Na czym polega strategia White Label?
O produktach CBD słyszało zapewne spore grono osób. Temat ten w ostatnich latach stał się bardzo popularny ze względu na coraz większe zmiany myślowe na temat produktów z branży konopnej. Jak wiadomo, na ten moment produkty zawierające w sobie większe ilości THC nie są dostępne na polskim rynku, nie zanosi się również, aby w najbliższym czasie zaszły w tym względzie jakiekolwiek zmiany. Oczywiście, produkty z branży konopnej można nabyć w aptekach, jeżeli chodzi o marihuanę leczniczą oraz produkty z jej zawartością. Ich zakup wymaga jednak odpowiednich recept, na czym nie będziemy się jednak skupiać w tym artykule.
Jeżeli chodzi o płatną promocję (reklamę Google Ads), wyroby CBD są na liście produktów zakazanych i objętych sankcjami za złamanie zasad. A zatem — płatna reklama CBD niestety, ale nie jest możliwa w żadnej sytuacji. Jest to spowodowane m.in. przeciwdziałaniu narkomanii.
Co równie ważne — żadna z witryn, która reklamuje się w Google Ads nie możesz zawierać w swoim wnętrzu żadnych treści o produktach CBD, w skład wchodzi również cała branża konopna.
CBD jest to kannabidiol, czyli związek chemiczny, który wchodzi w skład konopi. Co ważne — CBD nie ma właściwości psychoaktywnych w odróżnieniu od THC.
Należy również podkreślić, że na świecie występuje wiele odmian konopi, których nie “pakuje się” do jednego worka wraz z konopiom indyjską, która potocznie nazywana jest marihuaną.
CBD jest materiałem pozyskiwanym się z konopi siewnej, którą hoduje się w wielu krajach Europy, w tym w Polsce, jak i całego świata od stuleci. Hodowla konopi siewnej w Polsce jest legalna.
Co do samych produktów CBD — z roku na rok zyskują coraz to większą popularność ze względu na liczne możliwości zastosowania tego materiału. CBD możemy spotkać m.in. w olejkach, różnego rodzaju kosmetykach i w wielu innych produktach.
Kannabidiol również szczyci się pozytywnym wpływem przeciwbólowym oraz przeciwzapalnym. Ponadto może wpłynąć również na zahamowanie rozwoju komórek nowotworowych w organizmie. Wyróżniają go także właściwości przeciwgrzybicze oraz bakteriobójcze.
Efekty działania CBD:
relaksuje,
działa przeciwzapalnie,
rozluźnia spięte mięśnie.
W branży CBD wiele zmiennych jest po prostu niepewnych. Najprawdopodobniej w kolejnych latach w Polsce branża produktów CBD przejdzie pewne zmiany, które sprawią, że promocja tychże materiałów będzie prostsza. Niemniej, na ten moment wielu marketerów głowi się, jak dobrze ugryźć ten temat. Niestety, w związku z produktami CBD należy być stale na bieżąco ze wszystkimi niuansami prawnymi.
Jeżeli potrzebujesz pomocy przy promocji produktów CBD — napisz do nas. Z chęcią pomożemy rozwinąć Twój biznes!
Jak już wiesz, płatne reklamy produktów CBD do spożycia nie wchodzą w grę. Prócz reklamy, pojawia się o wiele więcej utrudnień, którym musi sprostać każdy przedsiębiorca chcący rozwijać się w tej niszy. Trudność możesz spotkać przede wszystkim w:
Edukacji konsumentów — nie wszyscy są odpowiednio doinformowani, przez co często mylą pojęcia i snują teorie, które nie mają prawa bytu, ale tak już niestety jest, a jak wiadomo postrzeganie CBD przez opinię publiczną ma również ogromne znaczenie.
Obawy potencjalnych klientów — punkt ten nieco wiąże się z powyższym. Wiele osób uważa, że CBD właściwościami jest równoznaczne z THC (które jest zawarte w składzie marihuany), a wcale tak nie jest. CBD jest legalne i ogólnodostępne ze względu na śladowe ilości THC w swoim składzie. Kannabidiol jest dopuszczony do obrotu w momencie, gdy w produktach CBD ilość THC nie przekracza 0,2%.
Brak możliwości płatnej reklamy — niestety, szereg restrykcji zabrania jakiejkolwiek płatnej formy promocji, dotyczy to wszystkich produktów CBD w reklamie Google Ads, jak i w reklamach w mediach społecznościowych, takich jak Facebook Ads, TikTok Ads, czy też Instagram Ads itd. Po prostu płatna promocja związana z konopiami, a raczej produktami pochodzenia konopnego jest niezgodna z prawem.
Spora konkurencja — branża konopna dysponuje dużą konkurencją, która najczęściej stara się wyróżnić na tle reszty ceną. Warto wiedzieć, że nie wszystkie produkty, które są sprzedawane przez wcześniej wspomniane firmy są wiadomego pochodzenia, niemniej, niestety klienci w największej ilości przypadków i tak kierują się ceną. W takiej sytuacji warto uświadamiać potencjalnych zainteresowanych o składzie produktów (o którym powiemy nieco więcej poniżej). Doinformowywać użytkowników możesz artykułami konopnymi, które umieścisz na swojej stronie internetowej.
Zyskaj więcej za mniej i ciesz się pełną przejrzystością
W Double Digital wiemy, jak ważne jest dla Ciebie dotarcie do klientów w internecie. Dlatego jesteśmy tutaj - jako agencja digitalowa specjalizująca się w Google Ads proponujemy dodatkowe korzyści na start!
Dodatkowe 3500 zł na start przy nowym koncie
Niższe koszty kampanii Google Shopping o 20%
Pełny wgląd do konta reklamowego Google Ads
No właśnie, cały czas piszemy wyłącznie o zakaz i restrykcjach oraz o tym, że reklama tychże produktów jest zabroniona.
Dlatego też w tym wątku szczegółowo opiszemy Ci możliwości, z których możesz skorzystać, aby zwiększyć ruch na swojej stronie oraz uzyskać większy współczynnik konwersji.
Branża konopna na szczęście może promować swoje działania w wynikach organicznych wyszukiwarki Google, dlatego też nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Na samym początku jednak należy powiedzieć jasno, że działania pod kątem SEO uzyskuje się po dłuższym czasie (niekiedy po kilku miesiącach), aczkolwiek, w sytuacji tego rodzaju rynku i tak warto podjąć się tego wyzwania, zwłaszcza że dużego wyboru do promocji i tak nie ma.
Duże znaczenie przy promocji w sposób organiczny ma szczegółowa analiza konkurencji oraz odpowiednio dobrane słowa kluczowe pod grupę docelową. Nie zmienia to jednak faktu, że SEO wymaga znacznie większych nakładów pracy oraz kompleksowej optymalizacji witryny. Dobre praktyki SEO to również link building, odpowiednie meta tytuły, dobrze dopasowana struktura nagłówków w witrynie i wiele, wiele więcej.
Do SEO należy również dodać UX, czyli User Experience. Są to wrażenia, jakie użytkownik odczuje w momencie, gdy będzie znajdować się w Twojej witrynie internetowej (muszą być na wysokim poziomie). Witryna dopasowana pod zasady UX jest równie ważna, jak pod SEO.
Użytkownik mimo faktu, że (zakładając) znajduje sie na Twojej stronie poraz pierwszy i tak powinien wiedzieć, co znajduje się w którym miejscu. Mówiąc to mamy na myśli prostą nawigację po wnętrzu witryny w sposób, by każdy z konsumentów w łatwy sposób mógł się po takowej stronie poruszać. Jest to kluczowe z punktu widzenia algorytmów Google, jak i wcześniej wspomnianych użytkowników. Im dłużej każdy z nich będzie znajdować się na Twojej platformie, tym lepiej będzie pozycjonować się ona w organicznych wynikach wyszukiwania. Co równie ważne — przyjemna w odbiorze strona internetowa znacząco zwiększy szanse na sprzedaż produktów z branży, w której dominują konopie.
Serdecznie zapraszamy Cię do zapoznania się z wpisem o SXO. Jest to połączenie praktyk SEO wraz z UX, o których każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć.
Dowiedz się więcej na temat pozycjonowania stron internetowych! Jeżeli jesteś zainteresowany tym zagadnieniem, zapraszamy Cię do zapoznania się z naszym wpisem stricte związanym z tym tematem. Kliknij tutaj i zacznij przyswajać wiedzę!
Jak już wiesz, w branży konopnej sytuacja związana w płatną promocją niestety nie może mieć miejsca. Nie zmienia to jednak faktu, że klientów i tak trzeba pozyskać, aby pojawiła się sprzedaż. Produkty ze składem podobnym do marihuany (oczywiście tylko i wyłącznie w pewnym stopniu), jak już wiesz można promować poprzez SEO. Zdajemy sobie również sprawę z faktu, że nie każdy ma na to czas, chęci oraz wystarczającą wiedzę, aby poradzić sobie z tym samemu.
Z tego też względu chcemy zaoferować Ci współpracę. Z chęcią pomożemy wypromować Twój biznes. Poniżej opiszemy Ci, jakie kroki podejmujemy, aby produkt CBD wraz z całą stroną wypromować za pomocą SEO:
Zawsze zaczynamy od przeprowadzenia kompleksowego audytu, to właśnie on poda nam wszystkie niezbędne dane, którymi następnie będziemy się sugerować i które będziemy musieli poprawić, by zwiększyć skuteczność organicznych “reklam” w internecie.
Następną czynnością jest dobór odpowiednich słów kluczowych do każdego produktu, którym dysponujesz w swoim sklepie, jak i do całej strony.
Często zdarzają się sytuacje, że strona wymaga gruntowanej restrukturyzacji, ponieważ wcześniejsze poczynania w wielu przypadkach mogły nie przynosić oczekiwanych efektów. Jako agencja działająca od wielu lat na rynku, wiemy, jak sobie z tym poradzić bez problemów.
Każda strona potrzebuje również odpowiednich opisów kategorii, produktów, podstron itd. Zajmujemy się tym tematem w przeglądarce kompleksowo. Nasze narzędzia pozwalają nam na dobór odpowiednich fraz kluczowych, które w przyszłości będą generować ruch z wyszukiwarek.
Przede wszystkim (w zależności od tego, co zostało już zrobione na stronie) zajmiemy się:
sprawdzeniem oraz poprawą prędkości witryny,
dopasowaniem całokształtu witryny pod urządzenia mobilne (responsywność strony to must have),
weryfikacją strony pod kątem zduplikowanych treści (najczęściej zdarza się to w przypadku dużych sklepów, niemniej, zawsze kompleksowo ten aspekt sprawdzamy),
implementacją przekierowań,
wprowadzeniem adresów kanonicznych,
wdrożeniem mapy strony,
analizą stanu linków wewnętrznych oraz ich optymalizujemy, jeżeli strona tego wymaga,
weryfikacją wszystkich adresów URL Twojej strony internetowej, w sposób, by były one przyjazne na użytkownika oraz algorytmów Google,
tworzeniem meta tytułów oraz meta opisów do każdej z podstron znajdujących się w witrynie.
Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?
Zespół i komunikacja
✔ Certyfikowany mistrz Google Ads z min. 5-letnim doświadczeniem na pokładzie
✔ Zawsze pod ręką – mailowo, telefonicznie lub na wideospotkaniu
✔ Holistyczne wsparcie w każdym aspekcie marketingu cyfrowego
✔ Cały zespół specjalistów gotowy, by wspierać Twój sukces
Transparentność i personalizacja
✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads
✔ ✔ Comiesięczne podsumowania skuteczności, plany rozwoju i wnioski od naszego eksperta
✔ ✔ Spersonalizowany raport dostępny 24/7, stale aktualizowany, abyś zawsze był na bieżąco
Przewagi technologiczne
✔ Nieograniczona liczba kampanii, grup reklam oraz słów kluczowych – pełna skalowalność działań reklamowych
✔ Zaawansowana konfiguracja Google Analytics 4 i Google Tag Manager – kompleksowe śledzenie i analiza danych
✔ Implementacja opinii konsumenckich i produktowych – zwiększ wiarygodność i konwersje w Twoim sklepie
✔ Analiza zachowań użytkowników dzięki mapom ciepła i nagraniom sesji – precyzyjny wgląd w interakcje na stronie
Content marketing to inwestowanie w lepszą przyszłość witryny, jak i całej firmy. Content marketing jest to tworzenie wartościowych i przyjaznych dla użytkowników treści w formie artykułów, czy też poradników. Oczywiście artykuły, to nie jedyna rzecz, którą robimy na rzecz contentu. Jest on bardzo szeroko pojętym zagadnieniem.
Zaliczamy do niego również całokształt innych treści, czy to w social mediach, czy też na YouTubie np. w formie audio lub wideo.
Niemniej, w Polsce reklama płatna produktu CBD jest zabroniona, z tego też względu nie jesteśmy w stanie wykorzystać w pełni naszego potencjału, ponieważ mamy ograniczone zasoby. Nie zmienia to jednak faktu, że zawsze w takich sytuacjach zalecamy naszym klientom sposób, dzięki któremu mogą reklamować się organicznie, czyli firmowy blog w internecie.
Przy wprowadzeniu bloga do witryny, za pomocą fraz kluczowych dopasowanych pod Twój biznes możesz reklamować się w sposób organiczny. Jest to bardzo istotne i przydatne ze względu na ilość możliwości, jakie daje firmowy blog.
Ogromną ilość razy nasi klienci zwracali się do nas z prośbą, żebyśmy to właśnie my tworzyli im wpisy i różnego rodzaju poradniki. Z własnego doświadczenia wiemy, że blog daje szereg możliwości, o których mimo wszystko nie wie każdy, lub nie zdaje sobie sprawy, z jego potencjału. Co dokładnie mamy na myśli? Już tłumaczymy:
Przede wszystkim przy pomocy organicznych reklam (w tym przypadku firmowego bloga) będziesz mógł wykreować swój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie. Jest to bardzo ważny element z punktu widzenia czytelników, którzy przychodzą, aby zaczerpnąć kilku ważnych informacji. Jeżeli zobaczą, że serwujesz im wartościowe treści, w przyszłości najprawdopodobniej odwdzięczą Ci się zakupem. Zaufanie w takiej sytuacji najlepiej budować powoli. Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić — napisz do nas. Pomożemy!
Blog z pewnością spowoduje, że ruch z wyszukiwarek zwiększy się, co przełoży się następnie na większą sprzedaż, a każdy Twój produkt będzie bardziej zauważalny.
Dzięki niemu wypozycjonujesz się wyżej w wyszukiwarce, przez co klient częściej Cię zauważy wpisując daną frazę w pasku Google.
Treści zawarte w blogu dodatkowo pomogą rozwiewać wątpliwości użytkowników. Co równie istotne — prowadząc bloga w formie poradników, możesz dzielić się w ten sposób wiedzą o konopiach (i nie tylko) ze swoimi czytelnikami. Ponadto możesz informować użytkowników o niuansach związanych np. z marihuaną, jej składem itd. Temat ten jest bardzo szeroki. Aczkolwiek, jeżeli nie będziesz wiedział, jak się za to zabrać, wystarczy, że odezwiesz się do nas. Coś na to zaradzimy!
Ograniczone działania związane z promocją w sposób płatny poprzez reklamy Google Ads, czy też Facebook Ads nie oznacza, że użytkownicy nie zobaczą Cie w mediach społecznościowych.
Bardzo ciekawą alternatywą dla promocji produktów CBD jest influencer marketing. Co równie ważne — współpraca z osobą popularną (wcześniej wspomnianym influencerem) sprawi, że z łatwością dotrzesz ze swoim przekazem do odpowiedniej grupy odbiorców. Oczywiście dużo będzie zależeć od tego, do kogo zwrócisz się z propozycją współpracy.
Niestety, ale nie wiemy, jak często i jak długo w ciągu każdego dnia przesiadujesz w mediach społecznościowych, dlatego też stwierdziliśmy, że przedstawimy Ci nieco bardziej szczegółowo ten format współpracy.
Rynek influencerów w Polsce, jak i na całym świecie stale się zwiększa. Każda osoba sławna posiada własną (mniejszą lub większą) grupę odbiorców, do której każdego dnia kieruje swój przekaz w formie postów, czy też stories i nie tylko.
Współpraca z influencerem zapewni Ci ogromne możliwości, o ile wybierzesz do tej formy promocji odpowiednią osobę. Na samym starcie chcemy nadmienić, że nie nada się do tego każdy, ponieważ nie wszyscy influencerzy działają zgodnie z pewnymi “pozytywnymi” wartościami. Co mamy na myśli? Otóż wiele osób w obecnym świecie w social mediach kreuje swój wizerunek poprzez liczne kontrowersje związane właśnie z ze sobą samym. Dlatego też przed wyborem właściwej osoby zrób szczegółowe rozeznanie rynku. Pooglądaj różne materiały zamieszczane na profilach oraz na YouTube — jest to ogromne źródło wiedzy, jeżeli chodzi i influencerów.
Następnie stwierdź, kto według Ciebie ma największe szanse na to, aby stać się Twoim ambasadorem marki, następnie nawiąż współpracę. Stali obserwatorzy influencerów to potężne grono potencjalnych klientów. Ponadto wielu z nich bardzo utożsamia się z tą (obserwowaną i popularną) osobą, przez co dobrze skonstruowany przekaz może osiągnąć znacznie lepsze efekty, aniżeli nawet płatne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych oraz w wyszukiwarce Google!
Jak możesz się domyślać, jedyna właściwa odpowiedź na to pytanie brzmi — to zależy.
Zależy to w szczególności od renomy influencera oraz oczywiście od jego popularności. Niemniej, ogromne znaczenie odegra również grupa odbiorców, do której do tej pory kierował swoje posty oraz nagrania. Analogicznie — (według nas) właściwym rozwiązaniem nie będzie podjęcie się współpracy np. z Frizem, który — owszem, ma ponad 3 mln obserwujących na Instagramie — ale większość osób, które go followują, to grupa poniżej 18 roku życia, przeważnie dzieci, ponieważ taki właśnie content prowadzi. Prócz samego tego faktu koszty za współprace będą horrendalne!
Oczywiście jest to tylko przykład.
Dlatego, tak jak wcześniej wspomnieliśmy — zrób dokładny reaserch. Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić, poproś kogoś ze znajomych, kogoś, kto jest na bieżąco z informacji w mediach społecznościowych. Ponadto, jeżeli będziesz potrzebować wsparcia właśnie w tej sprawie, również możesz skontaktować się z nami. Wiemy, jak współpracować z influencerami oraz jak się z nimi kontaktować, aby przebieg promocji danego produktu przebiegał po myśli i przedsiębiorcy, jak i samego influencera.
No ale wracając do kosztów, ponieważ na tym tak naprawdę mieliśmy skupić się w tym podpunkcie. Koszty są różne. Możesz na samym początku zacząć współpracę z osobami o niskich zasięgach, które i tak mogą przynieść Twojej firmie ogromne zyski. Kwoty za współprace zaczynają się już od ok. 100 złotych, kończą się natomiast na 30-40 000 złotych. Dużo zależy również zależy od częstotliwości publikacji oraz formatu, jak i samego okresu współpracy. Z tego też względu ciężko jest nam jednoznacznie oszacować koszty. Najlepiej, abyś w takiej sytuacji podpytał samego influencera lub skontaktował się z jego menedżerem, z którym z pewnością szybciej nawiążesz kontakt.
Podsumowując — owszem, kwoty za współprace mogą być w niektórych przypadkach naprawdę duże. Nie zmienia to jednak faktu, że dobrze opracowana strategia marketingowa pod tym względem z pewnością sprawi, że koszty przeznaczone na promocję się zwrócą.
Liczymy, że w prosty i przejrzysty sposób udało nam się zobrazować Ci cały zamysł promocji produktów CBD legalnie oraz to, czego musisz się wystrzegać, aby wszystko mogło pójść po Twojej myśli.
Jeżeli będziesz potrzebować naszej pomocy, odezwij się. Zadzwoń do nas lub napisz, wystarczy wypełnić dane oraz podać witrynę (adres). My przyjrzymy się sprawie, zrobimy audyt oraz wspólnie opracujemy strategię marketingową Twojego biznesu, abyś mógł relatywnie szybko się rozwijać i zauważać zyski lepsze, niż do tej pory.
Hej, dowiedz się o nas więcej! Sprawdź nasze portfolio i zobacz, jakie efekty uzyskaliśmy przy współpracy z naszymi klientami.
Zapraszamy również po darmową wycenę. Uzupełnij formularz kontaktowy lub skontaktuj się z nami telefonicznie!
Formularz kontaktowy