaraz obok adresu URL. Dlatego, jeżeli chcesz przysłużyć się potencjalnym klientom, pamiętaj o tym, aby zdobyć certyfikat SSL.

W jaki sposób możesz to zrobić? Tak naprawdę wszystko zależy od hostingodawcy, u którego wykupiłeś miejsce na serwerze (na swoją witrynę) wraz z nazwą domeny. Np. hostingodawca LH.pl daje możliwość uzyskania certyfikatu SSL całkowicie bezpłatnie po wykupieniu abonamentu. Wystarczy, że skontaktujesz się z działem obsługi po jego wykupie i poprosisz o instalację certyfikatu na Twojej platformie. Resztą zajmą się za Ciebie. I gotowe.

Pamiętaj, że algorytmy Google również zwracają na to ogromną uwagę, dlatego nie możesz pominąć tego elementu. Wiele firm (w tym firm fotowoltaicznych), w szczególności tych nowopowstałych nie posiada takowego certyfikatu. Nawet tak standardowa rzecz może pozwolić Ci się wyróżnić w swojej dziedzinie i pomóc w zdobywaniu zaufania.

Prędkość ładowania

Prędkość ładowania to kolejny kluczowy element strony firmy fotowoltaicznej. Czas, w którym powinna załadować się Twoja witryna nie powinien przekraczać bariery 3 sekund (!). Po tym czasie użytkownik najzwyczajniej w świecie może wyłączyć Twoją platformę i pójść do konkurencji. Ty w tym czasie zaliczysz odrzucenie, a konkurencja zyska nowego klienta.

Dlatego też powinieneś odpowiednio zoptymalizować swoją witrynę pod kątem czasu jej ładowania. Zwróć w szczególności uwagę na wagę zdjęć, które będziesz zamieszczać w witrynie.

Przy panelach fotowoltaicznych najprawdopodobniej będziesz publikować dużo zdjęć, by jak najlepiej nakreślić zamysł swojej działalności, dlatego tak ważne jest, abyś zmniejszył ich wagę przed publikacją. W internecie znajdziesz wiele ciekawych rozwiązań, w tym narzędzi, które z pewnością Ci z tym pomogą.

Jeżeli jednak nie będziesz wiedział, jak do tego podejść, w celu zapewnienia maksymalnej wygody po prostu skontaktuj się z nami. Zrobimy wszystko za Ciebie. Zaprojektujemy stronę. Zoptymalizujemy ją pod kątem SEO oraz UX, a następnie wdrożymy reklamy Google Ads, oraz, jeżeli będziesz chciał to także Facebook Ads, o których powiemy nieco więcej poniżej.

Gdybyś jednak chciał spróbować działać samemu — w tej trudnej branży — zajrzyj do naszego wpisu. Nie ukrywamy, jest dość obszerny. Zawarliśmy w nim ogromną ilość wiedzy na temat odpowiedniego pozycjonowania stron internetowych. Zapraszamy!

Content marketing

Content marketing to nic innego jak wartościowy content, przepełniony ciekawymi formatami treści. W przypadku firmy fotowoltaicznej będzie on kolejnym niezbędnym elementem do tego, abyś mógł ujrzeć szybko realne efekty. Niemniej, wpierw będziesz musiał zdefiniować grupę odbiorców, do której chcesz trafić ze swoimi instalacjami fotowoltaicznymi.

Content marketing możesz wykorzystać w mediach społecznościowych, jak i na swoim blogu firmowym, czy też na YouTube.

Ważne, abyś zdawał sobie sprawę z faktu, że spora ilość osób słyszała o branży fotowoltaicznej, ale nie każdy dokładne wie, czym sa panele fotowoltaiczne. Dlatego też Twoim zadaniem będzie publikowanie ciekawych materiałów na ich temat, by potencjalni klienci najzwyczajniej w świecie zrozumieli zasadę ich działania. Pamiętaj, aby unikać klątwy wiedzy. Jest to dość powszechne zjawisko w przypadku osób będących w danej branży stosunkowo długi czas — po prostu, mówią językiem, którego nie zrozumie każdy, a być może tylko garstka. Musisz się tego wystrzegać, ponieważ szybko Cię to zgubi.

Jeżeli nie masz czasu na tworzenie i publikowanie treści, napisz do nas. Z chęcią Ci z tym pomożemy! W naszej agencji posiadamy copywriterów, którzy stricte zajmują się tworzenie treści na blogi firmowe z różnych branż.

Na sam koniec warto podkreślić, że jedną z podstawowych różnić między pozycjonowaniem a tym, jakie możliwości daje reklama w Google Ads jest fakt, że pozycjonowanie jest to długofalowy (długotrwały) proces promocji firmy. Co to znaczy? Pozycjonowanie pozwala na stałą organiczną promocję — pięcie się po szczeblach wyników wyszukiwania sukcesywnie w górę. Natomiast kampania Google Ads, w której skład wchodzi reklama promująca fotowoltaikę znika wraz z jej wyłączeniem. Wiąże się to z tym, że przestajesz być widoczny w internecie, jeżeli do tej pory nie podjąłeś żadnych kroków związanych z pozycjonowaniem.

Reklama w mediach społecznościowych

  • Reklama fotowoltaiki jest również bardzo ciekawym rozwiązaniem zwiększającym zasięgi i świadomości marki wśród klientów.

    W przypadku firm fotowoltaicznych konieczne jest założenie fanpage’a na Facebooku. Jak wiadomo platforma ta (Facebook) posiada ogromną ilość użytkowników. Każdego dnia z tej platformy korzysta ich miliony. Wielu z nich może stać się Twoimi klientami, niemniej, musisz wiedzieć, jak to zrobić.

    Reklama firm fotowoltaicznych na Facebooku pozwoli Ci odpowiedzieć na pytanie, jak dotrzeć do klienta indywidualnego? Co ważne, Facebook zrzesza nie tylko klientów B2C, ale też B2B, co daje Ci jeszcze większe pole manewru.

    Poprzez media społecznościowe w prosty sposób możesz promować swoje usługi i pozyskiwać nowych użytkowników. Mamy tu na myśli usługi, które będziesz reklamować na Facebooku, jak i na Instagramie. Obie te platformy z pewnością przyniosą Ci ciekawe efekty.

    Co równie ważne, Facebook oferuje mniejsze koszty za prowadzone działania reklamowe w stosunku np. do Google Ads. Dzięki temu — przynajmniej na początku — możesz liczyć na większe zyski poprzez dobrze opracowaną ofertę reklamy.

    Niemniej, aby taka sytuacja miała miejsce, musisz skupić się na tym, do jakich użytkowników chcesz dotrzeć. Mówiąc kolokwialnie — jesteś zobligowany do tego, aby wczuć się w środowisko, do którego chcesz trafić ze swoim produktem. Swoją ofertę musisz traktować jako swego rodzaju rozwiązanie problemów swojego klienta.

    W przypadku kampanii fotowoltaiki na Facebooku, czy też ogólnie w mediach społecznościowych tych możliwości masz naprawdę wiele.

    Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób możesz reklamować panele fotowoltaiczne i kompleksowe instalacje fotowoltaiczne na platformie Facebook sprawdź nasz wpis o tym, czym są reklamy Facebook Ads.

    Ponadto, jeśli rozważasz współpracę z agencją marketingową, sprawdź nasz artykuł o agencji Facebook Ads. Dowiesz się tam wszystkich niezbędnych informacji o początku współpracy. Dodatkowo umieściliśmy tam wiele danych o tym, w jaki sposób możesz odpowiednio zdefiniować grupę docelową.

    Jeżeli masz pytania, pisz śmiało lub dzwoń! Z chęcią Ci pomożemy!

Czy warto włączyć reklamę firmy fotowoltaicznej w Google Ads?

Według nas — jak najbardziej tak. Wyszukiwarka Google jest najbardziej popularną wyszukiwarką na świecie. Korzysta z niej każdego dnia ponad 90% użytkowników internetu. Ponadto firma Google posiada ponad 2 000 000 firm partnerskich, u których mogą być emitowane Twoje kampanie reklamowe.

Według nas firmy fotowoltaiczne w szczególności powinny skupić się na sieci reklamowej. Dlaczego? Już tłumaczymy.

Prócz wcześniej wspomnianych 2 000 000 witryn swoje reklamy możesz tworzyć na różne sposoby i kierować je na kilka różnych sposobów takich jak:

  • kierowanie na określone tematy (w tym przypadku na fotowoltaikę),

  • kierowanie na słowa kluczowe (kampanie Google Ads tekstowo-graficzne),

  • kierowanie na zainteresowania Twojego klienta,

  • kierowanie na lokalizację,

  • itd.

Ciekawym rozwiązaniem — jeżeli chodzi o fotowoltaikę — jest np. reklama wideo na YouTube. Dzięki niej znacznie skuteczniej zaistniejesz w internecie i zwiększysz rozpoznawalność wśród klientów. Oczywiście tego typu reklama, na której opiera się Twój biznes (fotowoltaika) musi być odpowiednio zoptymalizowana pod grupę docelową. Dodatkowo ważne jest, aby przykuwała oko i miała prosty, a zarazem chwytliwy przekaz, który wywrze na użytkowniku chęć kliknięcia w nią. Jest to bardzo istotne.

Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy potrafi tworzyć tego typu reklamy. Są one czasochłonne i wymagają odpowiedniej wiedzy, którą ciężko jest nabyć i wprowadzić w życie po kilku filmach na YouTube lub kilku artykułach w internecie. Reklamy w Google stale są optymalizowane przez firmę, przez co każdy marketer musi nadążać za trendami i zmianami, na co najczęściej nie może sobie pozwolić przedsiębiorca. Z tego też względu serdecznie zapraszamy Cię do współpracy. Z chęcią pomożemy Ci rozwinąć biznes! Napisz do nas, a następnie omówimy wszystkie szczegóły!

Należy również dodać, że w przypadku kampanii dotyczącej fotowoltaiki w Google Ads koszty mogą być dosyć duże. Oczywiście zależą one od wielu czynników. System kampanii w Google działa na zasadzie licytacji. Wielu reklamodawców określa stawki np. za kliknięcie takowej kampanii, co następnie przekłada się na ilość wyświetleń reklamy fotowoltaiki. Warto również podkreślić, że w przypadku kampanii np. tekstowych, czy też produktowych nie zawsze największa stawka będzie miała największe znaczenie. Dużo zależy również od jakości. Co mamy dokładnie na myśli?

Załóżmy, że reklamodawca A zapłaci za jedno kliknięcie w reklamę 10 zł. Reklama sama w sobie nie będzie odpowiednio zoptymalizowana i słowa kluczowe nie będą do niej dobrze dobrane.

Kolejnym reklamodawcą będziesz Ty (reklamodawca B). Niemniej, w Twoim przypadku sytuacja będzie nieco inna. Stawkę za jedno kliknięcie określisz w wysokości 2 zł. Czy masz szansę się przebić? Jak najbardziej. Są do tego jednak pewne warunki, które będziesz musiał spełnić. Przede wszystkim słowa kluczowe — najczęściej wyszukiwane przez potencjalnych klientów. Kolejnym elementem jest odpowiednia optymalizacja kampanii — nagłówki i treść, która zachęci użytkownika do wykonania danej akcji.

W takiej sytuacji to właśnie Ty masz większe szanse na przebicie się, ponieważ Twoja reklama będzie bardziej jakościowa i użytkownik chętniej w nią kliknie, przez co analogicznie Google więcej zarobi. Nie zawsze więcej znaczy lepiej.

Jeżeli nie masz pomysłu, jak to zrobić, odezwij się do nas! Na codzień pomagamy wielu przedsiębiorcom przy rozwoju biznesu. Przy prowadzeniu kampanii reklamowych używamy informacji zapisanych na kontach reklamowych naszych klientów, ponieważ to właśnie na nich prowadzimy wszystkie działania.

Zobacz nasze portfolio, a przekonasz się, dlaczego warto skorzystać z naszych usług.

Podsumowanie

Reklama fotowoltaiki dla wielu może być wyzwaniem. Jak mogłeś zauważyć wcześniej, reklamę firmy możesz przeprowadzić na wiele sposobów. Możesz wybrać jeden, jak i kilka. Wszystko zależy od Ciebie. Na samym początku warto, abyś jednak nie “szalał” z wydatkami na płatną promocję. Fotowoltaika do branża, która szybko się rozwija. Dzięki temu możesz na samym początku spróbować iść po kosztach. Ciekawym sposobem będzie blog firmowy, fanpage na Facebooku oraz reklama Facebook Ads, która jest tańsza w porównaniu do Google Ads. Na początku daj się zauważyć organicznie.

Po czasie wskazane jest, abyś również z nich skorzystał (Google Ads), ponieważ dają one znacznie więcej możliwości i z pewnością szybciej rozwiniesz dzięki nim biznes, na którym opiera się fotowoltaika (w Twoim przypadku).

Pamiętaj również o dodaniu na swoją stronę wszystkich niezbędnych informacji o tym, w jaki sposób przyszli posiadacze instalacji fotowoltaicznej będą mogli rozliczać się z zakładem energetycznym. Im więcej informacji podasz, tym większa szansa, że zachęcisz nowe osoby do stania się Twoimi klientami.

Jeżeli nie masz możliwości, aby samemu prowadzić działania marketingowe, zgłoś się do nas. W naszej zakładce Kontakt uzupełnić wymagane pola, abyśmy szybciej mogli zrozumieć Twój zamysł. Zapraszamy do kontaktu!

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (2 opinie)