Double Digital

Jak skutecznie reklamować się na Instagramie?

Spis treści

Reklama na Instagramie niesie ze sobą ogromny potencjał. Niegdyś tworzenie reklam w szczególności skupiało się na Google Ads i tam działania promocyjne były spotykane najczęściej. Mówiąc o Instagramie — większość, w szczególności młodych osób — traktuje tę platformę jako rozrywkę, choć, jak wiadomo już od paru lat, platforma ta stała się znacznie bardziej aplikacją marketingową, aniżeli stricte rozrywkową.

Jak tworzyć reklamy z poziomu aplikacji?

Zanim powiemy Ci, w jaki sposób możesz to wykonać, wpierw powiemy Ci, co musisz zrobić, aby w ogóle takową reklamę utworzyć. Na samym początku musisz spełnić jedno ważne zadanie — mianowicie konieczne jest konto firmowe na Instagramie. Dzięki niemu możesz reklamować swoje produkty i usługi. Dlatego jest to warunek konieczny, który musisz spełnić, by pozyskać nowych klientów.

W jaki sposób możesz założyć konto biznesowe?

Proces tworzenia konta firmowego jest bardzo prosty. Pamiętaj, że bez niego nie będziesz mógł włączyć reklam na Instagramie, ale będziesz mógł publikować zwykłe posty w celu zwiększenia zasięgów. Jak zapewne się domyślasz, nie będzie to tak skuteczne, jak Instagram Ads.

A zatem, co powinieneś zrobić? Już tłumaczymy:

  1. Weź do ręki telefon, następnie otwórz w nim aplikację Instagram.

  2. Wejdź na swój profil.

  3. Kolejno kliknij menu znajdujące się w prawym górnym rogu.

  4. Następnie zjedź palcem niżej (przewiń w dół), znajdziesz tam opcję “Przełącz na profil firmowy”.

  5. Następnie konieczne będzie połączenie konta ze stroną na Facebooku. Pomoże Ci w tym instrukcja.

  6. Na samym końcu należy wypełnić dane, które następnie będziesz chciał udostępnić. I gotowe. Od teraz posiadasz własne konto firmowe.

Jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie konta firmowego?

Korzyści jest naprawdę dużo. Każda z nich posiada pośredni lub bezpośredni wpływ na sprzedaż, a więc:

Treści sponsorowane (reklama na Instagramie) — organiczne budowanie zasięgów na IG jest procesem długotrwałym, co nie przypada do gustu wielu przedsiębiorcom, którzy chcieliby zacząć sprzedawać tu i teraz. Na szczęście Instagram daje możliwość szybszego zwiększenia zasięgów oraz współczynnika konwersji właśnie poprzez treści sponsorowane. A to, ile kosztuje reklama — powiemy Ci niżej, natomiast na ten moment możemy podpowiedzieć, że są to niższe koszty, niż w przypadku Google Ads, czy nawet Facebook Ads.

Call To Action — w CTA możesz przypisać swój numer telefonu, adres e-mail lub link przekierowujący na Twoją stronę internetową.

Analiza — dzięki dużej ilości statystyk możesz (kiedy tylko chcesz) śledzić to, jak realizowane są Twoje cele marketingowe na Instagramie. Ponadto możesz sprawdzić, kiedy Twoi użytkownicy są najczęściej aktywni. Więcej na ten temat znajdziesz w jednym z poniższych punktów.

Tworzenie reklam na Instagramie — w jaki sposób możesz to zrobić?

Ten podpunkt będzie bardzo istotny, dlatego poświęć dłuższą chwilę na jego analizę.

Reklama na Instagramie — na samym początku wybierz cel kampanii

Aby skuteczność kampanii reklamowej na Instagramie była jak najwyższa, wpierw konieczne będzie wybranie odpowiedniego celu, który następnie będziesz chciał zrealizować. Dodatkowym, bardzo ważnym czynnikiem jest dokładne określenie budżetu, który zamierzasz przeznaczyć na kampanię oraz definicję grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć ze swoimi działaniami promocyjnymi. Bez tego ani rusz.

Co ważne — Instagram, wraz ze wzrostem popularności kampanii reklamowych znacząco uszczegółowił możliwości targetowania reklam, przez co trafienie do idealnego użytkownika staje się prostsze.

Menedżer reklam, z którego będziesz korzystać dysponuje wieloma różnymi celami marketingowymi. Poniżej przedstawimy Ci te, które według nas są najbardziej istotne. Co równie ważne, w przypadku panelu tworzenia reklamy na Instagramie będziesz korzystać z niego na Facebooku, ponieważ obie te platformy są ściśle ze sobą połączone. No i oczywiście Instagram jest jednym z narzędzi dostępnych w firmie Meta, która wcześniej nosiła nazwę Facebook.

A zatem, z poziomu menedżera reklam będziesz mógł wybrać cele takie jak:

  • Świadomość marki (Brand Awareness) — bardzo przydatna funkcja, aczkolwiek nie będzie ona dobra dla każdej branży. W szczególności spisze się ona w momencie, gdy podejmiesz się zwiększania wiedzy o Twojej marce, a nie na samej sprzedaży.

  • Zasięg (Reach) — jak sama nazwa wskazuje, będzie to idealne rozwiązanie dla reklamodawców, którym zależy na zwiększeniu zasięgów swojej działalności.

  • Zaangażowanie (Engagement) — ten cel powoduje większe zaangażowanie wśród użytkowników. Jeżeli zależy Ci na tym, aby internauci komentowali Twoją reklamę lub też ją udostępniali to jest to jeden z najlepszych dla Ciebie wyborów.

  • Zwiększenie ruchu (Traffic) — ten punkt docelowy pomoże Ci przy zwiększaniu ruchu np. na Twojej stronie internetowej, landing page’u, jak i aplikacji.

  • Generowanie leadów (Lead Generation) — możesz wybrać generowanie leadów, jeżeli zależy Ci na pozyskaniu danych kontaktowych w celu uzyskania lepszego współczynnika konwersji. W przypadku Instagrama jest to równie ciekawy sposób, jak i sytuacji Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o generowaniu leadów, sprawdź nasz artykuł, który poświęciliśmy wyłącznie temu zagadnieniu.

  • Instalacja aplikacji (App Installs) — w przypadku kampanii z tym celem głównym zamierzeniem jest przekierowywanie użytkowników do sklepu z aplikacjami, po to, by właśnie zwiększyć ilość instalowanych aplikacji.

  • Wyświetlenia Video (Video Views) — Twoją reklamę na Instagramie włączoną w ten sposób będzie wyróżniać psychologiczny wpływ na użytkowników. Ten format daje Ci możliwość tworzenia reklam opartych o np. przedpremierowe produkty, które nie są jeszcze dostępne w Twoim sklepie. Video views ma na celu wywarcie presji, a zarazem pożądania i zniecierpliwienia wśród internautów.

Wszystkie kampanie na Instagramie powinny być odpowiednio nazwane

Tak, jest to dość banalny podpunkt, choć wielu reklamodawców zwyczajnie o nim zapomina. Dzięki temu Twoje reklamy na Instagramie będą odpowiednio posegregowane tak jak i całe grupy reklam. Dzięki temu rozwiązaniu po prostu zaoszczędzisz czas, który musiałbyś poświęcić na szukanie danej kampanii reklamowej. Najlepiej ten tip sprawdza się w momencie, gdy w menedżerze reklam znajduje się ich duża ilość. W ten sposób prościej jest znaleźć reklamę, gdy jest ona potrzebna. Dlatego nie zapominaj o tym.

Miejsca docelowe kampanii reklamowej

Manager reklam pozwoli Ci na wybór miejsca, w którym będą emitowane Twoje reklamy.

A więc wpierw w narzędziu do zarządzania reklamami wybierz miejsce docelowe. Następnie wybierz Instagram, a nie Facebook. Następnie poprzez ręczną konfigurację wybierz “Edytuj miejsca docelowe”, a nie “Automatyczne miejsca docelowe”, ponieważ zakładamy, że nie będziesz chciał się jednocześnie reklamować wszędzie.

Ustaw grupę docelową, aby Twoje reklamy na Instagramie były skuteczne

Im lepiej posiadasz zdefiniowaną grupę odbiorców, tym najprawdopodobniej większą popularność zyskasz. Mówiąc najprawdopodobniej mamy również na myśli sam zamysł reklamy, jej treść oraz wygląd. Niestety, nie zawsze dobrze dopasowany format grupy docelowej idzie w parze z jakością reklamy na Instagramie.

W przypadku nowych odbiorców im lepiej są oni określeni, tym bardziej zwiększasz swoją szansę na zmniejszenie budżetu, który musisz poświęcić na reklamy. Dlatego też ten aspekt jest tak ważny. Poświęć stosunkowo dużą ilość czasu na ten zabieg, a z pewnością szybko zobaczysz zwrot z inwestycji w postaci niższych kosztów, większych zasięgów i wzrostu sprzedaż, ponieważ trafisz tam, gdzie zamierzałeś.

Za pomocą menedżera reklam swoje reklamy na Instagramie możesz bardzo dobrze nakierować na swoich odbiorców. Z tego względu nie patrz na ilość, a na jakość. Nie staraj się ze swoimi reklamami dotrzeć wszędzie, bo efekt będzie całkowicie odwrotny. Zawęź krąg odbiorców oraz miejsce.

Abyś mógł dobrze reklamować się na Instagramie, wpierw odpowiedz sobie (oraz menedżerowi reklam) na poniższe pytania:

  • Lokalizacja (Locations) — Gdzie znajdują się moi odbiorcy? W menedżerze reklam możesz szczegółowo określić miejsce, do którego chcesz kierować swoje reklamy. Może to być miasto (co ciekawe, możesz zacząć już od wybranych adresów i kodów pocztowych). Oczywiście, w zależności od wcześniej określonego celu zasięg reklam możesz zwiększyć po większy region, województwo, czy też poszczególne kraje.

  • Wiek (Age) — do jakiej grupy odbiorców chcę trafić ze swoim przekazem? Pułap wiekowy w Instagram Ads zależy wyłącznie od ciebie. Niemniej utwórz reklamę dopiero po odpowiednim nakreśleniu grupy wiekowej.

  • Płeć (Gender) — z pomocą menedżera reklam możesz również wybrać odpowiednią płeć. Jak wiadomo, nie każdy produkt będzie chętnie kupowany przez daną płeć.

  • Język (Languages).

  • Szczegółowe kierowanie (Detailed Targeting) — dzieli się ono na 3 kategorie (grupy). Są to zachowania (behaviors), jakimi może kierować się Twoja grupa odbiorców, zainteresowania (interests) podobne towarzyszące użytkownikom, którzy są Twoim “celem”, oraz demografia (demographic), czyli status społeczny, rodzaj pracy, edukacja itd.

Następnie menedżer reklam na Instagramie pokaże Ci wynik skuteczności wyżej określonych punktów. Dowiesz się tam wszystkiego o swoich odbiorcach, w tym również zobaczysz możliwy zasięg dotarcia reklamy. Jest to świetny sposób na sprawdzenie, czy udało Ci się wypełnić wszystkie informacje poprawnie. Z pewnością te informacje pomogą Ci tworzyć reklamy na Instagramie, które zaskoczą Cię efektami!

Jeżeli nie wiesz, jak odpowiednio zdefiniować grupę odbiorców — napisz do nas. Jesteśmy agencją marketingową zajmującą się promocją biznesów naszych klientów w wielu kanałach komunikacji. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek reklamy szczegółowo badamy rynek, konkurencję oraz grupę docelową, do której w przyszłości będziemy chcieli trafić.

Koszt reklamy — określ budżet

Reklamy na Instagramie cechują się bardzo niskim progiem wejścia. Dzięki temu każdy przedsiębiorca z ograniczonym budżetem może zaistnieć na Instagramie. Znajduj użytkowników, a budżet dostosuj pod własne preferencje!

Abyś mógł skutecznie reklamować się na Instagramie i zdobywać nowych użytkowników, konieczne będzie, żebyś wybrał format budżetu. Dzieli się on na 2 kategorie:

  • Budżet dzienny (Daily budget) — w tym przypadku Facebook (bo to właśnie w nim do każdej reklamy określa się budżet) będzie wydawać wcześniej określoną przez Ciebie kwotę w ciągu całego dnia. Jeżeli ustawisz 10 zł (na dzień), to Twoja kampania będzie pokazywana przez Facebooka w ciągu dnia tyle razy, dopóki wcześniej wspomniany budżet się nie skończy. Dodatkowo możesz ustalić liczbę wyświetleń dni, w których Twoja reklama będzie pokazywana użytkownikom.

  • Całkowity budżet (Lifetime budget) — zamiast ustawiać dziennego pułapu, możesz na Facebooku ustawić pełną kwotę, którą Facebook ma rozdysponować w ciągu określonego czasu. Dzięki temu rozwiązaniu algorytmy Facebooka i Instagrama będą trafiać do użytkowników w momencie, gdy będzie największe prawdopodobieństwo ich zaangażowania w reklamę na Instagramie.

Następnie staniesz przed wyborem określania stawek, które dzielą się na dwa sposoby:

  • reklama kierowana automatycznie — reklama automatyczna z pewnością lepiej sprawdzi się w przypadku nowych (niedoświadczonych) przedsiębiorców. Kampania w ten sposób szybko nie “zje” wszystkich pieniędzy. Ponadto, jak wspomnieliśmy wcześniej, algorytmy Facebooka mimo niskiego budżetu postarają się jak najefektywniej rozgospodarować określone pieniądze przeznaczone na reklamę.

  • reklama manualna — reklama manualna w przypadku Instagrama, czy też Facebooka będzie natomiast lepszym rozwiązaniem dla osób, które posiadają już pewne doświadczenie z reklamami. Reklamą manualną możesz posłużyć się, gdy masz pewność, że kierujesz promocję produktów do określonej grupy użytkowników. Określona stawka kampanii lepiej wpłynie na licytację o lepsze miejsce i większą widoczność.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową wycenę

Rodzaje formatów w przypadku reklam na Instagramie

Reklamy na Instagramie możemy podzielić na kilka typów. Natomiast sam będziesz musiał zdecydować, który z nich będzie najbardziej odpowiedni dla Twojej firmy, aby skutecznie wypromować np. własną stronę www.

W swojej firmie witrynę (i nie tylko) możesz wypromować za pomocą:

Instagram Stories

Jest to format skuteczny w pozyskiwaniu nowych zainteresowanych. Pokazuje się on (jak sama nazwa wskazuje) w relacjach na Instagramie. Tzn. reklama pojawiać się będzie pomiędzy storiesami (relacjami), które ogląda Twoja grupa docelowa,

pojedynczy film wideo (single video)

Reklama na Instagramie prezentowana w ten sposób ukaże się użytkownikom podczas przewijania postów na swojej tablicy. Wygląda to na takiej samej zasadzie jak w przypadku Facebooka,

pojedyncze zdjęcie (single image)

Reklama działa na takiej samej zasadzie jak wcześniej wymieniona nt. pojedynczego filmu wideo,

reklama karuzelowa (carousel)

Ten format reklamy na Instagramie jest jednym z ciekawszych. W szczególności zwróci on na siebie uwagę w momencie, gdy Twoje kampanie będą opierać się na stosunkowo dużej ilości produktów. Dzięki temu rozwiązaniu w jednej reklamie karuzelowej będziesz mógł umieścić aż do 10 (łącznie) zdjęć/grafik oraz filmów. W ten sposób pokażesz każdemu z potencjalnych klientów pewną ilość produktów dostępnych w Twoim sklepie internetowym. Oczywiście, jest to wyłącznie przykład. Ten rodzaj kampanii można wykorzystać do znacznie większej ilości rzeczy.

Rozdzielczość reklam na Instagramie

Aby wyświetlenia Twoich reklam na Instagramie (czy też na Facebooku) przyniosły zamierzony efekt, wpierw powinieneś się dowiedzieć, jaką rozdzielczość powinny mieć poszczególne kampanie.

Do wyboru masz 8 możliwości. Dlatego pamiętaj, aby po wyborze odpowiedniego idealnie dopasować zawartość reklamy, by wiadomości w niej zawarte przykuwały uwagę i przynosiły efekty. A zatem:

  • pionowy format reklamy na Instagramie — 1080 x 1350 pixeli,

  • reklama w formacie poziomym — 1200 x 638 pixeli,

  • kwadratowy post w formie zdjęcia — 1080 x 1080 pixeli,

  • kampanie video w formacie poziomym —1920 x 1080 px,

  • kampanie video w kwadratowym formacie — min. 600 x 750 px,

  • reklama karuzelowa — 1080 x 1080 px,

  • karuzela z filmami video — 1080 x 1080 px,

  • relacje na Instagramie (IG stories) —1080 x 1920 px.

Reklama na Instagramie — inne formy promocji

Reklama na Instagramie nie musi być wyłącznie płatna, choć, jak wszyscy wiemy — przynosi ona najlepsze efekty.

Jeżeli jesteś początkujący i dopiero wchodzisz w świat internetowego biznesu, warto, żebyś spróbował działać również na płaszczyźnie organicznej. Dokładniej mamy tu na myśli wcześniej wspomniane Instagram Stories oraz posty. Od samego początku istnienia Twojego profilu na IG buduj sieć obserwatorów.

Oczywiście nie oczekuj, że z dnia na dzień ich ilość będzie zwiększała się o kilkaset osób. Tak niestety nie będzie, zwłaszcza jeżeli ma to być konto promujące biznes. Jest to długofalowe działanie, które powoli będzie przynosić efekty. Dlatego już na samym początku ostrzegamy, abyś nie nastawiał się na zwiększoną sprzedaż zaraz po wystartowaniu.

Twórz ciekawe IG stories. Staraj się pokazywać w nich jak najczęściej, jeżeli dasz radę, to nawet codziennie. Ponadto, w swoich relacjach możesz pokazywać to, co dzieje się u Ciebie na codzień, oraz (co jakiś czas) to, jak wyglądają Twoje produkty. Followersi po czasie zaczną się z Tobą utożsamiać, niemniej — co bardzo ważne — na IG stories powinieneś zacząć się pokazywać — swoją twarz. Tak, zdajemy sobie sprawę z tego, że nie jest to proste, zwłaszcza, jak do tej pory nigdy nie praktykowałeś takiego rodzaju działania.

Najprawdopodobniej będzie hamować Cię przed tym hejt, którego się obawiasz. Nic bardziej mylnego. Z własnego doświadczenia wiemy, że jest on nieodzownym elementem każdego biznesu. Dlatego najzwyczajniej w świecie powinieneś go zignorować. Co równie ważne — im większa liczba komentarzy pod postami, tym lepiej. Co ważne, hejterzy również pomogą Ci w zwiększeniu zasięgów.

Wspomnieliśmy również o postach. Są one tak samo ważne, jak stories. Niemniej, teoria głosi, że posty powinno się publikować wyłącznie wtedy, gdy ma się coś ciekawego do przekazania. Nie będziemy tego kwestionować i zalecamy, abyś sam posłuchał się tej rady. Staraj się publikować wartościowe treści, które są pomocne, niosą wiedzę i w jakiś sposób pomogą Twoim klientom. Nie wszystko należy przeliczać na pieniądze. Darmowa pomoc z pewnością w przyszłości może odwdzięczyć Ci się zwiększeniem sprzedaży. Jest to czysta psychologia.

Co jeszcze może pomóc Ci przy promocji biznesu?

Instagram, jak wspomnieliśmy wcześniej — będzie dla Ciebie bardzo ciekawym rozwiązaniem, jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z digital marketingiem.

Instagram ma ogromny potencjał, już nie tylko w sferze rozrywkowej, ale też w marketingu. Oprócz niego jest jeszcze wiele innych rozwiązań, które z pewnością pomogą Ci zwiększyć zasięgi, ruch, zainteresowanie oraz oczywiście sprzedaż produktów i (lub) usług.

Pokrótce przybliżymy Ci kilka innych możliwości, z których możesz skorzystać i tych, bez których ciężko będzie Ci zwiększyć sprzedaż.

Strona internetowa

Strona internetowa to must have każdego biznesu. Instagram, czy Facebook mogą być kanałami pośredniczącymi, natomiast strona będzie główną częścią biznesu. Dlatego postaraj się o to, by była ona jak najlepiej zrobiona. Umieść w niej wszystkie niezbędne informacje na temat Twojej firmy, po to, by byś jak najbardziej wiarygodnym.

Ponadto stwórz bloga zoptymalizowanego pod kątem SEO, żeby w przyszłości przyciągać ruch z wyszukiwarki Google.

Serdecznie zapraszamy Cię do zapoznania się z naszymi artykułami traktującymi właśnie o tym zagadnieniu:

Google Ads

Google Ads to potężne narzędzie do pozyskiwania nowych potencjalnych klientów na wiele różnych sposób. Niemniej, reklamy w Google wymagają większej wiedzy, która przekłada się na jeszcze lepsze efekty.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, sprawdź nasze wpisy:

dowiedz się, czym są reklamy w Google Ads,

przeczytaj również, dlaczego warto skorzystać z reklam Google.

Facebook Ads

Na Facebooku masz również wiele opcji do wyboru. Jak wspomnieliśmy wcześniej Instagram jest jedną z platform połączonych właśnie z FB, dlatego też prościej będzie Ci się tutaj po prostu poruszać.

Polecamy, abyś na Facebooku wystartował z własnym fanpage’em, przynajmniej na początku. Na Facebooku możesz promować się również w storiesach oraz na wcześniej wspomnianym FP. Publikuj na nim wartościowe treści oraz — co któryś post np. co 3 — to, co masz do zaoferowania swoim klientom.

Instagram, jak i Facebook potraktuj jako pośrednika między klientem a Twoją stroną. Jeżeli jej nie posiadasz, to Twoją stroną główną może stać się właśnie na ten moment Facebook. Wiele firm opiera swój model sprzedaż wyłącznie na nim. Niemniej, im więcej kanałów komunikacji z użytkownikiem, tym lepiej, dlatego radzimy, abyś na tym nie poprzestawał.

Dodatkowo możesz włączyć również Facebook Ads, które także dasz radę szczegółowo dopasować pod swoich odbiorców.

Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób jeszcze możesz dotrzeć do swoich klientów, sprawdź nasz wpis o digital marketingu. Zawarliśmy w nim wiele wartościowych opcji, z których możesz skorzystać.

Podsumowanie

Każdy kanał komunikacji rządzi się innymi prawami. Ciężko jest zatem nadążyć za stale zmieniającymi się trendami. Dlatego, jeżeli będziesz potrzebować pomocy — skontaktuj się z nami. Z chęcią pomożemy Ci rozwinąć skrzydła w internecie!

Ponadto zapraszamy po darmową wycenę. Na wiadomości odpisujemy w ciągu 24 godzin. To jak, zwiększamy sprzedaż?

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową wycenę

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (3 opinie)
98% naszych kampanii generuje zysk

Uzyskaj darmową ofertę

nowe logo google partner