Double Digital

Agencja PPC, najlepszy przyjaciel marketera, który oszczędza czas i pieniądze

Spis treści

Co to jest kampania PPC?

Płatność w systemie PPC (Pay Per Click) jest pobierana dopiero po kliknięciu w reklamę. Tym samym płaci się za efekt, a nie za samo wyświetlenie reklamy. Idealnym przykładem reklamy w formule PPC jest Google Ads (dawniej AdWords) – czyli kampania linków sponsorowanych wyświetlana przed wynikami organicznymi. W marketingu internetowym obok SEO jest to jedna popularnych opcji promowania swojego biznesu, aby zdobyć nowych klientów i budować swoją widoczność w wyszukiwarkach.

Reklamy PPC wyświetlane są również w innych miejscach m.in. na stronach partnerów jako reklamy Dispaly. Jest to reklama graficzna w postaci grafik wyświetlana na większości dużych i znanych serwisów internetowych. Display jest skutecznym wsparciem dla tradycyjnych reklam w wyszukiwarkach. W tym przypadku mamy możliwość precyzyjnego określenia naszej grupy odbiorców, tym samym baner reklamowy wyświetlany jest za każdym razem osobom, które poprzez kliknięcie będą chętne obejrzeć nasze oferty.

W kampaniach PPC pojawia się również w formie reklamy produktowej (PLA). Jest to idealna forma reklamy stworzona pod sklepy internetowe i klientów, gdzie w formie tekstu lub grafiki są przedstawiane odbiorcom produkty dostępne w sklepie.

Specyfika kampanii PPC

W Google Ads (wcześniej AdWords) reklamodawca decydujący się na kampanie PPC, może licytować słowa kluczowe, które są wyszukiwane. Reklamy Google Ads są wyświetlana na stronie na pierwszych pozycjach. Wyszukiwarka jednak informuje użytkowników, że jest to promowane wyszukiwanie.

Sam proces aukcji jest bardzo prosty. W każdym momencie, gdy użytkownik wprowadzi jakiekolwiek zapytanie w wyszukiwarce, przeprowadzana jest natychmiastowa aukcja, która określa jakie reklamy mają się wyświetlić na dane zapytanie. Reklamy PPC, które uzyskały według Google najlepszą ocenę wyświetlane są przed organicznymi wynikami wyszukiwarki.

Pytanie brzmi jak określany jest wynik aukcji? Oto następujące czynniki:

CPC

CPC jest kwotą którą płacisz za każde kliknięcie przez użytkownika Twojej reklamy. Im wyższe oferty, tym lepsze umieszczenie reklamy w wynikach wyszukiwarki. Ostateczna kwota do zapłaty za kampanie PPC jest określana przez następujący wzór:

(Ad Rank konkurencji/Wyniki jakości) + 0,01 = ostateczna kwota CPC

Ad Rank (ranking reklam w Google Ads)

Ad Rank – czyli ranking reklam to mechanizm, który umiejscawia poszczególne reklamy na konkretnych pozycjach. Ponadto decyduje czy dana reklama może zostać w ogóle wyświetlona w Google. Dokładna i profesjonalna optymalizacja przez specjalistę, może znacznie poprawić jej wyniki.

Agencja interaktywna zajmująca się kampaniami Google Ads (Google AdWords) w przemyślany sposób poprowadzi Twoją reklamy, aby była kierowana do konkretnych klientów.

Wynik jakości (Quality Score)

Wynik jakości (Quality Score) jest wskaźnikiem wykorzystywanym do oceny jakości i trafności reklamy AdWords, słów kluczowych oraz strony docelowej. Wynik jakości określona w jakim stopniu wszystkie wyżej wymienione elementy są użyteczne i trafiają w potrzeby grupy docelowej. Im lepszy wynik, tym Twoja reklama lepiej celuje w wyszukiwania i zapytania w Google użytkowników. 

Podnieś efektywność bez dodatkowych kosztów

Dowiedz się więcej o naszych usługach:

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

rynkach zagranicznych

Zalety i wady kampanii PPC 

  • Aby całkowicie zrozumieć specyfikę i charakter kampanii PPC w Google Ads, zapoznajmy się z najważniejszymi zaletami oraz wadami tego systemu.

Zalety kampanii PPC

Natychmiastowe efekty

Pozycjonowanie strony internetowej (SEO) oraz powiązany z nim content marketing sprowadza się do publikowania unikalnych i wartościowych treści, które przyciągają uwagę potencjalnych klientów. Jednak na rezultaty trzeba trochę poczekać.

Natomiast w przypadku kampanii PPC, efekty możemy zauważyć bardzo szybko. Nowe reklamy są akceptowane w ciągu 24 godzin, a na jej skuteczność nie ma wpływu ilość linków lub reputacja strony internetowej – tak jak w przypadku SEO.

Kontrola nad budżetem

Tylko od nas zależy jaki budżet przeznaczymy na kampanie reklamowe. W każdym momencie może zostać zatrzymana, a jeśli nie jesteśmy zadowoleni z uzyskanych rezultatów w każdej chwili możemy wprowadzić odpowiednie poprawki.

Kampania PPC a zmiany w algorytmie

Skuteczność kampanii PPC nie jest uzależniony od ciągłych zmian w algorytmie, który z kolei mocno miesza przy pozycjonowaniu stron internetowych (SEO). W przypadku reklam PPC nie dojedzie do momentu, kiedy Twoje pozycje z dnia na dzień gwałtownie spadną w dół. Przed SEO możesz zacząć od PPC, aby wypromować swój serwis internetowy i tym samym oferowane usługi.

Elastyczność

Reklama PPC pozwala na dotarcie ze swoją ofertą lub produktem do dowolnego grona odbiorców. Jeżeli w naszej strategii marketingowej nie mamy zarysowanego jasnego obrazu naszego idealnego klienta, reklama może zostać zoptymalizowana w taki sposób, aby dotarła do licznej grupy docelowej.  

Ponadto w Ads istnieje opcja, która pozwala na określenie kiedy dana reklama ma być wyświetlana – mogą to być np. godziny otwarcia naszego biura w ciągu dnia. Dzięki lokalizacji Twoją reklamę mogą zobaczyć użytkownicy z Twojego regionu zainteresowani wejściem na stronę internetową firmy.

Wady i słabe strony PPC

Chwilowy efekt 

W przeciwieństwie do SEO wraz z zakończeniem trwania, kampanie AdWords przestają przynosić rezultaty. W przypadku, gdy prowadzisz małe przedsiębiorstwo z ograniczonym budżetem, w dłuższej perspektywie kampanie mogą sporo kosztować. Zakończenie prowadzenia idealnie zoptymalizowanej reklamy spowoduje, że ruch na stronie internetowej i sprzedaż produktów lub usług natychmiast znikną.  

Ignorowanie reklam przez użytkowników

Użytkownicy przyzwyczaili się do ignorowania reklam, stąd taka popularność instalowania w przeglądarek wtyczek blokujących reklamę. Użytkownicy internetu automatycznie przechodzą do wyników organicznych, które wzbudzają większe zaufanie niż płatne reklamy w internecie.

Widoczność nie przekłada się automatycznie na konwersję 

Sama obecność na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania nie przekłada się automatycznie na optymalizację konwersji. Aby reklama przynosiła zadowalające efekty musi działać każdy jej element m.in. odpowiedni dobór słów kluczowych. Kampanie muszą być ciągle optymalizowane, aby przyciągnąć uwagę użytkowników. 

Agencja marketingowa - czy warto zlecić stworzenie kampanii PPC?

Obsługa reklamy wymaga fachowej wiedzy i umiejętności. Agencja interaktywna zajmująca się marketingiem internetowych zatrudnia pracowników, którzy przechodzą specjalne szkolenia – tym samym agencje stają Certyfikowanymi Partnerami Google. Status ten gwarantuje klientom, że osoba odpowiedzialna za reklamę profesjonalnie wywiąże się ze swojej pracy.

Dlaczego warto powierzyć prowadzenie kampanii?

Decydując się na podjęcie współpracy z agencją stawiasz na ich wiedzę oraz kompetencje. Agencje interaktywne codziennie analizują klientom wiele kampanii oraz mają doświadczenie w zakresie planowania, budżetu i optymalizacji działań reklamowych.

Zasoby, które są w stanie poświęcić agencje na prowadzenie kampanii, są zdecydowanie większe niż te, którymi dysponują indywidualni reklamodawcy, mający na głowie przede wszystkim prowadzenie własnego biznesu.

Dodatkowo porównując prowadzenie kampanii Google samodzielnie i z agencją, nie możemy zapominać o ciągle zmieniających się zasadach, nowych rozwiązaniach oraz potencjalnych problemach, które mogą pojawić się w trakcie prowadzenia kampanii. Specjaliści od reklam PPC są w stanie szybciej usunąć ewentualne błędy, również poprzez wymianę doświadczeń pomiędzy członkami zespołu. 

Skorzystaj ze wsparcia ekspertów Google Ads & SEO

Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie lub generować więcej jakościowych leadów? Pozwól naszym ekspertom pomóc Ci rozwinąć możliwości Twojej witryny internetowej.

100+

realizowanych projektów

25+

rynków eksportowych

10+

lat doświadczenia

10 mln

zarządzanego budżetu

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

kampanii adwords (9)

Zalety agencji interaktywnej

Zaletą korzystania z usług firmy zajmującej się reklamą PPC jest m.in. to, że często ma ona dostęp do dodatkowego wsparcia w postaci niedostępnego dla zwykłych reklamodawców supportu lub szkoleń z najnowszych rozwiązań oferowanych w danym systemie reklamowym. Dodatkowo na kontach reklamowych objętych opieką szybciej pojawią się najnowsze rozwiązania w wersji beta takie jak np. nowe typy kampanii, nowe formaty reklamowe lub dodatkowe możliwości analizy skuteczności prowadzonych działań. 

Jakie rodzaje płatnych kampanii może zrealizować agencja interaktywna?

  • Kampanie reklamowe w wyszukiwarce

  • Kampanie Google w sieci reklamowej (Google Display Network – GDN)

  • Kampanie produktowe dla sklepów internetowych (PLA)

  • Kampanie lead generation

  • Kampanie YouTube

  • Kampanie zagraniczna 

Wiedza i doświadczenie w przypadku kampanii reklamowych powoduje, że reklama prowadzona przez specjalistów przewyższa skutecznością kampanie prowadzone przez początkujących. Głównym celem agencji jest to, abyś miał jak najwięcej wejść na stronę. Chociaż system licytacji o którym wspomnieliśmy wyżej jest stosunkowo prosty, to aby wycisnąć z kampanii jak najwięcej dla Twojej firmy musimy mieć po prostu odpowiednią wiedzę i umiejętności. Taki poziom specjalistycznej posiadają pracownicy agencji interaktywnych. 

Zwiększaj sprzedaż w swoim e-commerce dzięki współpracy z agencją interaktywną

Dzięki współpracy z agencją interaktywną zajmującą się AdWords Twoją ofertę sklepu internetowego zobaczy więcej osób. Specjalista stworzy kampanię reklamową, aby zwrot z inwestycji był zgodny z Twoimi oczekiwaniami. Dodatkowo wyznaczy cele, które będą realizowane krok po kroku. Agencja Google Ads gwarantuje, że Twoja sprzedaż wzrośnie, a biznes będzie się rozwijał z nawiązaniem do wszystkich Twoich celów biznesowych.

Ile kosztują Google Ads (Google AdWords)?

Miesięczny koszt obsługi AdWords zależy od wielkości budżetu oraz prowizji, którą pobiera firma. Aby kampania była efektywna, konieczny jest odpowiedni poziom budżetu. W tym przypadku podstawą jest odpowiedni dobór słów kluczowych oraz branża w jakiej działamy. Zbyt niski budżet może spowodować, że reklama nie będzie wyświetlała się użytkownikom. Efektów kampanii nie spodziewajmy się również wtedy, gdy budżet będzie zbyt wysoki będzie. Ostateczny budżet na kampanię określą specjalista, który dokona konkurencyjności branży, dokładnego researchu na temat Twojej firmy i branży. Dzięki doświadczonej osobie w łatwy sposób otrzymasz satysfakcjonującą Cię ofertę.

Podsumowanie

Kampanie PPC i reklamy w internecie w Polsce i na całym świecie są coraz popularniejszym narzędziem marketingowym, głównie ze względu na natychmiastowe rezultaty. W zależności od tego jaki rodzaj biznesu prowadzisz, możesz wybrać odpowiednie dla siebie miejsce wyświetlania się reklam i zwiększenia sprzedaży Twoich produktów. W swoich działaniach łącz PPC i pozycjonowanie strony internetowej (SEO) oraz reklamą (Facebook, Instagram lub Twitter). Dobrym przykładem jest również Linkedin, który oferuje usługi kampanii reklamowych. LinkedIn jest serwisem społecznościowym, którego charakter w odróżnieniu od innych portali social media jest ukierunkowany na nawiązywanie kontaktów biznesowych. Lepsza strategia zwiększy obecność Twojego biznesu w wynikach wyszukiwania. 

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (4 opinie)