Czym jest Google CSS?
Google Merchant Center jest jednym z narzędzi dostępnych w usługach Google. Najprawdopodobniej spotkałeś się już z tą nazwą jako obecny lub przyszły przedsiębiorca.
GMC (centrum sprzedawcy Google — po polsku), jest to narzędzie reklamowe, obowiązkowe dla każdego przedsiębiorcy zajmującego się handlem eCommerce w wyszukiwarce Google przy pomocy reklam Google Ads.
Dzięki Google Merchant Center jesteś w stanie znacząco zwiększyć sprzedaż swoich produktów oraz poprawić ich wizualną jakość dla użytkowników. Ponadto narzędzie jest intuicyjne i nie wymaga od Ciebie specjalnej wiedzy, abyś mógł w pełni z niego korzystać.
GMC pozwala na emitowanie reklam produktowych użytkownikom korzystającym w danym momencie z wyszukiwarki. Właśnie w niej będą one pokazywane. Z pewnością nieraz widziałeś taki format reklamy. Sam — jako użytkownik, ten typ kampanii produktowych możesz spotkać zaraz pod paskiem wyszukiwania, czy też w zakładce zakupy.
Założenie konta w Google Merchant Center nie powinno być dla Ciebie żadnym wyzwaniem. Na samym początku powinieneś zacząć od założenia konta Google lub zalogowania się na nie (o ile już je posiadasz). Co ważne — nie musisz posiadać konta na Gmailu (możesz również na innej domenie).
Podczas rejestracji GMC będzie chciało uzyskać od Ciebie podstawowe informacje takie jak:
nazwa firmy,
adres Twojej strony internetowej, który jest odpowiednikiem prowadzonego przez Ciebie sklepu,
strefa czasowa,
kraj działalności,
itp.
Kolejno musisz załadować plik produktowy. O nim powiemy Ci więcej poniżej, ponieważ jest to nieco dłuższy temat.
Jest to standardowy zabieg, przez który musi przejść każdy, aby zdobywać nowe, a zarazem ciekawe dane w panelu Google Merchant Center.
Google Merchant Center jest bardzo przyjemnym narzędziem dla reklamodawcy, jak i dla użytkownika, który widzi dane produktu.
Ponadto działa na zasadzie porównywarki ofert różnych sprzedawców z danej niszy. Działa to na podobnej zasadzie co Ceneo. Dzięki temu ścieżka zakupowa klienta się skraca, przez co znacznie zwiększa się szansa na sprzedaż większej ilości produktów.
Dzięki Google Merchant Center jesteś w stanie znacząco wyróżnić się na tle konkurencji w wynikach wyszukiwania (i nie tylko). W jaki sposób jednak możesz to zrobić?
GMC informuje Cię, jak powinna wyglądać Twoja reklama. Po prostu daje Ci podpowiedzi, abyś jak najlepiej mógł dopasować reklamy produktowe do swoich klientów. Żebyś mógł to zrobić, wpierw konieczne będzie, abyś do Google Merchant Center wgrał wcześniej wspomniany feed produktowy (plik produktowy), w którym znajdują się wszystkie informacje o poszczególnych produktach, które zamierzasz zacząć promować.
Co równie ważne plik produktowy, który zamieścisz w GMC może zawierać kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt produktów. Dzięki temu rozwiązaniu każdy przedsiębiorca ma możliwość skorzystania z tego narzędzia, bez względu na rozmiar działalności, którą prowadzi.
Po wgraniu Twój plik musi zostać zaakceptowany za pomocą Google. Następnie może on zacząć się już wyświetlać potencjalnym klientom w wyszukiwarce Google. Niemniej, powinieneś wstrzymać się jeszcze przez moment, ponieważ do zwiększenia efektów przydadzą Ci się reklamy produktowe Google Ads.
Hej! Sprawdź nasze inne powiązane artykuły. Kliknij tutaj i dowiedz się, czym są reklamy w Google Ads.
Możliwości dostępnych przy pomocy narzędzia Google Merchant Center jest naprawdę wiele. Wyłącznie od reklamodawców zależy z ilu z nich skorzystają przy promocji swoich sklepów internetowych.
Poniżej przedstawimy Ci kilka najistotniejszych programów, które z pewnością skrócą ścieżkę zakupową oraz przyczynią się do wzrostu sprzedaży:
Remarketing dynamiczny — jest to jedno z ciekawszych rozwiązań wspomagające promocje w sklepie internetowym. Ten typ reklamy pozwoli Ci na pokazywanie się użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili stronę Twojego sklepu internetowego. W tym przypadku Twoje kampanie produktowe będą pokazywane potencjalnym klientom na wielu stronach partnerskich firmy Google. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź nasz wpis o remarketingu. Zawarliśmy tam więcej szczegółowych informacji. Zerknij również na nasze najnowsze artykuły!
Możliwość dołączenia ocen — równie istotny czynnik przy promocji produktów. Dzięki temu masz możliwość dodawania opinii klientów, którzy do tej pory kupili Twoje produkty, czy też usługi.
Reklamy produktowe — po przesłaniu pliku produktowego oraz po włączeniu Google Ads możesz rozpocząć swoje działania w postaci kampanii produktowej. GMC natomiast pomoże Ci przy promocji poprzez dołączenie opisów (tekstów), cen za jeden produkt oraz ciekawych zdjęć. Dzięki temu poprzez konto Google Merchant Center będziesz mógł monitorować przebieg wszystkich wydarzeń, w tym również skuteczność kampanii.
Promocje/oferty — możesz z listy produktów wybrać np. wygasające produkty, których liczba jest ograniczona do określonego minimum, co również może wpłynąć na liczbę konwersji (wyniki sprzedaży).
Darmowe dołączanie informacji o poszczególnych produktach — konto Google Merchant Center pozwoli Ci również na wyświetlenia Twoich produktów w bezpłatnych informacjach Google. Możemy potraktować to jako dodatek, niemniej zawsze może się przydać, w szczególności, gdy masz na początku niski budżet na reklamy.
W GMC znajdziesz intuicyjny panel użytkownika. Składa się on z kilku funkcji, o których powinieneś wiedzieć:
Strona główna — znajdziesz na niej powiadomienia oraz informacje dotyczące każdej reklamy produktowej, którą do tej pory uruchomiłeś, w tym liczbę kliknięć w każdą z nich.
Informacje o firmie — funkcja ta daje Ci możliwość zarządzania danymi, w tym ich edycji. Co równie ważne, możesz przesłać tam logo swojego sklepu internetowego oraz przeprowadzić analizę Twojej witryny.
Produkty — tutaj, jak sama nazwa wskazuje, możesz zarządzać informacjami znajdującymi się w pliku produktowym, jak i całym feedem produktowym. Istotny jest również fakt, że z poziomu tej funkcji możesz skorzystać z analizy zaistniałych do tej pory problemów itd.
U góry strony znajdziesz ikonkę z 3 kropkami. Po jej kliknięciu będziesz mógł zmienić dane, które umieściłeś w koncie GMC. Oprócz tego pojawi Ci się również lista innych informacji, które musisz wypełnić, o ile nie zrobiłeś tego do tej pory, czyli:
ustawienia konta — tutaj należy zamieścić poprawne dane odnośnie języka, strefy czasowej itd.,
połączenie kont — w tym przypadku możesz połączyć swoje konto GMC z kontem Google Ads,
użytkownicy — tutaj z poziomu konta GMC możesz zarządzać uprawnieniami oraz dostępem,
automatyczna aktualizacja produktów — możesz włączyć lub wyłączyć funkcję automatycznej aktualizacji informacji poszczególnych produktów,
programy GMC — są to dodatkowe programy, o których wspominaliśmy wyżej.
Poniżej przedstawimy Ci szybką instrukcję krok po kroku, w jaki sposób powinieneś połączyć swój sklep internetowy z GMC.
A więc:
Zacznij od wejścia na stronę Google dla sprzedawców.
Jeżeli masz już kontro — zaloguj się. Jeżeli go nie posiadasz — zarejestruj się.
Dokładnie uzupełnij dane o Twoim sklepie — jego adres URL, kraj (w którym został zarejestrowany) oraz jego nazwę.
Następnie, w przypadku tej usługi konieczne będzie zaakceptowanie przez Ciebie warunków dotyczących rejestracji.
Skopiuj kod HTML — kliknij zakładkę “Inne metody”, a następnie poddaj witrynę weryfikacji.
Zaloguj się w panelu swojego sklepu.
Na koniec kliknij sekcję “Narzędzia”, dalej “Narzędzia webmastera”, a na koniec “Weryfikacja strony dla Google”. W tym miejscu konieczne będzie wklejenie poprzednio skopiowanego kodu HTML. I gotowe.
Formularz kontaktowy
W przypadku feedu produktowego istotną kwestią jest dokładność wszystkich danych w nim zawartych. Dzięki temu plik będzie lepiej rozpatrywany przez Google, a następnie efektywniej kierowany do potencjalnych klientów. A zatem, co powinieneś w nim umieścić?
Z pewnością musi to być nazwa, aby produkty (w przypadku większej ilości) można było szybciej znaleźć,
cena — jak wiadomo, to właśnie na nią w szczególności zwracają uwagę klienci, dlatego dokładnie opisz wszystkie produkty pod względem ich wartości,
opis — wszystkie produkty powinny mieć krótki, ale treściwy opis. Pamiętaj, że tekst sprzedaje, dlatego też powinieneś poznać techniki content marketingu, by zwiększyć skuteczność działań,
numer katalogowy,
każdy plik danych powinien zawierać w sobie informacje o dostępności poszczególnych produktów,
adres URL strony produktowej w Twoim sklepie,
adres URL dla każdego zdjęcia,
marka,
GTIN — jest to globalny numer jednostki handlowej produktu — jest wymagany w momencie, gdy wcześniej został przypisany do danego produktu przez producenta.
Na samym początku należy podkreślić, że format, w którym zostanie zapisany plik produktowy powinien być automatycznie aktualizowany w Google Merchant Center w momencie, gdy zostaną wprowadzone jakiekolwiek zmiany.
Jednym z lepszych rozwiązań będzie zapisanie pliku w formacie .xml jako link URL. Nie jest to jedyne wyjście, oprócz niego możesz również zapisać plik przy pomocy formatu tekstowego .txt oraz jako .zip i .gz. Niemniej, w przypadku dwóch ostatnich należy je skompresować.
Kampania produktowa dzięki GMC znacząco zwiększa szansę na sprzedaż wśród nowych użytkowników. Charakteryzuje się ona wysoką skutecznością oraz wyglądem, który przykuwa uwagę i zachęca do podjęcia się określonej akcji (w tym przypadku zakupu).
Co równie ważne — kampanię produktową wyróżnia znacznie skrócona droga, jaką musi przebyć klient, aby sfinalizować zakup. Jest to po prostu bardziej wygodna metoda, poza tym jest szybsza, co podoba się potencjalnym zainteresowanym.
Dodatkowo kampanie reklamowe (produktowe) są bardzo opłacalne.
Jeżeli nie masz pomysłu lub czasu na to, by wystartować z kampanią — skontaktuj się z nami. Na codzień współpracujemy z wieloma klientami i pomagamy im stale rozwijać biznes. Serdecznie zapraszamy Cię do tego grona!
Oprócz reklam produktowych warto, abyś pochylił się nad tematem reklam Google Ads.
Google Ads daje Ci możliwość dotarcia do milionów użytkowników na wiele ciekawych sposobów, takich jak:
reklama Google Ads w aplikacjach,
reklama w sieci wyszukiwania,
reklama w sieci reklamowej,
reklama na YouTube.
Jak zapewne się domyślasz, sprzedaż produktów poprzez wiele kanałów komunikacji jednocześnie znacząco może zwiększyć sprzedaż w każdym sklepie internetowym. Oczywiście, aby taka sytuacja miała miejsce, wpierw będziesz musiał odpowiednio reklamę Google Ads skonfigurować, aby następnie mogła generować zyski.
Jeżeli zainteresował Cię ten wątek, to koniecznie sprawdź nasze wpisy o reklamach Google Ads:
Sprawdź nasz spis treści, Google Ads, jak i wieloma innymi formami reklam zajmujemy się na codzień. Zacznij z nami współpracę już dziś! Skontaktuj się z nami, aby omówić szczegóły.
Google Shopping (zakupy Google) jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich sklepów internetowych. Działania w GMC z pewnością przyniosą Ci w przyszłości zyski, jeżeli odpowiednio wszystko skonfigurujesz. Bez znaczenia, czy działasz na rynku internetowym od lat, czy dopiero zaczynasz. Jak najszybciej stwórz konto w Google Merchant Center i zacznij działać!
Ponadto przyda Ci się również narzędzie analityczne, które z pewnością pomoże Ci poznać lepiej całą zakupową ścieżkę klienta i nie tylko. Będzie nim Google Analytics 4. Serdecznie zapraszamy Cię do zapoznania się z naszym artykułem, który poświęciliśmy wyłącznie temu zagadnieniu – GA4 — wszystko, co musisz wiedzieć. Ostrzegamy, w treści znajduje się naprawdę dużo wartościowej wiedzy!
Usługi Google są bardzo rozbudowanym systemem, za którym czasem ciężko jest nadążyć początkującemu marketerowi, a zwłaszcza temu, który na codzień prowadzi własny biznes.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że w teorii wiele rzeczy jest prostych, natomiast sytuacja się zmienia w momencie, gdy pora przejść do praktyki. Dlatego też tutaj jesteśmy, by Ci pomóc.
Zapraszamy do kontaktu! Możesz umówić się z nami poprzez maila lub telefonicznie. Zapytamy Cię o kilka najważniejszych aspektów Twojej strony (w tym oczywiście jej adres), zrobimy audyt i przejdziemy do konkretów. Przedstawimy problem (o ile taki występuje) i opracujemy strategię reklamową pod Twój biznes.
Nie ma sensu czekać dłużej. Odbierz darmową wycenę i zwiększ sprzedaż z dnia na dzień!
Formularz kontaktowy