Ostatecznie to, co napędza konwersje i ruch, to skuteczność tekstu reklamy . Wszystkie Twoje kierowania i stawki mogą być bezbłędne, ale jeśli tekst reklamy nie jest wystarczająco atrakcyjny, aby przyciągać kliknięcia, reszta Twojej pracy może pójść na marne. To kolejna obowiązkowa sekcja audytu Google Ads.
Przejrzystość: aby tekst reklamy był atrakcyjny, musi być jasny i zwięzły. Chcesz być szczegółowy i prezentować dużą wartość potencjalnym klientom, ale tylko wtedy, gdy jest to jasno przedstawione. Często proste struktury reklam działają najlepiej, ponieważ umożliwiają czytelnikom przetrawienie wiadomości i szybkie działanie.
Wartość: wartość wyróżnia przekaz Twojej reklamy na tle innych. Każda tworzona przez Ciebie wiadomość reklamowa musi przedstawiać unikalne rozwiązanie, którego ludzie jeszcze nie widzieli u konkurencji. Wskaż więc, co odróżnia Cię od innych i dlaczego klienci absolutnie nie mogą przepuścić okazji.
Sprawdź, czy Twoje komunikaty reklamowe wyświetlają wartość w postaci cen, promocji i ekskluzywnych ofert. W tekście reklamy wykorzystaj też mocne słowa, które przyciągną czytelnika i pokażą, dlaczego jesteś najlepszą opcją, aby zaspokoić jego potrzeby.
Wezwanie do działania: wezwanie do działania to kluczowa część tekstu reklamy. To właśnie ostatecznie skłoni użytkownika do kliknięcia. Nawet niewielka zmiana w tekście reklamy może mieć znaczenie. Upewnij się więc, że testujesz wiele odmian.
Podczas audytu Google Ads poświęć trochę czasu na analizę skuteczności tych odmian i użyj historycznych danych , aby wybrać najskuteczniejsze. Spróbuj też poeksperymentować z CTA (call to action) opartym na pytaniach.
Słowa kluczowe: tekst reklamy musi zawierać co najmniej jedno słowo kluczowe. Uwzględnij również słowa kluczowe z długim ogonem w tekście reklamy. Te unikalne wyrażenia poprawią trafność Twoich reklam i zapewnią lepszą jakość reklam oraz lepsze Wyniki Jakości.
Rozszerzenia reklam: włączenie rozszerzeń reklam znacznie poprawi tekst reklamy. Rozszerzenia te nie tylko zwiększą fizyczny rozmiar reklamy, ale także zaoferują klientom opcje dzwonienia, przeglądania Twojej firmy na mapach, odwiedzania określonych stron w Twojej witrynie i nie tylko. Musisz czerpać korzyści z rozszerzenia reklamy .
Musisz mieć włączone co najmniej 4 rozszerzenia w swoich kampaniach i przetestować skuteczność tych funkcji. Jeśli wydajność jest niska, audyt Google Ads to dobry moment na zbadanie, dlaczego niektóre linki do podstron nie generują ruchu lub dlaczego śledzenie połączeń nie działa poprawnie.
Urządzenia mobilne: ponieważ coraz więcej użytkowników wchodzi w interakcję z reklamami Google Ads na urządzeniach mobilnych, konieczne staje się, aby niektóre komunikaty reklamowe były dostosowane do użytkowników mobilnych. Oznacza to wzbogacenie tekstu reklamy o numery telefonów lub możliwości przesyłania wiadomości. Jeśli nie rozpocząłeś jeszcze optymalizacji tekstu reklamy dla użytkowników urządzeń mobilnych, koniecznie musisz, to wdrożyć.