Double Digital

Co to jest digital marketing?

Spis treści

Digital marketing to nazwa, której nie musi znać każdy. Aczkolwiek, jesteśmy święcie przekonani, że każdy miał z nią styczność (przynajmniej pośrednio) kilkadziesiąt razy w życiu. Wraz z rozwojem handlu pojawiają się nowe zwroty. Wiele z nich zapożyczanych jest z języka angielskiego, ponieważ najzwyczajniej w świecie brzmią lepiej i oddają zamysł danej frazy.

W tym artykule przedstawimy Ci najważniejsze informacje na temat digital marketingu oraz wytłumaczymy Ci, czym on właściwie jest. A zatem bez przedłużania, zaczynajmy!

Marketing internetowy — podział

Marketing internetowy istnieje na urządzeniach mobilnych oraz komputerach. Analogicznie — tam, gdzie jest sieć, tam jest marketing cyfrowy.

Digital marketing możemy podzielić na wiele płaszczyzn, m.in.:

  • social media marketing,

  • content marketing,

  • reklamy Google Ads (płatne reklamy),

  • SEO — pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google,

  • mailing,

  • marketing tradycyjny,

  • afiliacja,

  • itd.

Marketing cyfrowy — opis poszczególnych składowych

Wspomnieliśmy wyżej o tym, z czego składa się digital marketing. Teraz natomiast warto opowiedzieć nieco o każdej ze składowych. Dzięki temu szybciej zdecydujesz się, jaki format marketingu będzie najbardziej odpowiedni dla Twojego rodzaju biznesu.

Czym jest digital marketing — definicja

Digital marketing to nic innego jak marketing internetowy lub też marketing cyfrowy. Każdy z tych zwrotów znaczy w zasadzie jedno i to samo. A zatem digital marketing, jest to sprzedaż (handel) w sieci oparty na działaniach reklamowych na przeróżne sposoby. Warto również podkreślić, że marketing cyfrowy rozgałęzia się również na takie kanały komunikacji, jak telewizja, czy też radio. Niemniej, celem digital marketingu jest jak najefektywniejsze dotarcie do klienta oraz nakłonienie go do wykonania określonej akcji jak np.:

  • zakup produktu,

  • zamówienie usług,

  • zwiększenie świadomości o danej marce,

  • podanie danych kontaktowych,

  • i wiele, wiele więcej.

Potrzebujesz skutecznej agencji od Google Ads?

Wraz z nami będziesz mógł skorzystać z efektywnego KNOW-HOW kampanii reklamowych Google Ads. Jako Partner Google 2024, otwieramy przed Tobą drzwi do świata najlepszych specjalistów marketingu internetowego w Polsce. Skorzystaj z tej wyjątkowej szansy i pozwól ekspertom z najwyższej półki wzmocnić Twoją obecność online.

100+

realizowanych projektów

25+

rynków eksportowych

10+

lat doświadczenia

10 mln

zarządzanego budżetu
Z nami, Twoja firma zyska nie tylko na widoczności, ale i na efektywności!
odbiorcy

Social Media Marketing

Social media marketing jest to marketing w mediach społecznościowych. Media społecznościowe posiadają w sobie ogromny potencjał, który coraz częściej zauważany jest przez przedsiębiorców.

Jednym z głównych powodów jest ilość użytkowników w social mediach, do których każdy ma możliwość dotarcia. Oczywiście, im skuteczniej chciałbyś to zrobić, tym lepiej będziesz musiał zdefiniować grupę docelową, ponieważ to właśnie ona jest trzonem sprzedaży poszczególnych produktów.

Marketing w social mediach możemy podzielić na 2 główne rodzaje. Jednym z nich jest marketing organiczny, drugim zaś jest social media marketing płatny (np. Facebook Ads). Czym się między sobą różnią? Prócz pieniędzy, które trzeba będzie włożyć w reklamę, zasadniczą różnicą są zasięgi.

W sposób organiczny (np. samodzielnie) możesz prowadzić media społecznościowe, np. fanpage na Facebooku, na którym będziesz promować swoje produkty i usługi zupełnie za darmo. Niemniej, będzie Cię to kosztować po prostu sporo czasu, by zyskać pierwszych klientów. Oczywiście, wszystko jest możliwe. Wiele firm właśnie w ten sposób w portalach społecznościowych buduje zaufanie wśród swoich klientów.

Drugą formą zaś jest płatny social media marketing, czyli reklamy, w które najzwyczajniej w świecie będziesz musiał zainwestować (oczywiście, jeżeli będziesz chciał). W przypadku działań reklamowych efekty pojawiają się znacznie szybciej, co dla wielu przedsiębiorców jest kluczową kwestią. Ponadto media społecznościowe mogą służyć jako swego rodzaju pośrednik między użytkownikiem a Twoją stroną internetową.

Zastanawiasz się, czy warto wdrożyć kampanie reklamowe na Facebooku? Sprawdź nasz artykuł, który poświęciliśmy stricte temu zagadnieniu. Ponadto dowiesz się, jak ogólnie działają reklamy Facebook Ads. Zapraszamy do lektury!

Content Marketing

Content marketing (marketing treści) to działania wielopłaszczyznowe. Do działań digital marketingowych w przypadku content marketingu możemy zaliczyć tworzenie treści np. na stronę internetową w formie artykułów, które następnie umieszcza się na firmowym blogu.

Dlaczego znajomość marketingu opartego na treściach jest tak ważna? Od słowa wszystko się zaczyna. Im lepiej skonstruowana treść, tym większa szansa, że nakłonisz klienta do podjęcia się danej akcji. Marketing treści pozwoli Ci na zwiększenie rozpoznawalności marki w internecie. Niemniej dużo zależy od treści, które będziesz publikować. Ważne, by były one merytoryczne i wartościowe dla czytelnika.

Więcej informacji na temat content marketingu zamieściliśmy w naszym wpisie o generowaniu leadów. W przypadku marketingu cyfrowego pozyskiwanie nowych klientów jest na wagę złota, z tego też względu serdecznie zapraszamy Cię do zapoznania się z treścią wpisu. Gwarantujemy, że nie pożałujesz swojego wyboru!

Content marketingiem zajmują się w szczególności copywriterzy, dla których tworzenie treści, to chleb powszedni. Jeżeli będziesz potrzebować pomocy, daj znać, z chęcią Ci z tym pomożemy!

SEO (Search Engine Optimization)

Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO to must have każdego biznesu. Dzięki zachowaniu odpowiednich zasad SEO Twoja strona szybciej i lepiej będzie indeksować się w wynikach wyszukiwania. Dlaczego jest to tak ważne? Wysokie miejsca wynikach wyszukiwania sprawią, że wyszukiwarkach internetowych będziesz lepiej widoczny, co następnie może przełożyć się na zwiększenie wartościowego ruchu na Twojej stronie.

SEO to przyszłość marketingu. Każdy przedsiębiorca dysponujący swoją stroną internetową powinien mieć ją odpowiednio dopasowaną do dobrych praktyk SEO, ponieważ jest ono w pewnym sensie darmowe. W przypadku SEO raz wypozycjonowana strona na określone słowa kluczowe pozostanie w tym miejscu na bardzo długi czas i będzie przynosić stałe efekty. Pamiętaj o tym.

SEO w szczególności ma na celu zwiększenie widoczności w internecie — jak wspomnieliśmy wcześniej. Znajomość SEO wymaga wiedzy i to nie tylko tej podstawowej. Trendy zmieniają się na bieżąco, dlatego trzeba za nimi nadążać. W tym przypadku przydadzą Ci się specjaliści ds SEO.

Chcesz dowiedzieć się, zwiększyć widoczność swojej strony w internecie? Zajrzyj do naszego wpisu, który poświęciliśmy stricte zagadnieniu pozycjonowania stron internetowych!

Kampanie Google Ads (dawniej Google AdWords)

Działania marketingowe związanie z reklamą często możemy zobaczyć pod postacią reklam PPC (pay per click). Jest to inne określenie reklam w wyszukiwarce Google, dlatego też stwierdziliśmy, że warto Cię o tym poinformować. Działania reklamowe oparte na Google Ads są nieodzowną częścią marketingu cyfrowego.

W przypadku działań marketingowych w kanałach cyfrowych poprzez Google Ads masz możliwość dotarcia do znacznie szerszego grona odbiorców. Warto podkreślić, że prócz samej wyszukiwarki, możesz do nich dotrzeć poprzez różne strony partnerskie Google. Co równie ważne — jest ich łącznie ponad 2 000 000!

Dlatego w tym przypadku skuteczny digital marketing to odpowiednie określenie grupy docelowej, do której zamierzasz w przyszłości trafić w internecie.

Ponadto należy podkreślić fakt, że w ramach digital marketingu działająca już reklama Google Ads powinna być stale monitorowana pod względem skuteczności, dlatego też tutaj z pewnością przyda Ci się agencja zajmująca się marketingiem internetowym. Kolejną istotną kwestią będą narzędzia analityczne (web analytics), takie jak Google Analytics 4, któremu poświęciliśmy w całości odrębny artykuł. Zapraszamy do zapoznania się z wpisem!

E-mail marketing

Digital marketing w formie e-mail marketingu działa na zasadzie utrzymywania (podtrzymywania) relacji z już zdobytym klientem. Tę formę marketingu możemy opisać, jako formę bezpośredniego kontaktu z klientem. Niemniej, aby do takiej sytuacji mogło w ogóle dojść, wpierw będziesz musiał pozyskać dane kontaktowe.

W jaki sposób możesz to zrobić? Możliwości jest tak naprawdę wiele. Pozyskanie kontaktu może wyglądać na zasadzie np. zapisania się do newslettera lub pobrania darmowego eBooka (w zamian za dane kontaktowe). W ten sposób sukcesywnie zwiększasz liczbę odbiorców, do których następnie będziesz kierować e-mail marketing. Bez bazy kontaktowej nic z tego nie wyniknie, ponieważ — jak możesz się domyślać — nie będziesz miał komu takowych maili wysyłać.

Chcesz stworzyć listę mailingową? Przydadzą Ci się do tego techniki, które pozwolą Ci pozyskać więcej kontaktów. Serdecznie zapraszamy Cię do naszego artykułu o generowaniu leadów. Z pewnością znajdziesz tam wiele przydatnych informacji, które następnie będziesz mógł wykorzystać w praktyce.

Jakie zalety niosą ze sobą działania prowadzone poprzez e-mail marketing?

  • Niskie koszty — w internecie znajdziesz narzędzia, które znacznie zautomatyzują proces wysyłania maili, niektóre są darmowe, a inne płatne, choć mimo wszystko ceny i tak nie są wygórowane,

  • przy pomocy uzyskanych kontaktów możesz zwiększyć ruch na swojej stronie www,

  • mailing pozwala na dokładne kontrolowanie listy mailingowej — możesz dowiedzieć się, ile wiadomości zostało otwartych, które (i ile) z nich przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży oraz w jakim czasie wiadomości te zostały wysłane, oraz odczytane,

  • digital marketing w formie mailingu pozwala znacznie usprawnić szybkość przekazu, natomiast treść zawarta w wiadomości nie musi być wcale długa, aby mogła zachęcić potencjalnych klientów do wykonania określonej akcji.

Odkryj wolność bez długoterminowych zobowiązań

Ponad 50 pozytywnych opinii

Z nami, Twoja decyzja o pozostaniu jest kwestią sukcesu, nie umowy!
optymalizacja kampanii adwords (1)

Marketing tradycyjny

Marketingiem tradycyjnym możemy nazwać działania offline. W przypadku tradycyjnego marketingu podjęte działania nie będą tak skuteczne, jak te w przypadku marketingu internetowego. Dlaczego?

W przypadku marketingu internetowego masz możliwość dotarcia do szczegółowo zdefiniowanej grupy odbiorców. Wymaga to czasu, lecz jest jak najbardziej możliwe do zrealizowania. Jest to jedna z głównych zalet w marketingu internetowym, ponieważ koszty, które przeznaczysz na pozyskanie potencjalnego klienta, mimo wszystko będą niższe niż te w marketingu tradycyjnym.

Poprzez tradycyjny marketing jak najbardziej możesz zdobyć nowych klientów dla Twojej firmy, niemniej, prawdopodobnie nie będzie on tak skuteczny, jak marketing, w którego skład wchodzi zakres działań internetowych.

Przykłady marketingu tradycyjnego:

  • telewizja,

  • radio,

  • ulotki,

  • banery,

  • gazetki,

  • wszystkie formy fizyczne, na których widzimy reklamy.

Wszystko to sprawia, że jest on po prostu droższy w porównaniu do reklamy. Dodatkowo nie określisz w ten sposób grupy docelowej, ponieważ emitując reklamy w TV, wybierasz np. godzinę oraz częstotliwość reklam, a jak wiadomo, w tym czasie telewizję mogą oglądać różne grupy odbiorców.

Warto również podkreślić, że internet posiada znacznie więcej użytkowników niż TV, dlatego też nawet z tego względu internet będzie lepszym rozwiązaniem, niż reklamy w telewizji, czy też te w radiu, gdzie może usłyszeć je każdy.

Marketing afiliacyjny

Jest to kolejny przykład marketingu cyfrowego. W ostatnim czasie stał się niesłychanie popularny. Jak już wiesz, internet daje ogromną ilość możliwości, które, jakby nie patrzeć są w zasięgu Twojej ręki i to za relatywnie niskie pieniądze.

Afiliacja to polecenie profilu firmowego — w dużym skrócie. Na jakiej zasadzie działa to dokładnie? Otóż Ty, jako przedsiębiorca — sprzedawca, posiadasz (załóżmy) w magazynie pewne, dobrze sprzedające się produkty. Poprzez swoją popularność, czy też zasięgi możesz utworzyć program partnerskich, w którym będziesz zachęcał nowe osoby do reklamy swojej firmy.

Dla przykładu:

Sprzedajesz skórzane, eleganckie buty, naprawdę wysokiej jakości. Trafiasz w szczególności do biznesmenów, ponieważ to właśnie oni potrzebują ich do swoich drogich garniturów. Posiadasz swoją stronę internetową ecommerce oraz np. sklep stacjonarny. Tworząc program partnerski, zrzeszasz nowe osoby do tworzenia np. własnych stron internetowych lub landing page’y, na których będą reklamować Twoje produkty. Dzięki temu rozwiązaniu jeszcze bardziej zwiększasz swoje zasięgi, ponieważ prócz Twojej reklamy reklamują Cię inne osoby.

Ty w zamian za ich sprzedaż oferujesz im prowizję od każdego produktu lub punkty, czy też specjalne nagrody. Możliwości jest wiele.

Jak widzisz, digital marketing pozwala na naprawdę wiele. Niemniej bardzo dużo zależy od biznesu, jaki posiadasz lub jaki dopiero zamierzasz wprowadzić na rynek.

Digital marketing ponadto jest bardzo złożony. Wcześniej wspomnieliśmy o landing page. Z tego też względu chcemy zaprosić Cię do zaznajomienia z naszym artykułem stricte poświęconym temu zagadnieniu. Dlaczego strona lądowania jest tak ważna? Ponieważ, nawet najlepiej skonstruowane płatne reklamy nie będą sprzedawać, jeżeli landing page, na który zostanie przekierowany użytkownik, nie będzie odpowiednio pod niego zoptymalizowany, a zarazem prosty w obsłudze. Zobacz nas wpis — jak przygotować landing page, by przynosił zyski dla firmy.

Marketing Automation (digital marketing) — co to?

Marketing internetowy, jak wspomnieliśmy wcześniej to skomplikowany zakres działań w zależności od właśnie rodzaju digital marketingu.

Marketing automation jest to natomiast ułatwienie, które możemy wprowadzić, aby lepiej zarządzać marketingiem cyfrowym w naszej działalności.

W digital marketingu — automation — jak sama nazwa wskazuje, odpowiada za automatyzację poszczególnych działań. Dlaczego jest to tak ważne? Oczywiście, w szczególności ze względu na czas. Automatyzacja działań w digital marketingu sprawia, że przedsiębiorcy mogą zajmować się innymi sprawami, a sprzedaż wciąż będzie na tym samym miejscu. Poza tym jest mniej rzeczy, które trzeba optymalizować ręcznie.

 

Zautomatyzowany marketing internetowy to np.:

  • wcześniej wspomniany mailing,

  • wiadomości sms (np. w formie przypomnienia o danym wydarzeniu, promocji, ciekawej ofercie lub dokończeniu procesu zakupowego).

Te oraz wiele innych czynników, które można zautomatyzować, by lepiej kierować digital marketingiem w swojej firmie, mają na celu zwiększenie sprzedaży i zasięgów.

Warto również dodać, że automatyzacja wymaga planu i strategii, od której powinieneś zacząć. Jeżeli dopiero zamierzasz zacząć prowadzić biznes, wpierw powinieneś doinformować się, jak stworzyć skuteczną strategię marketingową pod swoją działalność.

Zajrzyj do naszego obszernego wpisu, w którym zawarliśmy wszystkie niezbędne informacje, przydatne podczas planowania strategii marketingowej. Zapraszamy!

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu automation? Zajrzyj do naszego artykułu! Tutaj chcieliśmy przedstawić Ci tylko zamysł i nakreślić, co oznacza ten termin. Temu zagadnieniu poświęciliśmy cały odrębny wpis, po to, abyś poznał jak najwięcej szczegółów dotyczących tego tematu oraz to, w jaki sposób możesz wykorzystać go w swojej działalności. Zobacz — czym jest marketing automation?

Podsumowanie

Jak mogłeś zauważyć wcześniej, digital marketingiem kieruje wiele zasad w zależności od tego, jaką (jego) składową wybierzesz do promocji swojego biznesu.

Rozwiązań w digital marketingu jest naprawdę wiele, każdy z nich odpowiada za co innego. Dlatego też wpierw dobrze zastanów się, których elementów chcesz użyć. Oczywiście, warto dodać, że możesz użyć kilku z nich jednocześnie, aby jeszcze skuteczniej zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność.

Jeżeli nie wiesz, jakie elementy digital marketingu możesz użyć do promocji swojego biznesu — napisz do nas. Z chęcią Ci pomożemy. Jesteśmy agencją digital marketingu zajmującą się promocją od lat. Ponadto jesteśmy partnerem Google oraz Meta, gdzie prowadzimy kampanie z digital marketingu na codzień dla naszych klientów.

Sprawdź również nasze portfolio. Zamieściliśmy w nim wiele naszych dotychczas zrealizowanych projektów. Przekonaj się sam, dlaczego warto skorzystać z naszych usług!

Zapraszamy po darmową wycenę!

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (2 opinie)