Na czym polega strategia White Label?
Świat marketingu nieubłaganie biegnie w przód. Pogoń za klientem staje się coraz większa, bardziej skupiona na celu. Jest to spowodowane w głównej mierze faktem, że owi klienci w ciągu każdego dnia są wręcz bombardowani nowym ofertami. Przebić jest się ciężko, a co dopiero przekonać użytkownika do tego, by stał się Twoim klientem.
Dlatego też Google stale stawia na rozwój kampanii reklamowych. Stosunkowo niedawno firma wprowadziła nowe możliwości wykorzystania reklam. W tym artykule szczegółowo poruszymy temat kampanii Performance Max. Przytoczymy wszystkie niezbędne informacje na ich temat, tym samym zwiększając Twoją świadomość o potencjale, jaki ze sobą niosą, oraz to, ile są w stanie rozwiązać problemów.
Kampania Performance Max jest to rodzaj kampanii, który jest w pełni zautomatyzowany (sterowany automatycznie). Zamierzeniem tych kampanii jest jak najszybsze osiąganie celów uprzednio wyznaczonych przez agencję marketingową, firmę z działem sprzedaży lub osobę fizyczną promującą swój biznes na własną rękę.
Dodatkowo masz możliwość połączenia w ramach jednej kampanii wielu dostępnych w Google reklam, tzn.:
reklamy tekstowe,
reklamy produktowe,
reklamy wideo,
reklamy banerowe.
Jest to bardzo skuteczna metoda, która znacznie szybciej przybliży Cię do celu, ponieważ w jednym miejscu masz skondensowane wszystkie informacje na temat użytkowników, którzy weszli w interakcje z Twoją reklamą. Ponadto Kampanie Performance Max mają stanowić uzupełnienie kampanii w sieci wyszukiwania.
Warto podkreślić, że kampanię Performance Max charakteryzuje spójność i połączenie wielu rodzajów reklam w jedną kampanię.
Użytkownicy w internecie mają obecnie ogromny wybór możliwości tego, w jaki sposób będą mogli znaleźć dany produkt. Jest to związane z wieloma dostępnymi dla każdego kanałami komunikacji, które również (tak jak Google), stawiają na ciągły rozwój.
Dotyczy to również urządzeń, z których w danym momencie korzystają użytkownicy. Jak widzisz, informacji jest naprawdę wiele, dlatego też wielu marketerów ów zbiór może przyprawić o ból głowy. Ponadto szczegółowe zbieranie danych do tej pory samo w sobie było dość trudne (z tak wielu miejsc i urządzeń jednocześnie).
I tak właśnie powstał pomysł stworzenia kampanii Performance Max przez Google, aby znacznie zmniejszyć ten problem i usprawnić pracę wielu firmom.
Po wdrożeniu kampanii Performance Max do Google Ads, podano, że owe kampanie mają znacząco wpłynąć na działania w kanałach Google, które oferuje marketerom i osobom prowadzącym mniejsze biznesy Google. Kampanie Performance Max mają efektywniej wyświetlać reklamy w:
poczcie Gmail,
serwisie YouTube,
w sieci wyszukiwania Google,
w sieci reklamowej Google,
w mapach Google (Google Maps),
w Google Discover.
Tutaj chcemy pokrótce powiedzieć, że Inteligentne kampanie produktowe (z ang. Smart Shopping Campaigns) zostaną również zaktualizowane do kampanii Performance Max.
Z kampanii typu Performance max nie może korzystać każdy. Zatem, kto może z niej korzystać i czerpać zyski? Możemy wymienić tu 4 rodzaje celów, o które możesz się oprzeć, by móc rozpocząć działanie, a są to:
ukierunkowanie na sprzedaż,
zwiększenie ruchu w witrynie np. sklepu internetowego, jak i każdej innej,
zwiększanie liczby nowych, potencjalnych klientów,
wizyta w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje.
Kampanię Performance Max najlepiej zalecić do użytku przedsiębiorcom, którzy:
już wcześniej określili cel reklamowy, który zamierzają zrealizować w najbliższej przyszłości, dotyczy to również celów związanych z konwersją,
chcą uzyskać dostęp do wielu kanałów Google jednocześnie,
chcą poszerzyć obszar reklamowy (zasięg), tym samym zwiększając liczbę konwersji. Wygląda to w tym przypadku inaczej, niż w sytuacji, w której korzystasz z kampanii w sieci wyszukiwania, które stricte skupiają się na dobraniu odpowiednich słów kluczowych,
chcą znacznie zwiększyć skuteczność kampanii, poprzez maksymalizację jej wyników.
Jak już wspomnieliśmy wcześniej, ów rodzaj kampanii jest w pełni zautomatyzowany, przez co znacząco ogranicza czas, który musiałbyś poświęcić na jej stałą kontrolę. Niemniej, nie tylko ten typ kampanii jest automatyczny. Natomiast to, co wyróżnia Performance Max spośród reszty, jest fakt, że można kierować ją na wiele kanałów.
W przypadku kampanii Performance Max Google wyróżnia dwa typy strategii. Są to strategie określania stawek:
maksymalizacja wartości konwersji,
maksymalizacja liczby konwersji.
Odpowiedź jest prosta — tak. Nowością nie jest podążanie za nowymi rozwiązaniami, niemniej, postój może wiązać się z konsekwencjami, które na przestrzeni czasu mogą Cię sporo kosztować. Z tego też względu, według nas powinieneś zastanowić się nad ich wprowadzeniem do swojego biznesu. Odpowiednia znajomość kampanii Performance Max może znacznie pomóc Ci w wyróżnieniu się na tle konkurencji.
Ich wybór może pomóc Ci w maksymalizacji wartości konwersji, aczkolwiek, wpierw będziesz zmuszony do poświęcenia stosunkowo dużej ilości czasu na zapoznanie się ze wszystkimi jej właściwościami.
Jeżeli nie masz na to czasu, wyręczymy Cię! Napisz do nas, przedstaw problem, które chcesz, abyśmy rozwiązali, a my zajmiemy się resztą za Ciebie!
W przypadku tworzenia kampanii Performance Max nie będziesz mieć raczej większych problemów. Google stawia na intuicyjność i prostotę, po to, by jak najwięcej przedsiębiorców mogło korzystać z ich usług. O tym, jak tworzyć i optymalizować kampanie Performance Max opowiemy nieco niżej.
Podamy Ci tu kilka najważniejszych zalet tego typu kampanii, które w przyszłości z pewnością Ci się przydadzą.
Jednym z celów kampanii Performance Max, jest optymalizacja kosztów (stawki), w taki sposób, by jej działanie przynosiło Ci jak największe zyski. Odpowiednio zdefiniowane i stargetowane reklamy będą znacznie mniej kosztowne, a efekty coraz większe.
Mierzenie efektywności to rzecz niezbędna, aby wszystko działało, jak należy. Kampanie Performance Max w prosty sposób pokażą Ci zbiory danych, dzięki którym jednoznacznie stwierdzisz, które z kampanii przynoszą lepsze, a które gorsze efekty. Poprzez to wyciągniesz wnioski i szybko wprowadzisz skuteczne zmiany, które następnie przyniosą Ci większe zyski. =
Potencjalni klienci nakłonieni do tego, by zostać klientami, to cel każdej firmy stacjonującej na rynku. Kampanie Performance Max w dużym stopniu przyczyniają się do zwiększenia tej liczby, a tym samym do szybszej realizacji postawionych celów biznesowych.
Możesz osiągnąć to w prosty sposób poprzez dotarcie do większego grona potencjalnych klientów dzięki wielu kanałom, w których będzie pokazywać się Twoja reklama.
Oszczędność czasu to kluczowa kwestia dla wielu przedsiębiorców żyjących w ciągłym pędzie. Nie musisz ustawiać, w jakich kanałach Google mają się wyświetlać reklamy. Dodatkowo Performance Max daje Ci możliwość korzystania z automatycznej optymalizacji stawki oraz miejsca, w którym reklamy mają być wyświetlane użytkownikom.
Wszystkie dane znajdują się w jednym miejscu. Dzięki temu rozwiązaniu masz możliwość wprowadzania jakichkolwiek zmian w jednym, wspólnym panelu.
Poniżej znajdziesz informacje, na które w szczególności powinieneś zwrócić uwagę po to, by w przyszłości zwiększyć skuteczność swoich reklam.
Feed produktowy — abyś mógł go sprawdzić, wpierw będziesz musiał zalogować się do swojego konta Google Merchant Center (GMC). Następnie sprawdź status feedu produktowego. Może być w nim widoczna informacja, która sugeruje, abyś wprowadził zmiany odnośnie atrybutów. Jest to bardzo ważny zabieg, który pomoże systemowi w efektywniejszym dotarciu do źródła danych, które następnie uskuteczni wyświetlanie się reklam produktowych.
Tytuły stron w witrynie — ten podpunkt jest poświęcony osobom, które korzystają w kampanii Performance Max z opcji “kierowanie ruchu na najodpowiedniejsze adresy URL w Twojej witrynie”. Dokładniej mamy tu na myśli fakt, że w tym przypadku system będzie automatycznie generował nagłówki reklam opierające się stricte na treściach, które znajdzie na Twojej stronie internetowej — mowa tu o tytułach, które zamieścisz w swojej witrynie.
Odbiorcy — skuteczność Performance Max w tym przypadku będzie zależeć od tego, czy odpowiednio dostosowałeś sygnały w Performance Max i to, czy rzeczywiście dzięki nim zyskujesz większą ilość potencjalnych klientów.
Ilość konwersji — tutaj nie będziemy rozwodzić się nad tematem. Jak zapewne wiesz, odpowiednie ustawienie konwersji, jak i celów z nią związanych to podstawa, o którą musisz szczególnie zadbać.
Aby utworzyć kampanię Performance Max, wpierw warto, abyś zapoznał się z poniższymi krokami.
Już wiesz, jak działa kampania Performance Max, teraz przyszła kolej na jej ustawienie. A więc wpierw zacznij od naciśnięcia niebieskiego przycisku, na którym widnieje znak plusa. Kolejną czynnością, którą będziesz musiał wykonać, będzie wybór celu kampanii, tzn:
sprzedaż,
potencjalni klienci,
ruch w witrynie,
wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje,
utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu.
Po wyborze najbardziej satysfakcjonującego Cię celu zostaniesz przeniesiony do kolejnego okna, w którym musisz kliknąć “Performance Max”. Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony dalej.
Jest to istotny podpunkt, o którym nie możesz zapomnieć w kampaniach Performance Max. Dotyczy on konwersji, a dokładniej tego, które z nich na Twoim koncie Google Ads zostaną wzięte pod uwagę przy optymalizacji działań reklamowych. Jak wspomnieliśmy już wcześniej, Google stara się pomagać na każdym etapie tworzenia kampanii, w tym przypadku jest podobnie. Dlatego też zalecamy, abyś uważał na sugestie, ponieważ nie zawsze będą one odpowiadać Twoim aktualnym zamiarom. Czytaj wszystko uważnie.
W okienku znajdziesz również przycisk zaznaczony na niebiesko o nazwie “Dodaj Cel”. Dysponuje on celami, których nie widzisz z początku. Znajdziesz tam dodatkowe opcje, które mogą Ci bardziej odpowiadać.
Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?
Zespół i komunikacja
✔ Certyfikowany mistrz Google Ads z min. 5-letnim doświadczeniem na pokładzie
✔ Zawsze pod ręką – mailowo, telefonicznie lub na wideospotkaniu
✔ Holistyczne wsparcie w każdym aspekcie marketingu cyfrowego
✔ Cały zespół specjalistów gotowy, by wspierać Twój sukces
Transparentność i personalizacja
✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads
✔ ✔ Comiesięczne podsumowania skuteczności, plany rozwoju i wnioski od naszego eksperta
✔ ✔ Spersonalizowany raport dostępny 24/7, stale aktualizowany, abyś zawsze był na bieżąco
Przewagi technologiczne
✔ Nieograniczona liczba kampanii, grup reklam oraz słów kluczowych – pełna skalowalność działań reklamowych
✔ Zaawansowana konfiguracja Google Analytics 4 i Google Tag Manager – kompleksowe śledzenie i analiza danych
✔ Implementacja opinii konsumenckich i produktowych – zwiększ wiarygodność i konwersje w Twoim sklepie
✔ Analiza zachowań użytkowników dzięki mapom ciepła i nagraniom sesji – precyzyjny wgląd w interakcje na stronie
Następnym krokiem będzie przypisanie Twojego konta GMC do kampanii.
Jak już pisaliśmy wcześniej, niemniej warto, abyśmy to powtórzyli, bo jest to bardzo istotna kwestia — kampanie Performance Max zastąpią inteligentne kampanie produktowe, dotyczy to również kampanii lokalnych. Daje to możliwość wybrania konta Google Merchant Center właśnie w ustawieniach kampanii Performance Max.
Przez automatyzację procesu Google samoistnie dodaje takowe połączenie, niemniej, możesz je ręcznie usunąć w każdej chwili. Daje Ci to możliwość uruchomienia kampanii, w której skład nie wchodzi reklama produktowa. Warto również podkreślić, że przypadku kampanii produktowej, która już istnieje na Twoim koncie, pozostanie bez zmian do czasu, aż zostanie zaktualizowana w Performance Max.
Na sam koniec dodamy, że jeżeli zamierzasz wykorzystać w kampanii reklamę produktową, wiedz, że może być ona mniej skuteczna. Jest to spowodowane tym, że w przypadku pierwotnych (początkowych) kampanii produktowych ruch może być zaniżony, ponieważ kampanie Performance Max będą je kanibalizować.
Wspominaliśmy już o tych strategiach, aczkolwiek warto na sekundę do nich wrócić. Dodatkowo zwrócić uwagę na dzienny budżet, który w przyszłości przeznaczysz na działania reklamowe. Będziesz mieć dwie możliwości wybrania tych strategii, a są to:
maksymalizacja wartości konwersji — najlepiej sprawdzi się w przypadku sklepów internetowych, czyli do większej liczby klientów,
maksymalizacja liczby konwersji — ten rodzaj strategii będzie natomiast odpowiedni dla branż skupiających się na promocji swoich usług.
Skup się na wytycznych, które podamy Ci poniżej. Żadnej z nich nie możesz pominąć, przy konfiguracji kampanii. A zatem zwróć szczególną uwagę na:
język — w zależności od kraju, w którym zaczynasz promocję, wybierz język adekwatny do Twoich odbiorców. Podejrzewamy, że czytając ten wpis, jesteś w szczególności zainteresowany kampaniami Performance Max w Polsce, a zatem wybierz język polski (nie zapomnij również o angielskim).
Lokalizacja — zastanów się nad tym, czy mają to być kampanie lokalne, czy te docierające znacznie szerzej. Jeżeli Twój wybór padnie na owe kampanie lokalne, skup się na odpowiednim dobraniu regionu, w którym chcesz, aby były widoczne dla użytkowników. Jeżeli natomiast zamierzasz szerzyć sprzedaż produktów lub usług na terenie całego kraju, lub kilku z nich, analogicznie wybierz większy obszar.
Rozwinięcie końcowego adresu URL — jest to nowa opcja, którą Google wprowadziło do kampanii Performance Max. Dzięki temu rozwiązaniu będziesz mógł wybrać adresy URL w systemie Google Ads, na które następnie będą kierowane Twoje reklamy.
Harmonogram reklam — jak sama nazwa wskazuje, opcja ta dotyczy ustawienia emisji reklam w określonym czasie (np. w które dni chcesz, aby się ona wyświetlała lub o jakich porach (godzinach)).
daty rozpoczęcia i zakończenia kampanii — w panelu Google Ads masz możliwość ustawienia dnia i godziny, kiedy zamierzasz wyłączyć reklamę, jak również i z nią wystartować.
opcje adresu URL kampanii — jeżeli używasz systemów śledzących pochodzących z zewnątrz, masz możliwość ustawienia tutaj ich parametrów śledzenia.
Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!
Następną czynnością, którą będziesz musiał wykonać, jest wybór grupy zasobów, od których następnie będzie zależeć to, jak będą wyświetlać się reklamy oraz w jaki sposób będą kierowane do użytkowników.
W kampanii Performance Max masz możliwość dodania wielu grup zasobów. Następnie będziesz mógł zrobić testowanie grup zasobów, aby przekonać się, które z nich przynoszą najlepsze efekty.
Pamiętaj również o tym, by odpowiednio oznaczyć te grupy zasobów. Im będzie ich więcej, tym większa szansa na to, że się pogubisz lub pomylisz. Tutaj nie ma miejsca na błędy.
Zobaczysz również określenie “grupy wizytówek”, jest to nazwa wprowadzająca w błąd, niemniej oznacza ona grupy produktów, które najprawdopodobniej znasz z kampanii produktowych. Dzięki temu rozwiązaniu masz możliwość skategoryzowania danej grupy, którą następnie będziesz mieć zamiar promować przy pomocy Performance Max.
Kategoryzacja produktów przyda Ci w momencie, gdy rozpoczniesz promocję poszczególnych produktów. Jeżeli chcesz, aby dana kampania Performance Max dotyczyła wyłącznie jednej, określonej grupy produktów możesz dodać je w specjalnie przeznaczonym do tego miejscu. Jest to bardzo ważne, ponieważ Google intuicyjnie zaznacza całe spektrum przedmiotów, które posiadasz, co następnie może spowodować, że Twoja kampania będzie promować wszystkie produkty, którymi dysponujesz.
Poprzez to działanie unikniesz reklamy wszystkich dostępnych produktów w swoim sklepie internetowym w ramach jednej kampanii. Dlatego pamiętaj o tym!
W następnej zakładce zobaczysz kilka zasobów reklamowych Google Ads. Mianowicie mamy tu na myśli teksty reklam, a raczej jej elementy tekstowe, materiały video, grafiki itd. Poniżej znajdziesz listę zasobów reklamowych, które powinieneś wziąć pod uwagę podczas optymalizacji. A są to:
teksty reklam (w przypadku tekstów reklam ilość znaków przypadająca na jeden tekst jest bardzo krótka i wynosi 60 znaków, dlatego pamiętaj, aby umiejętnie wstawić jakościowy tekst),
zwykłe nagłówki oraz długie nagłówki,
ścieżka wyświetlania,
materiały wideo,
logotyp,
grafiki,
CTA (wezwanie do działania),
końcowy adres URL,
nazwa firmy.
Nie jest to kolejny krok, niemniej, pojawi Ci się przycisk opisany jak nagłówek powyżej. Zwróć na niego również szczególną uwagę. Jest to nowa opcja wdrożona do Performance Max przez Google. Odpowiednia optymalizacja sygnału pozwoli Twojej kampanii na szybszą naukę zachowań odbiorców oraz efektywniejsze dotarcie do poszczególnych grup użytkowników.
Mówiąc prościej, jest to po prostu liczba odbiorców, która pozwoli Ci na lepszą optymalizację działań kampanii Performance Max. Dodatkowo, jeśli na swoim koncie Google Ads posiadasz:
listy klientów,
listy niestandardowych odbiorców,
listy remarketingowe,
zawierające spis użytkowników, którzy w jakiś sposób dokonali u Ciebie konwersji i zostali pozyskani na zasadach starych kampanii, masz możliwość umieszczenia ich w tym miejscu (sygnał dotyczący odbiorców). Dzięki temu usprawnisz działanie systemu.
W marketingu internetowym Performance Max, rozszerzenia działają na takich samych zasadach jak w przypadku zwykłych reklam w sieci wyszukiwania Google.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak działają reklamy Google Ads, zobacz nasz wpis poświęcony stricte temu zagadnieniu.
Podamy Ci tu kilka sposobów, które możesz spróbować przetestować u siebie.
Wykluczanie nieskutecznych adresów URL — warto wrócić do tego wątku — jeżeli używasz opcji “kierowanie ruchu na najodpowiedniejsze adresy URL w Twojej witrynie” i tym samym dajesz zgodę systemowi na dobieranie adresów automatycznie, dokładnie sprawdź, gdzie konkretnie kierowane są Twoje reklamy.
Harmonogram reklam — sprawdzaj, w które dni Twoje kampanie działają lepiej, a w które gorzej. Dzięki temu możesz wykluczyć określone dni z promocji lub bardziej ściśle — godziny, w których efekty są najmniej zadowalające.
Analizuj statystyki — wejdź w zakładkę “Statystyki”, aby co jakiś czas weryfikować pojawiające się dane. Z tego miejsca możesz wyciągnąć wiele ciekawych informacji, które przydadzą Ci się w przyszłości, takie jak np. zbliżające się wydarzenia lub aktualne trendy.
testowanie grup wielu zasobów — testowanie jest nieodzownym elementem sukcesu. Dzięki przeprowadzanym testom możesz sprawdzać, jak różne przekazy (i treści) w Twoich reklamach oddziałują na odbiorców i jakie efekty, przy tym przynoszą. Pamiętaj, że do każdej kampanii możesz dodać kilka grup. Z tego też względu masz duże pole do manewru. Testuj, testuj i jeszcze raz testuj. Następnie wyciągaj wnioski i dalej testuj. 🙂
Chcesz zdobyć więcej wiedzy na temat Google Ads? Sprawdź inne nasze wpisy:
Performance Max to typ kampanii, nad którym warto się pochylić. Z racji faktu, że jest to nowy rodzaj kampanii, daje to ogromną ilość możliwości przedsiębiorcom. Dzięki temu możesz się wyróżnić na tle konkurencji, ponieważ nie każdy wie, jak w odpowiedni sposób ich używać. Wszystko wymaga czasu, dlatego, im szybciej zaczniesz, tym szybciej zobaczysz efekty.
Jeżeli nie masz czasu na działania z zakresu marketingu internetowego, napisz do nas! Z chęcią Ci w tym pomożemy. Wspólnie omówimy szczegóły, następnie przejdziemy wraz z zespołem do opracowywania najskuteczniejszej strategii dla Twojego biznesu.
Zastanawiasz się, czy podjęcie się współpracy z agencją to dobry pomysł? Pozbądź się wątpliwości, zajrzyj tutaj i przekonaj się, czy warto:
Performance marketing to obszar, w którym nie ma miejsca na błędy. Pamiętaj, że każda pomyłka może Cię sporo kosztować, zwłaszcza gdy nie jesteś dobrze obeznany z tym tematem.
My reklamujemy i określamy cele konwersji, a Ty sprzedajesz. Co Ty na to?
Formularz kontaktowy