Double Digital

Jak napisać reklamę biura podróży? — 7 pomysłów na zdobycie nowych klientów

Spis treści

Mimo szalejącej inflacji i wysokich kosztów paliwa wciąż wielu Polaków decyduje się na spędzenie wakacji poza granicami naszego kraju. Jest to oczywiście spowodowane nagonką, ciągłym pędem i stresem, którego każdy, choć na chwile chce się pozbyć. Znacznie większa liczba osób preferuje wyjazdy poprzez biuro podróży, ponieważ płacą raz i mają podane wszystko na tacy, w tym transport z lotniska, sam lot i wiele innych.

Co równie istotne, ilość biur podróży również stale rośnie, przez co nisza ta, mówiąc wprost, zaczyna być coraz bardziej oblegana. W tym wpisie skupimy się na tym, w jaki sposób możesz w branży turystycznej zyskać nowych klientów i to na wiele różnych sposobów.

Popyt na biuro turystyczne, jak wygląda?

Źródło: https://turystyka.rp.pl/biura-podrozy/art36250841-ranking-biur-podrozy-2022-na-podium-tui-itaka-rainbow-i-coral-travel

Jak możemy zauważyć, popyt na korzystanie z usług biur podróży miał stałą tendencję wzrostową aż do roku 2019. W 2020 tendencja ta została przerwana przez pandemię COVID, niemniej, już w 2021 roku mogliśmy zauważyć, że trend znacząco odbiegł od normy ukazanej w roku 2020. Co za tym idzie — ludzie wciąż chcą wyjeżdżać na wakacje, choć niestety, wcześniej warunki im na to nie pozwalały.

Reklama graficzna

Jest to kolejna odpowiedź na pytanie, jak reklamować biuro podróży. Pozyskanie klientów poprzez ten format promocji odbywa się w sieci reklamowej Google.

Osoby chętne do skorzystania z usług biura podróży będą mogły znaleźć reklamy graficzne w różnych witrynach partnerskich firmy Google. Co równie ważne — jest ich ponad 2 000 000, także bez obaw, na którejś z nich z pewnością się pokażesz!

Należy również podkreślić, że w przypadku ww. reklam, Twoja promocja pokaże się użytkownikom, którzy szukają wakacji w różnych witrynach powiązanych z tą tematyką, a którzy niekoniecznie wcześniej widzieli Twoją stronę internetową. Dzięki temu rozwiązaniu dodatkowo zwiększysz świadomość własnej marki.

Niemniej, musisz pamiętać, że tego rodzaju reklamy również (w biurze podróży) muszą być zaprojektowane w sposób, aby przykuwały oko użytkownika.

Elementy reklamy graficznej, o których musisz pamiętać

  • Logo firmy oraz jej nazwa — logo firmy, jak i nazwa to niezbędne elementy, które musisz zamieścić w reklamie graficznej, którą następnie ma zobaczyć klient. Dzięki temu każdy z przyszłych kupujących zapamięta Cię w internecie.

  • Wezwanie do działania — w możliwych kanałach kontaktu, takich jak sieć reklamowa i wiążące się z nią reklamy graficzne, CTA (Call To Action) to element niezbędny. Pamiętaj, aby umieścić np. adres URL swojego biura właśnie w kampanii promocyjnej.

  • Miejsca emisji reklamy — oferty biura podróży powinny być emitowane na stronach powiązanych z tą branżą. Pamiętaj, że — dla przykładu — fraza “wycieczki objazdowe” będzie chętniej klikana na stronach takich jak fly4free, aniżeli na stronach związanych z motoryzacją. Dlatego też pod tym względem postaraj się dopasować reklamę pod miejsca docelowe, w których jest duża liczba Twoich potencjalnych klientów.

  • Komunikat dotyczący oferty — spraw, aby użytkownicy stanęli pod przysłowiową ścianą. W każdej z reklam zapisz cały okres trwania promocji, w tym rezerwacje, wycieczki itd. Spraw, by klienci czuli, że nie mają dużo czasu do zniknięcia promocji poszczególnej oferty. Jest to bardzo ciekawy zabieg psychologiczny. Ba! A jaki skuteczny.

  • Responsywność — aby dobrze reklamować biuro podróży, ważne jest, aby mieć świadomość z faktu, że użytkownicy używają różnych urządzeń mobilnych. Pamiętaj, aby w odpowiedni sposób zarządzać reklamami tak, by dostosowywały się one do poszczególnych, ww. urządzeń, nie tylko grafiką, ale też treścią. Po prostu — wszystkim.

Jeżeli nie wiesz, w jaki sposób powinieneś to zrobić, skontaktuj się z nami. Możesz również wypełnić wymagane pola w formularzu kontaktowym, w tym wypełnić dane o Twojej stronie internetowej, oraz to, czego od nas oczekujesz. Wszystkim zajmiemy się za Ciebie.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak dobrze władać reklamą Google, sprawdź nasz wpis, który stricte poświęciliśmy temu zagadnieniu. Kliknij tutaj i dowiedz się więcej.

Jak promować biuro podróży?

Poniżej opiszemy Ci pomysły, które według nas będą najskuteczniejsze.

  1. Reklama biura podróży za pomocą kampanii Google Ads

Nie od dzisiaj wiadomo, że reklamy Google Ads przynoszą ogromne zyski dla firm, które odpowiednio opracują swoją strategię marketingową w tym kanale komunikacji. Do promocji biur podróży z pewnością Google Ads okażą się jednym z lepszych rozwiązań. Dlaczego? Otóż poprzez różne formaty reklamowe możesz pokazywać swoją ofertę użytkownikom w wynikach wyszukiwania Google, jak i w sieci reklamowej.

Z jakich formatów powinieneś skorzystać w szczególności?

Reklama tekstowa dla biur podróży

Promocja biura podróży może opierać się np. na reklamie tekstowej.

Reklama ta jest jednym z najczęściej używanych formatów reklamowych, co nie oznacza, że nie jest skuteczna, wręcz przeciwnie.

Reklama tekstowa, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na odpowiednio dopasowanym do całokształtu tekście. W skład takowej reklamy wchodzą również słowa kluczowe, bez których jej działanie nie miałoby najmniejszego sensu.

Dzięki niej masz możliwość zaprezentowania swojej oferty w internecie w bardzo ciekawy, a zarazem nienachalny sposób. Jak widzisz na załączonym wyżej obrazie, przy każdym z wyników pojawia się oznaczenie “Reklama“. Czy widzisz, jakie jest ono skromne? No właśnie. Wiele osób jest uprzedzonych do reklam, natomiast w tym przypadku jest ona po prostu mało widoczna, a co się z tym wiąże — chętnie klikalna.

Niemniej, przy tym formacie reklamowym, ogromną rolę odgrywają wcześniej wspomniane słowa kluczowe. Bez odpowiedniego doboru fraz najzwyczajniej przepalisz budżet reklamowy, a o zwrocie z inwestycji będziesz mógł zapomnieć.

Z tego też względu będziesz musiał postarać się o jak najwyższą jakość takowej reklamy w przeglądarce, aby większa ilość potencjalnych klientów była chętna do skorzystania z Twoich usług.

Pamiętaj również o odpowiednim zdefiniowaniu grupy docelowej. Stwórz profil idealnego klienta, ponieważ to właśnie do niego ma trafić Twoja oferta kierowana z reklam Google Ads. Nie zapomnij również o innych elementach, takich jak zainteresowania, dane demograficzne itd., są to jedne z ważniejszych czynników w punktach styku.

Jakie korzyści daje Ci współpraca z naszymi ekspertami Google Ads?

Zespół i komunikacja


✔ Certyfikowany ekspert Google Ads z minimum 5-letnim doświadczeniem

✔ Bieżący kontakt mailowy, telefoniczny lub wideo spotkanie

✔ Wsparcie innych obszarów marketingu digital w Twojej firmie

✔ Wsparcie całego zespołu ekspertów

Transparentność i personalizacja

✔ Działania prowadzone na Twoim koncie Google Ads

✔ Miesięczne podsumowanie skuteczności eksperta Google Ads wraz z planem rozwoju i wnioskami

✔ Spersonalizowany raport dostępny i aktualizowany 24/7

Przewagi technologiczne


✔ Nielimitowane ilości kampanii, grup reklam słów kluczowych

✔ Konfiguracja Google Analytics 4 oraz Google Tag Manager

✔ Konfiguracja opinii konsumenckich - dla sklepów

✔ Konfiguracja opinii o produkcie - dla sklepów

✔ Mapy ciepła i nagrania sesji użytkowników na stronie

Zapytaj o swój indywidualny pakiet obsługi. Dopasujemy zakres współpracy do Twoich potrzeb!

Google Maps dla biura podróży

Mapy Google to kolejne ciekawe rozwiązanie dla Twojego biznesu. Reklama biura podróży w ten właśnie sposób może okazać się naprawdę dobrym pomysłem, zwłaszcza że budżet, który na nią przeznaczysz, będzie niższy, w porównaniu do innych formatów dostępnych w Google.

Wielu klientów ceni sobie spotkania z doradcą w punkcie stacjonarnym. Jak wiadomo, w wielu sytuacjach dalekie wakacje zagraniczne nie są najtańsze, a co za tym idzie — klienci wolą lepiej doinformować się o tym, co stanowi dana oferta. Jeżeli więc dysponujesz punktem stacjonarnym, to rozwiązanie będzie dla Ciebie! Poprzez konsultacje twarzą w twarz skuteczniej odpowiesz na wszystkie pytania odnośnie wyjazdów (np. do Chorwacji), hoteli i wielu innych szczegółów.

Przy okazji pokażesz też, że jesteś dobrym sprzedawcą nie tylko w sieci! Pamiętaj, aby w reklamie umieścić adres swojej firmy!

Więcej o reklamach w Google Maps dowiesz się z naszego artykułu, który wyłącznie skupiliśmy na tym zagadnieniu. Sprawdź: Reklama w Google Maps — wszystko, co musisz wiedzieć.

Pozycjonowanie strony www

Pozycjonowanie strony również możemy potraktować jako swoistą reklamę biura podróży. Niemniej, w jego przypadku nie będziesz zobowiązany do płatności za kliknięcie, a za wykonanie usługi związanej z optymalizacją strony pod kątem SEO, technicznym, jak i pod Customer Experience.

Ten format reklamy przedstawiający wszystkie oferty w Twojej stronie jest niezbędnym elementem sprzyjającym skutecznemu pozycjonowaniu witryny biura podróży.

Niemniej, pozycjonowanie wymaga specjalistycznej wiedzy, bez której ciężko będzie uzyskać zadowalające efekty. To samo tyczy się kwestii technicznej pod kątem potencjalnych zainteresowanych, czyli UX (User Experience). Są to wrażenia (doświadczenia), jakie odnosi klient w trakcie spędzania wolnego czasu na Twojej witrynie. Jak zapewne się domyślasz, im ów doświadczenia są lepsze, tym więcej czasu na przeglądanie Twojej strony poświęci dany użytkownik, co również wpłynie na jej pozycjonowanie w internecie.

W temacie reklamy biura podróży chcemy wyłącznie podać Ci propozycje. Każdy z ww. tematów jest znacznie dłuższy, aniżeli to, co przedstawiamy Ci w każdym z podpunktów. Zatem, jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu strony, sprawdź nasze wpisy:

  1.  

Reklama biura podróży - content marketing i pozycjonowanie

Poniżej opiszemy Ci, dlaczego powinieneś skorzystać właśnie z tych możliwości.

Blog firmowy i content marketing

Nie od dzisiaj wiadomo, że blog firmowy potrafi zdziałać cuda. Jest to idealne miejsce do pozyskania nowych klientów. To właśnie w nim możesz tworzyć wpisy odnośnie wyjazdów, a w nich odpowiadać na pytania, na które nie potrafią odpowiedzieć użytkownicy.

Blog, jak i social media (o których nieco więcej poniżej) to idealne miejsce do budowania relacji z wieloma z użytkowników. Opisuj zwiedzanie, hotele, które sprawdziłeś, kraje i wszystko to, co rzuciło Ci się w oczy podczas wyjazdu. Użytkownicy lubią być doinformowani, tak samo wolą być uprzedzeni przed niektórymi, mało korzystnymi sytuacjami w określonych miejscach, do których chcieli się wybrać.

A o to przykład naszego bloga:

Prowadzimy go regularnie. Prócz usług, dzielimy się wiedzą. Uwierz nam, to naprawdę działa! Przy okazji zapraszamy Cię do zapoznania się z innymi naszymi wpisami :).

Co równie ważne — firmowy blog to miejsce, w którym możesz wykreować siebie, jako eksperta w danej dziennie. Możesz również poprzez niego inspirować inne osoby do podróżowania. Pamiętaj, że każdego dnia z sieci i wyszukiwarki korzysta miliony użytkowników, a wielu z nich może stać się Twoim przyszłym klientem. Dlatego włóż w każdy z artykułów tyle wartości, ile tylko dasz radę.

Jeżeli nie masz pomysłu na to, jakie treści powinieneś tworzyć lub po prostu nie masz na to czasu — odezwij się do nas. W naszym zespole mamy wielu kreatywnych copywriterów, którzy zajmą się tym za Ciebie! Mówisz, czego potrzebujesz i… Czekasz na gotowe!

Reklama biura podróży poprzez Pinterest

Pinterest to platforma idealna dla biura podróży.

Reklama biura podróży w tym kanale komunikacji będzie z pewnością dobrym rozwiązaniem dla Twojego biznesu. Wystarczy, że założysz konto firmowe i rozpoczniesz promocję. Na swoim profilu dodatkowo będziesz mógł tworzyć specjalne tablice. Pamiętaj, aby każda z nich odnosiła się do jednego tematu, np. jedna tablica — wyjazd do Hiszpanii, zdjęcia z Mallorki itd.

Pinterest jest to miejsce, w którym przodują różnego rodzaju formaty graficzne. Twoim zadaniem zaś będzie wyróżnienie się na tle konkurencji atrakcyjnymi zdjęciami, jak i opisami. Dzięki temu w prosty sposób Twoja reklama biura podróży oraz profil zyskają na wartości, a co równie ważne — zmniejszysz budżet, który zamierzałeś przeznaczyć na marketing i tym samym zwiększysz zyski.

Jakby nie patrzeć, wiele osób kocha wakacje, choć według nas, większą grupą są jednak kobiety. Dlatego też przez to powinieneś swoją działalność oprzeć właśnie o ten serwis. Warto również dodać, że znajduje się tam Twoja grupa docelowa, czyli osoby w wieku od 18 do 44 lat, które podróżują najczęściej.

Statystyki nie pozostawiają złudzeń:

Zyskaj więcej za mniej i ciesz się pełną przejrzystością

W Double Digital wiemy, jak ważne jest dla Ciebie dotarcie do klientów w internecie. Dlatego jesteśmy tutaj - jako agencja digitalowa specjalizująca się w Google Ads proponujemy dodatkowe korzyści na start!

Dodatkowe 3500 zł na start przy nowym koncie

Niższe koszty kampanii Google Shopping o 20%

Pełny wgląd do konta reklamowego Google Ads

Poniżej natomiast masz dane o tym, ile odbiorców z Polski każdego dnia korzysta z tego serwisu:

Źródło: https://www.openmobi.pl/raportpinterest/raportFolder/raport_pinterest_OpenMobi_2020.pdf

Jest to ponad 3,5 miliona aktywnych internautów w Polsce!

Więcej informacji o tym, jak działa Pinterest, znajdziesz w naszym świeżutkim wpisie właśnie o tym serwisie internetowym. Kliknij tutaj i dowiedz się więcej.

Media społecznościowe

W social mediach w prosty sposób możesz dotrzeć do potencjalnego klienta. W tym przypadku ogromną rolę odegra Facebook i Instagram. Na Facebooku możesz założyć swój własny fanpage, na którym zaczniesz umieszczać różnego rodzaju posty dotyczące np. każdej wycieczki, na której byłeś lub byli Twoi zadowoleni klienci.

Ponadto, na Facebooku możesz również (na swoim FP) wrzucać krótkie, zachęcające wpisy, których celem będzie przekierowanie klienta na stronę główną Twojego biura podróży. Fanpage na Facebooku z tego też względu może zastąpić w wielu sytuacjach samą wyszukiwarkę. Jak wiadomo, każdego dnia w tym serwisie przesiaduje miliony internautów z całej Polski (i świata).

Ogromne zasięgi dają spore pole do manewru przedsiębiorcom, którzy dopiero startują ze swoją działalnością, jak i tym, którzy do tej pory swoje usługi i produkty sprzedawali stacjonarnie oraz na zasadzie np. marketingu szeptanego.

Oczywiście w internecie nie tylko Facebook jest medium zrzeszającym sporą liczbę potencjalnych zainteresowanych usługami Twojego biura podróży. Kolejnym z nich będzie Instagram, który również może przekierowywać internautów na Twoją witrynę. Pamiętaj, że każdy z nich służy budowaniu relacji z osobami, które już raz skorzystały z Twojej oferty, jak i z tymi, które dopiero Cię poznały.

Należy jednak na każdej z tych platform (na Facebooku i Instagramie) tworzyć wartościowy content, który pomoże w jakiś sposób Twoim followersom. Opisuj wycieczki, pokazuj, jak Twoja agencja turystyczna prosperuje oraz jak pomaga innym klientom załatwiać wszystkie formalności. Możliwości na to, aby się wyróżnić, jest naprawdę wiele!

Jeżeli nie wiesz, jak tworzyć wartościowy content, skontaktuj się z nami. Z chęcią Ci pomożemy!

To samo tyczy się reklam na każdej z wymienionych platform, sprawdź:

Poprawimy skuteczność Twoich kampanii w 30 dni

Zainwestuj w sukces Twojej firmy, wybierając współpracę z najwyższej klasy ekspertami w Polsce. Tylko u nas masz gwarancję, że Twoje projekty PPC i SEO będą prowadzone przez specjalistów z co najmniej 5-letnim doświadczeniem w kampaniach reklamowych oraz minimum 7-letnim bagażem wiedzy w pozycjonowaniu stron.
Przekonaj się, jak profesjonalizm przełoży się na Twoje wyniki!
strony internetowe

Landing Page

Strona lądowania do kolejny nieodzowny element dobrego lejka sprzedażowego. Landing page, jest to strona lądowania (strona docelowa), na którą zostaną przekierowani użytkownicy np. z platformy Facebook, z sieci reklamowej Google itd.

Twoi potencjalni klienci pochodzą z różnych stron internetu, dlatego tak ważne jest, aby — w momencie, gdy już trafią na Twoją witrynę — wiedzieli, że jest ona godna zaufania i prosta w obsłudze.

Każda agencja turystyczna działająca w internecie powinna mieć odpowiednio zoptymalizowane strony docelowe pod osoby chcące skorzystać z jej ofert. Tak, w tym przypadku mówimy w liczbie mnogiej, ponieważ każda z nich (landing page’y) powinna odpowiadać jednej ofercie, tak, jak na przedstawionej niżej infografice.

Chatbot

Wprowadzenie chatbota na Twoją stronę będzie kolejnym dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza ze względów ekonomicznych. Odpowiednio wdrożony i zaprogramowany wirtualny asystent jest w stanie zastąpić zwykłych pracowników.

Kolejną ważną zaletą jest fakt, że może on pracować 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, czego nie jest w stanie dokonać człowiek.

Chatboty z roku na rok zyskują coraz większą popularność. Sztuczna inteligencja w nich zawarta w zależności od rodzaju chatbota może opierać się na samoistnym uczeniu, w tym zwiększaniu efektów związanych z odpowiadaniem użytkownikom.

Zobacz, w jakich sytuacjach użytkownicy najczęściej korzystają z pomocy chatbotów:

Sprawdź, z jakich form komunikacji klienci korzystają częściej podczas rozmowy z wirtualnym asystentem:

Naszą skuteczność potwierdzają klienci

Ponad 50 pozytywnych opinii

Stwórz z nami zespół marzeń dla Twojego projektu i zyskaj pewność, że współpracujesz z elitą specjalistów w branży marketingu cyfrowego. Gwarantujemy dostęp do ekspertów posiadających nawet 10 lat doświadczenia, którzy są gotowi wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności, aby zapewnić Ci przewagę na rynku. Niech nasza wiedza stanie się Twoim sukcesem!

Minimum 5 lat

doświadczenia Eksperta PPC

Minimum 7 lat

doświadczenia Eksperta SEO

Skontaktuj się z nami żeby dowiedzieć się więcej!

ruch reklamowy - traffic (1)

Ludzie znacznie częściej korzystają z chatbotów, ponieważ czas odpowiedzi na zadane pytanie jest znacznie krótszy, aniżeli w przypadku rozmowy z pracownikiem, co jednoznacznie pokazuje poniższa infografika:

Dobrze zaprogramowany chatbot może poprowadzić przebieg rozmowy, przez co konwersacja będzie szybsza (dane na podstawie informacji z branży turystycznej):

Chatbot może prowadzić za przysłowiową rękę Twojego przyszłego klienta. Wielu z nich może nie być na samym starcie zdecydowanych co do zakupu danego oferty, wirtualny asystent z pewnością im z tym pomoże:

Chatbota możesz również zastosować w innych kanałach komunikacji, nie tylko na swojej stronie. Zobacz, jak zrobiło to biuro podróży Itaka:

Więcej na temat chatbotów dowiesz się z naszego wpisu, który stworzyliśmy właśnie pod to zagadnienie. Kliknij tutaj i dowiedz się, dlaczego warto wdrożyć je do siebie.

Warto również dodać, że implementacja chatbota na swoją stronę internetową nie jest zabiegiem najprostszym. Co równie ważne, zaprogramowanie go w odpowiedni sposób pod internautów, jest dopiero wyzwaniem. Jeżeli będziesz potrzebować naszej pomocy w tym zakresie, skontaktuj się z nami. Wiemy, jak Ci pomóc.

Jak promować biuro podróży — podsumowanie

Liczymy, że w prosty i przejrzysty sposób udało nam się przedstawić Ci 7 pomysłów, które z pewnością zwiększą sprzedaż w Twoim biurze podróży. Pamiętaj, że każdy z ww. elementów wymaga specjalistycznej wiedzy, która pomoże w pozyskaniu potencjalnych zainteresowanych.

Jesteśmy agencją działającą na rynku od wielu lat. Znamy się dobrze na rzeczy i każdego dnia pomagamy wielu naszym podopiecznym. Dołącz do grona zadowolonych klientów! Dodatkowo sprawdź nasze portfolio oraz opinie, które znajdziesz w internecie.

Formularz kontaktowy

Odbierz darmową konsultację
5/5 - (2 opinie)