Double Digital

Agencja marketingowa czym się zajmuje?

Spis treści

Agencja marketingowa agencji marketingowej nie równa. Czasami ciężko jest jednoznacznie odpowiedzieć, czym zajmuje się agencja interaktywna, jeżeli wpierw nie przejrzało się jej oferty. Niektóre agencje digital zajmują się stricte jednym tematem, co nie oznacza, że są pionierami w swojej dziedzinie, inne zaś oferują znacznie większy zakres działań dla swoich klientów.

W naszym artykule skupimy się na tym, czym zajmuje się agencja marketingowa, na czym zarabia i dlaczego warto skorzystać z jej usług. Bez przedłużania, zaczynajmy!

Agencja marketingowa - czym się zajmuje i dlaczego warto skorzystać z jej usług?

Agencja marketingu cyfrowego, jak sama nazwa wskazuje, zajmuje się działaniami promocyjnymi na zlecenie. W skład ofert agencji marketingowej wchodzą m.in.: media społecznościowe (w tym szeroko pojęta promocja w różnych kanałach komunikacji), reklamy w wyszukiwarkach internetowych (np. Google). Dodatkowo agencje marketingowe w świadczą również usługi z zakresu organicznego pozycjonowania stron internetowych, do których zalicza się również content marketing (o którym więcej powiemy poniżej).

Dlaczego warto skorzystać z usług agencji marketingowej?

Marketing internetowy nie jest zadaniem prostym, choć, niektórym właśnie się tak wydaje. Wielu przedsiębiorców, którzy już osiągnęli pewien sukces, ma wrażenie, że skoro udało im się sprostać temu wyzwaniu, w taki sam sposób poradzą sobie z promocją swojej działalności w sieci. Niestety, ale w wielu sytuacjach jest to błędne myślenie.

Poszczególne działania marketingowe wymagają odpowiedniego doinformowania. Bez wiedzy nie da się wybić wśród stale rosnącej konkurencji. Dobra agencja marketingowa wie, jak ważnym i odpowiedzialnym zadaniem jest promocja biznesów swoich klientów w sieci.

Odpowiedzialność w szczególności dotyczy budżetów reklamowych, które dany klient chce przeznaczyć na promocję płatną (płatne reklamy PPC) lub też na działania organiczne (pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania). Oczywiście obie wcześniej wymienione możliwości można również w prosty sposób ze sobą połączyć. Wraz ze wzrostem popularności kampanii reklamowych łączonych z pozycjonowaniem witryny powstał nawet specjalny termin SEM, czyli Search Engine Marketing.

Co może zrobić dla Ciebie agencja marketingu?

Jako agencja marketingowa z wieloletnim doświadczeniem opiszemy Ci, co my oferujemy naszym podopiecznym. Naszym celem jest promocja na wielu płaszczyznach marketingu internetowego. A zatem, w czym możemy Ci pomóc?

Najlepsze agencje marketingowe, czym się charakteryzują, oraz co mogą Ci zaoferować?

Jak już wiesz, agencja marketingowa zajmuje się całokształtem działań promocyjnych w sieci lub jedną z odnóg. Wszystko zależy od tego, w czym się specjalizuje oraz od doświadczenia, jakie posiada.

Kompleksowa agencja marketingowa posiada w swoim zespole szereg specjalistów, którzy nie boją się wyzwań, posiadają niezbędne certyfikaty oraz wiedzę, aby móc następnie sprostać zleceniom klientów.

Naszą agencję marketingową wyróżnia na tle konkurencji rzetelne podejście do każdego, nawet najmniejszego (i z najmniejszym możliwym budżetem) zlecenia. Nasze działania marketingowe prowadzone są przez doświadczony i liczny zespół ekspertów, dzięki czemu zawsze dobieramy specjalistę, który zna się bardzo dobrze na branży klienta. Nigdy nie celujemy w ciemno. Oferujemy najwyższą możliwą jakość.

Wybór odpowiedniej agencji marketingowej czasem wydaje się naprawdę ciężki. Wynika to z faktu, że obecnie interaktywnych agencji na rynku jest naprawdę sporo. Niemniej, nie każda oferuje usługi na takim samym lub wyróżniającym się (oczywiście na plus) poziomie. Dlaczego? Jak wiadomo, jeżeli nie wie się, o co chodzi, to chodzi o… (dokończ zdanie).

Bariera wejścia na ten rynek nie jest rzeczą najtrudniejszą na świecie, co czyni tę branżę coraz bardziej popularną. Trudnością jest natomiast utrzymanie się na nim, pozyskanie wartościowych klientów, którzy będą chcieli z taką agencją marketingową współpracować przez kolejne miesiące i lata.

My, jako kompleksowa agencja marketingowa zajmujemy się działaniami takimi, jak:

  • Pomoc w zaistnieniu w tradycyjnych mediach.

  • Tworzenie kampanii reklamowych — w Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads itd.

  • Docieranie do szerszej grupy odbiorców — poprzez techniki, które udało nam się opracować na przestrzeni ostatnich lat.

  • Obsługa mediów społecznościowych, czyli ww. content marketing — tworzenie postów w social mediach, projektów graficznych, filmów wideo itd.

  • Strategie marketingowe — wychodzimy z założenia, że bez niej nie da się rozpocząć żadnych działań promocyjnych. Zawsze wpierw z klientem ustalamy zakres działań, które będziemy krok po kroku realizować.

  • Lepsze zrozumienie problemów klientów — nigdy nie korzystam z góry ustalonych rozwiązań. Wyróżnia nas odrębne podejście do każdego zlecenia, przez co zawsze zwracamy szczególną uwagę na problematykę grupy, do której chce dotrzeć nasz klient, aby spełniać swoje cele biznesowe.

  • Wzrost rozpoznawalności marki — nasza agencja full service zawsze stara się przeprowadzić zespół działań, których celem będzie zwiększenie sprzedaży również poprzez zwiększenie świadomości o marce naszego klienta.

Pozycjonowanie — marketing internetowy

Na tle innych agencji marketingowych wyróżnia nas profesjonalne podejście z zakresu marketingu obejmującego pozycjonowanie stron internetowych. Wiem, jak ważnym zabiegiem dla wielu przedsiębiorstw jest zwiększenie widoczności ich stron www w wyszukiwarkach internetowych, takich jak np. Google.

Zawsze celujemy w najwyższe możliwe miejsca dla naszych podopiecznych. Warto jednak dodać, że działania marketingowe związane z pozycjonowaniem z racji, że w pewien sposób są darmowe, wymagają czasu.

Pozycjonowanie witryny zależy od wielu składowych. Jedną z nich jest content marketing, o którym powiemy więcej poniżej. Prócz niego jest wiele kwestii technicznych.

Zwiększanie widoczności witryny w internecie dzielimy zawsze na 3 niezmiernie ważne części:

  • Działania on-site — są to działania, których podejmujemy się we wnętrzu strony internetowej naszego klienta, to właśnie one mają kluczowy wpływ na ranking strony w SERP-ach.

  • Działania off-site — kolejną kwestią jest off-site, czyli działania poza platformą klienta, w tym pozyskiwanie linków zewnętrznych, na które dużą uwagę zwraca Google. Tyczy się to również odpowiedniego meta tytułu, meta opisu itd.

  • UX — jest to szereg działań, których celem jest poprawienie doświadczeń użytkowników, którzy w danym momencie znajdują się na stronie internetowej danej firmy. Użytkownicy bardzo często używają identyfikacji wizualnej strony, dlatego tak ważne jest, aby jej wnętrze było jak najprzyjemniejsze dla internauty.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu stron internetowych, zajrzyj do naszego artykułu, który stricte poświęciliśmy temu zagadnieniu. Kliknij tutaj i dowiedz się więcej!

Sprawdź również nasz wpis o SEO połączonym z User Experience.

 

Płatne reklamy

Jak zapewne wiesz lub chociaż się domyślasz, w wielu przypadkach bez kampanii marketingowych bardzo ciężko jest się przebić wśród sporej konkurencji w danej niszy. To właśnie one pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż, jeżeli dobrze zostaną zaprojektowane.

Tworzenie kampanii reklamowych wydaje się prostym zadaniem w teorii (i tak też jest). Gorzej, jeżeli przechodzi się do praktyki. Tutaj ogromny wpływ na efekty ma grupa docelowa, słowa kluczowe oraz wiele innych elementów (np. przy kampaniach produktowych ogromną wagę należy przyłożyć do stworzenia dobrego feed produktowego).

Płatne kampanie charakteryzują się wysoką skutecznością, przez co mimo ponoszonych kosztów wciąż są bardzo opłacalne. Jak pisaliśmy już wcześniej, wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z faktu, jak wiele zmiennych należy wprowadzić, aby faktycznie zwrot z inwestycji był zauważalny.

W odróżnieniu od pozycjonowania strony (organicznego) reklamy PPC zapewnią efekty od razu po ich włączeniu, co jest jednym z kluczowych aspektów, na które decydują się reklamodawcy.

Jeżeli zastanawiasz się, czy warto z nich skorzystać – według nas, jak najbardziej. Z chęcią pomożemy Ci przy ich konfiguracji, jak i przy zdobywaniu nowych użytkowników, właśnie dzięki nim. Zapraszamy do kontaktu!

Content marketing

Jest on nieodzownym elementem dobrej reklamy. Do content marketingu możemy zaliczyć szereg działań związanych z treściami kierowanymi do użytkowników. Aby cele biznesowe były realizowane zgodnie z wcześniej opracowaną strategią marketingową, bardzo ważne jest, aby ww. marketing wartościowych treści był tworzony na naprawdę wysokim poziomie.

Content marketingiem mogą być treści pisane, takie jak:

  • artykuły blogowe i poradniki,

  • e-mail marketing,

  • reklamy PPC (Pay Per Click) w formie tekstowej (i nie tylko),

  • wpisy w mediach społecznościowych,

  • i wiele więcej.

Do content marketingu możemy zaliczyć również bez wahania szereg działań z zakresu SEO (Search Engine Optimization). Są to techniki najczęściej kultywowane przez copywriterów i specjalistów SEO na stronie klienta. Do SEO możemy zaliczyć m.in. optymalizacje treści pod kątem odpowiedniej struktury nagłówków, przejrzysty dla czytelnika tekst, listy punktowe, wyboldowania, dobór odpowiednich słów kluczowych, na daną stronę internetową lub jej podstronę itd.

Dobrze prosperujący w firmie marketing wartościowych treści można interpretować jako swego rodzaju wizytówkę działalności. Dzięki niemu możesz pokazać się jako ekspert w określonej dziedzinie poprzez wartościowe i pomocne treści, które zaserwujesz swoim czytelnikom na firmowym blogu.

Często zdarza nam się tworzyć wpisy blogowe dla naszych klientów, dzięki którym nasi podopieczni zyskują lepszą reputację wśród użytkowników odwiedzających ich platformy internetowe.

Naszym celem są prowadzone działania uzależnione od tego, jak wygląda specyfika branży naszego klienta. Dlatego też w skład naszych usług wchodzą ww. wpisy blogowe oraz różnego rodzaju poradniki, które wpierw poprzedzone są odpowiednim reaserchem oraz kompleksowym zdefiniowaniem grupy docelowej. A wszystko po to, aby relacje między naszym podopiecznym a grupą odbiorców były jak najlepsze, np. w celu zwiększenia rozpoznawalności marki lub nakłonienia do zakupu danego produktu (public relations).

Do tego używamy specjalistycznych narzędzi, które mają duże znaczenie przy pozycjonowaniu stron, jak i przy tworzeniu treści pod kątem SEO, co następnie przekłada się na wysokie miejsca w wynikach wyszukiwarki.

Social media marketing

Każda agencja marketingowa powinna dokładnie znać zasady panujące w SM. To właśnie w nich można znacząco pogłębić relacje między użytkownikiem a klientem (public relations) poprzez poszczególne działania marketingowe.

Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, jak ważnym elementem pozyskiwania nowych klientów są właśnie media społecznościowe. Już dawno temu social media przestały być wyłącznie platformami rozrywkowymi, a stały się stronami generującymi ogromne przychody dla biznesów poprzez kampanie reklamowe, w tym wpisy sponsorowane oraz posty organiczne tworzone na zlecenie.

Każdego dnia statystyczny Polak spędza w social mediach około 2 godzin. W Polsce czynnych użytkowników tychże platform jest ponad 25 milionów. Czy zdajesz sobie sprawę z potencjału, jaki zatem ze sobą niosą?

Dlatego też celem dobrych agencji marketingowych jest znaczące zwiększenie sprzedaży właśnie przez SoMe.

Zalety, jakie niosą ze sobą social media

  • Wysoki zasięg — to właśnie dzięki niemu popularność SM tak znacząco wzrosła przez ostatnie lata. Liczba użytkowników, która z nich korzysta z roku na roku, stale wzrasta. Wśród nich z pewnością będzie wielu klientów, którzy będą chcieli skorzystać z Twoich usług. Jak agencja marketingowa z wieloletnim doświadczeniem pomożemy Ci ich pozyskać, tym samym sukcesywnie zmniejszając koszty działań promocyjnych.

  • Precyzyjne targetowanie — nie od dzisiaj wiadomo, że Meta, do której należy m.in. Facebook i Instagram konkurują o klientów z Google. To właśnie przy pomocy kampanii marketingowych rocznie generują tak ogromne przychody dla swoich korporacji. Dzięki tej konkurencyjności każda z tych firm stara się jak najbardziej ułatwić usługi reklamowe, w tym uszczegółowić docieranie do potencjalnych klientów. Stale jesteśmy na bieżąco z newsami, które oferują oba te przedsiębiorstwa. Poprzez to wiemy, jak dobrze targetować działania promocyjne w sposób, by docierały one z dużą dozą prawdopodobieństwa wyłącznie do tych użytkowników, którzy są zainteresowani Twoją ofertą. Dzięki temu zwiększamy współczynnik konwersji, a zarazem minimalizujemy koszty przeznaczone na reklamy.

  • Zwiększenie sprzedaży produktów i (lub) usług Twojego biznesu — zawsze robimy wszystko, by jak najlepiej dopasować promocję do branży klienta w SM. Dzięki temu generujemy większą sprzedaż, przy czym stale mierzymy postępy, o których na bieżąco informujemy naszych podopiecznych.

  • Mniejszy dystans między Tobą a Twoją grupą odbiorców — w celu udzielenia odpowiedzi użytkownikom w social mediach wystarczy, że odezwiesz się do nich w komentarzu lub wstawisz ciekawy post na tablicę swojego firmowego fanpage’a. Oczywiście, jeżeli nie będziesz wiedział, jak zrobić to dobrze lub napotkasz problemy z tworzeniem wartościowych wpisów dla swoich czytelników, wystarczy, że skontaktujesz się z nami. Wszystko zrobimy za Ciebie.

Odkryj wolność bez długoterminowych zobowiązań

Ocena w Google 4.9

Z nami, Twoja decyzja o pozostaniu jest kwestią sukcesu, nie umowy!
optymalizacja kampanii adwords (1)

Marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny pozwala dotrzeć do znacznie szerszej grupy odbiorców, co sprawia, że sprzedaż usług, jak i produktów również się zwiększa. Ten rodzaj marketingu możemy spotkać również pod nazwą marketingu partnerskiego.

Działa on w sposób promowania ofert za pośrednictwem sieci afiliacyjnych oraz właścicieli stron www. Jako agencja marketingowa bardzo często korzystamy z tego rozwiązania, ponieważ jest ono bardzo dochodowe dla naszych podopiecznych.

Kiedy warto skorzystać z usług agencji marketingowej?

Odpowiedź na to pytanie jest stosunkowo prosta — zawsze. Jak pisaliśmy już wcześniej, agencja marketingowa posiada niezbędne zasoby, dzięki którym promocja Twojej firmy będzie znacznie prostsza. Oczywiście, jest to kosztowne przedsięwzięcie, które warto traktować jako inwestycję.

Wielu przedsiębiorców na własną rękę podejmuje się działań reklamowych bez oszacowania jakichkolwiek efektów, można powiedzieć, że w ciemno. Najczęściej kończy się to przepaleniem budżetu, a fazie końcowej na zwróceniu się z prośbą o pomoc do firmy marketingu internetowego.

A zatem, kiedy powinieneś skorzystać z usługi agencji marketingowej? Krótkie podsumowanie.

Dobra firma marketingowa pomoże Ci w momencie, gdy:

  • dopiero rozpocząłeś rozwój Twojego biznesu,

  • sprzedaż produktów nie jest na zadowalającym poziomie,

  • w Twojej branży wzrosła konkurencja i bariera przebicia się staje się coraz trudniejszym wyzwaniem,

  • nie masz czasu na podejmowanie się działań marketingowych na własną rękę,

  • nie wiesz, jak zwiększyć rozpoznawalność marki,

  • nie wiesz, jak poprawnie prowadzić social media,

  • nie wiesz, jak wykorzystać potencjał content marketingu,

  • masz problem ze zrozumieniem grupy docelowej (public relations).

Co może zrobić dla Ciebie agencja marketingu?

Poniżej opiszemy Ci, czym powinna charakteryzować się agencja marketingowa warta uwagi.

Sieć lojalnych klientów

Agencja marketingowa oferująca usługi promocyjne powinna skupiać się na pozyskaniu jak największego grona lojalnych użytkowników. My zaś w naszej organizacji również zawsze skupiamy się na potrzymaniu relacji posprzedażowej, ponieważ wychodzimy z założenia, że znacznie prościej jest pozyskać użytkownika, który już raz stał się klientem, niż zdobywanie nowych potencjalnych zainteresowanych. Oczywiście zawsze dokładamy wszelkich starań, aby zdobywać także nowych użytkowników dla naszych kontrahentów.

Większe zyski

Im bardziej trafna reklama, tym analogicznie lepsze będą z niej zyski. Oczywiście odpowiednio stargetowana reklama to szereg działań, które wpierw należy spełnić, aby takowe wyniki zobaczyć.

Nasza agencja marketingowa zawsze szuka najlepszych rozwiązań dopasowanych do danej branży. Nigdy nie sugerujemy się raz opracowanym modelem. Zawsze projektujemy indywidualny plan oraz przypisujemy do zlecenia wykwalifikowanego specjalistę, który zwiększy efekty poprzez wdrożenie odpowiedniej strategii.

Zwiększanie widoczności w sieci

Agencją marketingową powinny kierować nie tylko żądza zarobku, ale również (a zarazem w szczególności) chęć pomocy. Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy przedsiębiorca dysponuje wysokim budżetem, który może przeznaczyć na reklamy w internecie oraz inne działania promocyjne.

Z tego też względu zawsze staramy się dopasować budżet, którym dysponuje nasz klient do modelu promocyjnego, dzięki któremu w niedługim czasie pojawi się zwrot z zainwestowanej sumy. Niestety wiele agencji działa wręcz przeciwnie i najczęściej spisuje na straty taką osobę.

Większe zasięgi

Docieramy do odbiorców, którzy mieli już w jakiś sposób styczność z Twoją marką, jak i do tych, którzy nie mieli o niej żadnego pojęcia. Wykorzystujemy różne metody wchodzące w skład lejka sprzedażowego, które następnie sprawiają, że coraz więcej osób zaczyna kojarzyć określonego produkty właśnie z Twoją firmą.

Jaka powinna być agencja marketingowa?

Jak wspomnieliśmy już na samym początku, agencja agencji nierówna i wciąż podtrzymujemy nasze stanowisko. Poniżej przedstawimy Ci informacje o tym, jaka powinna być agencja, z której powinieneś najlepiej skorzystać.

Poniżej przedstawimy Ci elementy, którymi sami się kierujemy przy każdej współpracy.

Indywidualne podejście

Indywidualne podejście do zlecenia to podstawa owocnej współpracy. Nigdy nie korzystamy z wcześniej stworzonych modeli, ponieważ wiemy, że każdy biznes jest inny, nawet mimo tego, że nisza może być taka sama. Zawsze tworzymy nową strategię, którą opieramy na naszym wieloletnim doświadczeniu.

Narzędzia analityczne

Posiadanie wiedzy z zakresu wielu narzędzi analitycznych to must have. Zawsze staramy się być na bieżąco z nowinkami związanymi właśnie z aktualizacjami narzędzi analitycznych. Na co dzień korzystamy z kilku z nich po to, aby w każdej płaszczyźnie marketingu świadczyć nasze usługi na najwyższym możliwym poziomie.

Przy kampaniach Google Ads zawsze bazujemy na Google Analytics 4. Oczywiście narzędzi tych jest znacznie więcej, niemniej, nie o tym jest ten wpis. Jeżeli chcesz dowiedzieć się o tym, jak działa GA4, kliknij tutaj i zapoznaj się z materiałem, który dla Ciebie przygotowaliśmy!

Prognozowanie efektów

Czym byłby działania promocyjne bez prognozowania efektów? Zawsze przestawiamy naszym podopiecznym założenia, które następnie przedyskutowujemy, i kolejno wdrażamy w życie. Dalej mierzymy skuteczność i osiągamy założone cele.

Kontakt z klientem

Jest to rzecz elementarna, niezbędna przy każdej współpracy. Z naszymi podopiecznymi utrzymujemy stały kontakt. Ponadto każdy z nasz klient otrzymuje dostęp do raportów, które generowane są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu co 15 minut.

Naszym celem jest posiadanie jak najlepszych relacji ze współpracownikami. Wiemy, jak wielkie ma to przełożenie na dalsze efekty.

Doświadczenie

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w branży. Ponadto jesteśmy certyfikowanymi partnerami firmy Google, Meta i wielu innych.

Żeby nie być gołosłownymi, serdecznie zapraszamy Cię do zajrzenia do naszego portfolio. Zobaczysz tam efekty, które udało nam się uzyskać dla naszych kontrahentów. W internecie znajdziesz również wiele pozytywnych opinii na nasz temat.

Niedawno też założyliśmy kanał na YouTube, na którym dzielimy się wiedzą o kampaniach reklamowych i nie tylko. Są to krótkie filmiki przepełnione wartościową treścią. Sprawdź sam!

Podsumowanie

Liczymy, że udało nam się w prosty sposób przedstawić Ci wszystkie informacje o tym, czym zajmuje się agencja marketingowa.

Pamiętaj, jeżeli przy promocji własnego biznesu nie jesteś pewny niektórych czynności, zawsze zastanów się kilkukrotnie, czy chcesz podjąć się ryzyka. Tutaj w grę wchodzą niestety większe pieniądze, które źle zagospodarowane najprawdopodobniej się nie zwrócą.

Jeżeli będziesz potrzebować pomocy, skontaktuj się z nami niezwłocznie. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Zespół Double Digital

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację

Zobacz na naszym blogu

5/5 - (1 opinie)