Double Digital

Agencja reklamowa — dlaczego warto podjąć się z nią współpracy?

Spis treści

Wejście na rynek internetowy przeważnie wiąże się (przynajmniej po pewnym czasie od rozpoczęcia działalności) z wystartowaniem z promocją własnej marki. Dużo zależy od branży, w której działasz oraz od strategii i celów, jakie sobie wyznaczyłeś. Przedsiębiorcy mają to do siebie, że większość z nich po prostu nie ma czasu, aby realizować wszystko samodzielnie, zwłaszcza, jak biznes faktycznie zaczyna się rozrastać.

Podział agencji reklamowych

Wpierw zaczniemy od rodzajów agencji marketingowych, jakie możemy znaleźc w Polsce. Najpopularniejszymi są agencje reklamowe SEO i SEM, prócz nich jest jeszcze kilka, o których również warto tutaj wspomnieć. Jeżeli szukasz nowych klientów, z pewnością powinieneś skorzystać z ich usług!

Agencja SEO (Search Engine Optimization)

Ten rodzaj agencji reklamowej deklaruje profesjonalne podejście w przypadku działań związanych z optymalizacją witryn (strony www) pod kątem SEO (Search Engine Optimization), czyli pod wyszukiwarki oraz użytkowników.

Celem agencji reklamowej SEO jest zwiększanie widoczności stron internetowych w organicznych wynikach wyszukiwania, których słowa kluczowe jednocześnie będą odpowiadać na problemy i potrzeby klientów.

Oczywiście taką, jak i każdą inną agencję reklamową powinien wyróżniać doświadczony zespół, który podejmie wszystkich starań, aby działania promocyjne (w tym przypadku organiczne) spełniały wcześniej określone założenia.

Jakie usługi wykonuje agencja reklamowa SEO?

  • Optymalizacja treści strony www pod wyszukiwarki,

  • zwiększenie pozycji danego biznesu w wynikach wyszukiwania (skuteczne indeksowanie),

  • zwiększenie współczynnika konwersji,

  • optymalizacja SEO strony pod kątem technicznym,

  • link building.

Kolejnym ważnym aspektem jest to, aby współpraca przebiegła pomyślnie, a specjalistów, z którymi będziesz współpracować, wyróżniał pełen profesjonalizm. Niemniej, więcej o tym, na co powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze agencji reklamowej, powiemy niżej.

Agencja SEM (Search Engine Marketing)

Agencja SEM (Search Engine Marketing) musi spełniać oczekiwania swoich klientów pod kątem działań związanych z ww. SEO oraz marketingiem internetowym, czyli reklamami PPC (Pay Per Click), wraz z prowadzeniem promocji kampanii reklamowych w mediach społecznościowych (social media).

Agencję SEM powinno wyróżniać wieloletnie doświadczenie w branży, ponieważ to właśnie ono jest jednym z kluczowych elementów skutecznej, a zarazem dochodowej reklamy.

Usługi agencji reklamowej SEM opierają się na ww. promocji. W skład obowiązków wchodzi również szeroko pojęte projektowanie strategii marketingowej, która będzie adekwatna do zamysłu i celów danego klienta. Powinna ona także przedstawić możliwie najlepsze rozwiązania w trakcie planowania działań marketingowych. Ważne jest też, aby wykazywała pełen profesjonalizm oraz indywidualne podejście, które jest bardzo istotnym elementem całej “układanki”.

Zyskaj więcej za mniej i ciesz się pełną przejrzystością

W Double Digital wiemy, jak ważne jest dla Ciebie dotarcie do klientów w internecie. Dlatego jesteśmy tutaj - jako agencja digitalowa specjalizująca się w Google Ads proponujemy dodatkowe korzyści na start!

Dodatkowe 3500 zł na start przy nowym koncie

Niższe koszty kampanii Google Shopping o 20%

Pełny wgląd do konta reklamowego Google Ads

Agencja reklamowa 360

Agencja reklamowa 360 mówiąc krótko, zajmuje się wszystkim, od działań SEO strony www, tworzenia kampanii reklamowych w różnych kanałach komunikacji, organizacją eventów, tworzeniem biznesplanów, CV, listów motywacyjnych, projektowaniem e-booków, content marketingiem oraz wieloma innymi aspektami marketingu. W skład agencji reklamowych 360 wchodzi również marketing tradycyjny np. w formie folderów, broszur, kampanii reklamowych w telewizji, radiu itd.

Agencja reklamowa social media

Jak sama nazwa wskazuje, jest to agencja, która swoje usługi oferuje poprzez marketing w mediach społecznościowych (takich, jak Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter itd.).

Media społecznościowe, jak już niejednokrotnie pisaliśmy, przestały być włącznie platformami rozrywkowymi, a stały się idealnymi miejscami na prowadzenie działań marketingowych. To właśnie one zrzeszają każdego dnia setki milionów użytkowników, do których możesz dotrzeć ze swoim przekazem promocyjnym.

Agencje brandingowe

Pełen profesjonalizm oraz doświadczony zespół to nie tylko stricte agencja reklamowa. Agencja brandingową również powinno wyróżniać indywidualne podejście (i profesjonalne podejście) do każdego klienta. W przypadku tego rodzaju agencji tak samo, jak w tych wymienionych wyżej bardzo ważne jest doświadczenie, które sprawia, że podaje ona najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Agencje brandingowe nie zajmują się stricte prowadzeniem kampanii reklamowych, a bardziej tworzeniem wizerunku marek swoich klientów. Usługi, które oferuje ww. agencja to np.:

  • Projektowanie i tworzenie logotypów.

  • Naming (tworzenie nazw firm, które będą utożsamiać się w pełni z ich zamysłem), jest to bardzo ważny element, ponieważ to właśnie nazwa jest jednym z początkowych czynników, z którym będzie mieć styczność potencjalny klient. Dlatego tak ważna jest tutaj kreatywność i doświadczeni specjaliści z tej dziedziny.

  • Tworzenie np. biznesplanów, które zostaną pozytywnie rozpatrzone przez urzędy zajmujące się przydzielaniem dotacji unijnych itd.

Agencje UX (User Experience)

Są to agencje, których głównym celem jest projektowanie interfejsu strony WWW w sposób, aby doświadczenia i odczucia użytkownika na określonej witrynie były jak najlepsze, a zarazem pokazywały to na twardych danych mających powiązanie z zaangażowaniem.

Agencje UX są bardzo ważne z punktu widzenia e-commerce, ponieważ to właśnie one projektują ścieżkę zakupową klienta po stronie internetowej.

Sprawdź również: Customer Journey — wszystko, o czym powinien wiedzieć przedsiębiorca.

Agencja reklamowa — co zyskasz ze współpracy?

Czy naprawdę warto podjąć się współpracy z agencją reklamową?

Oczywiście, że tak! Warto tutaj jednak dodać, że powinna on świadczyć usługi na bardzo wysokim poziomie. Poniżej przedstawimy Ci kilka kluczowych cech, jakimi powinna dysponować agencja reklamowa.

Dostęp do specjalistów

Agencję reklamową powinien wyróżniać pełen profesjonalizm, indywidualne podejście do każdego klienta, wieloletnie doświadczenie oraz usługi serwowane na wysokim poziomie. Prócz tego liczą się również specjaliści. W agencji marketingowej jesteś w stanie znaleźć wszystkich tych, którzy będą Ci potrzebni do rozwoju biznesu.

W naszej agencji Double Digital znajdziesz m.in.:

  • specjalistów SEO,

  • copywriterów,

  • specjalistów od reklam (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, TikTok Ads itd.),

  • specjalistów od mediów społecznościowych, którzy są na bieżąco ze wszystkimi newsami na każdej z tych platform,

  • projektantów stron internetowych,

  • grafików,

  • UX/UI designerów,

W biznesie ważna jest elastyczność i ww. indywidualne podejście. W zależności od branży, w której działasz (i niszy) dobierzemy specjalistów, którzy znają się na niej najlepiej.

Opracujemy najlepsze rozwiązania w sposób, aby jak najszybciej zdobyć dla Ciebie nowych klientów. Uwielbiamy wyzwania!

Zaawansowane narzędzia i analiza trendów

Agencja reklamowa, z której będziesz chciał skorzystać, powinna dysponować odpowiednimi narzędziami, które zapewnią skuteczną mierzalność prowadzonych kampanii reklamowych.

To samo tyczy się trendów, które np. w social media zmieniają się bardzo szybko.

Przedsiębiorcy najczęściej nie mają czasu zajmować się marketingiem na własną rękę, to samo tyczy się analizy trendów, która w przypadku bezpłatnych narzędzi będzie monotonna i mało skuteczna. Agencja reklamowa natomiast posiada specjalne narzędzia. Dobrze wie, jak się z nimi obchodzić oraz na jakie dane zwracać uwagę w określonym momencie. To samo tyczy się analizy konkurencji, gdzie początkujące biznesy po prostu nie wiedzą, jak robić to dobrze i efektywnie.

Prócz analizy trendów oraz zaawansowanych narzędzi, ważna jest również cała otoczka, która znajduje się wokół nich, jak np. zwyczajna rozdzielczość określonych postów na media społecznościowe, o których możesz nie wiedzieć. Innymi elementami zaś są: kolorystyka postów, strategia publikacji, charakter treści, częstotliwość promocji, a wszystko po to, by jak najlepiej trafić do potencjalnych klientów.

Płatne narzędzia marketingowe, którymi dysponuje agencja reklamowa, pozwalają również dokładnie określić grupę docelową, bez której — tak naprawdę — nie ma możliwości rozpoczęcia działań promocyjnych. Wielu początkujących przedsiębiorców uważa, że wystarczy stwierdzić, jaki jest wiek i płeć grupy docelowej, a następnie wystartować z promocją. Niestety, nie tędy droga. Takie podejście będzie wiązać się z ryzykiem szybkiej straty budżetu, który uprzednio zamierzało się przeznaczyć na wcześniej wspomnianą promocję.

Do grupy docelowej dopasowuje się wszystko, od prostej kolorystyki, przekazu, charakteru firmy, aż po reklamy, ścieżkę zakupową i lejek sprzedażowy.

Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?

Zespół i komunikacja


✔ Certyfikowany ekspert Google Ads z minimum 5-letnim doświadczeniem

✔ Bieżący kontakt mailowy, telefoniczny lub wideo spotkanie

✔ Wsparcie innych obszarów marketingu digital w Twojej firmie

✔ Wsparcie całego zespołu ekspertów

Transparentność i personalizacja

✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads

✔ Miesięczne podsumowanie skuteczności eksperta Google Ads wraz z planem rozwoju i wnioskami

✔ Spersonalizowany raport dostępny i aktualizowany 24/7

Przewagi technologiczne


✔ Nielimitowane ilości kampanii, grup reklam słów kluczowych

✔ Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager

✔ Konfiguracja opinii konsumenckich - dla sklepów

✔ Konfiguracja opinii o produkcie - dla sklepów

✔ Mapy ciepła i nagrania sesji użytkowników na stronie

Zapytaj o swój indywidualny pakiet obsługi. Dopasujemy zakres współpracy do Twoich potrzeb!

Dlaczego warto postawić na digital marketing i współpracę z agencją?

Współpraca z agencją to wiele korzyści, o których nieco więcej powiemy niżej.

Opiszemy Ci, na jakich zasadach działa nasza agencja, abyś mógł następnie stwierdzić, czy to właśnie nas potrzebujesz do rozwoju własnej firmy!

Oszczędność czasu

Usługi oferowane przez agencję reklamową zaoszczędzą Ci ogromną ilość czasu. Jak już niejednokrotnie pisaliśmy, przedsiębiorcy nie mają czasu na zajmowanie się wszystkim samodzielnie.

Agencja reklamowa z pewnością sprawi, że zaoszczędzisz dużo czasu, który będziesz mógł przeznaczyć na rozwój firmy pod innymi względami, dodatkowo przedstawi Ci najlepsze rozwiązania dopasowane do Twojej działalności. Tutaj liczy się kreatywność!

Jak już wiesz, agencję reklamową powinien wyróżniać pełen profesjonalizm oraz to, by współpraca przebiegła pomyślnie od początku do końca, a przekaz, który tworzy, odpowiadał na potrzeby klientów.

Co w tym przypadku może zapewnić Ci agencja reklamowa?

Mimo że branża, w której działasz, najprawdopodobniej prócz Ciebie posiada innych przedsiębiorców, nie zmienia to faktu, że istnieje wiele strategii marketingowych, które można wkomponować w Twój biznes, które będą różnić się od pozostałych. Dlatego też ważne jest indywidualne podejście, które — krótko mówiąc — odciąży Cię od myślenia o tym, co powinieneś zrobić, aby być nad konkurencją. A zatem, co może zrobić dla Ciebie agencja reklamowa, abyś mógł zaoszczędzić swój czas? Tak naprawdę wszystko:

  • utworzenie strategii marketingowej na określony czas — np. na rok lub dwa lata w przód,

  • pełen profesjonalizm przy tworzeniu strategii contentowej — na firmowego bloga, media społecznościowe – w tym grafiki, filmiki wideo itd.,

  • obsługa social media — jak pisaliśmy wyżej — tworzenie treści (i różnych kreacji) do mediów społecznościowych w różnych formatach, w tym reklamy Facebook Ads, Instagram Ads itd.,

  • optymalizacja strony internetowej — pod SEO, w tym analiza słów kluczowych, optymalizacja pod kątem technicznym (responsywność, prędkość ładowania, topical authority itd.),

  • tworzenie kampanii reklamowych — tworzenie i dopasowanie formatów kampanii reklamowych dostosowanych do grupy docelowej, do której będzie kierowany przekaz promocyjny.

Zobacz również: Pozycjonowanie stron internetowych — najważniejsze informacje.

Należy tutaj dodać, że wdrożenie ww. czynników będzie wymagać konsultacji z Tobą i to zapewne kilkukrotnie, po to, by spełnić Twoje oczekiwania, a zarazem uzyskać oczekiwane efekty w określonym czasie.

Niższe koszty

Agencja reklamowa, jakby nie patrzeć, to również niższe koszty i to na wielu płaszczyznach. Dlaczego? Otóż nie musisz tworzyć w swojej firmie działu sprzedaży, czy też działu marketingu, do którego będziesz musiał zatrudnić przynajmniej jedną lub dwie osoby, w zależności od wielkości Twojego biznesu oraz jego dalszego rozwoju.

W przypadku agencji nie będziesz miał takich problemów, ponieważ wszystko wykona za Ciebie zdalnie, nie będziesz musiał również opłacać żadnych ubezpieczeń ani składek, w tym kosztów za prąd itd.

Co równie ważne, agencja reklamowa (sama z siebie) jest w stanie znacząco na przestrzeni czasu zredukować koszty kampanii reklamowych przy relatywnie większym zysku. Oczywiście, aby coś takiego osiągnąć, potrzebny jest czas i dłuższa współpraca, niemniej, jest to jak najbardziej możliwe.

Kolejnym atutem współpracy agencji reklamowej z Twoją firmą jest redukcja kosztów pod względem specjalistycznych narzędzi marketingowych, które wymagają stałego (comiesięcznego) opłacania abonamentu, który — nie ukrywajmy — do najtańszych nie należy.

Przeczytaj również: Dlaczego warto skorzystać z outsourcing marketingu?

Podnieś efektywność bez dodatkowych kosztów

Dowiedz się więcej o naszych usługach:

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

rynkach zagranicznych

Agencja reklamowa to idealne rozwiązanie, jeżeli szukasz nowych klientów

Jak już pisaliśmy wcześniej, agencja powinna dołożyć wszelkich starań, aby przekazem reklamowym oraz content marketingiem (ogólnie) odpowiadać na potrzeby klientów i ich problemy.

Współpraca z agencją interaktywną będzie również świetnym rozwiązaniem w przypadku, gdy brakuje Ci nowych klientów. Agencja dopasuje kanały komunikacji oraz przekaz reklamowy do odbiorców, którzy potencjalnie będą zainteresowani Twoimi produktami i (lub) usługami, co przełoży się na większą sprzedaż, stałe budowanie świadomości marki oraz większe zasięgi w sieci i w mediach społecznościowych.

Redukcja ryzyka

Ten podpunkt wiąże się z poprzednim. Otóż agencja reklamowa, z której będziesz chciał skorzystać, najprawdopodobniej będzie posiadać doświadczony zespół specjalistów z różnych branż i dziedzin. Dlaczego jest to tak ważne?

Jest to ważne w szczególności z tego powodu, że wieloletnie doświadczenie, jakim dysponuje agencja, zapewnia jej szeroki ogląd sytuacji oraz wiedzę, którą już niejednokrotnie przekuła w praktykę w sposób, aby nie przepalać niepotrzebnie budżetu swojego klienta.

To bardzo istotny aspekt z punktu widzenia w szczególności nowych firm i nowych klientów — którzy nie dysponują ogromnym budżetem na kampanie reklamowe oraz inne formy promocji. Młodzi przedsiębiorcy najczęściej nie posiadają zbyt dużej wiedzy, którą mogliby wykorzystać w marketingu cyfrowym, co często kończy się dużymi stratami. Nie ma co ukrywać — doświadczona agencja (i doświadczony zespół, który posiada) nie dopuści do takiej sytuacji.

Monitoring kampanii reklamowych

Odpowiadanie na potrzeby klientów, profesjonalne podejście to drugie, a monitoring to element numer trzy.

Bez odpowiedniej analizy obecnych, jak i przyszłych działań nie będziesz w stanie jednoznacznie stwierdzić, które projekty działają, a które nie. Do tego potrzebne są również odpowiednie programy analityczne. Niektóre z nich są bezpłatne jak Google Analytics 4.

Oczywiście reklamy, oraz inne poczynania mierzy się również innymi narzędziami, aczkolwiek GA4 jest jednym z pionierów w tym aspekcie.

Niemniej, przy GA4 występuje pewien “problem”, który z pewnością będzie bolączką nowych przedsiębiorców, którym jest ilość funkcji oraz odpowiednie ich czytanie. Google Analytics 4 to narzędzie bardzo rozbudowane, które można indywidualnie konfigurować pod własny biznes, co wymaga czasu, wiedzy, a także wyciągania odpowiednich wniosków.

Jest to kolejny bardzo ważny aspekt dla przedsiębiorców, którzy nie mają czasu na naukę nowych rzeczy związanych z marketingiem. Agencja reklamowa, która niemalże codzienne działa z kampaniami Google Ads, zna Google Analytics 4 doskonale.

Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak działamy? Sprawdź nasz wpis o agencji digital. Tam zawarliśmy znacznie więcej informacji o tym, jak współpracujemy z klientem. Jeżeli natomiast ciekawią Cię wyniki, jakie uzyskujemy dla naszych podopiecznych, zerknij w nasze portfolio, w którym na bieżąco umieszczamy nowe case study.

Podsumowanie informacji o agencji reklamowej

A zatem agencja reklamowa powinna:

  • mieć doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych na różnych płaszczyznach,

  • dyktować najlepsze rozwiązania, które przyniosą zyski oraz zwrot z inwestycji w określonym czasie,

  • wykonywać zadania na czas (terminowość),

  • wspierać klientów oraz mieć z nimi stały kontakt,

  • informować o efektach przeprowadzanych działań reklamowych,

  • oferować usługi na najwyższym możliwym poziomie,

  • dysponować konkretnie opisaną ofertą usług,

  • z przyjemnością prowadzić kampanie reklamowe swoich podopiecznych,

  • na bieżąco monitorować trendy,

  • stale aktualizować efekty, a następnie dzielić się nimi ze swoimi podopiecznymi,

  • redukować koszty, które przynosi reklama, a zarazem dostosowywać budżet reklamowy do budżetu, który posiada klient.

Podsumowanie

Liczymy, że w prosty sposób udało nam się zobrazować Ci, dlaczego warto skorzystać z usług agencji reklamowej. Jak mogłeś zauważyć wyżej, jest naprawdę wiele korzyści, które agencja interaktywna może Ci zapewnić, jeżeli wybierzesz odpowiednią.

Przed rozpoczęciem współpracy zalecamy, abyś dokładnie zapoznał się z opiniami poszczególnych agencji reklamowych, po to, by sprawdzić ich rzetelność oraz dowiedział się nieco o ich doświadczeniu.

Serdecznie zapraszamy do współpracy. Nasi specjaliści pomogą Ci rozwinąć Twój biznes!

Zajmujemy się reklamą w sieci od A do Z, tworzymy wszystkie formaty reklamy dostępne w internecie.

Skontaktuj się z nami!

Zespół Double Digital

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację
5/5 - (9 opinie)