Double Digital

Agencja Google Ads – czy warto podjąć się współpracy?

Spis treści

Stwierdziłeś, że przyszedł najwyższy czas, aby zacząć promować swoje produkty w internecie. Widziałeś dużo wzmianek na ten temat na Facebooku i innych stronach internetowych. W końcu podjąłeś decyzję, że przyszedł moment, w którym chcesz zwiększyć swoje zasięgi i sprzedaż. Stwierdziłeś również, że bardzo zależy Ci na rozwoju własnej marki osobistej. Kampanie Google Ads mogą być rozwiązaniem dla Ciebie.

Co tu dużo mówić… Lepiej późno niż wcale! Reklamy Google Ads są w stanie znacznie wpłynąć na sprzedaż oraz zwiększyć ogólny ruch na Twojej stronie.

No dobrze, ale jak to zrobić?

Wiele osób wchodzących w marketing internetowy ma dość znikome pojęcie o działaniu reklam Google, jak również o wielu innych czynnikach, bez których kampania nie będzie miała prawa działać.

Zatem jak zacząć? Czy rozpocząć naukę od początku, czy oddać kampanie Google Ads w ręce specjalistów? 

Agencja Google Ads — czy warto podjąć się współpracy?

Prowadzenie kampanii Google Ads dla osób już “lekko” obeznanych w temacie nie powinno stanowić większych problemów pod względem czysto technicznym. A co ze strategią i odpowiednim podejściem?

W takiej sytuacji warto zwrócić się o pomoc do specjalistów. Prowadzenie kampanii Google AdWords przez osoby wykwalifikowane można traktować jako inwestycję we własną przyszłość. Jest to jeden z wielu powodów, dla których warto, abyś zastanowił się, czy nie jest to jedno z najlepszych rozwiązań.

Kampanie Google Ads (Google Adwords) — wszystko, co powinieneś wiedzieć

Jak zapewne zdajesz sobie sprawę większość działalności posiadające swoje placówki stacjonarne, zaczyna przechodzić w internetową sferę, by zaistnieć w wyszukiwarce. Jakby nie patrzeć, jest to wręcz idealne rozwiązanie, by zwiększyć zasięgi i mocno postawić na rozwoju własnej firmy, ponieważ najwięcej klientów znajdziesz właśnie tutaj, w sieci.

Zatem co zyskasz, uruchamiając kampanie Google Ads (Google Adwords)?

Pomoc agencji w zakresie Google Ads

Wymienimy tu kilka ważnych czynników, dzięki którym agencje marketingowe są miejscem godnym zaufania:

  • doświadczenie w optymalizacji kampanii Google Ads (Google Adwords),

  • stworzą Twoje kampanie Google Ads,

  • wiedzą, jak przeprowadzać audyt Google Ads,

  • wiedzą, jak interpretować audyt kampanii Google,

  • optymalizują budżet przeznaczany na reklamy Google AdWords,

  • zmniejszają koszty kampanii Google Adwords.

Jest to tylko kilka przykładów, można powiedzieć, że wprawdzie to tylko wierzchołek góry lodowej, o którym osoby bez doświadczenia po prostu nie mają pojęcia. Kampanie Google Ads (Google Adwords) natomiast są podstawą jakiejkolwiek działalności.

Poniżej porozmawiamy nieco o tym, w jaki sposób samo możesz tworzyć reklamy Google Ads, przedstawimy Ci rodzaje kampanii Google, a także opowiemy Ci, czym jest audyt konta Google Ads. Następnie sięgniemy po znacznie więcej informacji odnośnie samego podejścia do Agencji i wielu innych istotnych informacji, które musisz wiedzieć przed podjęciem się współpracy.

Widoczność od momentu włączenia kampanii Google Ads

Jest to jedna z wielu zalet reklam Google. Można powiedzieć, że już od samego początku, gdy uruchomisz kampanię Google AdWords, zaczniesz widzieć jej skutki. Specjalnie napisaliśmy “skutki”, zamiast “efekty”, ponieważ bez doświadczenia i odpowiedniego rozeznania może być to swego rodzaju loteria. Niemniej jednak możemy nazwać to sytuacją, która raczej nie będzie mieć miejsca, zwłaszcza, po zapoznaniu się z całością naszego artykułu.

Precyzyjne raporty

Nie musisz się przejmować, że po uruchomieniu kampanii Google Ads zostaniesz na przysłowiowym “lodzie” bez żadnych danych. Agencje prowadzące kampanie Google AdWords udostępniają Ci szereg raportów odnośnie każdej z nich. Dzięki temu dowiesz się, w jaki sposób przebiega działanie Twojej kampanii, jak pozycjonujesz się w wynikach wyszukiwania Google oraz jakie koszty ponosisz za każde kliknięcie.

Skuteczne kampanie Google Ads

Skuteczne kampanie reklamowe to dobrze zoptymalizowane kampanie reklamowe. Dzięki dokładnym raportom udostępnianym przez Google będziesz mógł znacznie poprawić działanie własnych reklam Google, jak również zwiększyć ich efekty.

Kampania Google na każdą kieszeń

Nie musisz wydawać od samego początku dziesiątek tysięcy złotych, by móc reklamować własną stronę internetową. Na sam początek powinno wystarczyć kilkaset złotych. Optymalizacja kampanii z czasem stanie się coraz bardziej efektywna, przez co będziesz w stanie ograniczać koszty Google Ads lub też je zwiększać, tym samym przekładając je na jeszcze lepsze wyniki.

Dodatkowo masz wiele możliwości finansowania reklam Google Ads.

Doskonała trafność w grupę docelową

Reklamy Google Ads poprzez słowa kluczowe (odpowiednio dobrane) szybko sprawiają, że zyskujesz nowych klientów. System Google AdWords działa bardzo precyzyjnie, z tego też względu, dzięki dobrej optymalizacji kampanii Google Ads będziesz w stanie trafić do grupy klientów stricte zainteresowanych Twoim produktem.

Czy reklama Google Ads jest opłacalna? Czy się zwróci?

Na to pytanie najlepiej odpowiedzieć — to zależy. Zależy to od tego, w jaki sposób podchodzisz co całokształtu działań. Czy masz opracowaną strategię, czy też idziesz na żywioł. W tym biznesie jest wiele zmiennych, które składają się w jedną spójną całość, by dobrze wszystko działało, każda z nich musi prosperować wręcz idealnie.

Można powiedzieć, że zasada działania jest podobna do tej, która panuje np. w samochodzie. Aby móc jechać, potrzebujesz paliwa, w miarę “zdrowych” części, działających świateł itd. Tutaj zaś musisz skupić się na strategii, optymalizacji, kontroli, audycie, odpowiednim doborze słów kluczowych i wielu, wielu innych kwestiach. Podsumowując — wszystko musi działać przynajmniej poprawnie, by działało w ogóle.

Mając już pewne doświadczenie lub powierzając prowadzenie kampanii Google Ads doświadczonej agencji, zyskujesz większą pewność, że reklama się zwróci. Ba! Jeszcze na siebie zarobi!

Poprawimy skuteczność Twoich kampanii w 30 dni

Zainwestuj w sukces Twojej firmy, wybierając współpracę z najwyższej klasy ekspertami w Polsce. Tylko u nas masz gwarancję, że Twoje projekty PPC i SEO będą prowadzone przez specjalistów z co najmniej 5-letnim doświadczeniem w kampaniach reklamowych oraz minimum 7-letnim bagażem wiedzy w pozycjonowaniu stron.
Przekonaj się, jak profesjonalizm przełoży się na Twoje wyniki!
strony internetowe

Rodzaje reklam w wyszukiwarce Google

Wymienimy tu kilka najbardziej popularnych rodzajów reklam. Dzięki odpowiedniemu typowi reklamy Twoje kampanie Google Ads znacznie lepiej będą pozycjonować się w wynikach wyszukiwania Google.

Reklamy tekstowe

Reklamy tekstowe są najbardziej charakterystycznym rodzajem reklam, który zarazem jest też najstarszym ze wszystkich rodzajów dostępnych w Google AdWords. Składa się ona z co najmniej 2 nagłówków, wyświetlanego adresu URL oraz samego tekstu reklamy Google Ads. Pojawiają się one w sieci wyszukiwania Google. Dzięki niej wyświetlane są wyniki sponsorowane. Posiadają one wyróżniające się oznaczenia, choć w porównaniu ze zwykłymi wynikami w wyszukiwarce odróżnia je oznaczenie “reklama”. Oznaczenie jest stosunkowo skromne, z tego też względu potencjalni klienci nie odczują niczego związanego np. z nachalnością. Sam znak w gruncie rzeczy najbardziej jest potrzebny robotom Google, aby wiedziały, w jaki sposób mają pozycjonować daną stronę.

Pamiętaj, że oferta kampanii Google musi się wyróżniać, rozumiemy przez to dobrze napisany tekst. Jeżeli nie czujesz się na siłach, warto byś zlecił takie rozwiązanie copywriterowi. Możesz znaleźć ich na wielu grupach na Facebooku oraz na innych stronach internetowych.

Reklamy wideo

Kampanie Google Ads AdWords to nie tylko reklamy tekstowe i graficzne, ale również reklamy wideo. Jest to bardzo popularna kampania Google Ads w serwisie YouTube. Rodzaje reklamy Google Ads AdWords różnią się między sobą stopniem trudności ich stworzenia. Reklamy tekstowe są najprostsze, natomiast reklamy wideo mogą sprawiać większe trudności, niemniej jednak przynoszą równie ciekawe efekty, jednakże ich skuteczność w szczególności zależy od branży, w której działasz.

Reklamy wideo na YouTube różną się czasem ich emisji. Na pewno sam nieraz spotkałeś się z nią na YT. Niektóre z nich możesz pomijać, zaś inne oglądać do samego końca. Różnica polega na czasie ich odtwarzania. Jeżeli reklama wideo trwa do 6 sekund, użytkownik nie może jej pominąć. Natomiast w przypadku dłuższych reklam video w sieci reklamowej Google użytkownik ma możliwość ich pominięcia — dotyczy to reklam Google, które trwają 15 sekund (i więcej).

Zalety kampanii remarketingowej

Ten rodzaj kampanii Google Ads w sieci reklamowej posiada wiele ciekawych zalet, o których powinieneś wiedzieć, ponieważ mogą zaważyć na efektach związanych z działaniami Twojego sklepu internetowego, a są to:

  • mogą się wyświetlać użytkownikom, którzy już wcześniej dokonali zakupu na Twojej stronie internetowej,

  • reklamy Google AdWords mogą wyświetlać się potencjalnym klientom, którzy już wcześniej weszli na stronę Twojej firmy,

  • tego rodzaju kampanie Google Ads AdWords mogą wyświetlać się na tysiącach stron partnerskich, takich jak: Onet, Interia, Facebook, Allegro i wiele, wiele innych,

  • statystyki nie kłamią — z tego też względu, właśnie według nich, więcej użytkowników skierowanych na Twoją stronę przez remarketingowe kampanie Google Ads spędza na niej więcej czasu, w porównaniu do użytkowników, którzy trafili na nią np. przez przypadek.

Reklamy graficzne

Reklamy graficzne udostępniane są w sieci Google Display Network (GDN). Reklamy Google Ads wyświetlają się w formie graficznej jako banery i (lub) grafiki ze stosunkowo małą ilością tekstu. Posiadają one linki sponsorowane, które przekierowują (po naciśnięciu reklamy przez użytkownika) na Twoją witrynę internetową. Tego rodzaju kampanie reklamowe AdWords powinny zawierać:

  • tekst,

  • nazwę Twojej firmy,

  • nagłówek,

  • logo firmy,

  • grafikę.

Abyś mógł wyświetlać reklamy graficzne w sieci reklamowej, wystarczy, że skorzystasz z kreatora banerów, który jest wbudowany do tego rodzaju reklam. Niemniej jednak, jeżeli nie specjalizujesz się tworzeniu grafik, warto zlecić jej osobom, które zajmują się tym na co dzień. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskasz więcej potencjalnych klientów. Dodatkowo wiele agencji Google Ads posiada własnych grafików, z tego też względu będziesz mógł upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Dodatkowo warto, byś zdawał sobie sprawę z faktu, że reklamy graficzne mogą być elastyczne — mamy tu na myśli ich automatyczne generowanie poprzez przesłanie zdjęć oraz tekstów. Drugim typem reklam graficznych są natomiast reklamy w formacie natywnym, czyli takie, w których wgrywany jest banner w jednym z dedykowanych formatów.

Konieczne jest również podkreślenie faktu, że reklamy wyświetlane w ten sposób mogą pojawiać się na różnych stronach partnerskich Google, których są setki tysięcy. Dzięki temu w Twoim sklepie internetowym może znacząco poprawić się liczba odwiedzin.

Remarketingowa kampania Google Ads

Tego rodzaju kampanie Google przybierają różne formy, w zależności od miejsca, w którym znajduje się (lub może się znajdować) Twoja grupa docelowa. Może pojawiać się w Google, jak również na stronach partnerskich. System reklamowy Google w tej sytuacji działa na zasadzie wyświetlania reklamy internautom, którzy wcześniej odwiedzili stronę Twojej firmy.

Mówiąc jeszcze prościej — użytkownik, który wszedł na Twoją stronę, a następnie z niej wyszedł i wszedł np. na Facebooka lub inną stronę partnerską dostaje powiadomienia od Google z reklamami powiązanymi właśnie z Twoją witryną. Prócz powiadomień, także w sieci reklamowej użytkownik zobaczy reklamy strony, na której wcześniej był aktywny. Działa to na takiej zasadzie, że Google zapamiętuje każdego użytkownika, który Cię odwiedził, a następnie emituje mu Twoje reklamy. Oczywiście działa to w sytuacji, gdy prowadzisz właśnie ten typ kampanii Google Ads.

Tego rodzaju działania znacznie zwiększają liczbę odwiedzin sklepów internetowych.

Kampania produktowa

Jest to rodzaju kampanii Google AdWords stricte skierowany na sprzedaż. Najczęściej włącza się ją, by zwiększyć liczbę konwersji — w tym przypadku interpretowaną jako sprzedaż poszczególnych produktów znajdujących się na Twojej stronie internetowej. Wskazuje ona również skuteczność wszystkich działań, które są przeprowadzone podczas jej funkcjonowania.

W przypadku kampanii AdWords dotyczących sprzedaży produktów — można znaleźć je w wynikach wyszukiwania. Pokazują się one użytkownikom, którzy wpisali odpowiednią frazę kluczową właśnie w wyszukiwarce.

Różnią się one poszczególnymi cechami, takimi jak:

  • nazwa danego produktu,

  • zdjęcie (grafika) produktu,

  • cena,

  • nazwa sklepu, w którym można owy produkt znaleźć.

Pamiętaj także o Google Shopping — jest to wyszukiwarka oferowana przez Google stricte skupiona na wyszukiwaniu ofert ze sklepów internetowych. Dzięki niej również możesz tworzyć kampanie produktowe. Google Shopping jest bardzo wydajnym narzędziem, ponieważ znacznie skraca czas przeznaczony na zakupy. Warto mieć tego świadomość.

W jaki sposób możesz rozliczać reklamy Google Ads?

Sposobów rozliczenia się za reklamę Google AdWords jest kilka. Jest to spowodowane dostosowaniem odpowiedniego rodzaju rozliczenia do rodzaju reklamy Google Ads, którą prowadzisz – zarówno w sieci reklamowej oraz Google Adwords.

CPA (Cost Per Action)

są to koszty ponoszone za pozyskanie lub też inaczej nazywaną — konwersję. Są to czynności wykonywane przez użytkownika na stronie Twojej firmy. Dokładniej mamy tu na myśli np.:

  • zapisanie się do newslettera,

  • pobranie pliku,

  • pozyskane dane kontaktowe.

Warto również podkreślić, że konwersję możemy interpretować również jako bezpośrednią sprzedaż na Twojej stronie, np. zakup książki lub innego produktu.

CPM (Cost Per Mile)

Jest to koszt, który musisz ponieść za każde 1000 wyświetleń Twojej strony internetowej poprzez reklamę. Ten rodzaj rozliczenia stosowany jest najczęściej w przypadku, gdy dążysz do pozyskania nowych klientów bez dokonywania przez nich żadnej akcji — za przykład możemy wziąć tu np. kliknięcia w reklamę. Najlepiej spełnia on swoją funkcję w przypadku reklam graficznych lub reklam wideo, czyli wszędzie tam, gdzie użytkownik ma zobaczyć reklamę, ale niekoniecznie w nią kliknąć, aby następnie zostać przekierowanym na stronę Twojego sklepu internetowego.

CPC (Cost Per Click)

Cost per click to najpopularniejszy sposób rozliczania się za kampanie Google Ads Adwords. Ten rodzaj płatności w ramach Google Ads powoduje, że płacisz wyłącznie za kliknięcie Twojej reklamy przez użytkownika, a nie za wyświetlenie reklamy. Owy rodzaj rozliczenia będzie odpowiedni w przypadku, gdy będziesz chciał zwiększyć liczbę nowych użytkowników na swojej stronie internetowej.

CPV (Cost Per View)

Można powiedzieć, że jest on w pewien sposób połączeniem CPC i CPM. Cost per view działa na zasadzie rozliczania się za wyświetlenia, jednakże nie płacisz za każde 1000 wyświetleń reklamy Google Ads, a wyłącznie ustalasz stawkę za jedno wyświetlenie. Warto wpierw jednak obrać odpowiednią strategię pod tą formę rozliczenia, ponieważ w niektórych przypadkach może się ona okazać korzystniejsza niż CPM. Najcześciej stosowany w sieci reklamowej Google Adwords.

Grupy reklam — czym są?

Jak sama nazwa wskazuje, są to reklamy skumulowane w jedną grupę, które zaopatrzone są na podobne cele. Co ciekawe, możesz ustalić budżet na wszystkie słowa kluczowe, znajduje się w jednej grupie reklam, które następnie spowodują, że wszystkie reklamy Google będą wyświetlane.

Grupy reklam są bardzo pomocne, zwłaszcza gdy prowadzisz wiele kampanii reklamowych, w których dużo reklam skupia się na takich samych lub podobnych produktach. Najprościej mówiąc, dzięki grupowaniu reklam, będziesz mógł je najzwyczajniej w świecie posegregować, co następnie przełoży się na zaoszczędzenie czasu, którego nie będziesz musiał poświęcać na szukanie jednej, aktualnie potrzebnej reklamy.

Audyt Google Ads — czym jest?

Audyt kampanii Google pozwoli sprawdzić, czy wszystkie elementy wchodzące w jej skład są prowadzone w odpowiedni sposób, co przyczyni się również do wyeliminowania potencjalnych błędów.

By kampanie Google Ads Adwords działały odpowiednio, wymagany jest Audyt. Decydując się na niego, zyskasz z pewnością w najbliższym czasie większą liczbę nowych klientów odwiedzających Twoją stronę, jak również podwyższysz współczynnik konwersji. W zakresie Google Ads nie ma miejsca na przepalanie budżetu. 

Audyt kampanii Google — co to?

Jest to proces weryfikujący całokształt działań na Twoim koncie Google. Sprawdza efektywność Twoich kampanii, wraz ze sprawdzeniem błędów (o ile takowe wystąpią). To właśnie dzięki niemu zrobisz porównania, sprawdzisz efekty i dowiesz się, czy podjęta przez Ciebie strategia jest wystarczająco skuteczna. Dodatkowo sprawdzisz, czy w Twojej kampanii Google Ads nie dałoby się zrobić czegoś lepiej, by rezultaty były jeszcze lepsze.

Audyt Google Ads — dlaczego warto?

Wymienimy tu kilka najistotniejszych aspektów, z których warto byś zdawał sobie sprawę:

  • uzyskasz informacje dotyczące rozwoju reklamy — czy trafia do zaplanowanej przez Ciebie grupy docelowej,

  • czy spełnia oczekiwania użytkowników,

  • poprawisz elementy, które mogą wymagać optymalizacji,

  • dowiesz się, czy rozwój kampanii Google Ads spełnia Twoje cele budżetowe,

  • podczas audytu kampanii AdWords sprawdzisz, jak efektywniej możesz trafiać do użytkowników potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem, dzięki pozyskanym przez kampanię informacjom.

Przeprowadź swój pierwszy audyt kampanii AdWords

Poniżej opiszemy Ci krok po kroku, w jaki sposób możesz przeprowadzić audyt kampanii Google Ads AdWords.

Zacznij od weryfikacji konta

Sprawdź, czy:

  • w odpowiedni sposób badasz konwersję,

  • zaplanowana przez Ciebie strategia idzie po Twojej myśli, czy kampanie Google Ads generują przewidywaną sprzedaż lub liczbę wyświetleń,

  • Twoje kampanie Google Ads Adwords pojawiają się użytkownikom na ich urządzeniach mobilnych (zwróć na ten aspekt szczególną uwagę, ponieważ w obecnym czasie większość internatów robi zakupy właśnie przez telefon),

  • reklamujesz się w sieci wyszukiwania wyłącznie w miejscach, w których zaplanowałeś, że będziesz widoczny. Nie ma sensu reklamować się np. na całą Polskę, jeżeli prowadzisz warsztat samochodowy na obrzeżach Warszawy, 

Co dalej z audytem? Sprawdź zawartość swoich reklam Google Ads AdWords

Jest to bardzo ważne, abyś w odpowiedni sposób prześledził czy wszystko, co znajduje się w Twoich reklamach, jest odpowiednio dobrane do zamierzeń. Skup się na:

  • analizie grupy reklam — jakie reklamy wchodzą w skład grupy — czy tylko elastyczne, rozszerzone, a może każda z nich?,

  • czy każda z grup reklam w sieci wyszukiwania jest odpowiednio dostosowana do podpiętych pod nią słów kluczowych. Jest to bardzo istotne, ponieważ właśnie dzięki słowom kluczowym wpisywanym przez użytkowników zostanie stworzona możliwość przy pomocy kampanii Google Ads Adwords, aby mogli trafić na Twoją stronę www,

  • rozeznaj się, ile reklam znajduje się w każdej z grup (najlepiej, jak będzie ich od 2-3 do 5),

  • sprawdzeniu, czy słowa kluczowe znajdujące się w grupach reklam pasują do nagłówków tych reklam.

Wykluczające słowa kluczowe — następny ważny krok

Prócz wyboru odpowiednich słów kluczowych wzmagających efektywność Twoich kampanii Google Ads, warto również pozbyć się słów kluczowych, które generują wyświetlenia, a nie generują w ogóle konwersji i tylko przepalają budżet. Dzięki audytowi zweryfikujesz jakość i efektywność każdego słowa kluczowego, które zawiera Twoja kampania Google Ads Adwords.

Pamiętaj, że jest to bardzo ważny aspekt, dzięki któremu najprawdopodobniej zaoszczędzisz sporą ilość pieniędzy, ponieważ na samym początku wiele słów kluczowych, które zostały przez Ciebie wybrane, najprawdopodobniej się po prostu nie sprawdzi. Jest to również spowodowane faktem, że Twoja reklama Google Ads Adwords może zawierać pewne frazy kluczowe, które mają w sobie synonim Twojego słowa kluczowego bądź jedno ze słów kluczowych, tyle że w połączeniu z całą resztą posiadają one zupełnie inne znaczenie, niż byś tego oczekiwał.

Słowa kluczowe — sprawdź ich jakość według grup reklam

Przeprowadzany przez Ciebie audyt powinien pokazać, jakie efekty dają poszczególne słowa główne. Audyt ocenia liczbę kliknięć w każde z nich, a także wygenerowaną przez nie konwersję.

Słowa kluczowe mają ogromny wpływ na prowadzenie kampanii AdWords, z tego też względu muszą być one dopasowane jak najlepiej do samej reklamy, jak i do grupy docelowej, do której chcesz kierować swoje produkty i usługi. Aby reklamy wyświetlane były w efektywny sposób, wpierw zwróć uwagę na to:

  • czy słowa kluczowe zawarte w reklamach są trafne,

  • czy frazy nie są zbyt ogólnikowe. Im bardziej będą skupione pod grupę docelową, tym szybciej zobaczysz efekty,

  • rodzaj słów kluczowych — używaj long taili, ponieważ są znacznie bardziej precyzyjne, przez co łatwiej Twoja reklama Google dotrze do nowych klientów.

Jeżeli masz problem z odpowiednim doborem słów kluczowych, warto byś wsparł się np. plannerem słów kluczowych udostępnianym przez Google każdemu użytkownikowi prowadzącemu kampanie Google Ads AdWords. Poniżej w artykule dokładniej opiszemy Ci zasadę działania plannera słów kluczowych.

Double Digital w liczbach

50+

pozytywnych opinii

25+

rynków eksportowych

10 lat

doświadczenia

10 mln

zarządzanego budżetu

Odtwórz wideo

Sprawdź dopasowania słów kluczowych w sieci wyszukiwania

Jak już wiesz, reklamy wyświetlają się w sieci wyszukiwania i nie tylko. Aby proces ten przebiegał pomyślnie, wszystkie aspekty związane ze słowami kluczowymi muszą być zoptymalizowane i dopięte na ostatni guzik. Dlatego tak ważne jest, abyś dobrze określił typ dopasowania słów kluczowych do zapytań użytkowników.

Możemy wyróżnić 3 opcje dopasowań w sieci wyszukiwania:

  • do wyrażenia,

  • ścisłe,

  • przybliżone.

Dzięki sprawdzeniu dopasowań słów kluczowych będziesz mógł odpowiedź sobie na pytanie, czy są one dopasowane do fraz, które użytkownik wpisuje do wyszukiwarki Google.

W trakcie audytu dopasowań słów kluczowych sprawdź, jakie rodzaje zostały uwzględnione w Twojej reklamie. Weryfikuj ich działanie. Pamiętaj, że nie warto kierować się wyłącznie jednym z dopasowań, znacznie częściej, lepiej jest wybrać kilka z nich, aby lepiej zoptymalizować każdą z reklam Google.

W ramach Google Ads sprawdź jakość stron docelowych przysługujących każdej z kampanii oraz poprawność rozszerzeń

Na jakość strony docelowej wpływa kilka elementów, których powinieneś rygorystycznie przestrzegać. Sieć wyszukiwania jest przepełniona stronami posiadającymi skopiowane treści oraz grafiki. Tego typu działania powodują, że strony nie pozycjonują się w odpowiedni sposób, dlatego ważne jest, abyś zwrócił uwagę na to:

  • czy zawartość Twojej strony docelowej zawiera informacje, które mogą zainteresować określonego użytkownika? To jest dobre pytanie, ponieważ prowadząc bloga medycznego i pisząc o tym, jak naprawić rower nie przyniesie Ci niczego dobrego. Zwiększy tylko współczynnik odrzuceń, przez co Twoja strona znajdzie się niżej w wynikach wyszukiwania.

  • zweryfikuj unikalność strony docelowej,

  • dobór słów kluczowych do kampanii reklamowych — muszą być one adekwatne do tych znajdujących się na stronie docelowej.

W przypadku rozszerzeń sytuacja ma się nieco inaczej pod względem informacji, na które musisz zwrócić uwagę. Rozszerzenia reklam Google pozwalają Ci umieścić dodatkowe informacje właśnie w reklamie, takie jak:

  • adres i nazwa firmy,

  • informacje o zniżkach, rabatach itd.,

  • numer telefonu,

  • linki przekierowujące do określonych podstron

Zweryfikuj content reklamy Google Ads AdWords

Treści zawarte w reklamie są równie istotne, jak cała reszta czynników wpływających na jej efektywność. Z tego względu będziesz musiał poddać je weryfikacji. Warto, byś zwrócił uwagę na:

  • nagłówek reklamy — sprawdź, czy zawiera w sobie słowo kluczowe, które użytkownik wpisał do wyszukiwarki Google.

  • zainteresowanie — zweryfikuj reklamę pod kątem jej błyskotliwości — sprawdź, czy się wyróżnia,

  • CTA — przeanalizuj reklamę pod kątem Call To Action, czyli wezwania do działania. Zastanów się, w jaki sposób mógłbyś lepiej je zaprojektować, o ile do tej pory tego nie zrobiłeś,

  • istotność — zastanów się, czy informacje zawarte w reklamie mogą zainteresować użytkownika, do którego chcesz dotrzeć.

Linki sponsorowane — czym są?

Linki sponsorowane są to inaczej nieorganiczne wyniki wyszukiwania. Składa się z nich reklama Google Ads. W tym przypadku z pomocą przychodzą roboty Google, które szukają wszystkich niezbędnych informacji odpowiadających na zapytania użytkownika, który wpisał daną frazę w okno wyszukiwarki Google.

Podczas szukania najbardziej odpowiednich dla użytkownika wyników, roboty skupiają się na pozyskaniu rzetelnych informacji o każdej ze stron, która w jakiś sposób odpowiada właśnie temu zapytaniu. Przy okazji zwracają uwagę na popularność danej witryny, jej jakość, a także prędkość ładowania (która także jest bardzo istotna, choć przez wielu pomijana, przynajmniej na samym początku działań marketingowych).

Linki sponsorowane pojawiają się wyłącznie w momencie, gdy działa reklama Google Ads. Mówiąc prościej — są to po prostu płatne odnośniki do platform znajdujących się w sieci. Znajdziesz je w wynikach wyszukiwarki Google, jak również w wynikach stron partnerskich Google. Pojawiają się one nad i pod organicznymi wynikami wyszukiwania.

Call To Action

Call To Action tłumaczone na Polski oznacza — wezwanie do działania. Twoim zadaniem poprzez CTA jest skłonienie użytkownika do pewnego rodzaju działania, np. zapisania się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego, podanie maila, pobranie eBooka lub zakup danego produktu.

Wezwanie do działania najczęściej jest formułowane w sposób rozkazujący: dowiedz się więcej, czytaj dalej itd. Można powiedzieć, że coraz większa ilość projektantów tego rodzaju treści zaczyna odbiegać od wyżej opisanej normy. Jest to spowodowane poniekąd kwestią psychologiczną, a dokładniej tym, że ludzie po prostu nie lubią, jak się im rozkazuje. Z tego też względu według nas CTA powinno być ujęte w inny sposób, np. zamiast — czytaj dalej -> chcę poznać więcej informacji.

Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?

Zespół i komunikacja


✔ Certyfikowany mistrz Google Ads z min. 5-letnim doświadczeniem na pokładzie

✔ Zawsze pod ręką – mailowo, telefonicznie lub na wideospotkaniu

✔ Holistyczne wsparcie w każdym aspekcie marketingu cyfrowego

✔ Cały zespół specjalistów gotowy, by wspierać Twój sukces

Transparentność i personalizacja

✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads

✔ ✔ Comiesięczne podsumowania skuteczności, plany rozwoju i wnioski od naszego eksperta

✔ ✔ Spersonalizowany raport dostępny 24/7, stale aktualizowany, abyś zawsze był na bieżąco

Przewagi technologiczne


✔ Nieograniczona liczba kampanii, grup reklam oraz słów kluczowych – pełna skalowalność działań reklamowych

✔ Zaawansowana konfiguracja Google Analytics 4 i Google Tag Manager – kompleksowe śledzenie i analiza danych

✔ Implementacja opinii konsumenckich i produktowych – zwiększ wiarygodność i konwersje w Twoim sklepie

✔ Analiza zachowań użytkowników dzięki mapom ciepła i nagraniom sesji – precyzyjny wgląd w interakcje na stronie

Zapytaj o swój indywidualny pakiet obsługi. Dopasujemy zakres współpracy do Twoich potrzeb!

Gdzie możesz zastosować wezwanie do działania?

Call To Action możesz zastosować w kilku istotnych miejscach. Poniżej znajdziesz ich spis. Pamiętaj również o dobrym przemyśleniu tekstu, który ma skłaniać przyszłych użytkowników do działania. Im będzie lepszy, tym lepsze wyniki zauważysz na swojej stronie. A więc:

  • na stronie internetowej — podejrzewamy, że to miejsce raczej w żaden sposób Cię nie zdziwiło. Niemniej jednak opracuj odpowiedni plan, aby dobrze wdrożyć na stronę CTA. Wezwanie do działania możesz umieścić w linkach, nagłówkach, grafikach i tekstach. Pamiętaj, by nie był on nachalny. Użytkownik ma sam chcieć w niego kliknąć bez wywierania presji. Uwierz nam — takie działanie zapewni Ci znacznie większy współczynnik konwersji,

  • meta description — meta opis wyświetla się w wynikach wyszukiwania Google. Jest to krótki opis, którego widzą internauci podczas wpisania interesującej ich frazy kluczowej. Dobrze skonstruowany meta description bardzo dobrze wpłynie na poprawę CTR (Click Through Rate — współczynnik klikalności). Użyj w nim zachęty, która wpłynie na więcej odwiedzin Twojej witryny internetowej. Może to być również zachęta do przeczytania artykułu na Twoim blogu, sprawdzenia oferty itd.,

  • reklamy — oczywiście CTA można umieścić w każdym rodzaju reklam — graficznej, video, audio oraz tekstowej.

  • wysyłanie maili — wpierw jednak powinieneś zebrać już jakąś pewną grupę użytkowników. Następnie możesz wysyłać im powiadomienia drogą mailową, w której będą zawarte teksty mające na celu zachęcenie tychże użytkowników do określonego działania.

Działanie na różnych urządzeniach

Po ustawieniu CTA sprawdź, jak wygląda i działa na różnych urządzeniach mobilnych — smartfon, tablet, laptop, komputer. Jest to bardzo ważne, ponieważ w przypadku, gdy na którymś z urządzeń nie będzie wyświetlał się on odpowiednio, zaczniesz “łapać” odrzucenia, co może przełożyć się na niższe wyświetlanie się Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Wydźwięk

CTA musi być czytelne i proste w zrozumieniu. Każdy użytkownik, który będzie skłonny w niego kliknąć, musi być świadomy, gdzie następnie zostanie przekierowany i co będzie go dalej czekać. Inaczej mówiąc — wezwanie do działania musi wzbudzać zaufanie — jeżeli użytkownicy nie będą pewni kolejnych kroków, które będą ich czekać po wciśnięciu CTA, najzwyczajniej w świecie nie podejmą się jego kliknięcia, co nie przełoży się na żadne konkretne wyniki.

Dodatki do CTA, o których musisz pamiętać

Bardzo ważne jest umiejscowienie przycisku wezwania do działania oraz jego kontrastu w stosunku do reszty zawartości strony. Musi się on wyróżniać, by użytkownicy mogli go w prosty sposób zauważyć.

Przycisk Call To Action

W zależności od wielkości strony, a także perspektywy jej rozwoju najprawdopodobniej na umieszczeniu jednego CTA się nie skończy. Z tego też względu pamiętaj, by każdy przycisk wzywający do działania wyglądał tak samo, jak reszta z nich. Jest to dość istotne, dodatkowo szybciej i łatwiej zapadnie on w pamięć użytkownikom korzystającym z Twojej strony.

Lokalizacja

Wezwanie do działania najlepiej umieścić już na samym początku np. artykułu, oferty, czy czegokolwiek innego. Mamy tu na myśli umiejscowienie go pod danym tekstem, w taki sposób, by użytkownik widział go jeszcze przed rozpoczęciem scrollowania. Oczywiście poniżej również możesz go zamieścić.

Na samym początku

Umieszczając go na początku, warto również zamieścić go na samym dole tekstu. Jednakże pamiętaj, by robić wszystko z umiarem. Kolejną ważną kwestią jest dobre dopasowanie go do ogółu strony i tekstu, w taki sposób, by użytkownik nie czuł się pod presją, że musi w niego kliknąć. Powinieneś w pewien określony sposób wpierw wpłynąć na użytkownika, by czuł się zobowiązany, że musi w niego kliknąć, bo inaczej np. straci ofertę, która obowiązuje jeszcze przez kilka godzin.

Pomiar

Używając odpowiednich narzędzi analitycznych, będziesz mógł z łatwością stwierdzić, jak działają Twoje wezwania do działania umieszczone na stronie www. Sprawdzając ich działanie, będziesz mógł je dowolnie testować i np. umieszczać je w innych miejscach, by koniec końców ulokować je w najbardziej optymalnym miejscu.

Ile kosztuje kampania Google AdWords?

Reklamowanie na samym początku może wydawać się stosunkowo trudne do opanowania pod względem kosztów, jednakże w żaden sposób nie jest niemożliwe.

Wpierw jednak warto podkreślić, że niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, jakie koszty będziesz musiał ponieść za reklamę Google Ads. Na promocję stron, produktów i usług składa się ogromna liczba czynników, dlatego też ciężko jest podać orientacyjną cenę.

Mimo wszystko nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, ponieważ Twoja reklama AdWords może działać wyłącznie na wcześniej ustalonych przez Ciebie kwotach. Mówiąc prościej — ustalasz pewien pułap (budżet), którego po wykorzystaniu kampanie AdWords nie przekroczą. Dodatkowo warto podkreślić fakt, że Google nieprzerwanie stara się pomagać klientom korzystającym z ich usług, przez to też mają na celu, aby każda z reklam w uprzednio określonej przez Ciebie kwocie zyskiwała jak najlepsze wyniki.

Planner słów kluczowych

Jest to narzędzie oferowane przez Google. Warto również podkreślić, że jest ono darmowe i bardzo pomocne. Jak sama nazwa wskazuje, pomaga ono znaleźć całą gamę słów kluczowych dopasowanych do Twoich reklam.

Prócz zaoferowania Ci pewnych słów kluczowych, pokazuje Ci dodatkowo ilość wyświetleń każdego z nich w ciągu ostatniego miesiąca, a także koszty, które będziesz musiał ponieść za jedno kliknięcie, jeżeli takowe słowo wprowadzisz do swojej kampanii Google Ads. Optymalizacja kampanii poprzez sugerowanie się plannerem od Google jest w stanie znacznie zwiększyć ilość potencjalnych klientów na Twojej stronie www.

Podsumowanie kampanii Google Ads

Mamy nadzieję, że w przystępny sposób wyjaśniliśmy Ci wiele istotnych kwestii, o których po prostu musisz wiedzieć, jeżeli chcesz się podjąć samodzielnych działań w tym kierunku.

Teraz wrócimy do głównego tematu, którym jest agencja Google Ads. Podkreślimy najważniejsze kwestie, na które powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze jednej z nich. A więc zaczynajmy.

Zwróć uwagę na doświadczenie agencji Google AdWords

Nie ma co ukrywać — im większe doświadczenie, tym lepsza optymalizacja kampanii. Z tego też względu warto zwrócić uwagę na to, ile dana agencja już znajduje się na rynku. Jak zapewne wiesz, system Google cały czas się rozwija, tutaj nie ma przerw, a ktoś musi za tym nadążać, dlatego nawet z tego względu powinno zwracać się o pomoc do agencji Google.
Dlatego opłaca się w zakresie reklam Google Ads zaufać specjalistom. Osoby z doświadczeniem będą w stanie szybciej i lepiej wykryć błędy w Twoich reklamach, które np. ograniczają liczbę potencjalnych klientów.

Wiedza o działaniu Google Ads

Optymalizacja kampanii wiąże się z ciągłym rozwojem. Jeżeli agencja za tym nie nadąża — długo nie utrzyma się na rynku. Profesjonalne kampanie Google Ads muszą poziomem być adekwatne do wiedzy ogólnej, jak i aktualnej posiadanej przez agencję.

Optymalizujemy kampanie Google Ads już od wielu lat, ciesząc się tym samym ogromnym zaufaniem wśród klientów. Z tego miejsca również chcemy zaprosić Cię do współpracy. Poprowadzimy wszystkie działania w zakresie reklam Google Ads oraz innych jakże istotnych czynności, które dotyczą wyszukiwarki Google.

Kampanie Google Ads prowadzimy dla klientów od zera. Każdy posiadacz kampanii podaje nam wszystkie najważniejsze dane dotyczące konta Google, budżetu na reklamy, a my zajmujemy się resztą. Opracowujemy odpowiednią strategię, idealnie dopasowaną pod Twoje potrzeby, jak również pod rodzaj działalności, którą zamierzasz prowadzić (lub już prowadzisz w internecie).

Reklama Google Ads podczas współpracy to swego rodzaju przysięga, którą agencja składa klientowi. Do jej zadań należy zrobienie wszystkiego, abyś był zadowolony z prowadzonych działań. Warto, byś również zwrócił uwagę na certyfikaty Google, którymi dysponują (lub nie) agencje Google Ads.

Certyfikaty Google posiadają termin ważności wynoszący 1 rok. Z tego względu, każda agencja (która już je posiada) musi je aktualizować raz do roku. Certyfikat Google oznacza także, że agencja jest partnerem Google, co jest bardzo dużym osiągnięciem.

Warto również spojrzeć, czy dana agencja Google posiada własny blog, na którym umieszcza różnego rodzaju wpisy tematyczne. Jest to kolejny ważny aspekt, który w pewien sposób również przyczynia się do zwiększenia zaufania w stosunku do agencji, a także świadczy o jej kompetencjach.

Naszą skuteczność potwierdzają klienci

Ponad 50 pozytywnych opinii

Stwórz z nami drużynę marzeń dla swojego projektu i współpracuj z absolutną elitą marketingu cyfrowego. Nasz zespół, to eksperci z doświadczeniem sięgającym dekady, są gotowi przekuć swoją wiedzę w Twój sukces. Zyskaj przewagę na rynku, korzystając z naszej pasji i know-how!

Minimum 5 lat

doświadczenia Eksperta PPC

Minimum 7 lat

doświadczenia Eksperta SEO

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

ruch reklamowy - traffic (1)

Sposób, w jaki prowadzone są działania na rzecz kampanii przez agencję Google Ads

W trakcie rozpoczynania współpracy warto zapytać, czy zostanie założone nowe, dedykowane pod kampanię Google konto. Należy podkreślić, że duża ilość agencji preferuje obsługę wielu kampanii klientów z jednego konta. Taki sposób nie zawsze będzie działać efektywnie na Twoją kampanię Google, ponieważ dane pobierane przez Google mają charakter historyczny — czyli sugerują się wszystkimi działaniami, które miały miejsce na Twoim koncie.

Zwróć uwagę, czy agencja, którą zamierzasz wybrać, zakłada w przyszłości ukazanie Ci raportów z działań przeprowadzanych na Twoim koncie. Zapytaj, jakich słów kluczowych używają do wypozycjonowania Twojej strony, a także przyjrzyj się temu, w jaki sposób Twoje reklamy są w ogóle przez nich wyświetlane.

Opinie

Jest to stosunkowo prosty sposób, aby dowiedzieć się wielu ciekawych informacji o danej agencji Google Ads. Poszukiwania możesz rozpocząć w grupach na Facebooku stricte związanych z tym tematem. Jest ich naprawdę sporo, z tego względu, że temat agencji marketingowych w ostatnim czasie stał się niesłychanie głośny, ponieważ coraz więcej osób zamierza wprowadzać swoje biznesy do sieci.

Nie krępuj się i działaj, pytaj, szukaj i oceniaj. Dodatkowo możesz skorzystać z różnych forów internetowych, na których z pewnością znajdziesz wiele ciekawych informacji. Również możesz sprawdzić opinie wystawiane na stronie danej agencji, a także podjąć się próby skontaktowania z użytkownikami, którzy w ostatnim czasie skorzystali z usług danej agencji.

Skoro sam zamierzasz zacząć promować swoją stronę w internecie, najprawdopodobniej znasz już kogoś, kto czegoś takiego próbował lub też dopiero zamierza to zrobić. Zapytaj go, czy rozmawiał już z kimś na ten temat, czy zna kogoś ciekawego. Bliscy znajomi najczęściej są najbardziej wartościowym źródłem wiedzy. Jeżeli nie wystarczą Ci takie zaświadczenia jak partnerstwo Google i odpowiednie certyfikaty, to może właśnie znajomi będą to ostateczną podpowiedzią? Pomysłów na sprawdzenie agencji jest naprawdę wiele. Postaraj się, by były one rzetelne, a nie zakłamane, ponieważ od tego będą ważyć się losy Twojego przyszłego budżetu, który zamierzasz przeznaczyć na kampanie Google Ads.

Kontakt

Kontakt z agencją jest kolejnym kluczowym czynnikiem dobrej współpracy. Jeszcze przed jej rozpoczęciem możesz zapytać się, jak pod tym względem wygląda kooperacja, mamy tu na myśli czas oczekiwania na odpowiedź ze strony agencji. Dodatkowo powinieneś zapytać, jak będzie wyglądał przebieg prowadzenia Google Ads Twoich kampanii reklamowych. Czy osoba zajmująca się nimi prowadzi też inne kampanie, czy Ty pozostajesz na jej wyłączność (dużo w tym przypadku zależy jednak od branży, w której działasz i od ogólnej wielkości Twojego biznesu).

W związku z kontaktem należy także podkreślić czas oczekiwania na odpowiedź. Mamy tu na myśli sytuację, w której np. będziesz chciał wprowadzić nowe kampanie do swojego konta Google, które będą musiały zostać niezwłocznie wdrożone w system. W takiej sytuacji szybki kontakt może naprawdę bardzo pomóc, dlatego też zwróć na to szczególną uwagę.

Podsumowanie ogólne

Jak zapewne zauważyłeś, jest naprawdę dużo czynników, z których musisz zdawać sobie sprawę podczas promowania własnej strony internetowej. Każdy element musi być ze sobą spójny, aby mógł działać odpowiednio. Dlatego na samym początku powinieneś opracować odpowiednią dla siebie strategię marketingową, którą następnie będziesz chciał wdrożyć do swoich kampanii.

W takiej sytuacji nie wolno się spieszyć. Wiadomo — czas to pieniądz, ale dobre doinformowanie — to zwrot z inwestycji. Dlatego w tym przypadku warto celować w wiedzę i uzbroić się w cierpliwość, a dopiero później rozpocząć działania. Pamiętaj, że tutaj w grę wchodzą większe pieniądze, a chyba nie masz na celu ich przepalić?

Zauważ również, że jeżeli nadal nie masz przekonania do samodzielnego prowadzenia reklam, nic nie szkodzi, pomożemy Ci. Kampanie Google Ads prowadzone są przez nas już od lat, z tego też względu mamy ogromne doświadczenie w tej branży.

Samodzielne prowadzenie reklam wydaje się proste i w zasadzie w pewnym sensie takie jest, choć działać na żywioł wprawdzie potrafi każdy. Miej na uwadze, że reklama Google Ads może być Twoim najlepszym przyjacielem, albo najgorszym wrogiem. Wszystko zależy od Twojego podejścia.

Z ogromną przyjemnością zapraszamy Cię do współpracy z naszym zespołem. Posiadamy wykwalifikowaną kadrę, która zajmie się wszystkim za Ciebie. Podczas rozmowy ustalimy szczegóły, odpowiemy na każde z Twoich pytań i obmyślimy strategię, która będzie najlepsza dla Twojego biznesu. Dodatkowo objaśnimy Ci pewne kwestie związane z tym, jak prócz reklamy na działalność Twojej firmy wpłynie samo pozycjonowanie stron internetowych. Postaramy się również podpowiedzieć Ci, jakie mogą być orientacyjne koszty prowadzonych działań oraz możliwości, w jakim czasie inwestycja zacznie się zwracać. Na sam koniec chcemy dodać, że jesteśmy certyfikowanym partnerem Google, któremu zaufały już do tej pory setki klientów. Sprawdź naszą stronę internetową, aby mieć pewność, że oddajesz swoje kampanie w dobre ręce.

Jesteśmy tu dla Ciebie. Chcemy, by Twój biznes rozwijał się razem z nami. Naszym celem jest minimalizowanie kosztów i podciąganie efektywności do jak największych granic.

Twój zespół, Double Digital.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (2 opinie)