Double Digital

Jak poprawnie przeprowadzić audyt konta Google Ads?

Spis treści

Audyt konta Google Ads to kluczowy krok w procesie zarządzania kampaniami. Jest to niezbędne w momencie gdy przejmujesz konto od klienta. Audyt kampanii pozwoli Ci skutecznie poprawić kampanie już na samym początku współpracy z klientem.

Audyt Google Ads jest jak badanie lekarskie dla Twoich kampanii. Dobrze jest mieć zwyczaj rutynowego sprawdzania stanu zdrowia , tak samo w przypadku kampanii Google Ads.

Jeśli doprowadzisz na utrzymywanie na koncie niezdrowych słów kluczowych, grup reklam lub kampanii, konsekwencje mogą być niekorzystne dla wyniku kampanii. Po pierwsze, marnujesz budżet na reklamy na nieskuteczne strategie. Po drugie, obszary kampanii o niskiej skuteczności mogą obniżyć Wynik Jakości Google i zaszkodzić nawet najbardziej prosperującym obszarom strategii wdrożonej w kampanii Google Ads.

Zasadniczo audyt Google Ads to znacznie bardziej szczegółowe spojrzenie na to, jak wszystko działa. Chcesz znaleźć problemy i możliwości, które możesz przegapić w swoich rutynowych zadaniach związanych z zarządzaniem.

W tym artykule szczegółowo przyjrzymy się przeprowadzaniu audytu PPC. Przyglądając się każdemu etapowi procesu, marketerzy będą stosować wiedzę do swoich własnych kampanii PPC i zapewnić, że żadne drobne szczegóły nie zostaną przeoczone.

Po co robić audyt Google Ads?

Celem audytu Google Ads jest sprawdzenie stanu kampanii, grup reklam i określonych słów kluczowych w celu znalezienia obszarów, które wymagają poprawy.

Dokładniej jednak, ten cel audytu Google Ads można podzielić na pięć kluczowych celów:

  1. Relokacja budżetu 
  2. Nowe rozwiązania
  3. Prowadzenie konta
  4. Przydatne funkcje
  5. Potwierdzenie założeń

1. Relokacja budżetu na koncie Google Ads

Nikt nie lubi tracić pieniędzy. Niestety w marketingu digital zdarza się dość często. Istnieje wiele ciągle zmieniających się czynników, które mogą negatywnie wpłynąć nawet na twoją najskuteczniejszą taktykę. Słowo kluczowe, które było bardzo skuteczne np. w ostatnim miesiącu, dziś może negatywnie wpłynąć na budżet reklamowy.

Ograniczenie zmarnowanych wydatków to nie tylko oszczędność pieniędzy. Celem jest uwolnienie cennego budżetu reklamowego, który można przeznaczyć gdzie indziej, aby uzyskać wyższy ROI.

Istnieje kilka istotnych obszarów na koncie Google Ads, które warto zweryfikować:

  • Zweryfikuj miejsca,  w których możesz tracić potencjalne konwersje, takie jak źle zoptymalizowana strona docelowa, złe śledzenie połączeń itp.
  • Znajdź najsłabiej performujące obszary na koncie Google Ads i oceń, czy warto je poprawić, czy po prostu wstrzymać.
  • Przeanalizuj wyniki pod kątem nadrzędnego celu w Google Ads i upewnij się, że każda złotówka wydana na kampanię pomaga w dalszym rozwoju.
budżet kampanii google ads

2. Nowe rozwiązania dla kampanii Google Ads

Osiągnięcie sukcesu w kampanii Google Ads oznacza ciągłą pracę nad optymalizacją kampanii i znajdowanie nowych rozwiązań. Kampanie Google Ads to dynamiczne środowisko marketingowe, co oznacza, że zawsze musisz monitorować swoje kampanie i wprowadzać optymalizację.

Jeżeli nie wprowadzasz regularnie zmian na koncie Google Ads, to ciężko będzie wypracować odpowiedni wynik.  Jeżeli Twoje kampanie mają szczęście, to utrzymasz wypracowany wynik natomiast nie licz na poprawę wyników bez wprowadzania zmian. Chcesz rozwijać kampanie Google Ads i tworzyć strategie PPC, które będą rosły i przynosiły większe zyski każdego miesiąca.

W tym celu musisz włożyć wysiłek, aby znaleźć nowe rozwiązania, które mogą potencjalnie rozwinąć Twoje konto Google Ads i zapewnić większe zyski.

Podczas audytu swojego konta Google Ads powinieneś poświęcić trochę czasu na badanie nowych rozwiązań w celu uzyskania wyższych przychodów. Czy przyciągają uwagę trafne słowa kluczowe, które można wykorzystać? A co z nowymi typami formatów reklam lub funkcjami, które zapewniają dodatkową wartość lub wgląd w Twoje działania?

Zawsze są możliwości. Twój audyt Google Ads to świetny moment, aby skupić uwagę na odkrywaniu nowych sposobów na ulepszenie strategii reklamowych online i zwiększenia zysków z marketingu dla Twojego klienta.

3. Prowadzenie konta Google Ads

Wprowadzając zmiany w kampaniach Google Ads i eliminując przepalanie budżetu, jednocześnie identyfikując nowe źródła przychodów z reklam, może się okazać, że zwykłe procesy zarządzania kampanią Google Ads nie mają już znaczenia.

Alternatywnie możesz znaleźć nowe sposoby zarządzania kampaniami Google Ads, które są bardziej wydajne. W ciągu ostatnich kilku lat automatyzacja i uczenie maszynowe miały wpływ na branżę marketingu. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji pomogły branży digital marketingu zoptymalizować czas i budżety, aby osiągnąć wyższą skuteczność kampanii w Google.

Audyt Google Ads przede wszystkim pokazać kluczowe problemy i ich rozwiązania, które należy wprowadzić w kampaniach. Czy Twoja codzienna rutyna przynosi oczekiwane rezultaty na kontach Google Ads? A może nadszedł czas, aby wypróbować nowe podejście?

4. Przydatne funkcje Google Ads

Twoje konto Google Ads jest bogate w metryki i ważne dane. Ilość tych danych rośnie z każdą sekundą. Możesz regularnie monitorować swoje wskaźniki, aby chronić się przed problemami. Warto zwrócić uwagę na to jak często analizujesz ten strumień danych i szukasz godnych uwagi zmian lub trendów, które narastały przez długi czas?

Kiedy przeprowadzasz audyt  i sprawdzasz konto Google Ads, możesz przejrzeć dane i poszukać tych zmian, które mają wpływ na Twoje kampanie.

Te przydatne statystyki mają kluczowe znaczenie dla Twojego rozwoju jako marketera, a także przyszłego sukcesu Twojej strategii Google Ads. Na przykład spojrzenie na dane słów kluczowych może pomóc Ci zrozumieć, które tematy, funkcje i oferty najbardziej odpowiadają Twoim docelowym klientom.

Te spostrzeżenia można wykorzystać do opracowania całej strategii marketingowej, nie tylko na koncie Google Ads.

5. Potwierdzenie założeń

Podczas eksploracji danych czasami zauważysz możliwą korelację. Zobaczysz rosnący trend, który Twoim zdaniem może prowadzić do zwiększenia skuteczności kampanii Google Ads, ale nie jesteś jeszcze pewien. Potrzebujesz więcej danych.

Zapisz te założenia i potencjalne zmiany jakie chcesz wprowadzić, a podczas kolejnego audytu konta Google Ads zestaw ponownie te obszary. 

Przy podejściu do jakichkolwiek danych ważne jest, aby nie wyciągać pochopnych wniosków. Podejmowanie decyzji na podstawie niedokładnych danych może powodować obniżenie skuteczności reklam. Jeśli uważasz, że znalazłeś rosnący trend w danych, pamiętaj że będzie on widoczny podczas następnego audytu konta Google Ads.

Jeśli nadal nie ma danych potwierdzających twoje założenie, nie wprowadzaj zmian. Podejmuj decyzję o istotnych zmianach tylko na podstawie twardych danych.

Jak przeprowadzić audyt konta Google Ads?

Mając na uwadze cele audytu Google Ads, musisz teraz pomyśleć o tym , jak się do tego zabrać. Istnieje wiele warstw konta Google Ads, a każda z nich odgrywa rolę w skutecznym marketingu digital.

Wykonując audyt konta należy zwrócić uwagę na każdy najdrobniejszy szczegół konta Google Ads. 

Ten sposób przeprowadzenia audytu spowoduje, że zajrzysz pod każdy kamień, zbadasz każdy najmniejszy szczegół i odkryjesz sposoby na optymalizację konta Google Ads.

Podsumowanie czynności niezbędnych do przeprowadzenia bezpłatnego audytu Google Ads:

  1. Audyt na poziomie konta
  2. Struktura i trafność kampanii
  3. Audyt celów i konwersji
  4. Kierowanie kampanii
  5. Strategia w Twoich kampaniach

W kolejnych sekcjach tego artykułu szczegółowo omówimy każdy krok i poszczególne zadania objęte procesem audytu Google Ads. 

1. Audyt na poziomie konta Google Ads

Pierwszy przystanek na trasie audytu Google Ads znajduje się na poziomie konta. Większość marketerów digital nie będzie miała żadnych problemów na tym poziomie. Są to jednak problemy, które wpłyną na całą twoją strategię Google Ads.

Nawet jeśli masz absolutną pewność, że w ustawieniach Twojego konta nie ma żadnych błędów, sprawdź na wszelki wypadek jeszcze raz. Nie chcesz, aby małe niedopatrzenie było źródłem poważnych problemów, które stoją na drodze Twojego sukcesu marketingowego.

audyt google ads na poziomie konta

Łączenie konta Google Ads i Google Analytics

W erze cyfrowej marketerzy muszą wykorzystywać każde narzędzie i technologię na swoją korzyść. Google tworzy rewelacyjne rozwiązania, ułatwiając kontrolę nad ruchem na stronie internetowej. Dodatkowo Google Ads możemy połączyć z innymi usługami Google (Google Analytics, Google Merchant Center, YouTube itp.)

Połączenie tych kont daje pełny wgląd do statystyk Twojej firmy i reklam Google Ads w szerszej strategii marketingowej.

Możesz na przykład zaimportować cele konwersji i odbiorców z Google Analytics bezpośrednio do Google Ads. Możesz także analizować skuteczność kampanii za pomocą Google Analytics i porównywać ją z innymi kanałami marketingowymi.

Podczas kontroli konta Google Ads sprawdź, jakie usługi powinieneś dodatkowo połączyć.

Śledzenie konwersji

Śledzenie konwersji jest niezbędnym elementem skutecznego marketingu digital. Jeśli nie wiesz, kiedy optymalizacja kampanii Google Ads prowadzi do konwersji i przychodów, nie da się zmierzyć skuteczności Twoich kampanii.

Niestety konfiguracja śledzenia konwersji może być trudna. Każdy marketer może mieć inny sposób na ich wdrożenie, dlatego w szczególności przy prowadzeniu konta po innej agencji warto zwrócić na to uwagę, czy śledzenie konwersji na koncie Google Ads zostało zaimplementowane poprawnie.

Na papierze wydaje się to proste, wystarczy wprowadzić fragment kodu na swoją stronę internetową i gotowe, prawda? Często skrypt nie jest poprawnie sformatowany. Dodatkowo, jeśli zmienią się Twoje cele lub witryna, musisz zmienić śledzenie konwersji.

Ponieważ śledzenie konwersji może wiązać się z tak wieloma błędami i problemami, ważne jest, aby zająć się nimi za każdym razem, gdy przeprowadzasz audyt konta Google Ads. Nawet jeśli masz pewność, że jest prawidłowo skonfigurowany i jest zgodny z Twoimi celami konwersji, poświęć chwilę, aby upewnić się, że nadal działa zgodnie z oczekiwaniami.

Konto Menedżera MCK

Jeśli zarządzasz pojedynczym kontem, na którym reklamowane są określone produkty i usługi, możesz zapoznać się z kolejną sekcją dotyczącą organizacji konta, a także z kolejną częścią, w której zostaną omówione tematy grup reklam i struktury kampanii.

Jeśli jednak zarządzasz wieloma kontami, utwórz konto MCK w Google Ads. MCK to skrót od „Moje Centrum Klienta”. Jest to specjalne konto reklamowe przeznaczone dla menedżerów kampanii, które obsługują wielu klientów jednocześnie.

Dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie konta i kampanie klientów z jednego pulpitu nawigacyjnego, co oszczędza dużo czasu i irytacji. Możesz zorganizować swoje konto MCK w sposób odpowiedni dla wszystkich kampanii i klientów, z którymi współpracujesz.

Logiczna struktura konta Google Ads

Twoje konto Google Ads powinno być dobrze zorganizowane. Oznacza to posiadanie logicznej struktury kampanii, która będzie zawierała odpowiedni podział grup reklam, słów kluczowych itd. Prawda jest taka, że ​​jeśli Twoje konto jest zdezorganizowane, reszta twoich strategii będzie równie chaotyczna.

Organizacja konta obejmuje również szczegóły dotyczące procesów zarządzania:

  • Kto odpowiada za monitorowanie i wprowadzanie zmian na koncie Google Ads?
  • Jak często wprowadzane są zmiany?
  • Gdzie i jak dokumentowane są zmiany?
  • Robisz notatki lub sporządzasz raporty?
  • Jeśli tak, to jak i gdzie?

To są pytania, na które powinieneś od razu móc odpowiedzieć i przedstawić je na koncie Google Ads. Jeśli nie masz takiego poziomu organizacji, powinieneś opracować plan, który pozwoli kontrolować Ci w pełni konto reklamowe.

Współczynnik Lin-Rodnitzky

Współczynnik Liz-Rodnitzky to szybki i skuteczny sposób analizy konta Google Ads. Wymaga to poprawnego zaimplementowania śledzenia konwersji i posiadania wystarczającej ilości danych konwersji i CTR dostępnych na koncie reklamowym. Zasadniczo współczynnik ten porównuje łączny koszt konwersji z kosztem ruchu z kliknięć, które powodują co najmniej jedną konwersję

Wyniki można rozbić na cztery przedziały:

  • stosunek L/R wynoszący od 1,0 do 1,5 sugeruje, że zarządzanie kontem jest zbyt konserwatywne
  • współczynnik L/R od 1,5 do 2,0 sugeruje, że konto jest dobrze zarządzane
  • stosunek L/R wynoszący od 2,0 do 2,5 sugeruje, że zarządzanie kontem jest zbyt agresywne
  • wszystko powyżej 2,5 jest uważane za źle zarządzane

Chociaż nadmierne wydatki mogą kosztować dużo pieniędzy, nadmierna ostrożność i niestosowanie testowania słów kluczowych może spowodować utratę wielu przyrostowych konwersji lub możliwości rozwoju konta.

Chodzi o to, aby dobrze zarządzane konta zawierały mieszankę wyszukiwanych haseł i typów dopasowania. Analizując dane o konwersjach z zapytań używanych na koncie Google Ads, spodziewasz się, że znajdziesz pewne solidnie wyszukiwane hasła o wysokiej konwersji, takie jak te dotyczące najlepiej sprzedających się produktów lub haseł związanych z marką, ale także nowych słów kluczowych, które są testowane by określić, czy mogą przynieść dodatkowe konwersje.

Gdy konta są zarządzane zbyt ostrożnie, często występuje stosunkowo mało słów kluczowych i wysoki ROAS dla konta, jednak prawdopodobnie będzie brakować zapytań generujących mniej konwersji i może zabraknąć testów w celu zidentyfikowania możliwości rozwoju.

2. Struktura i trafność reklam

W następnym kroku zagłębisz się w swoje kampanie, aby przyjrzeć się trafności i strukturze kampanii Google Ads . Zaczniesz od poziomu kampanii, a następnie zagłębisz się w słowa kluczowe, tekst reklamy, rozszerzenia reklam, a nawet strony docelowe.

Trafność jest kluczowym czynnikiem, który wpływa na skuteczność kampanii Google Ads. Musisz upewnić się, że trafność reklam jest uwzględniona w Twojej strategii reklamowej. Struktura zapewnia organizację i skupienie się na każdym obszarze konta Google Ads, co optymalizuje wykorzystanie czasu i innych zasobów.

audyt struktury kampanii google ads

Struktura kampanii Google Ads

Na poziomie kampanii jest kilka elementów, które musisz uwzględnić w audycie Google Ads.

Nazwy kampanii: Wielu marketerów popełnia błąd, nazywając kampanie „kampania 1”, „kampania 2” i tak dalej. Tego typu nazwy nie dostarczają żadnych informacji na temat kierunku lub celu kampanii. Warto zadbać o strukturyzację nazewnictwa kampanii ułatwi, to zarówno Tobie, jak i osobom z Twojego zespołu o szybką analizę kampanii Google Ads.

Cel kampanii: każda kampania powinna mieć jasny i wyraźny cel. Dzięki temu możesz tworzyć trafniejsze i skuteczniejsze reklamy dla potencjalnych klientów. Ponadto Twoje grupy reklam będą lepiej zorganizowane.

Język: może się to wydawać oczywiste, ale poświęć trochę czasu, aby upewnić się, że reklamujesz produkty/usługi tylko w języku, w którym są napisane.

Typy sieci: Google Ads ma wiele różnych sieci reklamowych, takich jak sieć wyszukiwania Google, sieć reklamowa, sieć sklepów itp. Należy poważnie zastanowić się, jak i czy korzystasz z każdej sieci. Jeśli na przykład publikujesz tylko reklamy w wyszukiwarce, czy warto rozpocząć kampanię w sieci reklamowej Google?

Marka: kampania promująca markę będzie działać inaczej i będzie wymagać unikalnej strategii ustalania stawek, to może przynieść znaczący wzrost skuteczności. Powinieneś mieć co najmniej jedną kampanię dedykowaną wyszukiwanym hasłom marki.

Budżety kampanii: jak jest rozłożony ogólny budżet reklamowy na kampanie? Jeśli masz kampanię, która ma zbyt wysoką skuteczność, ale nie ma wystarczającego budżetu, musisz wprowadzić zmiany. Musisz wiedzieć, jak planować wydatki w Google Ads.

Ustawienia kampanii: czy nadal polegasz na domyślnych ustawieniach kampanii Google Ads? Jeśli tak, to zmiana tych standardów pomoże Ci zoptymalizować kampanie.

Słowa kluczowe w kampanii Google Ads

Nie sposób przecenić znaczenia słów kluczowych w kampanii Google Ads. Koniecznie musisz poświęcić czas podczas audytu Google Ads, analizując i dostosowując strategie słów kluczowych. Czy Twoje typy dopasowania są wystarczająco szczegółowe? Czy kierujesz reklamy na słowa kluczowe, których faktycznie szukają odbiorcy ?

Intencja słowa kluczowego: gdy użytkownicy kończą wyszukiwanie w Google, kryją się za tym wyszukiwaniem konkretna intencja. Musisz wiedzieć, jak ważna jest intencja użytkownika w kampaniach Google Ads. Często chcą tylko informacji. Innym razem jednak chcą podjąć działania i znaleźć rozwiązanie swojego problemu, którym może być Twój produkt lub usługa. Kierowanie na słowa kluczowe o dużej intencji może być kosztowne, ale niezwykle satysfakcjonujące i powinno być połączone ze strategią.

Brand’owe słowa kluczowe : słowa kluczowe, które wymieniają Twoją markę lub podaną przez Ciebie markę, mogą być bardzo cenne.  Często mają niską konkurencję i koszty i mogą zapewnić znaczną liczbę kliknięć. Powinieneś mieć co najmniej jedną kampanię przeznaczoną do kierowania na słowa kluczowe związane z marką, oddzieloną od innych Twoich działań.

Konkurencyjne słowa kluczowe: możesz również wykorzystać brand’owe słowa kluczowe dla marek konkurencji . Ta strategia pomoże Ci przekierować część ruchu wyszukującego konkurentów i skierować ich do własnych produktów i usług.

Lista wykluczających słów kluczowych : Twoja lista wykluczających słów kluczowych umożliwia usuwanie słów kluczowych, które nie są związane z Twoimi celami. Mogą one dotyczyć Twojego rodzaju działalności, ale nie konkretnych produktów i usług oferowanych przez Twoją firmę. Skuteczne korzystanie z listy wykluczających słów kluczowych zapewni, że nie będziesz wydawać pieniędzy na nietrafione kliknięcia i niskiej jakości ruch.

 

Słowa kluczowe niskiej jakości: przyjrzyj się skuteczności każdego słowa kluczowego w swoich kampaniach i zidentyfikuj te, które mają znacznie gorsze wyniki. To powoduje pogorszenie Wyników Jakości. Dlatego najlepszą opcją może być wstrzymanie słów kluczowych, które nie są skuteczne.

Stawki za słowa kluczowe: patrząc na słowa kluczowe, należy zastanowić się, czy ustalasz stawki według poszczególnych słów kluczowych, czy grup reklam. Ta pierwsza jest znacznie lepszą strategią, która zoptymalizuje Twoje koszty za każde kliknięcie.

Nowe słowa kluczowe: podczas audytu Google Ads istniejących słów kluczowych spójrz również na raporty wyszukiwanych haseł pod kątem możliwości pojawienia się nowych słów kluczowych. Jak wspomniano wcześniej, skuteczne kampanie Google Ads opierają się na Twojej zdolności do ciągłego znajdowania nowych możliwości. Możesz użyć Planera słów kluczowych, aby zidentyfikować nowe słowa kluczowe.

Grupy reklam w kampanii Google Ads

W każdej kampanii prawdopodobnie masz wiele grup reklam i tutaj wiele osób zatrzymuje się podczas optymalizacji. Możesz zdecydować, że chcesz poświęcić trochę więcej czasu na restrukturyzację grup reklam.

Rozmiar: rozmiar grupy reklam jest głównym problemem. Im większa grupa, tym trudniej zweryfikować, że każde słowo kluczowe jest trafne względem siebie i przekazu reklamy. Jednak wielu marketerów ma 10-20 słów kluczowych w jednej grupie reklam. Jeśli masz podobnie, rozważ relokację niektórych z najmniej skutecznych grup reklam. Są to słowa kluczowe, które są najmniej istotne dla reszty.

Grupy reklam z jednym słowem kluczowym. Jeśli chodzi o rozmiar grupy reklam, warto rozważyć dodanie do kampanii grup reklam zawierających pojedyncze słowa kluczowe. Za pomocą jednego słowa kluczowego w grupie reklam możesz utworzyć komunikat reklamy dostosowany do wyszukiwanego hasła, co gwarantuje trafność. Podczas audytu Google Ads możesz zidentyfikować najważniejsze słowa kluczowe i utworzyć grupy reklam z pojedynczym słowem kluczowym dla fraz o wysokim priorytecie.

Grupy reklam z pojedynczym produktem: Innym sposobem dla grupy reklam, który należy zastosować, jest grupa reklam pojedynczego produktu. Pozwala to marketerom na tworzenie komunikatów specjalnie dostosowanych do wybranych produktów. Mogą to być przydatne narzędzia do promowania świadomości marki i wyłapywania ruchu na brand.

Grupy reklam o tej samej tematyce: ostatni typ grupy reklam koncentruje się wokół określonego tematu lub zainteresowań. Ułatwia to napisanie tekstu reklamy, który jest odpowiedni dla każdego słowa kluczowego w grupie. Ustalanie stawek jest proste, ponieważ każde słowo kluczowe jest tak ściśle powiązane, że można licytować na poziomie grupy reklam, a nie poszczególnych słów kluczowych.

Typy dopasowania: czy skutecznie stosujesz typy dopasowania przybliżonego i ścisłego w swoich grupach reklam? Obie opcje mają wyjątkowe zalety i powinny być używane razem w kampaniach. Możesz nawet tworzyć zduplikowane grupy z różnymi typami dopasowania . Mając dodatkowy budżet reklamowy, możesz skupić się na dopasowaniu ścisłym. Możesz też utworzyć szerszy typ dopasowania, aby przyciągnąć duży ruch w sieci.

Licytacja: Zawsze powinieneś sprawdzać swoje strategie określania stawek. Ustalanie stawek na poziomie grupy reklam oszczędza czas, ale można je łatwo zastąpić stawkami umieszczonymi na poziomie słów kluczowych. Na przykład, jeśli stawka grupy reklam wynosi 0,50 zł, ale ustawisz stawkę za słowo kluczowe w grupie reklam na 1,00 zł, Google użyje tego drugiego. To rozróżnienie jest ważne, ponieważ przeprowadzasz audyt grupy reklam. Możesz nie chcieć, aby stawki Twojej grupy reklam były zastępowane.

Grupy reklam beta i alfa: grupy reklam alfa wykorzystują głównie słowa kluczowe w dopasowaniu ścisłym. Są przeznaczone do przechwytywania ruchu o dużej wartości. Wiadomo, że słowa kluczowe w Twoich grupach reklam alfa generują ruch z dużym prawdopodobieństwem konwersji. Z drugiej strony grupy reklam w wersji beta używają zmodyfikowanych słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym, które pomogą Ci lepiej zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wyszukują produkty lub usługi. Oba powinny być wykorzystywane strategicznie, aby poprawić skuteczność kampanii Google Ads.

Treści reklam w kampanii Google Ads

Ostatecznie to, co napędza konwersje i ruch, to skuteczność tekstu reklamy . Wszystkie Twoje kierowania i stawki mogą być bezbłędne, ale jeśli tekst reklamy nie jest wystarczająco atrakcyjny, aby przyciągać kliknięcia, reszta Twojej pracy może pójść na marne. To kolejna obowiązkowa sekcja audytu Google Ads.

Przejrzystość: aby tekst reklamy był atrakcyjny, musi być jasny i zwięzły. Chcesz być szczegółowy i prezentować dużą wartość potencjalnym klientom, ale tylko wtedy, gdy jest to jasno przedstawione. Często proste struktury reklam działają najlepiej, ponieważ umożliwiają czytelnikom przetrawienie wiadomości i szybkie działanie.

Wartość: wartość wyróżnia przekaz Twojej reklamy na tle innych. Każda tworzona przez Ciebie wiadomość reklamowa musi przedstawiać unikalne rozwiązanie, którego ludzie jeszcze nie widzieli u konkurencji. Wskaż więc, co odróżnia Cię od innych i dlaczego klienci absolutnie nie mogą przepuścić okazji.

Sprawdź, czy Twoje komunikaty reklamowe wyświetlają wartość w postaci cen, promocji i ekskluzywnych ofert. W tekście reklamy wykorzystaj też mocne słowa, które przyciągną czytelnika i pokażą, dlaczego jesteś najlepszą opcją, aby zaspokoić jego potrzeby.

Wezwanie do działania: wezwanie do działania to kluczowa część tekstu reklamy. To właśnie ostatecznie skłoni użytkownika do kliknięcia. Nawet niewielka zmiana w tekście reklamy może mieć znaczenie. Upewnij się więc, że testujesz wiele odmian.

Podczas audytu Google Ads poświęć trochę czasu na analizę skuteczności tych odmian i użyj historycznych danych , aby wybrać najskuteczniejsze. Spróbuj też poeksperymentować z CTA (call to action) opartym na pytaniach.

Słowa kluczowe: tekst reklamy musi zawierać co najmniej jedno słowo kluczowe. Uwzględnij również słowa kluczowe z długim ogonem w tekście reklamy. Te unikalne wyrażenia poprawią trafność Twoich reklam i zapewnią lepszą jakość reklam oraz lepsze Wyniki Jakości.

Rozszerzenia reklam: włączenie rozszerzeń reklam znacznie poprawi tekst reklamy. Rozszerzenia te nie tylko zwiększą fizyczny rozmiar reklamy, ale także zaoferują klientom opcje dzwonienia, przeglądania Twojej firmy na mapach, odwiedzania określonych stron w Twojej witrynie i nie tylko. Musisz czerpać korzyści z rozszerzenia reklamy .

Musisz mieć włączone co najmniej 4 rozszerzenia w swoich kampaniach i przetestować skuteczność tych funkcji. Jeśli wydajność jest niska, audyt Google Ads to dobry moment na zbadanie, dlaczego niektóre linki do podstron nie generują ruchu lub dlaczego śledzenie połączeń nie działa poprawnie.

Urządzenia mobilne: ponieważ coraz więcej użytkowników wchodzi w interakcję z reklamami Google Ads na urządzeniach mobilnych, konieczne staje się, aby niektóre komunikaty reklamowe były dostosowane do użytkowników mobilnych. Oznacza to wzbogacenie tekstu reklamy o numery telefonów lub możliwości przesyłania wiadomości. Jeśli nie rozpocząłeś jeszcze optymalizacji tekstu reklamy dla użytkowników urządzeń mobilnych, koniecznie musisz, to wdrożyć.

Strony docelowe w kampanii Google Ads

Ostatnim elementem struktury kampanii odpowiadającym również za skuteczność jest stron docelowa. Musisz wiedzieć, jak zrobić dobrą stronę docelową. Na stronę docelową trafiają użytkownicy po kliknięciu Twojej reklamy w sieci wyszukiwania Google. Jeżeli Twoja strona nie odpowiada bezpośrednio na zapytanie użytkownika może zniechęcić użytkowników, którzy kliknęli Twoją reklamę. Zapłacisz za każde kliknięcie, ale nie uzyskasz pożądanej wartościowej konwersji.

strona docelowa w kampanii
Trafność: kluczem do sukcesu strony docelowej jest trafność. Jeśli strona docelowa nie zawiera tej samej oferty, produktu lub stylu wiadomości, co użytkownik w tekście reklamy, współczynnik odrzuceń będzie bardzo wysoki. Poważnie obniży to Twoje Wyniki Jakości i zaszkodzi całemu kontu Google Ads.Zwróć szczególną uwagę na to, co obiecuje tekst reklamy i czy jest to widoczne na stronie docelowej. W szczególności wyraźnie zaznacz wezwanie do działania na swojej stronie docelowej i uzupełnij je odpowiednią treścią.Wartość: miałeś bardzo wąskie grono osób, aby przyciągnąć kliknięcie w tekst reklamy. Teraz masz całą stronę internetową (lub więcej), aby wykorzystać to zainteresowanie i zapewnić dodatkową wartość. To tutaj przedstaw swoje referencje, wizualizacje produktów i inne elementy, które zatrzymają i zaangażują użytkownikaJasno określ swój unikalny punkt sprzedaży w angażujący sposób. To zwiększy szansę na konwersje z kampanii Google Ads.Mobilność: Ponownie, telefon komórkowy jest głównym czynnikiem w dzisiejszym środowisku marketingowym. Twoje strony docelowe również muszą być tworzone z myślą o użytkownikach mobilnych. Testując wydajność i wygląd strony docelowej, sprawdź także, jak wygląda ona na smartfonie, tablecie i innych urządzeniach mobilnych. Wynik optymalizacji strony możesz sprawdzić za pomocą PageSpeed Insight.

Rotacja reklam w kampanii Google Ads

Specjaliści Google Ads muszą również zaplanować, kiedy i jak często będą pojawiać się ich reklamy. Dla niektórych jest to refleksja, która zasługuje na większą uwagę podczas audytu Google Ads. Jeśli nie myślisz o harmonogramie reklamowym, musisz dodać ten element do swojej strategii Google Ads.

Wyczucie czasu: analizuj pory dnia i tygodnia, kiedy Twoje reklamy są najbardziej skuteczne. Następnie skoncentruj swój budżet reklamowy na tych okresach. Dzięki temu Twoje reklamy będą się wyświetlać wtedy, gdy użytkownicy z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji.

Rotacja: w przypadku grup reklam, które zawierają więcej niż jeden komunikat reklamy, chcesz sprawdzić, czy są one prawidłowo skonfigurowane do rotacji. Spowoduje to wyświetlenie każdej wiadomości reklamowej w równym stopniu, zapewniając w ten sposób maksymalną ilość danych i wyników.

Inteligentne określanie stawek: jeśli pracujesz z rotacją reklam różnych komunikatów, rozważ skorzystanie z opcji inteligentnego określania stawek. Będzie to polegać na algorytmie Google, który wybierze najlepszą wiadomość reklamową dla unikalnego użytkownika.

3. Audyt celów i konwersji Google Ads

Trzeci etap Twojego audytu jest znacznie krótszy, ale nadal stanowi istotną część procesu. Musisz określić cele i konwersje. Często specjaliści Google Ads mają złudzenie, że ich cele są wyryte w kamieniu. W ten sposób nadal działają zgodnie z celami sprzed roku, ponieważ nigdy nie poświęcili czasu na ustalenie, czy ten cel jest nadal aktualny.

To samo przekonanie może również prowadzić do śledzenia konwersji. Niektórzy mają wrażenie, że po skonfigurowaniu śledzenie konwersji będzie zawsze działać bezbłędnie. Niestety nie jest to coś, co można ustawić i zapomnieć. Wymaga rutynowej kontroli, podobnie jak wszystkie inne elementy Twoich kampanii w sieci wyszukiwania Google.

cele i konwersje google ads

Cele biznesowe

Cele biznesowe wskazują ci kierunek, w którym chcesz zmierzać. Czasami nie masz wpływu na zdarzenia, które wpływają na zmianę ich kierunku.

Dzieje się tak często w przypadku marketingu digital, zwłaszcza gdy pracujesz nad wieloma celami konwersji. Dostosowywanie celów i konwersji wpłynie na Twoje decyzje w późniejszych częściach audytu Google Ads. Na przykład nowy cel wymaga innej strategii ustalania stawek.

Twoje cele są najczęściej podzielone na te długofalowe i krótkofalowe. Tak samo możesz mieć cele konwersji, cele kampanii, a nawet cele organizacyjne. Oto pytania, które należy sobie zadać na tym etapie audytu Google Ads:

  • Jaki jest nadrzędny cel Twojej firmy?
  • Jakie konwersje są istotne dla Twojej firmy?
  • Czy te cele konwersji różnią się od celów konwersji w Google Ads?
  • Czy któryś z tych celów się zmienił?
  • Czy są jakieś czynniki, które mogą wpłynąć na Twoje cele lub rozwój? (konkurencja, zmieniające się persony odbiorców, zmiany w sieci wyszukiwania Google itp.)

Dzięki odpowiedzi na powyższe pytania znacznie łatwiej jest przeprowadzać audyt konta Google Ads i podejmować decyzje, które przybliżają Twoją firmę do jej celów.

Śledzenie konwersji Google Ads

Śledzenie konwersji pozwala specjalistom Google Ads zobaczyć, kiedy, gdzie i jak dochodzi do konwersji. Ma to kluczowe znaczenie dla wszystkich strategii realizowanych w Google Ads.

W dążeniu do osiągnięcia celów i mierzenia konwersji musisz odpowiednio wdrożyć śledzenie konwersji . Z pozoru jest to prosta kwestia dodania fragmentu kodu do Twojej witryny. W rzeczywistości bywa różnie i czasami warto mieć zaplecze specjalistów, którzy pomogą CI w prawidłowym dodaniu kodu śledzenia na stronę.

Po pierwsze, nie wszystkie firmy widzą konwersje tak samo. Być może Twoja firma jest zainteresowana zapisami na wydarzenie, a nie zakupami. Musi to znaleźć odzwierciedlenie w sposobie wprowadzenia skryptu do witryny.

Oto lista kontrolna czynności, które należy wykonać, aby upewnić się, że śledzenie konwersji działa prawidłowo:

  • Czy możesz sprawdzić, czy Google Ads widzi tag śledzenia konwersji w Twojej witrynie?
  • Czy korzystając z narzędzi i metod innych firm możesz sprawdzić, czy tag jest prawidłowo zainstalowany we właściwych miejscach i z włączonymi poprawnymi parametrami?
  • Czy Twoje cele się zmieniły? Czy te zmiany wpływają na śledzenie konwersji?
  • Czy jesteś w stanie śledzić konwersje na różnych urządzeniach?

Jeśli śledzenie konwersji jest prawidłowo zaimplementowane i działa tak, jak chcesz, możesz ten czas poświęcić na analizę danych na koncie Google Ads. Czasami w danych śledzenia konwersji kryją się bardzo wartościowe statystyki. Możesz na przykład sprawdzić, ile czasu zajmuje klientowi dokonanie konwersji po kliknięciu reklamy. Czy są sposoby na poprawę tego czasu i ewentualnie skrócenie ścieżki konwersji.

strategia google ads

Wynik Jakości

Wynik jakości jest jednym z najważniejszych aspektów kampanii Google Ads. Twój wynik wpływa na stawki, rankingi reklam i inne kluczowe elementy kampanii. Jeśli Google przypisze Twoim kampaniom niski Wynik Jakości, zapłacisz więcej i prawdopodobnie nie znajdziesz się w najlepszym miejscu, które pozwoli zrealizować założone konwersje.

Poszukaj obszarów swojej strategii, którym Google przypisał niski wynik. W ten sposób sieć wyszukiwania Google informuje, że Twoje reklamy mogą nie być wystarczająco trafne lub nieskuteczne, aby uzyskać pierwsze miejsce jako miejsce docelowe.

Ponieważ Wynik Jakości jest tak istotną częścią skutecznych kampanii Google Ads, poniżej kilka sposobów jak go poprawić:

  • Twój Oczekiwany CTR jest „średni” lub „powyżej średniej” – Dobra wiadomość, Twój współczynnik klikalności jest dobry! Nie musisz dokonywać żadnych natychmiastowych zmian.
  • Oczekiwany CTR jest „poniżej średniej” – treść reklamy nie ma związku z licytowanymi słowami kluczowymi; musisz dostosować tekst reklamy i spróbować poprawić trafność.
  • Trafność reklamy jest „średnia” lub „powyżej średniej” — znowu wszystko gotowe! Nie ma problemów z trafnością reklamy.
  • Trafność reklamy jest „poniżej średniej” — w tym scenariuszu Google sygnalizuje, że Twoja reklama lub słowo kluczowe nie ma związku z resztą grupy reklam. Musisz zawęzić grupę i dokładnie sprawdzić, czy każde słowo kluczowe odnosi się do tego samego tematu i wyświetlanych komunikatów reklamowych.
  • Landing Page Experience jest „średni” lub „powyżej średniej” – nic nie musisz zmieniać, stworzyłeś świetną stronę docelową dla ruchu generowanego z kampanii Google Ads.
  • Landing Page Experience jest „poniżej średniej” – Twój landing page wymaga trochę pracy. Może nie pasować do przekazu reklamy, co powoduje, że potencjalni klienci opuszczają stronę zanim zrealizują konwersję.

Klikalność i współczynnik konwersji

Ponieważ Twój CTR będzie miał bezpośredni wpływ na współczynnik konwersji, możesz spojrzeć na oba te wskaźniki razem. Porównanie tych dwóch danych może również zapewnić pewien wgląd w to, co nie działa w przypadku reklam. Wiedza o dobrym CTR dla Twojej kampanii jest ważna.

Na przykład wysoki CTR, ale niski współczynnik konwersji sygnalizuje problem na stronie docelowej. Potencjalni klienci uważają Twoje reklamy w sieci wyszukiwania za atrakcyjne i trafne, ale gdy trafią na stronę docelową, tracą zainteresowanie. Jest to szczególnie mało skuteczne, ponieważ płacisz za kliknięcia, ale nie otrzymujesz żadnej wartości konwersji.

I odwrotnie, niski CTR (który prawdopodobnie spowoduje stały współczynnik konwersji) wskazuje, że treść reklamy nie jest wystarczająco zachęcająca, by przyciągać kliknięcia.

Idealnym celem jest uzyskanie wysokiego współczynnika klikalności przy równie wysokim współczynniku konwersji. Oznacza to, że ludzie klikają i konwertują. Jeśli jeden wskaźnik ma problemy, zwłaszcza CTR, musisz podjąć natychmiastowe kroki, aby rozwiązać problem.

Przepalanie budżetu reklamowego

Twój budżet reklamowy jest siłą napędową Twojej kampanii Google Ads. Jeśli nie masz środków na dany dzień, Twoje reklamy przestaną się pojawiać i nie będziesz generować kliknięć, wyświetleń, konwersji ani żadnych innych wartościowych danych.

Tak więc, jeśli zamierzasz zainwestować czas, wysiłek i oczywiście pieniądze w kampanie Google Ads i chcesz mieć pewność, że te zasoby są dobrze wydane musisz dobrze rozłożyć budżet i dbać o regularny audyt konta reklamowego. 

Największym problemem, który powoduje przepalanie budżetu są nietrafne słowa kluczowe. Powoduje to, że wydajesz pieniądze na wyszukiwane hasła, które w rzeczywistości nie są wartościowe dla Twojej firmy. Klienci mogą kliknąć reklamę, ale potem odkrywają, że Twoja firma nie zapewnia usługi lub produktu, który ich interesuje.

Jeśli na przykład Twój sklep sprzedaje parapety granitowe, to  publikujesz reklamy i hasło: “parapety granitowe” natomiast musisz pamiętać, że Twoja reklama wyświetli się na zapytanie np. “jak czyścić parapety granitowe?”. Jeśli Twój sklep nie ma środków czyszczących, użytkownicy sieci wyszukiwania wrócą do wyszukiwarki Google, aby znaleźć sklep lub informację, która odpowie bezpośrednio na ich potrzebę/problem. Ty natomiast wydałeś pieniądze na ich kliknięcie.

Budżet kampanii Google Ads

Jeśli chodzi o przepalanie wydatków i budżet, powinieneś mieć jasną wizję tego, gdzie w rzeczywistości trafia Twój budżet mediowy. To może wydawać się oczywiste, ale wielu specjalistów Google Ads nie weryfikuje tych danych.

budżet kampanii google ads

Efektywne wykorzystanie budżetu ma kluczowe znaczenie dla sukcesu kampanii Google Ads. Zawsze istnieją sposoby na dostosowanie strategii budżetowania, aby osiągnąć lepsze wyniki. Nawet jeśli pracujesz z niewielkim budżetem reklamowym, istnieją sposoby, aby uzyskać efekt w kampanii.

Kontrolując kampanie w sieci wyszukiwania Google, zwracaj szczególną uwagę na to, w jaki sposób wydajesz budżet reklamowy i szukaj sposobów na efektywniejsze wykorzystanie tego budżetu.

Zwrot z nakładów na reklamę (ROAS)

Bardzo istotną kwestią w celu wypracowania poziomu rentowności projektu jest określenie prawidłowo ROASu, który będzie powodował zysk dla Ciebie lub Twojego klienta.

roas

ROAS może być prezentowany jako np. 1000% lub jako liczba 10. W obu przypadkach oznacza to, że przychód z danej kampanii był dziesięciokrotnie wyższy od wydanego budżetu. ROAS pozwoli nam na precyzyjną kontrolę kosztów. 

Słowa kluczowe

Pamiętaj, że słowa kluczowe to podstawa dlatego przejrzyj raport wyszukiwanych haseł i odfiltruj dodane lub wykluczone słowa kluczowe. Dzięki temu zobaczysz pozostałe słowa kluczowe, które potencjalnie przeoczyłeś. Zweryfikuj, czy na liście znajdują się słowa które należy dodać do kampanii lub wykluczyć.

Liczba wyszukiwań

Przeglądając raport wyszukiwanych haseł, spójrz także na liczbę wyszukiwań. Jeśli masz w swoich kampaniach hasła, które mają niewielką liczbę wyszukiwań lub niewielką liczbę wyświetleń, możesz je po prostu wstrzymać. Te frazy nie są wystarczająco popularne. Mogą to być terminy sezonowe, które były kiedyś popularne, ale obecnie nie są.

Ranking reklamy

Najlepiej, jeśli chcesz, aby Twoje reklamy pojawiały się na pierwszej lub drugiej pozycji. Każdy ranking reklamy poniżej, górnego zakresu wyświetlania powoduje utratę znacznej liczby wyświetleń z powodu miejsca wyświetlania reklam w sieci wyszukiwania Google. Jeśli zauważysz, że rankingi reklam są niższe niż druga pozycja, oznacza to, że musisz poprawić Wynik Jakości dla tej grupy reklam lub podnieść stawkę CPC.

Udział w wyświetleniach nie jest wskaźnikiem, nad którym powinieneś pracować w pierwszej kolejności, ale daje wgląd jaki potencjał jest w wyszukiwarce na podstawie słów kluczowych w Twoich kampaniach. Jeśli masz udział w wyświetleniach wyższy niż 80%, nie uzyskasz znacznie większej liczby wyświetleń. Dlatego powinieneś bardziej skupić się na CTR i współczynniku konwersji. Jeśli Twój udział w wyświetleniach wynosi mniej niż 30%, musisz skoncentrować się na zwiększeniu rankingu reklamy i słów kluczowych związanych z większą intencją użytkowników, tak aby Twoja reklama mogła wyświetlać się większej liczbie odbiorców.

Odrzucone reklamy

W sieci wyszukiwania Google obowiązuje wiele zasad i wytycznych dotyczących treści reklam. Odrzucona reklama to dość częsta przyczyna, która blokuje lub ogranicza możliwość wyświetlania reklam. Google wyśle ​​Ci powiadomienie i pokaże zasady, które według niego zostały naruszone przez Twoją reklamę. Zweryfikuj czy w powiadomieniach nie wyświetla się informacja o odrzuconych reklamach na koncie Google Ads. 

Sprawdź swoją strategię remarketingową.

  • Skup się na dotychczasowych odbiorcach i sprawdź, czy realizowane są kampanie remarketingowe ?
  • Jeśli tak, przejdź do sekcji zasobów wspólnych na koncie i spójrz na odbiorców skonfigurowanych do remarketingu.
  • Czy zbierają członków?
  • Czy na stronie można znaleźć kody plików cookie?
listy remarketingowe

Strony docelowe

Poświęć czas na dokładne sprawdzenie wszystkich adresów URL, zarówno wyświetlanych, jak i końcowych.

  • Czy wyświetlane adresy URL są zoptymalizowane pod kątem słowa kluczowego?
  • Czy końcowe adresy URL prowadzą do właściwej strony docelowej?
  • Czy strona docelowa wczytuje się szybko i działa na wszystkich typach urządzeń?

To są wszystkie pytania, na które odpowiedziałeś w poprzednich krokach, ale dla pewności warto sprawdzić ponownie.

Wykluczenia IP

Chcesz wydawać pieniądze na kliknięcia potencjalnych klientów, ale nie chcesz wydawać pieniędzy na kliknięcia, które nie są klientami. Warto zadbać o wykluczenia adresów IP członków zespołu lub firm konkurencyjnych, którzy chcą sprawdzić strukturę strony docelowej. Dzięki temu zaoszczędzisz część budżetu reklamowego.

Podsumowanie

Na koniec lista kontrolna, która pozwoli ci upewnić się, że wszystkie istotne elementy, które mogą mieć wpływ na skuteczność kampanii Google Ads zostały zoptymalizowane Sprawdź, czy poprawnie przeprowadziłeś audyt konta Google Ads:

  • Czy wprowadziłeś zmiany w kampaniach, koncie lub grupach reklam i dodałeś tą informację do panelu notatek?
  • Czy w jakikolwiek sposób edytowałeś swoją listę słów kluczowych?
  • Sprawdziłeś swoje cele?
  • Czy porównałeś dane z ostatniego audytu Google Ads?
  • Czy naprawiłeś jakiekolwiek problemy wpływające na wydajność?
  • Czy podjąłeś kroki w celu poprawy konwersji i ROAS?

Po zakończeniu audytu Google Ads poświęć trochę czasu na zapisanie wyników i zaznaczenie wszelkich wprowadzonych zmian. Notatki te będą bezcenne podczas następnego audytu kampanii w sieci wyszukiwania Google. Będziesz mógł szybko przyjrzeć się zmianom, które wprowadziłeś podczas ostatniego audytu i jak wpłynęły one na kampanie Google Ads

Pamiętaj, że przeprowadzanie audytu Google Ads powinno być rutynowe. Zaplanuj wykonywanie tego procesu przynajmniej raz w miesiącu.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (9 opinie)