Na czym polega strategia White Label?
Każda branża potrzebuje specjalistów, bez nich nie byłoby tak ciekawej konkurencji. Specjalista Google Ads jest osobą, której warto powierzyć budowanie marki osobistej, jak i oczywiście zwiększanie sprzedaży. Specjaliści Google Ads najczęściej pracują w agencjach marketingu internetowego.
W tym artykule konkretnie opiszemy to, czym zajmuje się specjalista Google AdWords i co może zrobić dla Ciebie i Twojego biznesu, abyś wzniósł się na wyżyny sukcesu. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem!
Specjalista Google Ads jest to, to samo określenie co specjalista ds marketingu, specjalista PPC oraz specjalista SEM. Jego głównym zadaniem jest promocja Twojego biznesu w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej Google. Ponadto może zajmować się on również innymi rodzajami kampanii reklamowych (np. Facebook Ads lub LinkedIn Ads).
W przypadku specjalisty Google Ads na ten zawód stale rośnie zapotrzebowanie. Jest to spowodowane tym, że z dnia na dzień na rynek internetowy wchodzi coraz to więcej biznesów, które po prostu potrzebują promocji, by wyróżnić się na tle konkurencji. To samo dotyczy także bycia bardziej widocznym w sieci przez swoich potencjalnych klientów.
Specjalistę Google Ads AdWords znajdziesz najczęściej w agencji reklamowej lub firmie, która posiada specjalny dział marketingu. Wielu z nich to też tzw. freelancerzy SEM, czyli wolni strzelcy, pracujący pojedynczo, na własny rachunek.
Jeżeli potrzebujesz większej ilości informacji o agencji marketingowej, przeczytaj nasz artykuł o agencji Google Ads!
Jak sama nazwa wskazuje, w skład jego zadań wchodzi odpowiednie prowadzenie reklamy Google Ads w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej (w tym na YouTube i wielu innych kanałach komunikacji).
Reklama Google Ads jest bardzo ważnym czynnikiem promocji każdego biznesu, który chce osiągnąć w przyszłości lepsze wyniki. Tym właśnie zajmuje się specjalista Google Ads. Ponadto przeprowadza on kompleksową analizę konkurencji i potencjalnych klientów, by następnie odpowiednio personalizować pod nich reklamy Google. Mamy tu na myśli ich wygląd, tekst (przekaz) oraz docieranie do grupy docelowej przez kanały komunikacji, w których potencjalni klienci najczęściej się znajdują.
W pracy specjalisty Google Ads ważny jest również ustalany czas trwania każdej poszczególnej kampanii, by mogła przynosić relatywnie jak największe zyski, przy jak najmniejszych kosztach (profesjonalny specjalista Google Ads zawsze stara się jak najefektywniej zwiększyć zyski, przy jak najmniejszym nadszarpywaniu portfela swojego klienta — w końcu ma to być zysk obustronny).
W skład jego zadania wchodzi również obsługa kampanii Google Ads pod względem ww. budżetu, czasu trwania każdej reklamy, lokalizacji, w której ma się ona pokazywać klientom oraz odpowiednim dobraniu słów kluczowych pod daną grupę docelową.
Niby wydaje się to takie proste. Każdy mógłby to przecież zrobić! W rzeczy samej wszystko jest dla ludzi i wszystkiego można podjąć się na własną rękę, tylko jakie efekty z tego wyniesiesz? No właśnie, bez odpowiedniego doświadczenia możesz mieć problem z uzyskaniem rezultatów, na które tak bardzo czekasz. Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy rozwoju biznesu, napisz do nas, z chęcią Ci pomożemy!
By być specjalistą od reklam Google, każdy, kto podejmuje się tego zawodu, powinien w odpowiedni sposób potrafić analizować najróżniejsze branże. Ponadto powinien zwracać szczególną uwagę na popyt na określony produkt i (lub) usługę i dobierać najczęściej wyszukiwane frazy kluczowe, które mieszczą się budżecie klienta i są popularne w danym okresie lub na stałe.
Odpowiednio prowadzone działania marketingowe to również operowanie statystykami kampanii Google Ads i analizowanie ich w taki sposób, by stale zwiększać efekty firm swoich klientów.
Na samym początku warto podkreślić, że nie są ci potrzebne studia, by móc wykonywać ten zawód. Oczywiście, możesz takowe zrobić. Dodatkowe certyfikaty i zaświadczenia chyba nigdy nie wyjdą z mody. Niemniej, tak jak wspomnieliśmy wcześniej, nie jest to warunek konieczny.
Abyś mógł zostać specjalistą Google Ads, powinieneś wpierw przerobić ogromną ilość materiału w postaci kursów. Mogą to być kursy stacjonarne, jak i oczywiście te w formie online. Wszystko zależy od Twoich preferencji, jednakże nie warto poprzestawać wyłącznie na jednym szkoleniu.
Specjalista Google Ads powinien stale poszerzać horyzonty i nie przestawać uczyć się nowych rzeczy. Google również nie przestaje się rozwijać, a co za tym idzie — co chwile wchodzą nowe aktualizacje, o których specjalista od reklam Google Ads powinien wiedzieć, a co ważniejsze — być z nimi bez przerwy na bieżąco. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ aktualne informacje mogą zapewnić mu wyróżnienie się na tle konkurencji, przez co zdobędzie nowych klientów on lub agencja, w której pracuje, lub też ta, którą prowadzi.
Na samym początku warto podkreślić, że specjalista Google Ads i Google Analytics jest zawodem przyszłościowym, któremu, jakby nie patrzeć — nic nie zagraża. Zawdzięcza to stale zwiększającemu się popytowi na marketing internetowy.
Osoby, które tworzą skuteczne kampanie i reklamy Google w internecie, są bardzo potrzebne. Dlaczego? Ponieważ odpowiednie prowadzenie różnych typów kampanii jest w stanie znacznie zwiększyć współczynnik konwersji firm, sprowadzić wartościowy ruch na stronie, no i zyskać najwięcej sprzedaży w porównaniu z innymi tańszymi lub darmowymi możliwościami.
Specjalista od kampanii Google przede wszystkim powinien stale adaptować się do zmian. W tej branży nie ma drogi na skróty. Jeżeli nie lubisz zmian, szybko się zgubisz i spadniesz na przysłowiowe dno. Niestety, zmiany są kluczowym czynnikiem dla specjalisty Google Ads. Trendy się zmieniają, zachowania klientów również, dlatego kampanie reklamowe muszą być stale udoskonalane, aby przynosiły zamierzone efekty. Profesjonalista od kampanii Google Ads nie może stanąć w miejscu, ponieważ wyprzedzi go konkurencja. Podążanie za niuansami to klucz do odnalezienia się na obleganym rynku.
Zmiany to też ciągła nauka. Tutaj nie możesz spocząć na laurach po ukończeniu kilku kursów dotyczących reklamy. Początkowe szkolenia to baza, a zarazem podstawa do dalszych działań. Niemniej, przyszły ekspert stale powinien tę wiedzę pogłębiać, szukać nowości, czytać, oglądać poradniki, realizować kolejne kursy, webinary i uczęszczać na szkolenia. Innymi słowy — inwestować w siebie. To samo dotyczy odświeżania wiedzy, która została zdobyta dawno temu. Uważamy, że warto czasem wrócić do podstaw, bo przecież to od nich się wszystko zaczyna.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak działa reklama, by lepiej świadczyć swoje usługi? Sprawdź nasze artykuły mówiące o tym:
jak działa reklama Google Ads, dowiesz się tutaj wielu ciekawych informacji o tym, jak działa reklama oraz w jaki sposób powinieneś prowadzić kampanie, by zwiększyć współczynnik konwersji w firmach swoich klientów,
w jaki sposób obsługiwać kampanie Google – przeczytaj wpis i pokaż klientom, jak jesteś w stanie dopasować reklamę pod ich biznes!
Kolejnym kluczowym czynnikiem i jest wykrywanie problemów kampanii. Niestety, wiele firm się z nimi boryka. Największy nieład możemy spotkać w momencie, gdy dany przedsiębiorca rozpoczął promocję na własną rękę i stwierdził, że jednak nie jest to dla niego. Dlatego tak ważna jest umiejętność szybkiego wykrywania problemów i błędów, by móc następnie się ich pozbyć i zwiększyć efekty.
Kampanie Google Ads wiążą się ze stałym monitoringiem efektów. Setki statystyk, które trzeba analizować, by na końcu wyciągnąć najlepsze wnioski. Dlatego umiejętności analityczne to rzecz obowiązkowa, a zarazem podstawowa. Bez niej ani rusz.
Bez odpowiedniej analizy danych, w tym grupy docelowej, konkurencji, jak i samego produktu nie zajdziesz za daleko. To właśnie na tych informacjach opiera się działanie w prowadzeniu kampanii, którego celem jest zwiększenie sprzedaży.
Aby zyskać w oczach klientów, musisz wyróżnić się w jakiś sposób oraz posiadać indywidualne podejście. Świadcz swoje usługi inaczej niż wszyscy. Nie jest to trudne, a z pewnością przyda Ci się we współpracy z klientem. Możesz zacząć od publikacji ciekawych treści na swojej stronie. Pomoże Ci to w pozyskiwaniu leadów (kontaktów) online.
Pamiętaj, nie będziesz idealny! Im szybciej to zrozumiesz, tym szybciej osiągniesz sukces. Twoje kampanie na początku najprawdopodobniej nie będą najlepsze. Każdemu zdarzają się błędy. Im większe masz doświadczenie, tym prawdopodobieństwo ich popełnienia znacznie maleje. Początki zawsze są trudne, dlatego daj sobie czas. Wyciągaj wnioski, wprowadzaj je w życie, kontroluj sytuację, nie popełniaj dwa razy tego samego błędu, no i oczywiście się nie poddawaj!
Google Ads (AdWords) wykorzystuje wiele narzędzi analitycznych, które są niezbędne dla specjalisty, niemniej, wyróżnimy 3 najważniejsze, których znajomość powinieneś mieć w małym paluszku:
Google Analytics 4 (GA4) – jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego narzędzia, sprawdź nasz wpis stricte poświęcony temu zagadnieniu,
Google Tag Manager,
Google Search Console.
Fachowiec od reklam powinien posiadać najważniejsze informacje z takich źródeł jak:
w przypadku contentu wiedza na jego temat jest dosyć obszerna, niemniej, ważne jest, aby każdy ze specjalistów posiadał pewne podstawy. Tego rodzaju zadania można oddelegować copywriterom, aczkolwiek, jeżeli jesteś na początku kariery i potrzebujesz doświadczenia, warto, abyś zastanowił się nad dodatkowym przyswojeniem wiedzy w tym temacie.
Content Marketing jest to tworzenie wartościowych treści w internecie. Dlatego też znajomość podstaw jest tak ważna. Z pewnością wiedza ta przyda Ci się przy tworzeniu chwytliwych i ciekawych tekstów do reklamy.
Kolejnym ważnym czynnikiem jest znajomość SEO. Jest to wiedza niezbędna dla specjalistów, choć jakby nie patrzeć, jest ona związana z bezpłatną promocją firmy. Na początku swojej kariery możesz mieć różne zadania, w tym właśnie pozycjonowanie stron. Jest to zabieg, który z pewnością zwróci uwagę potencjalnego nabywcy w przyszłości.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat optymalizacji witryny, sprawdź nasz wpis poświęcony pozycjonowaniu stron internetowych.
Pamiętaj, że marketing to nie tylko kampania Google Ads. To także doświadczenia użytkowników na stronach internetowych. No bo co z tego, że użytkownik trafi na stronę klienta, jak mu się ona nie spodoba? Efekty mogą być znikome lub żadne. Jest to wiedza bardzo przydatna.
Niekoniecznie musisz uczyć się tego, w jaki sposób optymalizować stronę pod kątem UX ręcznie. Wystarczy, że będziesz znać przydatną teorię. Dzięki temu będziesz mógł doradzić klientowi w wielu sprawach, przez co jeszcze bardziej Cię doceni i chętniej podpisze z Tobą umowę. Takie doradztwo możesz świadczyć w ramach swoich usług. Jakby nie patrzeć, nie będzie Cię to dużo kosztować, a z pewnością zyskasz w oczach klienta.
Chcesz dowiedzieć się, jak powinna wyglądać odpowiednio zaprojektowana strona internetowa? Sprawdź nasz artykuł o analizie heurystycznej Nielsena!
Warto również podkreślić, że w ostatnim czasie UX zaczęło iść intensywnie w parze z SEO. Z tego też względu zapraszamy Cię do zapoznania się z naszym wpisem o tym, czym jest SXO. Z pewnością znajdziesz tam wiele ciekawych informacji!
W kampaniach Google Ads nieodzownym elementem działań jedno odpowiednio zdefiniowana strategia. To właśnie ona przyczynia się do zwiększenia współczynnika konwersji, a strona jest lepiej widoczna dla klienta.
Zerknij na nasze ostatnie wpisy o e-commerce, czyli o tym, jak wypromować sklep internetowy!
Jak już wspomnieliśmy wcześniej, wiedza z zakresu prowadzenia kampanii Google Ads jest bardzo rozbudowana. Z tego też względu powinieneś szukać jej na wiele różnych sposobów.
Aby Twoja kampania reklamowa działa lepiej, warto, abyś zaznajomił się z kursami od Google, np:
reklamy w sieci wyszukiwania i reklamowej,
reklamowanie aplikacji,
reklamy wideo,
reklamy produktowe,
itd.
Ponadto każdy z tych kursów jest objęty certyfikatem od Google, co również może przydać Ci się w przyszłości. Będą to przydatne zaświadczenia, że potrafisz działać przy kampaniach Google Ads i zwiększać ruch na stronach internetowych, w tym również współczynnik konwersji i wiele, wiele więcej.
Co równie ważne, warto, abyś udał się do agencji lub napisał CV i przesłał je do niej online. Zapewne zaczniesz od najniższego szczebla (juniora) i będziesz awansować na coraz to wyższe stanowiska. Jak wspomnieliśmy wcześniej, jest to zawód przyszłościowy. Z tego też względu Twoje doświadczenie w prowadzeniu kampanii będzie adekwatne do zarobków, niemniej, wszystko przyjdzie z czasem.
Zarobki w Google są różne. Dlatego też ciężko jednoznacznie określić kwotę. Możemy natomiast podać przybliżoną stawkę eksperta oraz starszego eksperta. Oczywiście to, ile zarabia się w Google Ads, jest zależne od danej agencji marketingu internetowego, a w szczególności od jej renomy na rynku.
Praca w Google AdWords na stanowisku specjalisty to ciekawe pieniądze, zwłaszcza obecnie. Google analityk, jak i AdWords ekspert są w stanie (spokojnie) zarobić ponad 6 000 złotych netto miesięcznie. Natomiast starsi specjaliści mogą liczyć na kwoty rzędu 10 000 zł i więcej.
Jak mogłeś zauważyć, marketingiem rządzą różne prawa, które stale się zmieniają. Aby Twoja kampania przynosiła efekty, wpierw będziesz musiał włożyć ogromną ilość czasu w naukę i zapewne zainwestować też trochę pieniędzy. Możemy powiedzieć Ci tyle, że warto, abyś spróbował, jeżeli jesteś pewny, że sprostasz wyżej opisanym wymaganiom. Dobrze prowadzone kampanie Google Ads to setki godzin nauki. Tutaj nie dasz rady pójść na skróty. Dlatego uzbrój się w cierpliwość, ucz się i szukaj zleceń.
Pamiętaj również o sprawdzeniu swoich sił w agencji marketingowej. Wiele z nich szuka nowych podopiecznych. Ze współpracy z pewnością zyskasz wiele, w tym wiedzę, nowe umiejętności i ciekawe portfolio na przyszłość, jeżeli chciałbyś wejść na drogę freelancingu.
Formularz kontaktowy