Double Digital

Jakie są narzędzia marketingowe?

Spis treści

Działania marketingowe prowadzone w sieci bardzo szczegółowo opierają się na informacjach, które pozyskuje się poprzez różne narzędzia marketingowe. To właśnie dzięki nim proces sprzedaży w firmach może znacząco pójść w górę i to nie koniecznie przy wysokich abonamentach za użytkowanie każdego z nich.

Narzędzia marketingowe możemy dopasować pod każdy rodzaj biznesu, jaki prowadzimy oraz pod to, na czym się skupiamy. Inne narzędzia będą służyć promocji w mediach społecznościowych, inne zaś zmierzą postępy realizowanych kampanii w Google Ads. Dużo z nich wchodzi również w zakres content marketingu, który jest równie istotny, jak te wymienione powyżej.

Nie pozostaje nam nic, jak zaprosić Cię do zaznajomienia się z treścią!

Podstawowe narzędzia marketingu, czyli jakie?

W tym akapicie przedstawimy Ci kilka narzędzi marketingowych od firmy Google. O platformach społecznościowych (mediach społecznościowych) więcej powiemy poniżej.

Na ten moment jednak skupimy się na tym, jakie narzędzia marketingowe udostępni Ci firma Google w pełni za darmo. Na samym starcie podkreślimy również, że w skład tych narzędzi marketingowych wejdą również te platformy, które lepiej pomogą Ci zarządzać czasem, komunikacją oraz stroną internetową Twojej firmy.

Narzędzia marketingowe od Google

Jakie są narzędzia marketingowe dostępne w Google? Otóż jest ich kilka. Uważamy, że każde z nich z pewnością wpłynie na działa marketingowe w Twojej firmie i tym samym “przywoła” do Ciebie większą liczbę potencjalnych klientów.

Google Trends

Szukasz informacji o tym, co w najbliższym czasie może być popularne? A może chcesz wprowadzić nowy produkt na rynek, ale nie wiesz, kiedy będzie do tego właściwy moment? Google Trends z pewnością Ci w tym pomoże!

GT to narzędzie marketingowe, które pozwoli Ci zweryfikować, kiedy poszczególne frazy były najczęściej wyszukiwane w wyszukiwarce Google. Możesz w nim sprawdzić konkretne lokalizacje, takie jak Polska oraz jej poszczególne województwa. GT działa na całym świecie. Możesz również podejrzeć konkurencję z innych krajów, jeżeli będzie Ci to potrzebne. Prócz fraz, GT pozwoli Ci na weryfikację określonych tematów, które w najbliższym czasie mogą wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów. Dlatego też możesz wykorzystać go np. przy promocji postów w mediach społecznościowych.

Źródło: https://trends.google.pl/trends/?geo=PL

Tak prezentuje się to natomiast w ujęciu czasowym w ciągu ostatnich 12 miesięcy w Polsce:

Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?

Zespół i komunikacja


✔ Certyfikowany ekspert Google Ads z minimum 5-letnim doświadczeniem

✔ Bieżący kontakt mailowy, telefoniczny lub wideo spotkanie

✔ Wsparcie innych obszarów marketingu digital w Twojej firmie

✔ Wsparcie całego zespołu ekspertów

Transparentność i personalizacja

✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads

✔ Miesięczne podsumowanie skuteczności eksperta Google Ads wraz z planem rozwoju i wnioskami

✔ Spersonalizowany raport dostępny i aktualizowany 24/7

Przewagi technologiczne


✔ Nielimitowane ilości kampanii, grup reklam słów kluczowych

✔ Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager

✔ Konfiguracja opinii konsumenckich - dla sklepów

✔ Konfiguracja opinii o produkcie - dla sklepów

✔ Mapy ciepła i nagrania sesji użytkowników na stronie

Zapytaj o swój indywidualny pakiet obsługi. Dopasujemy zakres współpracy do Twoich potrzeb!

Sprawdzaną frazą było Google Trends.

Natomiast tak to wygląda w ujęciu 12 miesięcy w poszczególnych województwach (informacje na ten temat znajdziesz, zjeżdżając myszką niżej w panelu wyszukiwania):

Źródło: https://trends.google.pl/trends/?geo=PL

Jest to tylko przykład. Jak wiesz, planer słów kluczowych należy do firmy Google. Z tego też względu koszty kliknięcia są tak wysokie w sytuacji, gdybyś chciał na tę frazę zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google.

Co ciekawe, planer słów kluczowych Google daje Ci możliwość podejrzenia konkurencji. Wystarczy, że wybierzesz Zacznij od witryny, a nie od Zacznij od słów kluczowych.

A tak prezentuje się to poniżej:

Źródło: Google Keyword Planner

Google Keyword Planner (Planer słów kluczowych)

Google Planner pomoże Ci przy zwiększeniu skuteczności działań marketingowych. Znajdziesz w nim konkretne słowa kluczowe odpowiadające Twojej niszy. Zobaczysz w nim również ilość wyszukiwań danej frazy oraz koszty za kliknięcie każdej z nich (przez użytkownika). Jest to swoisty monitoring internetu dostępny w pełni za darmo.

Źródło: Google Keyword Planner

Wpisujesz określoną frazę (tak, jak na grafice poniżej) i gotowe!

Źródło: Google Keyword Planner

Co jeszcze możesz skonfigurować w reklamie Discovery?

Do wyboru masz 2 możliwości:

  • Wykorzystaj wszystkie strony witryny — tzn. że wybierając tę opcję, możesz sprawdzić wszystkie frazy, na które pozycjonuje się dana strona internetowa.

  • Użyj tylko tej strony — mówi, że możesz sprawdzić konkretne słowa kluczowe, na które pozycjonuje się określona podstrona witryny internetowej.

W poniższej infografice przedstawiamy Ci, jak wygląda to po wyborze opcji nr 2. Strona, z której pobieraliśmy słowa kluczowe, została zasłonięta celowo.

Źródło: Google Keyword Planner

Jak widzisz, stawki za kampanie marketingowe, które będą pozycjonować się płatnie na słowo np. “narzędzia marketingowe” to koszt od 0,66 zł za kliknięcie.

Możesz również sprawdzić prognozy na poszczególne słowa kluczowe. Wystarczy, że wybierzesz:

Źródło: Google Keyword Planner

Skonsultuj ze swoim działem sprzedaży właśnie to narzędzie marketingowe. Jest ono bezpłatne i bardzo pomocne, zwłaszcza, przy tworzeniu kampanii marketingowych oraz wpisów na swoją stronę internetową.

Gdy włączysz reklamy, liczba wyszukiwań w planerze słów kluczowych będzie dokładniejsza. Dzięki temu skuteczniej trafisz w zainteresowania internautów.

Google Search Console

Google Search Console to bardzo przydatne narzędzie to monitorowania strony internetowej Twojej firmy. Dzięki GSC sprawdzisz, jak Twoja witryna prezentuje się w wynikach wyszukiwania, jak często jest widoczna oraz na jakie frazy się pozycjonuje. Dowiesz się, które z nich (słów kluczowych) sprawiają, że notujesz najwięcej wejść na stronie i tym samym sprawdzisz, na jakiej pozycji się znajdujesz (w przypadku każdego ze słów kluczowych).

Narzędzie marketingowe, którym jest Google Search Console, pozwala również na sprawdzenie wyników odnośnie prezentowania się strony na urządzeniach mobilnych. Co równie ważne, do GSC możesz wgrać mapę strony, którą pobierzesz np. z bezpłatnej wtyczki YoastSEO w WordPress.

A tak prezentuje się to narzędzie marketingowe:

Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2021/02/search-console-performance-discover-chrome?hl=pl

Opcji, z których możesz w nim skorzystać, jest naprawdę wiele!

Google Analytics 4

Google Analytics 4 możemy jednoznacznie zdefiniować jako kompleksowy monitoring internetu. Jest to narzędzie, które pomoże Ci przy każdym z działań marketingowych. Sprawdzisz w nim, skąd pochodzi ruch, jaka jest jego częstotliwość oraz co najlepiej przyciąga użytkowników w wyszukiwarce Google (i nie tylko).

Działania marketingowe, które możesz poprzeć na tym narzędziu, są naprawdę ogromne. Z tego też względu zalecamy Ci, abyś szczegółowo doinformował się, jak działa to narzędzie. Z własnego doświadczenia wiemy, że musisz poświęcić na nie kilkadziesiąt godzin, aby w przyszłości dobrze nim prosperować. Pamiętaj, że to właśnie dzięki niemu dokładnie zmierzysz postępy realizowanych kampanii.

Jeżeli szukałeś tego rozwiązania właśnie jako narzędzie marketingowe do Twojej strony, ale stwierdziłeś, że nie masz czasu na jego kompleksowe przestudiowanie — odezwij się do nas. Poprowadzimy działania marketingowe Twojej firmy, za Ciebie.

A tak prezentują się poszczególne dane, które możesz sprawdzić w GA4:

Źródło: https://double-digital.pl/portfolio/konfiguracja-google-analytics-4/

Sprawdź również nasz wpis, który stricte poświeciliśmy tematyce i zasadom działania Google Analytics 4. Kliknij tutaj i dowiedz się więcej!

Narzędzia Google do pracy biurowej

Powiemy też nieco o nich. Uważamy, że są one bardzo przydatne. Co równie ważne, każdym z nich można zarządzać z poziomu jednego pulpitu nawigacyjnego.

Jak wyglądają poszczególne kroki przed rozpoczęciem współpracy przy realizacji kampanii Google Ads?

1 KROK → Konsultacja
1 KROK → Konsultacja

Rozpoczynamy naszą współpracę od otwartej rozmowy. Może to odbyć się telefonicznie, drogą mailową lub poprzez wideokonferencję. Podczas tego spotkania dokładnie omawiamy zakres zlecenia. Ustalamy kluczowe szczegóły, począwszy od identyfikacji grupy docelowej, aż po określenie przewagi konkurencyjnych. Ten etap przygotowuje nas do kolejnego kroku.

2 KROK → Propozycja
2 KROK → Propozycja

Następnie przygotowujemy propozycję działań, które według nas są najbardziej odpowiednie. Niekoniecznie muszą one być zgodne z tym, o co pytacie! Nasze działania zawsze opierają się na zrozumieniu interesów klienta, dlatego nasze propozycje są rekomendacjami, a nie tylko pasywnym wykonaniem zleceń.

3 KROK → Strategia
3 KROK → Strategia

W Double Digital stawiamy na transparentność. Nasz klient zawsze musi być świadomy tego, co robimy dla jego marki. Dlatego na początku naszej współpracy przygotowujemy szczegółową strategię. Określamy konkretne działania oraz terminy realizacji. Rozpoczynamy współpracę, będąc w stałym kontakcie, aby dostosowywać się do potrzeb Twojego biznesu i specyfiki branży.

double digital damian dziergowski

Damian Dziergowski

CEO & Founder

Dokumenty Google (Docs)

Jest to narzędzie marketingowe, które szczególnie przyda się w działaniach content marketingowych, choć nie tylko.

Narzędzie to pozwala na darmową edycję tekstu. Swoim działaniem bardzo przypomina Microsoft Word, tyle że jest w pełni darmowe dla każdego, kto z niego korzysta. Jesteśmy pewni, że Google Docs odegra istotną rolę w przypadku Twojej firmy zwłaszcza na początku, jeżeli nie będziesz dysponować budżetem na droższe abonamenty.

Chcemy również podkreślić, że Google Docs może przydać Ci się także do tworzenia treści w social mediach, do kampanii marketingowych i wielu innych rzecz. Pamiętaj jednak, że jest to wersja uproszczona programu Microsoft Word, dlatego też nie znajdziesz w nim wszystkich funkcji, które są dostępne w wersji płatnej, aczkolwiek, na początku z pewnością Ci to wystarczy.

Źródło: Google Docs

Tak samo, jak w Wordzie możesz w nim nanosić najróżniejsze poprawki, wracać do historii aktualizacji oraz wprowadzać bieżące zmiany. Zaopatrz w to narzędzie swój dział marketingu!

Google Sheets

Google Sheets to narzędzie w formie arkusza kalkulacyjnego, w którym do dyspozycji masz różne szablony. Swoją strukturą przypomina Microsoft Excel. Posiada również wiele funkcji takich samych jak w ww. programie. Dodatkowo jest w pełni darmowy i może korzystać z niego każdy, kto posiada konto Google.

Co równie ważne — Google Sheets umożliwia udostępnianie plików dowolnej liczbie osób. Oczywiście, taka sama opcja jest dostępna w Microsoft Office, niemniej, aby mogło z niej korzystać więcej osób, każda z nich musi mieć aktualną wersję Excela do tej, do której uzyskali dostęp.

No i oczywiście, wszystkie pliki możesz zapisywać w Google Drive, przez co sprawdzisz je z dowolnego urządzenia w każdym możliwym miejscu (gdzie jest internet).

Bezpłatne rozwiązanie dla PowerPoint — Google Prezentacje

Jak sama nazwa wskazuje, jest to narzędzie do tworzenia prezentacji online. Google Prezentacje pozwoli Ci przygotowywać skrypty z poziomu jednego pulpitu nawigacyjnego oraz zapisywać je tak, jak wcześniej wspomniane Google Sheets w Google Drive. Co za tym idzie — nie będziesz musiał wozić ze sobą wszędzie zbędnych akcesoriów po to, aby dowieźć plik na miejsce.

Google Prezentacje możesz edytować w dowolnym miejscu z poziomu każdego urządzenia, czy to przez smartfon, tablet, czy laptop.

Google Prezentacje to również miejsce, w którym znajdziesz zatrważająco dużą liczbę funkcji. Dlatego radzimy, abyś wpierw dobrze sprawdził wszystkie z nich. Na sam koniec dodamy, że tak jak reszta, jest to narzędzie w pełni darmowe.

Pamięć w chmurze — Google Drive

Google Drive sprawia, że masz pełną kontrolę nad zapisanymi plikami. Nieraz zdarzają się sytuacje, w których — po prostu — ktoś zapomni przesłać plik, zapisać go na pendrivie lub przypadkowo go skasuje. Taka sytuacja wręcz nie jest możliwa do wykonania w Google Drive.

Wszystkie pliki, które posiadasz na swoim koncie Google, możesz przesłać właśnie do niego. Dotyczy to prezentacji, dokumentów z Google Docs, a także tych z Google Sheets. Każdy z nich możesz również umieścić w nowym folderze, który utworzysz w dowolnym momencie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ firmy często mają problem z odpowiednią segregacją cyfrowych dokumentów.

Pamiętaj jednak, że Google Drive daje Ci do dyspozycji 15 GB wolnego miejsca w pełni za darmo. Jeżeli będziesz potrzebować go więcej, będziesz musiał dodatkowo dopłacić.

Google Meet

Dzięki Google Meet możesz usprawnić pracę w swojej firmie. Pozwala ono na utrzymywanie trwałych relacji z pracownikami. Dzięki niemu możesz komunikować się z każdym z nich bez względu na to, gdzie się znajdujecie. Możesz prowadzić również na nim inne videokonferencje, szkolenia, do których zaprosisz tyle osób, ile będziesz chciał.

Ponadto GM daje możliwość udostępniania ekranu, aby każdy mógł zobaczyć to, co masz do przekazania w czasie rzeczywistym.

Kiedy Google Meet (Hangout) sprawdzi się najlepiej? Otóż to narzędzie marketingowe z pewnością odegra dużą rolę w momencie, gdy posiadasz w swojej firmie wielu pracowników, którzy wykonują swoje obowiązki w pełni zdalnie lub w większości swojego czasu.

Dodatkowo jest ono w pełni darmowe!

Google Calendar

Jest to narzędzie, w którym będziesz mógł zaplanować wszystkie działania marketingowe dla siebie, jak i dla całego zespołu. Tak jak Google Meet, tak i Google Calendar pozwala współpracować wielu osobom z zespołu w tym samym czasie.

Możesz w nim umieszczać przypomnienia, notatki, a także rezerwować terminy na zbliżające się konferencje (w tym videokonferencje), które zsynchronizujesz z Google Meet, w bardzo prosty sposób. Wystarczy, że dodasz link przekierowujący. Następnie osoby zaproszone do rozmowy otrzymają przypomnienie o tym, że zbliża się spotkanie w Google Calendar.

Źródło: Google Calendar

Jest to narzędzie przeznaczone do planowania, w pełni za darmo.

Jakie narzędzia marketingowe wykorzystać w content marketingu, SEO i copywritingu?

Jeżeli chodzi o narzędzia kwalifikujące się do usprawnienia działań z zakresu content marketingu, możemy powiedzieć, że jest ich naprawdę dużo. Przytoczymy tutaj wyłącznie kilka z nich, które według nas są najbardziej przydatne. Niemniej, warto, abyś przetestował też inne rozwiązania, w zależności (też) od budżetu, jakim dysponujesz.

SurferSEO

SurferSEO znacząco poprawia prowadzenie działań marketingowych, jeżeli chodzi o własną stronę internetową. Surfer pozwoli Ci tworzyć content poprzez liczne podpowiedzi odnośnie fraz, które powinieneś umieścić w treści. Ponadto pokaże Ci, ile danych słów kluczowych musisz zamieścić w tekście, aby artykuł dobrze się pozycjonował.

Jak zapewne wiesz, odpowiednio zoptymalizowane treści pod kątem SEO mogą pozyskać wielu nowych, potencjalnych klientów dla Twojej firmy w wyszukiwarce Google.

SurferSEO pokaże Ci również, jaką objętość powinien mieć tekst, w tym ilość nagłówków, paragrafów oraz zdjęć. Wszystko w czasie rzeczywistym sumuje się i jest widoczne na liczniku. Oczywiście im skala jest wyższa, tym lepiej dla Ciebie i dla Twojej strony.

To narzędzie marketingu, które pozwoli Ci rozplanować cały wpis, co znacząco usprawni pracę, oraz ją przyspieszy, ponieważ nie będziesz musiał samodzielnie szukać potrzebnych słów kluczowych.

Co równie ważne, pozwoli Ci on także na weryfikację poszczególnych wpisów, które już wcześniej zamieściłeś na swoim blogu. Dzięki temu rozwiązaniu dowiesz się, które działania przynoszą efekty. Sprawdzisz, co musisz poprawić, co będzie trzeba usunąć, co dodać, a także zweryfikujesz braki w treści, w tym te dotyczące jego objętości. Surfer w takiej sytuacji będzie sugerować się stronami w top 10 wyników wyszukiwania na określone frazy kluczowe. Niemniej w tej sytuacji mówimy już o jednym z narzędzi, które wchodzi w skład SurferSEO, a jest nim Surfer Audit.

Źródło: https://surferseo.com/

Podobnymi narzędziami do Surfera będą m.in. Contadu, Senuto itd.

W każdym z tych narzędzi marketingowych będziesz mógł wybrać najlepiej pasujący do Twoich obowiązków abonament. Są to płatne narzędzia marketingowe, choć w niektórych z nich znajdziesz bezpłatne dodatki, które będziesz mógł wykorzystywać na co dzień.

AnswerThePublic

AnswerThePublic to kolejna ciekawa propozycja dla Ciebie. Za jego pomocą możesz sprawdzać konkretne frazy, które są wpisywane w wyszukiwarkę. Dane możesz weryfikować, wybierając określony region. Może to być Polska oraz wiele innych krajów z całego świata.

Tym narzędziem marketingowym sprawisz, że każda ze stron internetowych, które chcesz wypozycjonować, z pewnością zwiększy swoją widoczność w sieci. Słowa kluczowe, które w nim znajdziesz, są ukazane w interesujący sposób. Tzn. narzędzie generuje (w bardzo krótkim czasie) wszystkie propozycje mające powiązanie z wybraną frazą. Podpowiada również słowa zbliżone, w tym pytania itd.

Źródło: https://answerthepublic.com/kgjsrg/member/searches

Dzięki temu narzędziu oraz tym wymienionym wyżej skuteczniej trafisz do swojej grupy docelowej.

Podnieś efektywność bez dodatkowych kosztów

Dowiedz się więcej o naszych usługach:

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

rynkach zagranicznych

Seostation

Narzędzia marketingowe, które opierają się o SEO, sprawiają, że zyskujesz pełną kontrolę nad wszystkimi działaniami związanymi z prawidłowym pozycjonowaniem witryny w sieci. Tak też jest przy SeoStation.

SeoStation pomoże Ci przy mierzeniu działań marketingowych, takich jak:

  • stały monitoring efektów pozycjonowania,

  • kompleksowe przedstawienie widoczności witryny w sieci, poprzez szczegółowe wykresy i dane,

  • weryfikacja ruchu i jego natężeniu z wyszukiwarki,

  • zmianie pozycji strony na określone słowa kluczowe na bieżąco (bardzo przydatne w content marketingu),

  • itd.

Narzędzia marketingowe — media społecznościowe

Poniżej przedstawimy Ci najciekawsze (według nas) narzędzia marketingowe, które możesz wykorzystać w mediach społecznościowych.

Clipomatic

Chcesz dotrzeć do większej liczby odbiorców? To właśnie znalazłeś na to rozwiązanie! Jak wiesz lub chociaż się domyślasz, w sieci znajduje się miliony Twoich potencjalnych klientów. Nie każdy jednak słyszy tak samo dobrze, jak Ty, czy my. Dlatego też aplikacja Clipomatic będzie dla Ciebie bardzo dobrym pomysłem. Dlaczego?

Otóż aplikacja pozwala na dodawanie napisów do stories oraz wideo, w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to sprawdzi się również wybitnie w sytuacji, gdy masz np. wadę wymowy i nie jesteś pewny, czy każdy dobrze zrozumie Twoje słowa.

W mediach społecznościowych wszystko trzeba ułatwiać tak, aby użytkownik, jak najszybciej chciał skorzystać z Twojej oferty. Clipomatic z pewnością Ci z tym pomoże. Dodatkowo zyskasz w oczach użytkowników pod tym kątem, że cenisz każdego z nich tak samo, jak resztę.

Napoleon Cat

W niemalże każdym wątku o SM powtarzamy, że media społecznościowe już od dawna przestały być platformami wyłącznie rozrywkowymi. To właśnie w social mediach jesteś w stanie znacząco zwiększyć sprzedaż, jeżeli dobrze będziesz kontrolować wszystkie działania marketingowe.

Narzędzia marketingu, takie jak ww. Napoleon Cat pozwolą Ci kompleksowo zarządzać obsługą klientów w social mediach, a wszystko to z poziomu jednego pulpitu nawigacyjnego, który oferuje przedsiębiorcom Social Inbox.

Jest to jedno z narzędzi marketingowych, które umożliwia Ci na szczegółową weryfikację konkurencji. Za jego pomocą zaplanujesz treści, a także je opublikujesz (np. publikacja artykułów sponsorowanych).

Social Inbox pozwoli Ci, przy pomocy mediów społecznościowych bardzo szybko odpowiadać na pytania potencjalnych zainteresowanych. Co równie ważne — nie dotyczy to wyłącznie Facebooka, ale także Instagrama, Twittera itd.

Wyróżniającym się elementem tego narzędzia w przypadku mediów społecznościowych jest automoderacja oraz odpowiadanie na pytania użytkowników, które zadają najczęściej.

Hootsuite

Hootsuite to jedno z narzędzi marketingowych w mediach społecznościowych pozwalające na mierzenie aktywności odbiorców. Do działań marketingowych, które można w nim wykonać, zalicza się również planowanie postów oraz kompleksowe zarządzanie profilami w social mediach.

Warto podkreślić, że Hootsuite jako jedno z nielicznych narzędzi marketingowych możesz stosować nie tylko w serwisach społecznościowych takich, jak Facebook, czy Instagram. Swoje zastosowanie znajdzie także na LinkedIn, YouTube, ale też na WordPressie!

Tropsy

Media społecznościowe prócz Fb, czy Ig, to także Twitter. Jak wcześniejsze platformy, tak i Twitter prowadzony obecnie przez Elona Muska, służy do budowania relacji ze swoją grupą odbiorców. Niemniej, styl przekazu różni się od wcześniej wymienionych platform objętością treści, które można zamieścić za pomocą jednego posta.

Tropsy zaś to narzędzie, które pomoże Ci analizować trendy właśnie na takich platformach społecznościowych, jak Twitter. Jeżeli jednym z głównych kanałów komunikacji dla Ciebie jest wcześniej wymieniona platforma, to będzie to dla Ciebie idealne rozwiązanie.

Tropsy pozwoli Ci na szukanie tematów, które w danym momencie są najbardziej popularne. Co równie istotne, narzędzie to pomoże Ci znaleźć aktywnych użytkowników z danej branży.

Narzędzia marketingu takie jak Tropsy możesz wykorzystywać również poza Twitterem, choć właśnie na tej platformie jest ono najbardziej skuteczne.

Canva

Content marketing to nie tylko treści pisane, ale także treści wideo oraz te graficzne. Z tego też względu w działaniach marketingowych warto wykorzystać Canvę. Jest to narzędzie do tworzenia grafik, które mogą mieć wpływ na pozytywny wizerunek marki.

Prócz tworzenia grafik, Canvę możesz użyć również do tworzenia banerów reklamowych.

Canva to narzędzie bardzo rozbudowane, służące również do zarządzania projektami. Elementy, które w nim znajdziesz, możesz z łatwością dopasować do swoich potrzeb. Jest ono bardzo intuicyjne i proste w obsłudze.

Canva to bardzo bogaty edytor, w którym znajdziesz tysiące zdjęć i grafik na najróżniejsze tematy. Znajdują się w nim również gotowe szablony. Do wyboru będziesz mieć pakiet darmowy. Jest on stosunkowo bardzo ograniczony oraz ten płatny, który daje Ci niezliczoną ilość możliwości.

Warto również podkreślić, że abonament, który będziesz musiał uiszczać raz na miesiąc (lub raz na rok) możesz podzielić na kilka osób — dokładnie 5. Dzięki temu rozwiązaniu Twoje koszty zmniejszą się aż o 80% w skali roku.

W mediach społecznościowych (np. na Facebooku) znajdziesz wiele osób, które będą zainteresowane dołączeniem do zespołu. Co równie ważne — nikt z zespołu, bez Twojej zgody nie zobaczy tego, co tworzysz.

Prócz tworzenia grafik, w Canvie możesz projektować GIF-y, planery i wszystko inne, co tylko przyjdzie Ci na myśl.

Poniżej przedstawiamy Ci szybki przykład tego, co możesz zrobić w ciągu kilku sekund w tym narzędziu. Co równie istotne, masz do dyspozycji kilka możliwości, jeżeli chodzi o zapis formatu pliku. W pakiecie premium możesz również na bieżąco zmieniać rozmiary pliku oraz wracać do jego starszych wersji.

Monitoring w internecie oraz w mediach społecznościowych

Podamy Ci tutaj kilka narzędzi marketingowych, które będą mieć bezpośredni wpływ na Twoją firmę oraz na weryfikację użytkowników w sieci.

Unamo

Unamo, to jedno z narzędzi marketingowych, które pomoże Ci na bieżąco monitorować konkurencję, działania we wnętrzu firmy oraz własnych klientów.

Dzięki takim narzędziom marketingowym, jak Unamo dowiesz się o negatywnych reakcjach konsumentów odnośnie Twoich produktów i usług w czasie rzeczywistym. Dotyczy to również różnego rodzaju opinii, które mogą mieć pozytywny, jak i negatywny wpływ na wizerunek marki.

Jak zapewne się domyślasz, warto poświęcić dużo czasu, aby popracować nad dalszym wizerunkiem marki w sposób, aby był on jak najlepszy. Dotyczy to działań na swojej stronie, w mediach społecznościowych i wszędzie tam, gdzie możesz spotkać klientów.

Unamo to narzędzie, dzięki któremu będziesz mógł stale analizować sytuację w internecie oraz w social mediach.

Brand24

Brand24 również umożliwi Ci na kompleksową analizę danych w mediach społecznościowych oraz w całym internecie. Pozwoli Ci sprawdzić (i tym samym zrozumieć) opinie konsumentów na temat firm, produktów oraz marek.

Brand24 będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem podczas budowania relacji z użytkownikami (i to nie tylko przez media społecznościowe). Może korzystać z niego każdy, od dużych korporacji po działalności jednoosobowe.

Narzędzia marketingowe do analizy kampanii

Poniżej przedstawimy Ci kilka rozwiązań, jeżeli chodzi o narzędzia analityczne, które sprawią, że pomiar efektywności działań marketingowych w sieci będzie znacznie prostszy.

Selectivv Viewer

Jest to jedno z dodatkowych narzędzi marketingowych, które może pomóc Ci przy mierzeniu ilości użytkowników w określonym czasie, którzy znajdują się w poszczególnych lokalizacjach.

Pomoże Ci on również podczas weryfikacji profili potencjalnych klientów. Dzięki niemu sprawdzisz również ruch na stronę www. Na koniec dodamy, że Selectivv Viewer pozwoli Ci także na porównywanie Twojej własnej lokalizacji z lokalizacjami konkurencji.

Data Exchanger

Data Exchanger zbiera dane, analizuje je oraz je rozszerza przy zachowaniu pełnej kontroli nad wszystkimi działaniami. Wszystkie informacje przedstawia Ci w czytelnej formie.

Data Exchanger z pewnością wesprze Cię w działaniach marketingowych, ponieważ jest pionierem wśród tego rodzaju narzędzi w digital marketingu. Pomoże Ci on usprawnić pracę stron internetowych, co może przełożyć się na lepsze zarządzanie wizerunkiem marki. Również będzie mieć ogromny wkład w zwiększenie efektów kampanii reklamowych.

Pixel Facebook

Służy on do zarządzania reklamami remarketingowymi. Najważniejszym elementem wchodzącym w skład Pixel Facebooka jest jednak bardzo szczegółowe zbieranie danych, które następnie będziesz mógł zastosować w remarketingu.

Piwik PRO Analytics Suite

Narzędzia marketingowe mają to do siebie, że jest ich dużo. Firmy stale szukają nowych rozwiązań, aby jeszcze lepiej usprawniać pracę agencji reklamowych, działów sprzedaży oraz przedsiębiorców.

Piwik PRO to narzędzie zbliżone funkcjami do Google Analytics, o którym pisaliśmy na samym początku. Pozwoli Ci ono na weryfikację zachowań użytkowników na swojej stronie i na wszystkich innych witrynach w wyszukiwarce Google. Ponadto sprawdzisz dzięki niemu zachowania (każdego klienta) z internetu oraz z aplikacji mobilnych.

Istotnym dodatkiem do Piwik PRO jest fakt, że dane przez niego gromadzone są poufne i odpowiednio zabezpieczone np. przed atakami hakerskimi.

Zwiększ skuteczność Google Ads przy tym samym koszcie

Jakie kampanie musisz wykorzystać?
» Performance Max
» Demand Generation
Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak nie przepalać budżetu reklamowego!
rynkach zagranicznych

Marketing Automation

Narzędzia marketingowe, w których skład wchodzi marketing automation to nisza, która nieprzerwanie się idzie w przód.

Automatyzacja działań w marketingu pozwala na zaoszczędzenie ogromnej ilości czasu oraz — oczywiście — pieniędzy. Z tego też względu poniżej podamy Ci kilka rozwiązań wchodzących w skład marketing automation.

Chatbots

Dzięki takim narzędziom marketingowym jak Chatbots możesz samodzielnie zarządzać swoim wirtualnym asystentem. Możesz też pokusić się o jego samodzielnie stworzenie. Mimo intuicyjnego panelu oraz funkcji warto, abyś posiadał wiedzę związaną z tym tematem.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o chatbotach, sprawdź nasz wpis, który poświęciliśmy wyłącznie temu zagadnieniu. Kliknij tutaj i dowiedz się więcej.

iPresso

Narzędzia marketingowe takie jak iPresso będą bardzo ciekawym rozwiązaniem dla marketerów z dłuższym stażem i tym samym z większym doświadczeniem.

iPresso pomoże Ci tworzyć najróżniejsze ścieżki klienta, które następnie będziesz mógł dostosować do lejka sprzedażowego umieszczonego w strategii marketingowej (od której warto wszystko zacząć).

Każdą z projektowanych ścieżek możesz dopasować do różnych branż, takich jak edukacja, finanse, e-commerce i wiele innych.

SALESmango

Jest to narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, dzięki której dostarczy Ci, jak i całemu zespołowi zaawansowanej technologii, która wesprze działania marketingowe.

Adform

Narzędzia marketingowe takie jak Adform umożliwiają śledzenie odbiorców, ich identyfikację. Ponadto zwiększy zaangażowanie w różnych kanałach komunikacji.

Influencer marketing

Co ciekawe, w sieci możesz znaleźć również dużo narzędzi marketingowych, które wykorzystasz do influencer marketingu. Poniżej przedstawimy Ci kilka z nich.

LTTM

Można z łatwością stwierdzić, że jest to największa platforma oferująca usługi influencer marketingu w Polsce. To właśnie na niej znajdziesz najwięcej ofert związanych z rynkiem youtuberów w naszym kraju (ponad 60%).

Usługi, jakie LTTM oferuje firmom:

  • programy ambasadorskie, do których dobierani są YouTuberzy dopasowani do danej branży,

  • lokowanie produktów na popularnych kanałach YouTube,

  • kampanie wideo,

  • i wiele innych.

IndaHash

Aplikacja ta pozwala na monitorowanie działań (na bieżąco), jeżeli chodzi o informacje związane z zaangażowaniem odbiorców, ich aktywnością, zasięgiem itd. Dzięki temu możesz uskuteczniać swoje działania, które będą mieć w przyszłości bezpośredni wpływ np. na współczynnik klikalności.

WhitePress

Narzędzia marketingowe takie, jak WhitePress mają na celu wspieranie przedsiębiorstw w realizacji założeń związanych z już wcześniej wspomnianym content marketingiem oraz tym, które wchodzą w skład influencer marketingu.

Komunikacja na tej platformie jest w pełni zautomatyzowana, a zarazem bardzo prosta na linii np. reklamodawca a wydawca. Dotyczy to również kontaktu między vlogerami (np. na Instagramie), blogerami itd.

Platforma WhitePress posiada ponad 12 000 influencerów, których możesz szukać po kategoriach dopasowanych do swoich indywidualnych preferencji lub tych, dzięki którym spełnisz swoje cele biznesowe (możliwości filtrujących jest naprawdę dużo!).

E-mail marketing

Marketing szeptany jest rozwiązaniem, które praktykuje się najczęściej w działalnościach stacjonarnych w mniejszych miejscowościach, choć nie tylko. Działa on na zasadzie przekazywania “z ucha do ucha” poleceń związanych z daną firmą. Marketing szeptany możemy w pewien sposób porównać do e-mail marketingu, tyle że tutaj wszystko przekazuje się drogą mailową lub w formie SMS. Niemniej, wpierw trzeba zdobyć bazę klientów, którym takowe informacje następnie wyślesz.

W tym podpunkcie podamy Ci jedno z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych w e-mail marketingu, które wręcz jest bezkonkurencyjne.

FreshMail

Już znasz poszczególne narzędzia marketingowe zaliczane do różnych kategorii marketingu internetowego. W tym przypadku natomiast chcemy przedstawić Ci narzędzie FreshMail, które jest odpowiedzią na wszystkie Twoje zagwozdki związane z wysyłaniem ofert promocyjnych do swoich odbiorców.

FreshMail pozwala na wysyłkę wiadomości w formie mailowej, jak i poprzez SMS. To właśnie dzięki niemu możesz tworzyć efektywne kampanie mailingowe.

Z pewnością oprogramowanie przyda Ci się w sytuacji, w której będziesz chciał ponownie zaoferować produkt klientowi posprzedażowemu. Prócz tego pomoże Ci przy budowaniu lojalności wśród użytkowników.

Narzędzia marketingowe takie, jak FreshMail wyróżnia (prócz skuteczności) również bezpieczeństwo. Dodatkowo jest to jedno z nielicznych narzędzi dostępnych na rynku, dzięki któremu będziesz mógł wysyłać wiadomości związane m.in. z informacją o porzuconym koszyku, rejestracją konta itd.

Co to są instrumenty marketingu?

Jak już wiesz, marketing to zespół działań, których celem jest wygenerowanie sprzedaży na wiele różnych sposobów. Stałe wdrażanie nowych rozwiązań sprawia, że wiele firm mimo ograniczonych budżetów wyróżnia się na tle konkurencji.

Narzędzia marketingowe są jednym z elementów, które możesz wykorzystać właśnie do zdobycia przewagi, aczkolwiek, prócz nich jest znacznie więcej składowych, które razem tworzą spójną całość.

W tym podpunkcie skupimy się na klasycznej koncepcji tego, czym są instrumenty marketingu, oraz pokrótce o nich opowiemy.

Klasyczna koncepcja instrumentów marketingowych

Na samym początku dodamy, że instrumenty marketingowe nie są tożsame z tym, czym są narzędzia marketingowe.

Klasyczna koncepcja instrumentów marketingu powstała wiele dekad temu. Często można znaleźć jej interpretację, jako marketing mix, podzielony na 4 elementy, zwane inaczej — 4P.

4P to:

  • produkt (product),

  • cena (price),

  • promocja (promotion),

  • dystrybucja (place).

Źródło: https://www.canva.com/

Na instrumentach marketingowych w koncepcji klasycznej skupimy się jednak z punktu widzenia Roberta Lauterborna. Dlaczego? Otóż to, co widzisz wyżej, skupia się bardziej na produkcie oraz otoczce, która powstaje wokół niego. My zaś opowiemy Ci o produkcie pod kątem klienta.

W tym też przypadku koncepcja 4P zmienia się na 4C, choć znaczą one to samo, to patrzą na sprzedaż z innej perspektywy, a zatem:

wartość dla klienta (customer value),

koszt (cost),

wygoda (convenience),

komunikacja (communication).

Wartość dla klienta — odpowiednik produktu (product)

Customer value to element niezbędny, o który musisz zadbać. Wartości dla klienta nie wyznacza się ot tak, wpierw musisz dokładnie przeanalizować rynek i konkurencję, aby następnie stwierdzić, co Cię nad nią wyróżni. To samo tyczy się produktu — jaką wartość po zakupie przyniesie klientowi? W jaki sposób odmieni jego życie? Czy rozwiąże jego problemy, jeśli tak, to w jaki sposób? Dlaczego akurat Twój produkt będzie tym odpowiednim?

Jeżeli już masz w głowie koncepcję produktu, następnie sprawdź, czy takowy już pojawił się na rynku. Jeżeli tak — zweryfikuj konkurencję bardzo dokładnie. Popatrz na opinie osób, które skorzystały z takowej oferty. Sprawdź, czy produkt posiada negatywne oceny, a następnie zobacz, czy Twoja oferta może mieć podobne problemy. Warto o takie elementy zadbać jak najszybciej, przed wypuszczeniem towaru na rynek (najlepiej w fazie projektowania).

Dlaczego jest to tak ważne? Dlatego, że jeszcze przed dystrybucją towaru, już na samym starcie wyeliminujesz wady, które ma konkurencja. Taki zabieg sprawi, że “z marszu” wyróżnisz się na tle innych sprzedających, co da Ci dużą przewagę.

Koszt (cost) — odpowiednik ceny (price)

Przy określaniu ceny produktu bardzo ważnym elementem będzie konkretne zdefiniowanie grupy docelowej.

Jak wyżej — musisz zweryfikować rynek, a następnie opisać swoich odbiorców, tzn.:

  • ich zainteresowania,

  • pragnienia,

  • informacje demograficzne (najważniejsze) — gdzie pracują, ile zarabiają,

  • itd.

Dane demograficzne odegrają tutaj kluczową rolę, ponieważ pomogą Ci określić, ile powinien kosztować towar, który umieścisz na rynku. Dzięki temu szybciej go sprzedaż, ponieważ cena będzie adekwatna do zarobków Twoich odbiorców, do których chcesz trafić ze swoim przekazem. Nie zapominaj o tym.

Wygoda (convenience) — odpowiednik dystrybucji (place)

W skład wygody wchodzi m.in.:

  • dostępność produktu,

  • łatwe wyszukanie go (np. w sieci),

  • miła, a zarazem profesjonalna obsługa,

  • szybka wysyłka,

  • pewność, że asortyment dotrze w nienaruszonym stanie,

  • powiadomienia o wysyłce, śledzenie paczki,

  • itd.

Komunikacja (communication) — odpowiednik promocji (promotion)

Komunikacja to m.in. budowanie dobrych relacji z klientem poprzez dostarczanie mu niezbędnych informacji o produkcie, np. przed jego zakupem, aby był pewny, że to właśnie u Ciebie chce dokonać finalizacji transakcji.

Komunikacja to również strategia promocji danego produktu. Istnieje bardzo dużo rozwiązań na to, w jaki sposób możesz wchodzić w interakcję ze swoim potencjalnym klientem. Może to być forma telefoniczna, mailowa, jak i ta przed social media. W przypadku większego sklepu warto, abyś wdrożył chatbota, np. na Messengerze, który będzie odpowiadał na najczęściej zadawane pytania.

Sprawdź również: czym jest chatbot i dlaczego warto z niego skorzystać?

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że w prosty i przejrzysty sposób przedstawiliśmy Ci kilka ciekawych rozwiązań, jeżeli chodzi o narzędzia marketingowe. Jedne z nich są bardziej wymagające, drugie znacznie mniej, aczkolwiek, warto, abyś każdemu z nich poświęcił dłuższą chwilę na dokładne zapoznanie się z nim.

Wszystko wymaga czasu, aby dość do perfekcji, tak też jest w przypadku każdego z narzędzi, które podaliśmy Ci wyżej. Pamiętaj, że jest ich znacznie więcej!

Jeżeli będziesz potrzebować pomocy w sieci, zawsze możesz odezwać się do nas. Jesteśmy agencją marketingową z wieloletnim doświadczeniem. Z chęcią pomożemy Ci przy promocji Twojego biznesu.

Zespół Double Digital

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację
5/5 - (4 opinie)