Double Digital

Outsourcing marketing

Spis treści

Polska nie należy do krajów, w których biznes prowadzi się najprościej. W szczególności możemy zauważyć to teraz, gdy szaleje inflacja oraz ceny podstawowych produktów. Przedsiębiorcy coraz częściej borykają się z problemami finansowymi, zaczynają ciąć koszty, co często przekłada się na zwolnienia pracowników. Po takiej procedurze często powstaje pytanie — co robić dalej, by efekty wciąż utrzymywały się na względnie dobrym poziomie lub wyższym, skoro pozbyliśmy się osób np. z działu sprzedaży. Jest na to rozwiązanie!

Oczywiście, wyżej podany problem, to tylko przykład. Nie każde przedsiębiorstwo ma problemy finansowe. Wiele firm nie posiada również własnego działu promocyjnego ze względu na małą wielkość organizacji.

Zatem, co możesz zrobić, aby mimo sytuacji kryzysowej (i nie tylko) wciąż poszerzać swoje horyzonty w internecie? Zainwestuj w outsourcing marketingu!

W tym wpisie opowiemy Ci, czym jest outsourcing marketingu, dlaczego warto z niego skorzystać, czy jest opłacalnym rozwiązaniem oraz w jakiej sytuacji powinieneś przyjrzeć mu się dokładniej. Bez przedłużania, zaczynajmy!

Czym jest outsourcing marketingu?

Outsourcing marketing są to działania marketingowe świadczone Tobie (i Twojej firmie) przez firmę zewnętrzną (zewnętrzny dział marketingu lub całą agencję). W przypadku delegowania zadań marketingowych jesteś w stanie znacząco zminimalizować koszty prowadzenia kampanii reklamowych, w tym również koszty utrzymania pracowników (ponieważ ich nie masz).

Co równie istotne, marketing delegowany firmie zewnętrznej zapewni Ci dostęp do ekspertów, dla których działania marketingowe do przysłowiowy chleb powszedni.

Mówiąc jeszcze prościej (w delegowaniu zadań marketingowych), jest to oddawanie poszczególnych zadań z własnej firmy do firmy zewnętrznej. Dlaczego jest to tak ważne, a zarazem korzystne dla biznesu? Usługi outsourcingowe będą wręcz idealnym rozwiązaniem dla każdej branży i dla każdego biznesu, bez znaczenia, czy jest on mały, średni, duży, czy też ogromny.

Outsourcing usług marketingowych zapewni Ci spójność prowadzonych działań marketingowych, ponieważ wszystkie działania z nim związane będą wykonywane przez jedną firmę, która wyłącznie w tym temacie się specjalizuje. Jak wspomnieliśmy wcześniej, proces tego rodzaju zwalnia Cię również z konieczności zatrudniania nowych pracowników, za których co miesiąc musiałbyś odprowadzać liczne składki.

Kiedy outsourcing marketingu to najlepsze rozwiązanie?

W przypadku outsourcingu działań promocyjnych każdy czas będzie tym odpowiednim. Za prosty przykład możemy wziąć w tym przypadku biuro rachunkowe, do którego co miesiąc dostarczasz wszystkie niezbędne dokumenty potrzebne do rozliczenia Twojej działalności. Na takiej samej zasadzie działa delegowanie usług marketingowych, tylko analogicznie w takiej sytuacji delegujesz działania związane z promocją Twojej firmy i marki.

Outsourcing usług marketingowych, czyli dlaczego warto zdać się na innych

Korzyści płynących z outsourcingu marketingu jest naprawdę wiele. Skuteczny marketing (w tym prowadzenie kampanii reklamowych) w obecnym czasie jest na wagę złota ze względu na wielkość konkurencji, która z dnia na dzień w wielu niszach rynku staje się coraz większa.

Co zyskasz z działań marketingowych delegowanych firmie zewnętrznej? Już tłumaczymy:

  • Poprzez delegowanie zadań będziesz mógł skoncentrować się na kluczowej działalności, a dokładniej na celach, które obrałeś podczas tworzenia biznesplanu, bez przejmowania się dodatkami.

  • Agencja reklamowa dysponuje ogromnym zakresem działań marketingowych, dzięki czemu nie będziesz zobowiązany do dodatkowego zatrudniania pracowników na pełen etat.

  • Uzyskasz szereg raportów oraz informacji, które na ogół nie były dostępne w Twojej firmie ze względu na wysokie koszty abonamentu (w naszej agencji otrzymujesz raport co 15 minut o poczynaniach związanych z marketingiem Twojej firmy).

  • Zmniejszenie kosztów, które musiałbyś przeznaczyć na dział ds marketingu we własnej firmie, oraz uszczuplenie budżetu na reklamy, ponieważ wykwalifikowana agencja marketingowa zawsze stara się zredukować koszty do minimum przy jak najwyższych osiągach.

  • W zakres działań marketingowych wliczamy również odpowiednie kreowanie wizerunku marki w internecie za pomocą content marketingu oraz płatnych reklam PPC (i nie tylko).

Double Digital w liczbach

4.8⋆

ocena w Google

25+

rynków eksportowych

10 lat

doświadczenia

10 mln

zarządzanego budżetu

Odtwórz wideo

Co zyskasz współpracując właśnie z nami?

  • Poprawimy Twoją pozycję na konkurencyjnym rynku.

  • Wzbogacimy Twoją ofertę rynkową, sprawimy, że Twoja strona internetowa znacząco zwiększy swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

  • Zajmiemy się kompleksowym promowaniem marki korzystając z wielu kanałów komunikacji.

  • W nasz zakres działań promocyjnych wliczamy również pozyskiwanie nowych klientów, którzy pozostaną z Tobą na dłużej.

O większej ilości korzyści dowiesz się jeszcze w trakcie czytania dalszej części artykułu.

Nie masz własnego działu marketingu? Nic straconego!

Posiadamy szereg specjalistów z różnych dziedzin marketingu internetowego. Przez wiele lat zdobyliśmy ogrom doświadczenia, przez co żadne zlecenie nie jest nam straszne. Współpracowaliśmy z niemalże każdą branżą dostępną w Polsce, dzięki czemu nasze działania marketingowe świadczymy na najwyższym możliwym poziomie.

Bez dwóch zdań możemy być Twoim zewnętrznym działem marketingu zajmującym się kompleksową promocją Twojego biznesu. Jako agencja potrafimy zrobić wydajniej wiele rzeczy, aniżeli etatowi pracownicy, co jest niewątpliwym plusem zwłaszcza obecnie.

Kiedy outsourcing marketingu się opłaca?

Outsourcing usług marketingowych opłaca się zawsze, w Polsce korzysta z niego tysiące firm. Jest to bezprecedensowa redukcja kosztów, które przedsiębiorstwo może przeznaczyć np. na dodatkowe inwestycje.

Czym zajmujemy się w ramach outsourcingu marketingu?

W ramach szeroko pojętego marketingu internetowego zajmujemy się wieloma czynnikami zwiększającymi potencjał biznesów naszych kontrahentów. A są to m.in.:

Reklamy Google Ads

Zajmujemy się kompleksową obsługą całego systemu reklamowego udostępnionego przez Google. Posiadamy odpowiednie narzędzia analizujące przebieg naszych działań oraz stały monitoring rozdysponowania budżetu na każde kliknięcie.

Wiemy, jak ważne są kampanie Google Ads dla przedsiębiorstw chcących wypromować swój biznes w sieci. Jest to wielkie wsparcie dla firm, które staramy się zawsze odpowiednio obsługiwać, aby uzyskiwać dla naszych podopiecznych jak najlepsze efekty. Oczywiście, możesz podjąć się tego działania na własną rękę, niemniej, nieraz spotkaliśmy się z sytuacją, w której klient zwracał się do nas z prośbą o pomoc po tym, jak przepalił zbyt dużo pieniędzy przy relatywnie znikomych zyskach.

Co równie ważne, po podjęciu się współpracy wspólnie ustalamy:

  • wysokość budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na działania reklamowe swojej firmy,

  • częstotliwość emisji reklam,

  • koszty za kliknięcia, które oczywiście po czasie redukujemy, aby koszty (za nie) były jak najmniejsze, przy jak największej skuteczności każdej z reklam,

  • odpowiednio definiujemy grupę docelową, przeprowadzamy szczegółową analizę rynku i konkurencji, aby następnie jak najlepiej trafić do potencjalnych zainteresowanych z Twoimi produktami i (lub) usługami.

Sprawdź również:

  1. Reklama Google Ads — czym jest?

  2. Google Ads — dlaczego powinieneś skorzystać z tej formy promocji?

Zyskaj więcej za mniej i ciesz się pełną przejrzystością

W Double Digital wiemy, jak ważne jest dla Ciebie dotarcie do klientów w internecie. Dlatego jesteśmy tutaj - jako agencja digitalowa specjalizująca się w Google Ads proponujemy dodatkowe korzyści na start!

Dodatkowe 3500 zł na start przy nowym koncie

Niższe koszty kampanii Google Shopping o 20%

Pełny wgląd do konta reklamowego Google Ads

Social media marketing — Facebook Ads, Instagram Ads i działania organiczne

Facebook Ads, jak i Instagram Ads w ostatnich latach stały się platformami umożliwiającymi pozyskanie na szeroką skalę potencjalnych zainteresowanych poprzez płatne kampanie reklamowe. Oczywiście, jest to związane z ogromną liczbą użytkowników właśnie na tych platformach.

Fb Ads oraz IG Ads stale poszerzają zakres działań, oraz poprawiają algorytmy promocyjne, jak i sam panel obsługi reklam. Dzięki temu rozwiązaniu jesteśmy w stanie dokładnie dotrzeć do użytkowników, którzy będą stricte chętni, by skorzystać z Twojej oferty.

Do zakresu działań marketingowych w tej sytuacji zaliczamy również działania organiczne nie związane z płatną promocją. Dokładniej mamy tu na myśli tworzenie postów na social media za prośbą naszych klientów. Nasza agencja również współpracuje z liczną grupą freelancerów na zasadzie outsourcingu. Z tego też względu posiadamy wykwalifikowany zespół zajmujący się również tym zagadnieniem. Na zlecenie klienta tworzymy posty, grafiki oraz filmy wideo dopasowane do najnowszych trendów oplecione wartościową treścią, jak i przykuwającymi uwagę obrazami, przy zachowaniu dużej dozy kreatywności, która również odgrywa w tym procesie bardzo dużą rolę. Współpraca z nami to inwestycja w lepszą przyszłość Twojej firmy, jak i w zwiększenie sprzedaży.

Nasi specjaliści dokładnie wiedzą, jak promować płatnie oraz organicznie produkty naszych podopiecznych ich klientom w sposób, by współczynnik konwersji stale wzrastał.

Content marketing

Content marketing jest kolejną z usług, które świadczymy dla przedsiębiorstwa współpracującego z nami.

Każda strona www przedsiębiorstwa, któremu zależy na zwiększeniu zasięgów powinno zainwestować w marketing wartościowych treści. Mówimy tu w szczególności o blogu, bez którego istnienie witryny przestaje mieć większe znaczenie. Dlaczego jest on tak ważny? Działania związane z wartościowymi treściami są bardzo ważne z punktu widzenia użytkowników oraz algorytmów Google.

Celem naszej agencji jest dostarczanie jak najlepszych treści naszym klientom. Wszystkie zamówione u nas wpisy są zgodne z dobrymi praktykami SEO, przez co strona lepiej pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania, tym samym zwiększając zasięgi firmy oraz lepiej kształtując osobowość marki (personal branding). Odpowiednio skonstruowane treści wymagają specjalnej wiedzy i zasobów. W naszym gronie posiadamy copywriterów (z których każdy posiada świeże spojrzenie na dany temat), którzy stricte zajmują się tworzeniem treści.

Dla naszych podopiecznych tworzymy również treści z zakresu języka angielskiego oraz niemieckiego.

Posiadamy także ogromne doświadczenie w tworzeniu landing page. Strona lądowania jest jednym z elementów lejka sprzedażowego. W większości przypadków trafiają na nią użytkownicy, którzy uprzednio kliknęli reklamę firmy. Niemniej takowa strona musi być odpowiednio pod nich (użytkowników) przygotowana pod kątem treści, jak i pozytywnych doświadczeń, aby ścieżka zakupowa prowadząca do finalizacji transakcji mogła zakończyć się pomyślnie.

Sprawdź również:

Korzyści z prowadzenia firmowego bloga:

  • znajdziesz wielu nowych użytkowników, którzy w przyszłości będą mogli stać się Twoimi klientami,

  • uruchomienie bloga sprawi, że Twoja strona internetowa będzie lepiej pozycjonować się w wynikach wyszukiwania,

  • wpłyniesz na relacje (relations) z użytkownikami,

  • ograniczysz budżet do poziomu tworzenia wyłącznie treści organicznych bez kampanii reklamowych (chyba że zdecydujesz się również na oba te rodzaje włącznie, do czego serdecznie Cię zachęcamy),

  • w prosty sposób będziesz mógł rozwiać wątpliwości użytkowników związane z Twoimi produktami i (lub) usługami,

  • rozwiążesz problemy potencjalnych zainteresowanych,

  • wykreujesz swój wizerunek jako ekspert w danej dziedzinie.

W zakres naszych usług marketingowych dla firm, jeżeli chodzi o content marketing nie wchodzą wyłącznie treści tworzone na firmowego bloga. Zajmujemy się tworzeniem każdego rodzaju treści, w tym na social media, YouTube, do podcastów, na TikToka, do reklam itd.

Kiedy jeszcze przyda Ci się outsourcing marketingu?

Na samym początku chcemy jeszcze nadmienić, że ważnym elementem jest praca z jedną firmą outsourcingową w danej tematyce. W tym przypadku mamy dokładnie na myśli fakt, że najlepszym rozwiązaniem jest współpraca z jedną firmą w jednym zakresie np. z agencją marketingową, jeżeli chodzi o marketing, z biurem rachunkowym, jeżeli chodzi o księgowość. Nie zalecamy rozdrabniania współpracy w jednej dziedzinie na kilka firm, ponieważ spójność (np. marketingu) w takiej sytuacji nie będzie tak efektywna, jak pojedyncza współpraca.

SXO

Wśród naszych ekspertów posiadamy liczne grono osób zajmujących się tematyką SXO. Search Experience Optimization jest to połączenie dobrych praktyk SEO wraz z UX (User Experience).

Nasi specjaliści posiadają niezbędną wiedzę do prowadzenia ww. działań. Niemniej, nie będziemy opisywać szczegółowo tego zagadnienia w tym wpisie. Serdecznie zapraszamy Cię do tego, abyś zapoznał się z naszym artykułem, który poświęciliśmy stricte zagadnieniu SXO, w tym web design.

Zajrzyj również do naszego wpisu, który został poświęcony pozycjonowaniu stron internetowych. Kliknij tutaj i dowiedz się więcej.

Oprócz ww. usług zajmujemy się również:

  • Allegro Ads,

  • analityką stron internetowych,

  • Google Shopping,

  • LinkedIn Ads,

  • reklamą lokalną w Google,

  • remarketingiem w Google,

  • kompleksową promocją Google Ads (w sieci reklamowej, jak i w sieci wyszukiwania),

  • sprzedażą katalogów,

  • TikTok Ads,

  • YouTube,

  • Marketing Automation,

  • promocją aplikacji mobilnych,

  • tworzeniem chatbotów,

  • audytem konta Google Ads.

Zapraszamy do kontaktu!

Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?

Zespół i komunikacja


✔ Certyfikowany ekspert Google Ads z minimum 5-letnim doświadczeniem

✔ Bieżący kontakt mailowy, telefoniczny lub wideo spotkanie

✔ Wsparcie innych obszarów marketingu digital w Twojej firmie

✔ Wsparcie całego zespołu ekspertów

Transparentność i personalizacja

✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads

✔ Miesięczne podsumowanie skuteczności eksperta Google Ads wraz z planem rozwoju i wnioskami

✔ Spersonalizowany raport dostępny i aktualizowany 24/7

Przewagi technologiczne


✔ Nielimitowane ilości kampanii, grup reklam słów kluczowych

✔ Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager

✔ Konfiguracja opinii konsumenckich - dla sklepów

✔ Konfiguracja opinii o produkcie - dla sklepów

✔ Mapy ciepła i nagrania sesji użytkowników na stronie

Zapytaj o swój indywidualny pakiet obsługi. Dopasujemy zakres współpracy do Twoich potrzeb!

A zatem, w jakich jeszcze sytuacjach delegowanie działań marketingowych będzie dobrym rozwiązaniem?

  • delegowanie zadań sprawdzi się także w sytuacji, gdy będziesz potrzebować poprawy wizerunku marki, jak i całego przedsiębiorstwa,

  • delegowanie usług marketingowych sprawdzi się również przy przeprowadzaniu kampanii promocyjnych, które będą “sprzedawać” w sezonie,

  • przy wdrażania do e-sklepu nowych produktów,

  • podczas promocji nowych firm i marek.

Dlaczego akurat my?

Dzięki nam uzyskasz:

  • raporty w czasie rzeczywistym — podczas współpracy otrzymasz dostęp do raportów przez 24/7, które odświeżane są co 15 minut,

  • indywidualne podejście — w zależności od rodzaju promocji wybierzemy dla Ciebie specjalistę, który stricte zajmie się Twoją branżą,

  • spersonalizowane raporty — nie dostaniesz suchych danych, a szczegółowe i odpowiednio zoptymalizowane informacje, z których w prosty sposób odczytasz to, jakie efekty dla Ciebie uzyskujemy w ramach współpracy,

  • najnowsze narzędzia — po podpisaniu umowy udostępnimy Ci najnowsze narzędzia marketingowe online,

  • krótkoterminowe umowy — stawiamy na komfort naszych podopiecznych, z tego też względu proponujemy umowy z miesięcznym okresem wypowiedzenia,

  • szeroki pogląd — przez wiele lat zyskaliśmy ogrom wiedzy i doświadczenia, dzięki temu widzimy więcej niż konkurencja,

  • skuteczne kampanie reklamowe — 95% klientów pozostaje z nami na dłużej.

Zapraszamy Cię również do zapoznania się z naszym wpisem o freelancerze digital marketingu. W artykule szczegółowo opisujemy to, czym zajmują się nasi współpracownicy i jakie świadczą usługi. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat — kliknij tutaj.

Spójność prowadzonego marketingu — podsumowanie

Niejednokrotnie zastanawialiśmy się (kiedyś), czy powinniśmy zatrudnić do pracy kogoś z firmy zewnętrznej. Nie wiedzieliśmy, jak taka osoba będzie się zachowywać oraz w jaki sposób będzie z nami współpracować. Od tego czasu jednak wiele się zmieniło i wielu przypadkach stawiamy właśnie na delegowanie usług i Tobie również polecamy tę formę rozdysponowywania obowiązków.

Z tego też miejsca serdecznie zapraszamy Cię do współpracy! Nie wiesz, jak poradzić sobie z jakimś problemem — napisz do nas, z chęcią Ci z nim pomożemy.

Zajrzyj również do naszego portfolio. Uważamy, że powinno rozwiać wszelkie wątpliwości.

Napisz do nas lub zadzwoń i odbierz darmową wycenę!

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

4/5 - (4 opinie)