Stwierdziłeś, że przyszedł najwyższy czas, aby zacząć promować swoje produkty w internecie. Widziałeś dużo wzmianek na ten temat na Facebooku i innych stronach internetowych. W końcu podjąłeś decyzję, że przyszedł moment, w którym chcesz zwiększyć swoje zasięgi i sprzedaż. Stwierdziłeś również, że bardzo zależy Ci na rozwoju własnej marki osobistej. Kampanie Google Ads mogą być rozwiązaniem dla Ciebie.
Spis treści:
Co tu dużo mówić… Lepiej późno niż wcale! Reklamy Google Ads są w stanie znacznie wpłynąć na sprzedaż oraz zwiększyć ogólny ruch na Twojej stronie.
No dobrze, ale jak to zrobić?
Wiele osób wchodzących w marketing internetowy ma dość znikome pojęcie o działaniu reklam Google, jak również o wielu innych czynnikach, bez których kampania nie będzie miała prawa działać.
Zatem jak zacząć? Czy rozpocząć naukę od początku, czy oddać kampanie Google Ads w ręce specjalistów?
Prowadzenie kampanii Google Ads dla osób już “lekko” obeznanych w temacie nie powinno stanowić większych problemów pod względem czysto technicznym. A co ze strategią i odpowiednim podejściem?
W takiej sytuacji warto zwrócić się o pomoc do specjalistów. Prowadzenie kampanii Google AdWords przez osoby wykwalifikowane można traktować jako inwestycję we własną przyszłość. Jest to jeden z wielu powodów, dla których warto, abyś zastanowił się, czy nie jest to jedno z najlepszych rozwiązań.
Jak zapewne zdajesz sobie sprawę większość działalności posiadające swoje placówki stacjonarne, zaczyna przechodzić w internetową sferę, by zaistnieć w wyszukiwarce. Jakby nie patrzeć, jest to wręcz idealne rozwiązanie, by zwiększyć zasięgi i mocno postawić na rozwoju własnej firmy, ponieważ najwięcej klientów znajdziesz właśnie tutaj, w sieci.
Zatem co zyskasz, uruchamiając kampanie Google Ads (Google Adwords)?
Wymienimy tu kilka ważnych czynników, dzięki którym agencje marketingowe są miejscem godnym zaufania:
doświadczenie w optymalizacji kampanii Google Ads (Google Adwords),
stworzą Twoje kampanie Google Ads,
wiedzą, jak przeprowadzać audyt Google Ads,
wiedzą, jak interpretować audyt kampanii Google,
optymalizują budżet przeznaczany na reklamy Google AdWords,
zmniejszają koszty kampanii Google Adwords.
Jest to tylko kilka przykładów, można powiedzieć, że wprawdzie to tylko wierzchołek góry lodowej, o którym osoby bez doświadczenia po prostu nie mają pojęcia. Kampanie Google Ads (Google Adwords) natomiast są podstawą jakiejkolwiek działalności.
Poniżej porozmawiamy nieco o tym, w jaki sposób samo możesz tworzyć reklamy Google Ads, przedstawimy Ci rodzaje kampanii Google, a także opowiemy Ci, czym jest audyt konta Google Ads. Następnie sięgniemy po znacznie więcej informacji odnośnie samego podejścia do Agencji i wielu innych istotnych informacji, które musisz wiedzieć przed podjęciem się współpracy.
Wysoki współczynnik konwersji
Niższe koszty
Certyfikowany specjalista
Wysoka skuteczność
Elastyczne warunki
Spersonalizowane raporty
Wzrost sprzedaży
Ilość użytkowników
Opisz nam swój biznes, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i przygotuje rekomendowane działania.
Jest to jedna z wielu zalet reklam Google. Można powiedzieć, że już od samego początku, gdy uruchomisz kampanię Google AdWords, zaczniesz widzieć jej skutki. Specjalnie napisaliśmy “skutki”, zamiast “efekty”, ponieważ bez doświadczenia i odpowiedniego rozeznania może być to swego rodzaju loteria. Niemniej jednak możemy nazwać to sytuacją, która raczej nie będzie mieć miejsca, zwłaszcza, po zapoznaniu się z całością naszego artykułu.
Nie musisz się przejmować, że po uruchomieniu kampanii Google Ads zostaniesz na przysłowiowym “lodzie” bez żadnych danych. Agencje prowadzące kampanie Google AdWords udostępniają Ci szereg raportów odnośnie każdej z nich. Dzięki temu dowiesz się, w jaki sposób przebiega działanie Twojej kampanii, jak pozycjonujesz się w wynikach wyszukiwania Google oraz jakie koszty ponosisz za każde kliknięcie.
Skuteczne kampanie reklamowe to dobrze zoptymalizowane kampanie reklamowe. Dzięki dokładnym raportom udostępnianym przez Google będziesz mógł znacznie poprawić działanie własnych reklam Google, jak również zwiększyć ich efekty.
Nie musisz wydawać od samego początku dziesiątek tysięcy złotych, by móc reklamować własną stronę internetową. Na sam początek powinno wystarczyć kilkaset złotych. Optymalizacja kampanii z czasem stanie się coraz bardziej efektywna, przez co będziesz w stanie ograniczać koszty Google Ads lub też je zwiększać, tym samym przekładając je na jeszcze lepsze wyniki.
Dodatkowo masz wiele możliwości finansowania reklam Google Ads.
Reklamy Google Ads poprzez słowa kluczowe (odpowiednio dobrane) szybko sprawiają, że zyskujesz nowych klientów. System Google AdWords działa bardzo precyzyjnie, z tego też względu, dzięki dobrej optymalizacji kampanii Google Ads będziesz w stanie trafić do grupy klientów stricte zainteresowanych Twoim produktem.
Na to pytanie najlepiej odpowiedzieć — to zależy. Zależy to od tego, w jaki sposób podchodzisz co całokształtu działań. Czy masz opracowaną strategię, czy też idziesz na żywioł. W tym biznesie jest wiele zmiennych, które składają się w jedną spójną całość, by dobrze wszystko działało, każda z nich musi prosperować wręcz idealnie.
Można powiedzieć, że zasada działania jest podobna do tej, która panuje np. w samochodzie. Aby móc jechać, potrzebujesz paliwa, w miarę “zdrowych” części, działających świateł itd. Tutaj zaś musisz skupić się na strategii, optymalizacji, kontroli, audycie, odpowiednim doborze słów kluczowych i wielu, wielu innych kwestiach. Podsumowując — wszystko musi działać przynajmniej poprawnie, by działało w ogóle.
Mając już pewne doświadczenie lub powierzając prowadzenie kampanii Google Ads doświadczonej agencji, zyskujesz większą pewność, że reklama się zwróci. Ba! Jeszcze na siebie zarobi!
Wymienimy tu kilka najbardziej popularnych rodzajów reklam. Dzięki odpowiedniemu typowi reklamy Twoje kampanie Google Ads znacznie lepiej będą pozycjonować się w wynikach wyszukiwania Google.
Reklamy tekstowe są najbardziej charakterystycznym rodzajem reklam, który zarazem jest też najstarszym ze wszystkich rodzajów dostępnych w Google AdWords. Składa się ona z co najmniej 2 nagłówków, wyświetlanego adresu URL oraz samego tekstu reklamy Google Ads. Pojawiają się one w sieci wyszukiwania Google. Dzięki niej wyświetlane są wyniki sponsorowane. Posiadają one wyróżniające się oznaczenia, choć w porównaniu ze zwykłymi wynikami w wyszukiwarce odróżnia je oznaczenie “reklama”. Oznaczenie jest stosunkowo skromne, z tego też względu potencjalni klienci nie odczują niczego związanego np. z nachalnością. Sam znak w gruncie rzeczy najbardziej jest potrzebny robotom Google, aby wiedziały, w jaki sposób mają pozycjonować daną stronę.
Pamiętaj, że oferta kampanii Google musi się wyróżniać, rozumiemy przez to dobrze napisany tekst. Jeżeli nie czujesz się na siłach, warto byś zlecił takie rozwiązanie copywriterowi. Możesz znaleźć ich na wielu grupach na Facebooku oraz na innych stronach internetowych.
Kampanie Google Ads AdWords to nie tylko reklamy tekstowe i graficzne, ale również reklamy wideo. Jest to bardzo popularna kampania Google Ads w serwisie YouTube. Rodzaje reklamy Google Ads AdWords różnią się między sobą stopniem trudności ich stworzenia. Reklamy tekstowe są najprostsze, natomiast reklamy wideo mogą sprawiać większe trudności, niemniej jednak przynoszą równie ciekawe efekty, jednakże ich skuteczność w szczególności zależy od branży, w której działasz.
Reklamy wideo na YouTube różną się czasem ich emisji. Na pewno sam nieraz spotkałeś się z nią na YT. Niektóre z nich możesz pomijać, zaś inne oglądać do samego końca. Różnica polega na czasie ich odtwarzania. Jeżeli reklama wideo trwa do 6 sekund, użytkownik nie może jej pominąć. Natomiast w przypadku dłuższych reklam video w sieci reklamowej Google użytkownik ma możliwość ich pominięcia — dotyczy to reklam Google, które trwają 15 sekund (i więcej).
Ten rodzaj kampanii Google Ads w sieci reklamowej posiada wiele ciekawych zalet, o których powinieneś wiedzieć, ponieważ mogą zaważyć na efektach związanych z działaniami Twojego sklepu internetowego, a są to:
mogą się wyświetlać użytkownikom, którzy już wcześniej dokonali zakupu na Twojej stronie internetowej,
reklamy Google AdWords mogą wyświetlać się potencjalnym klientom, którzy już wcześniej weszli na stronę Twojej firmy,
tego rodzaju kampanie Google Ads AdWords mogą wyświetlać się na tysiącach stron partnerskich, takich jak: Onet, Interia, Facebook, Allegro i wiele, wiele innych,
statystyki nie kłamią — z tego też względu, właśnie według nich, więcej użytkowników skierowanych na Twoją stronę przez remarketingowe kampanie Google Ads spędza na niej więcej czasu, w porównaniu do użytkowników, którzy trafili na nią np. przez przypadek.
Reklamy graficzne udostępniane są w sieci Google Display Network (GDN). Reklamy Google Ads wyświetlają się w formie graficznej jako banery i (lub) grafiki ze stosunkowo małą ilością tekstu. Posiadają one linki sponsorowane, które przekierowują (po naciśnięciu reklamy przez użytkownika) na Twoją witrynę internetową. Tego rodzaju kampanie reklamowe AdWords powinny zawierać:
tekst,
nazwę Twojej firmy,
nagłówek,
logo firmy,
grafikę.
Abyś mógł wyświetlać reklamy graficzne w sieci reklamowej, wystarczy, że skorzystasz z kreatora banerów, który jest wbudowany do tego rodzaju reklam. Niemniej jednak, jeżeli nie specjalizujesz się tworzeniu grafik, warto zlecić jej osobom, które zajmują się tym na co dzień. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskasz więcej potencjalnych klientów. Dodatkowo wiele agencji Google Ads posiada własnych grafików, z tego też względu będziesz mógł upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Dodatkowo warto, byś zdawał sobie sprawę z faktu, że reklamy graficzne mogą być elastyczne — mamy tu na myśli ich automatyczne generowanie poprzez przesłanie zdjęć oraz tekstów. Drugim typem reklam graficznych są natomiast reklamy w formacie natywnym, czyli takie, w których wgrywany jest banner w jednym z dedykowanych formatów.
Konieczne jest również podkreślenie faktu, że reklamy wyświetlane w ten sposób mogą pojawiać się na różnych stronach partnerskich Google, których są setki tysięcy. Dzięki temu w Twoim sklepie internetowym może znacząco poprawić się liczba odwiedzin.
Tego rodzaju kampanie Google przybierają różne formy, w zależności od miejsca, w którym znajduje się (lub może się znajdować) Twoja grupa docelowa. Może pojawiać się w Google, jak również na stronach partnerskich. System reklamowy Google w tej sytuacji działa na zasadzie wyświetlania reklamy internautom, którzy wcześniej odwiedzili stronę Twojej firmy.
Mówiąc jeszcze prościej — użytkownik, który wszedł na Twoją stronę, a następnie z niej wyszedł i wszedł np. na Facebooka lub inną stronę partnerską dostaje powiadomienia od Google z reklamami powiązanymi właśnie z Twoją witryną. Prócz powiadomień, także w sieci reklamowej użytkownik zobaczy reklamy strony, na której wcześniej był aktywny. Działa to na takiej zasadzie, że Google zapamiętuje każdego użytkownika, który Cię odwiedził, a następnie emituje mu Twoje reklamy. Oczywiście działa to w sytuacji, gdy prowadzisz właśnie ten typ kampanii Google Ads.
Tego rodzaju działania znacznie zwiększają liczbę odwiedzin sklepów internetowych.
Jest to rodzaju kampanii Google AdWords stricte skierowany na sprzedaż. Najczęściej włącza się ją, by zwiększyć liczbę konwersji — w tym przypadku interpretowaną jako sprzedaż poszczególnych produktów znajdujących się na Twojej stronie internetowej. Wskazuje ona również skuteczność wszystkich działań, które są przeprowadzone podczas jej funkcjonowania.
W przypadku kampanii AdWords dotyczących sprzedaży produktów — można znaleźć je w wynikach wyszukiwania. Pokazują się one użytkownikom, którzy wpisali odpowiednią frazę kluczową właśnie w wyszukiwarce.
Różnią się one poszczególnymi cechami, takimi jak:
nazwa danego produktu,
zdjęcie (grafika) produktu,
cena,
nazwa sklepu, w którym można owy produkt znaleźć.
Pamiętaj także o Google Shopping — jest to wyszukiwarka oferowana przez Google stricte skupiona na wyszukiwaniu ofert ze sklepów internetowych. Dzięki niej również możesz tworzyć kampanie produktowe. Google Shopping jest bardzo wydajnym narzędziem, ponieważ znacznie skraca czas przeznaczony na zakupy. Warto mieć tego świadomość.
Sposobów rozliczenia się za reklamę Google AdWords jest kilka. Jest to spowodowane dostosowaniem odpowiedniego rodzaju rozliczenia do rodzaju reklamy Google Ads, którą prowadzisz – zarówno w sieci reklamowej oraz Google Adwords.
są to koszty ponoszone za pozyskanie lub też inaczej nazywaną — konwersję. Są to czynności wykonywane przez użytkownika na stronie Twojej firmy. Dokładniej mamy tu na myśli np.:
zapisanie się do newslettera,
pobranie pliku,
pozyskane dane kontaktowe.
Warto również podkreślić, że konwersję możemy interpretować również jako bezpośrednią sprzedaż na Twojej stronie, np. zakup książki lub innego produktu.
Jest to koszt, który musisz ponieść za każde 1000 wyświetleń Twojej strony internetowej poprzez reklamę. Ten rodzaj rozliczenia stosowany jest najczęściej w przypadku, gdy dążysz do pozyskania nowych klientów bez dokonywania przez nich żadnej akcji — za przykład możemy wziąć tu np. kliknięcia w reklamę. Najlepiej spełnia on swoją funkcję w przypadku reklam graficznych lub reklam wideo, czyli wszędzie tam, gdzie użytkownik ma zobaczyć reklamę, ale niekoniecznie w nią kliknąć, aby następnie zostać przekierowanym na stronę Twojego sklepu internetowego.
Cost per click to najpopularniejszy sposób rozliczania się za kampanie Google Ads Adwords. Ten rodzaj płatności w ramach Google Ads powoduje, że płacisz wyłącznie za kliknięcie Twojej reklamy przez użytkownika, a nie za wyświetlenie reklamy. Owy rodzaj rozliczenia będzie odpowiedni w przypadku,